Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saat ensi lauantaina 7 oikein tuloksella 1,2 miljoonaa euroa. Ensimmäiset viisi asiaa, jotka teet?

Vierailija
18.01.2018 |

Omat:

1. Maksan asunto- ja autolainan pois
2. Ostan loma-asunnon eteläisestä Euroopasta (ehkä Espanja, Ranska?)
3. Remontoin koko kodin ja ostan uudet huonekalut
4. Neuvottelen pankin kanssa sijoitusasioista niin, ettei tarvitse enää ikinä tehdä töitä
5. Irtisanoudun töistä. Ei sittenkään, tämän teen kyllä ihan ensimmäisenä :D

Kommentit (529)

Vierailija
201/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Koko summa osakkeisiin, maaliskuun puolella, ekat osingot tippuvat

2) Etsimään joku kämppä sopivalla pohjaratkaisulla merinäköalalla keskustasta tallinnasta, lainalla tietty

3) 99% kalusteista vanhasta kämpästä heitetty kuuseen ja nyt sitten tilaamaan kunnon materiaaleista tehtyjä kestäviä kirjahyllyjä oikeilla mitoilla, kotisalia, hienostohuonetta valmistelemaan jne

4) Talvikämppä jostain etelästä

5) Rakentamaan tuota 1,2+400k kohti satoja miljoonia, maksimissaan jonkun puolet osingoista kulutusfyrkaksi

Vierailija
202/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan opintovelan pois

Maksan sisarusten velat pois

Rakennutan toiselle vanhemmalleni ja itselleni pienet ja ekologiset talot

Vaihdan auton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Laittaisin sen kupongin vähän helkkarin hyvään talteen.

2. Kertoisin perheelle, ukolle ja kakaroille, muille ehkä vasta sitten yllärinä kun on rahat perstaskussa.

3. Kun rahat tulisi, maksaisin kaikki velat pois.

4. Laittaisin kersoille sijoitusasunnot.

5. Antaisin sisaruksille ja vanhemmille rahaa, ehkä jotain 60 tuhatta per pää.

Mies jäisi töistä pois, minä olen työtön jo valmiiksi. Taloa voisi remontoida, ehkä muutettais jossain vaiheessa eepeelle. Varmaan vähän matkusteltaisiinkin ja toki vaihdettaisiin nuo viime vuosituhannen autot uusiin ja ostettaisiin asuntoauto.

Vierailija
204/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Maksan vanhempien velat pois.

2. Ostan äidille uuden auton ja isälle kauan kaipaamansa uuden traktorin.

3. Lähden maailmalle.

4. Asettaudun Japaniin.

5. Annan rahaa vähävaraisille.

Vierailija
205/529 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin ihmetellä miten moni ihminen täällä ei osaa laskea.

Eniten hämmästyttää seuraavat kommentin

"Maksaisin asuntolainan pois"

"ei 1,2 miljoonalla eläisi kuin kituuttamalla"

Typerintä olisi maksaa asuntolaina pois kun viitekorot negatiivisia. Minulla on asuntolainan korko 0,6%, vastaavasti minun osakesalkkuni osinkotuotto verojen jälkeen on 5,74%. Velkaa minulla on 300 000. Jos maksaisin lottovoitosta asuntolainani pois menettäisin 1285€/kk rahaa.

Ja tuohon "ei 1,2 miljoonalla eläisi kuin kituuttamalla", Käytetään tuota minun salkkuni totutunutta tuottoa referenssinä. 1,2 miljoonaa tuottaisi verojen jälkeen puhtaana käteen 5740€/kk.  Siis tämä tulisi koskematta pääomaa. Varsinkin yhdelle henkilölle tämä riittää kyllä varsin hyvin. Ottaen huomioon että tuo on enemmän kuin mitä 90% tienaa bruttona palkkaa.

Vierailija
206/529 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuin ihmetellä miten moni ihminen täällä ei osaa laskea.

Eniten hämmästyttää seuraavat kommentin

"Maksaisin asuntolainan pois"

"ei 1,2 miljoonalla eläisi kuin kituuttamalla"

Typerintä olisi maksaa asuntolaina pois kun viitekorot negatiivisia. Minulla on asuntolainan korko 0,6%, vastaavasti minun osakesalkkuni osinkotuotto verojen jälkeen on 5,74%. Velkaa minulla on 300 000. Jos maksaisin lottovoitosta asuntolainani pois menettäisin 1285€/kk rahaa.

Ja tuohon "ei 1,2 miljoonalla eläisi kuin kituuttamalla", Käytetään tuota minun salkkuni totutunutta tuottoa referenssinä. 1,2 miljoonaa tuottaisi verojen jälkeen puhtaana käteen 5740€/kk.  Siis tämä tulisi koskematta pääomaa. Varsinkin yhdelle henkilölle tämä riittää kyllä varsin hyvin. Ottaen huomioon että tuo on enemmän kuin mitä 90% tienaa bruttona palkkaa.

Ja tämä. Kaikki eivät osaa sijoittaa ja kaikilla ei ole ikuisesti hyvä työpaikka.

Mieheltäni meni sellainen alta ja uutta ei ole tullut.

Olemme myyneet mökin, auton pois sekä kaiken tarpeettoman. Nyt tilanne on se, että lainaa on alle 100 000 ja voin maksaa vaikka vain korot. Mutta jos minä jään työttömäksi, kuka maksaa lainan ?

Joten sama jatkuu, paitsi kaikki tarpeeton on myyty sekä meiltä, että appivanhemmilta. Nyt enää yritetään keksiä lisätapoja tienata vähän extraa.

Vierailija
207/529 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Koko summa osakkeisiin, maaliskuun puolella, ekat osingot tippuvat

2) Etsimään joku kämppä sopivalla pohjaratkaisulla merinäköalalla keskustasta tallinnasta, lainalla tietty

3) 99% kalusteista vanhasta kämpästä heitetty kuuseen ja nyt sitten tilaamaan kunnon materiaaleista tehtyjä kestäviä kirjahyllyjä oikeilla mitoilla, kotisalia, hienostohuonetta valmistelemaan jne

4) Talvikämppä jostain etelästä

5) Rakentamaan tuota 1,2+400k kohti satoja miljoonia, maksimissaan jonkun puolet osingoista kulutusfyrkaksi

Miten niin "maaliskuun puolella"? Minulle on tullut tässäkin kuussa osinkotuloja 120€, ja vielä muutama tipahtaa loppukuusta tilille. Jos nyt lauantaina tulee voitto niin ehtii ostaa osakkeita siten että helmikuussa ensimmäiset osingot tippuvat tilille. Tosin kiirettä pitää.

Vierailija
208/529 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ajattelin voittaa tänään sen 67 000 000. Ilmoittaisin työnantajalle, etten ole tulossa maanantaina töihin, ostaisin ison talon ja lähtisin kiertelemään maailmaa (mihin ei kuuluisi maratoonien juoksemista).

Vierailija
209/529 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan uuden auton (n. 100 000 €) ja ostan jostain 100 km päästä pääkaupunkiseudulta omakotitalon ja palkkaan remppamiehet uusimaan sen, kun lähden puoleksi vuodeksi kiertämään maailmaa puolisonin kanssa.

Vierailija
210/529 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.hihkuisin ja kiljuisi.

2.ilmottaisin lapsille

3.remontoisin äidin kodin sopivaksi elää loppuelämä, ostaisin hänen kotinsa, jolloin hän saisi siitä rahaa

4.rakenaisin itselle pienen talon

5.lapsien asuntolainoja makselisin pois.

Loput pitäisi sijoittaa niin, että koko suku voisi elää tavallista taloudellisesti turvattua elämää.

Vierailija
211/529 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä voita mitään, joten yrittäisin herätä unestani.

Sukulaiset ja vanhemmat on lotonneet kymmeniä vuosia nollatuloksella. Itsekin ostin kerran 100 rivin porukkaloton ja voitin 40 senttiä.

Todennäköisempää on että menen naimisiin miljonäärin kanssa kuin että voitan rahapelissä. Eli 0,001 promillen todennäköisyys. Turha kiusata itseä haaveilemalla.

Vierailija
212/529 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa aika moni sanoo itsensä irti :-)

vaikka jos maksaa velat pois niin jää tuskin mitään

Vierailija
213/529 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin asunnon, sinne menisi se miljoona, sitten elelisin työttömyyskorvauksella.

Vierailija
214/529 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,2 miljoonaaa

1. korkkaisin hyvän pullon viiniä ja nauttisin

2. tarkistasin vielä kerran onko tää TOTTA

3. korkkaisin toisenkin pullo :-)

3. maksasin velat pois (100000€)

4. Loput sijoittaisin osakkeisiin joissa osinko tuotto kohillaan (5%) ja elelisin osinko tuloilla loppu elämän

n 55000 e/vuosi

Vierailija
215/529 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin asunto- ja remppalainan pois.

Varaisin matkan johki lämpimään koko perheelle.

Antaisin osan rahasta veljelle ja siskoille.

Jos löytys valmiina hyvä, niin ostasin, tai sit rakennuttasin omakotitalon meille.

En osais olla ilman töitä, mut työaikaa vähentäsin esim 6h/pvä.

Vierailija
216/529 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Varaisin ajan silmien laserleikkaukseen. (Tämän tekisin ihan ensimmäiseksi, ennenku kerkeen ees tuulettaa!)

2. Maksaisin opintolainan pois.

3. Ostaisin asunnon.

4. Varaisin tatska-ajan.

5. Alkaisin katsomaan sopivaa kasvattajaa, jolta ottaa koira.

Joo, on niin pieni palkka että ei jää ees noihin rahaa tällä palkalla.

Vierailija
217/529 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat:

4. Neuvottelen pankin kanssa sijoitusasioista niin, ettei tarvitse enää ikinä tehdä töitä

Mulla 4. on 1. 

5. on 2. 

1. on 3.  

2. on 4. 

3. on 5.

Vierailija
218/529 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat:

1,2 miljoonaa on loppujen lopuksi aika vähän rahaa. Laskeskelin, että se on noin 2500e/kk olettaen että elämää on tässä vielä joku 45v jäljellä. Toki sijoittamalla korkotuotto on jotain, mutta maksamalla velat pois ja ostamalla uutta omaisuutta korkotuottoa ei tule yhtään. En tiedä sun asuntolainan määrää enkä asunnon kokoa (paljonko menee remppaan ja uusiin huonekaluihin), mutta tuolla rahalla ei kyllä tee tuota kaikkea kun olet suunnitellut, esim. loma-asunnot Espanjan ja Ranskan rannikolla maksaa saman kuin kämpät Helsingissä.  

Vierailija
219/529 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Maksan asuntolainan pois

2. Ostan uuden auton

3. Ostan asunnon jostain Välimereltä

4. Sijoitan järkevästi (tähän tarvitsen apua)

5. Sanoutuisin irti työstäni ja tekisin aidosti kiinnostavaa kenties vapaaehtoistyötä tai vaikka ihan pienipalkkaista osa-aikatyötä, pääasia että kiinnostaa aidosti itseä

Vierailija
220/529 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tuijottaisin hämmentyneenä tilin saldoa

2. Hankkisin mummolle parhaan mahdollisen kotiapulaisen tai avustajan

3. Yrittäisin ostaa asuntoni vuokranantajaltani ja naulaisin seinät täyteen taulukoukkuja (ruuvaaminen & naulaaminen kielletty)

4. Jatkaisin töissä käymistä ja opiskelemista

5. Ostaisin ikeasta sen keltaisen nojatuolin joka oli eilen alessa 149€ mutta johon ei juuri nyt ole varaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi