Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö moderni nainen miehuuden?

i´ve created a monster
18.01.2018 |

Tällaista olen miettinyt. On hienoa että naiset ovat nykyään lähempänä miehiä. Mutta ollaanko me jo muuttumassa liian samanlaisiksi? Haluaako naiset olla naisia ja miehiä yhtäaikaa ja samalla muuttaa miehet sellaisiksi kuin naiset aikoinaan olivat?

Modernilla naisella tarkoitan tässä itsenäistä aikuista naista joka pärjää elämän kaikilla osa-alueilla niin hyvin ettei ihan varsinaisesti tarvitse miestä mihinkään. Eikä ainakaan halua myöntää tarvitsevansa, korkeintaan sallii itsensä haluta silloin kuin se itselle pahaiten sopii.

Ei en ole mies. Olen nelikymppinen nainen, äiti, tytär ja vaimo. Eräs ystäväni kertoi tuttavaperheensä luona vierailusta Brasiliassa. Siellä perheen mies ei antanut tämän naisen kantaa kauppakasseja, vaikka suomalaisnainen tiukasti yrittikin. Mies on brasilialainen ja naimisissa suomalaisen naisen kanssa. Mies naurahti ja sanoi että juuri tuollaisia suomalaiset naiset ovat! Kaikki pitäisi tehdä itse eikä apua tarvita. Brasiliassa miehet kantavat naistensa kantamukset koska arvostavat naisia. Ei siksi etteivätkö he tietäisi naisen kyllä jaksavan, vaan siksi että se on heille luontaisesti helpompaa. Miehet jaksavat vähän paremmin ja näin säästetään naisten arvokasta elinvoimaa tärkeämpiin tehtäviin.

Kuuntelin tätä ja leikani loksahti. Niinhän sen pitäisi olla! Mutta miksei se ole? Koska me naiset ei enää anneta miesten olla miehiä! Me halutaan olla superihmisiä jotka pystyy siihen kaikkeen mihin miehetkin ja siihen päälle ollaan vielä naisia. Repikää siitä!

Mutta mihin se mies tässä kuviossa sitten mahtuu? Ei oikein mihinkään. Siksi mies pitääkin kutistaa kuten miehet ovat kautta aikojen naisille tehneet. Siitäpä saavat, niih!

Jotakuinkin koen että näin me nykyään elämme. Ja jos miestä ei sentään tarvitse kutistaa, niin sitten sen on oltava kuin modernit naiset. Lopputulema on että ollaan kaikki jo niin samanlaisia ettei mikään vedä enää puoleensa.

Minä olen synnyttänyt hirviön. Luonut miehestäni kaikkien yhdessäolo vuosieni aikana sellaisen kuin haluan. Tai luulin halunneeni. Ja hän on kaikessa kiltteydessään pyrkinyt olemaan täydellinen mies minulle. Kun lapset olivat pieniä en jaksanut seksiä. Toivoin että voi kun toikin lopettaisi jatkuvan haluamisensa. Nyt kun lapset ovat isompia näin on käynytkin. Nyt en muuta toivokaan kuin että haluaisi taas. Ja on monta monituista muutakin asiaa jotka matkan varrella ovat muuttuneet suuntaan jota silloin toivoin. Ei heti eikä ihan parhaaseen mahdolliseen aikaan, vaan sitten hetken päästä.

Miehen haluttomuus on saanut minut pohtimaan naiseutta ja mieheyttä sekä omia toimiani tämän kaiken keskellä. Ja sitten vähän laajemmin koko yhteiskunnan tasolla. Me halutaan että miehet jää enemmän kotiin hoitamaan lapsia että naiset voivat luoda uraa. Me halutaan että mies tekee yhtä paljon kotitöitä, ymmärtää meidän ajatuksia ja antaa läheisyyttä oikealla sopivalla tavalla. Samaan aikaan meillä on kova tarve näyttää että me kyllä pystytään kaikkeen samaan kuin mieskin. Että eihän me oikeastaan sitä miestä edes tarvita. Paitsi luomaan perheidylliä meidän ehdoilla.

Kyllä, tämä on karrikoitua teksitä. Mutta en tahtoisi olla suomalainen mies. Ja jotenkin koen hankalaksi olla suomalainen pärjääjä nainenkaan. Haluaisin antautua. Mieheni, sinä olet täydellinen vaikket aina tekisikään niin kuin toivon. Sano joskus ei. tarvitsen sitä, naisena.

Kommentit (372)

Vierailija
161/372 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ilman muuta!

Grillin kautta pöytään, sinappia reilusti.

Vierailija
162/372 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarvitsen miestä siirtämään jääkaappipakastimen, koska pakastimen tausta pitää imuroida ja alla oleva lattia imuroida ja pestä. Kunnon mies tekee tietenkin sekä siirron, että siivouksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/372 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjaa mies lukemaan Married Red Pill -subreddittiä. Anna hänelle tilaa olla mies. Kilttinä miehenä hän on todennäköisesti hukannut itsensä sinun ja perhe-elämän puristuksessa.

Ja ne jotka takertuvat kauppakassiasiaan - ei hitto. Lukekaa nyt rivien välistä. Tässä ei ole kyse mistään oven avaamisesta tai kauppareissusta, vaan mindsetistä.

Kukaan ei vain vaivaudu keskustelemaan siitä mindsetistä, vaan jankutetaan sivukaupalla niistä hemmetin kauppakasseista.....

Vierailija
164/372 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ihan koko ap:n sepustusta lukenut, kun alkoi ottaa niin päähän tuo kauppakassien kantamiskohta. Meillä ukko ei kanna kasseja, vaan kulkee kädet sivulla heiluen ja antaa minun kantaa. Kerran kun uskalsin pyytää apua suuttui.  Sama jos joku kotona käymässä olevista lapsista lähtee isojen kantamusten kanssa, niin mies ei tajua kantaa avuksi tavaroita autoon , vaan menee tyhjin käsin kuskinpukille ja odottaa, että minä ja kyseinen nuori kantaa tavarat autoon. Kyse ei ole todellakaan siitä, että minä haluan kantaa kaiken itse. Ei todellakaan. Joskus nuorempana kun odotin lasta ja ihan viimeisillä kuukausilla jalkateräni murtui ja jouduin menemään lääkäriin, niin mies ei voinut silloinkaan auttaa, vaan jouduin hyppelemään yhdellä jalalla ison mahani kanssa vastaanottoon. Mies käveli edellä kädet sivulla heiluen vaikka olisi voinut toimia "kyynärsauvana". Itse en ikinä voisi olla noin törppö. Suomalainen mies ei vaan aina tajua, että voisi auttaa lähimmäistään, vaan menee siitä mistä aita on matalin ja miten vaan itse helpoimmalla pääsee. Onneksi poika ei ole ottanut mallia isästään.

Sinä olet jostain syystä valinnut puolisoksi itsekkään törpön, mutta älä viitsi yleistää sitä kaikkiin suomalaisiin. Osa meistä on ihan tarkoituksella valinnut huomioivan ja rakastavan kumppanin.

No kuule, en minäkään sitä valitessa tiennyt, ettei se kanna perheen ostoksia. Silloin kun seurusteltiin ei tarvinnut kantaa kuin omat ruokansa kaupasta kotiin ja kun myöhemmin muutettiin yhteen, ei kassien kantaminen silloinkaan ollut ylivoimaista.  Ensimmäinen lapsi syntyi vasta kun olimme olleet 15v naimisissa ja siitä on perhe vielä kasvanut. En todellakaan osannut ennustaa, kun aloitimme 30vuotta sitten seurustelemaan, ettei mies tee tälläisiä juttuja. Eikä sitä nyt viitsi sen takia heivatakkaan, ettei se kanna ostoksia ;)

No vaikea uskoa, että kyse on pelkistä kauppakasseista. Yksikään normaali ihminen ei suutu siitä, että kumppani pyytää apua. Itse edellä mainostit, ettei edes raskaana tai sairaana ole saanut apua. Se ei ole pienimmässäkään määrin normaalia, ei edes suomalaiselta mieheltä. Puolisosi ei vaan yksinkertaisesti välitä sinusta. Sori.

Kyllä suuttu ja itseasiassa aika monetkin. Ja kyllä mies välittää, on vain niin laiska, ettei viitsi tehdä mitään sellaista mikä ei kiinnosta. Sellaista kyllä tekee, mitä haluaa ja niihin riittää energiaa. Kerronpa sinulle vielä sellaisenkin jutun, että mies ei koskaan ihmetellyt, miten pärjäsin yksin 1,5 vuotiaan kanssa, kun liikuin sitten 5 viikkoa kyyrärsauvoilla kun tassu oli paketissa. Miten vein ison pyykkikorin ulos ison vatsan kanssa, kun kädet oli kuitenkin varattu kyynärsauvoille ja miten ripustin pyykit kuivumaan ja miten pysyin lapsen perässä ulkona tai miten pystyin pesemään lapsen pyllyn yhden jalan varassa.  Miehelle oli ihan päivänselvä juttu, että parjään. Mutta ehkäpä sitten "modernina naisena" vein miehen miehuuden, eikä se sitten viitsinyt tehdä mitään. Niinhän se varmasti meni? Sitä en epäile, etteikö mies välittäisi, on vain laiska pas*a

Vierailija
165/372 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tarvitsen miestä siirtämään jääkaappipakastimen, koska pakastimen tausta pitää imuroida ja alla oleva lattia imuroida ja pestä. Kunnon mies tekee tietenkin sekä siirron, että siivouksen.

Miten niin? Sinä keksit alunperin, että se pitää siivota, joten mies siirtää ja sinä siivoat. Tietenkin.

Vierailija
166/372 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä naisena onnistun syömään jonkun miehen miehuuden on tämän itsetunto todella alhaalla. Haluan tasapuolisen kumppanin joka auttaa myötä ja vastoinkäymisissä. Miksi olen törmännyt miehiin jotka tykkäävät kyllä olla vallassa, mutta eivät halua ottaa vastuuta teoistaan ja päätöksistään. Siirtävät ne naiselle jolloin naisen on pakko muuttua mieheksi ja ottaa päätösvallan itselleen etenkin ikävissä asioissa kantamalla miehisesti myös se vastuu? Miksi tällaiset miehet ovat kuin pikkulapsia ja kiukuttelevat pienistäkin asioista? Onko äiti passannut nämä liikaa? Minä etsin rehellistä, oikeiudenmukaista, vastuunkantavaa, henkisesti vakaita miehiä. Tällöin voisin mieluusti antaa miehelle sen miehen vastuun ja lakata olemasta se mies naisen vartalossa.

Vierailija
167/372 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme kasvattaneet lapsemme voimakkaisiin sukupuolirooleihin, mutta ihan omat valintansa nuo ovat tehneet. Kumpikin tyttö on valinnut erittäin miehisen opiskelualan ja toinen pojista hyvin naisellisen opiskelualan.

Minusta vanhemmat tekevät virheen, jos he yrittävät kasvattaa lapsista jotain, jonka takana he eivät itse pysty seisomaan. 

Minulla ja miehelläni on ollut onnellinen avioliitto perinteisiä sukupuolirooleja noudattaen. Kumpikin meistä on ollut tilanteeseen tyytyväinen. Tuntuisi kummalliselta ruveta kasvattamaan lapsia tavalla, joka ei ole itselle oma.

Ei kristitty voi kasvattaa lapsestaan ateistia, muslimia kristittyä tai ateisti kristittyä. Lapsi on kasvatettava omaan identiteettiin ja kokemukseen perustuen. Muuten suhde lapseen jää etäiseksi, eikä lapsi saa minkäänlaista perustaa ponnistaa itsenäisiin valintoihin.

Vierailija
168/372 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoin lukea puoleen väliin, koska teksti oli samanlaista kuin jonkun yläkouluikäisen Jonnen, 13-vee. Niih!

Ja siitä alkuosasta jo huomasi, miten kirjoittaja leimaa kaikki miehet ja naiset tiettyjä ominaispiirteitä omaaviksi. Miehet aina jaksavat kantaa paremmin - miten niin? Ei kaikki miehet ole mitään voimamiehiä, ja se on ihan ok. "Kynäniskakin" on Mies.

Vierailija
169/372 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näin varmoja ja ajattelevaisia miehiä löytäs suomesta? https://genius.com/Boyinaband-you-look-like-a-girl-lyrics

Vierailija
170/372 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme kasvattaneet lapsemme voimakkaisiin sukupuolirooleihin, mutta ihan omat valintansa nuo ovat tehneet. Kumpikin tyttö on valinnut erittäin miehisen opiskelualan ja toinen pojista hyvin naisellisen opiskelualan.

Minusta vanhemmat tekevät virheen, jos he yrittävät kasvattaa lapsista jotain, jonka takana he eivät itse pysty seisomaan. 

Minulla ja miehelläni on ollut onnellinen avioliitto perinteisiä sukupuolirooleja noudattaen. Kumpikin meistä on ollut tilanteeseen tyytyväinen. Tuntuisi kummalliselta ruveta kasvattamaan lapsia tavalla, joka ei ole itselle oma.

Ei kristitty voi kasvattaa lapsestaan ateistia, muslimia kristittyä tai ateisti kristittyä. Lapsi on kasvatettava omaan identiteettiin ja kokemukseen perustuen. Muuten suhde lapseen jää etäiseksi, eikä lapsi saa minkäänlaista perustaa ponnistaa itsenäisiin valintoihin.

Tässä on muuten erittäin hyvä esimerkki siitä, että kun vanhempi tuputtaa lapsille jotain, nämä kapinoivat tekemällä täysin päinvastoin. Eli kannattaa itse kunkin miettiä, miten voimakkaasti sitä omaa ideologiaansa lapsiinsa jyrää, koska on suuret mahdollisuudet että menee täysin päinvastoin. Tässä tapauksessa jopa 3/4 tuloksella.

Vierailija
171/372 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvon tavoite ei ole tehdä miehistä naisia tai naisista miehiä vaan hyväksyä molemmat sukupuolet ihmisinä yksilöllisine piirteineen, tasavertaisina. Todella moni tuntuu ymmärtävän tämän ja feminismin täysin pieleen. Osa tahallisesti ajaakseen omia tarkoitusperiään. Terveisin feministi.

Oli feministien tavoite mikä hyvänsä, lopputulos tulee aina olemaan vääristynyt. Eikä se muuta voikaan olla, jos itse teoria ei ole avoimen rehellinen.

Onko tämä sitä miehen logiikkaa?

Oli tavoite mikä vaan - väärä lopputulos tulee. Ihanko totta? Vaikka tavoite olisi tasa-arvo? Tai vaikka miesten ylivalta ja paluu vanhaan? Silloinkin olisi ihan väärä? Niin sinä päättelet.

Mitä tarkoitat teorialla? Tuossa kerrotaan periaate. Se kerrotaan sinulle. Avoimesti. Rehellisesti. Sinä väität, että sitä ei kerrota? Tai ei kerrota avoimesti? Miten sanat pitäisi asetella, että se olisi tarpeeksi avoin? Väitätkö rivien välistä, että kirjoittaja valehtelee? Tai että tuo ei ole se oikea periaate? Miten voit väittää niin, kun periaate on selkeästi ilmaistu?

Vierailija
172/372 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Sinä keksit alunperin, että se pitää siivota, joten mies siirtää ja sinä siivoat. Tietenkin.

Meillä juuri siirrettiin jääkaappi miehen vaatimuksesta. Seuraa sähkön kulutusta ja halusi katsoa mikä on tilanne jääkaapin takana, pöly jne. Noh, arvatkaa kuka ne pölyt ja hiirenapapanat sieltä sitten siivosi. Miksi mä teen aina noin?

Vierailija
173/372 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on muuten erittäin hyvä esimerkki siitä, että kun vanhempi tuputtaa lapsille jotain, nämä kapinoivat tekemällä täysin päinvastoin.

Eivät he mitenkään ole kapinoineet. Meillä on lämpimät välit, emmekä ole puuttuneet lapsiemme opiskeluvalintoihin mitenkään. Tyttäreni tiesi jo yläasteella, että tahtoo konetekniikan diplomi-insinööriksi, koska mieheni velikin on. Sellainen hänestä myös tulee. Alalla ei naisia paljon ole.

Miksi meidän olisi pitänyt yrittää tarjota lapsillemme jotain muuta kuin mitä itse olemme? Silloinhan vanhempi vain valehtelee pystymättä kohtaamaan lasta aidosti. Aito kohtaaminen vaatii aina vilpittömyyttä, eikä pyrkimys näennäiseen neutraaliuteen vilpittömyyttä mahdollista.

Lasten kanssa täytyy olla aito eikä ideologi.

Vierailija
174/372 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä Brasiliassa naiset liiku kodin ulkopuolella ollenkaan ilman miehiään? Ei käy kaupassa, ei tankkaa autoa, ei vie huoltoon tai katsastukseen? Jus tulin kaupasta neljän täyden kauppakassin kanssa, itse ne piti sisälle raahata. Autonkin tankkasin. Ulkona on kylmä, tuulta ja lunta puskee vaakasuoraan, joten toppapuku, pipo ja kaulaliina oli päällä. Toinen vaihtoehto olisi ollut odottaa miestä töistä kotiin ja lähteä sitten yhdessä asioille, mutta uskon miehen arvostavan ettei illalla tarvitse lähteä minnekään.

Etelä-Amerikka on kyllä vihoviimeinen paikka katsoa mallia naisten ja miesten välisille suhteille. Toki, kaupungeissa on modernia ja ihmiset ovat todella kauniita ja aurinko paistaa ja musiikki soi.. mutta näissä maissa miehet ovat machoja, ylikorostetun miehisiä ja usein naisen arvo on huomattavasti alempana. Katolinen kirkko määrää ja useissa maissa on abortti täysin kielletty. Jopa pikkutytöt, raiskauksen tai insestin uhrit ym pakotetaan synnyttämään. Puhumattakaan ihmiskaupasta, prostituutiosta, yhteiskunnan eriarvoisuudesta, raiskauksista ja pahoinpitelytilastoista ja kotiväkivallasta. Minusta on aika mautonta ottaa esimerkki kauppakassin kantamisesta.. kertoo toisaalta siitä, millaisessa ihanassa kuplassa aloittaja elelee ja first world problems..

Vierailija
175/372 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on muuten erittäin hyvä esimerkki siitä, että kun vanhempi tuputtaa lapsille jotain, nämä kapinoivat tekemällä täysin päinvastoin.

Eivät he mitenkään ole kapinoineet. Meillä on lämpimät välit, emmekä ole puuttuneet lapsiemme opiskeluvalintoihin mitenkään. Tyttäreni tiesi jo yläasteella, että tahtoo konetekniikan diplomi-insinööriksi, koska mieheni velikin on. Sellainen hänestä myös tulee. Alalla ei naisia paljon ole.

Miksi meidän olisi pitänyt yrittää tarjota lapsillemme jotain muuta kuin mitä itse olemme? Silloinhan vanhempi vain valehtelee pystymättä kohtaamaan lasta aidosti. Aito kohtaaminen vaatii aina vilpittömyyttä, eikä pyrkimys näennäiseen neutraaliuteen vilpittömyyttä mahdollista.

Lasten kanssa täytyy olla aito eikä ideologi.

Siksi pitää tarjota lapselle jotain muuta kuin itse on, että lapsi voi aidosti valita mitä haluaa. Eikä käy niin että lapsi elää jonkun ääri-ilmiön äärellä  (vaikka teidän _voimakkaat_ sukupuoliroolit, joihin olette yrittäneet lapsenne tunkea), ja sitten ajattelee että no noin minä en ainakaan missään tapauksessa halua elää, ja vetää toiseen ääripäähän. Onko tuo se mitä lapsi aidosti haluaisi valita jos olisi saanut neutraalimman kasvatuksen? Tästä syystä minä ateisti mm. puhun lapselleni nätisti tai neutraalisti uskonnoista ja uskovaisista ihmisistä.

Vierailija
176/372 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi pitää tarjota lapselle jotain muuta kuin itse on, että lapsi voi aidosti valita mitä haluaa.

Kuinka lapsi voi aidosti valita, kun hänen persoonansa ei kehity eheäksi vanhempien teeskennellessä?

Jotta lapsi kasvaisi tasapainoiseksi, hän tarvitsee vanhemmat, jotka ovat vilpittömiä ja jotka seisovat omien ajatustensa ja tunteidensa takana.

Näyttelevät vanhemmat kasvattavat rikkinäisiä lapsia. Se myös näkyy. Mielenterveysongelmien määrä on räjähtänyt ja nuorten oireilu kasvanut rajusti, kun lapsilla ei ole enää mallia, mistä ponnistaa eteenpäin.

Roolien puute kotona on rajattomuutta. Jos lapsille ei tarjoa valmiita rooleja, lapset ajautuvat turvattomuuteen eivätkä opi koskaan löytämään omia roolejaan.

Vierailija
177/372 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi pitää tarjota lapselle jotain muuta kuin itse on, että lapsi voi aidosti valita mitä haluaa.

Kuinka lapsi voi aidosti valita, kun hänen persoonansa ei kehity eheäksi vanhempien teeskennellessä?

Jotta lapsi kasvaisi tasapainoiseksi, hän tarvitsee vanhemmat, jotka ovat vilpittömiä ja jotka seisovat omien ajatustensa ja tunteidensa takana.

Näyttelevät vanhemmat kasvattavat rikkinäisiä lapsia. Se myös näkyy. Mielenterveysongelmien määrä on räjähtänyt ja nuorten oireilu kasvanut rajusti, kun lapsilla ei ole enää mallia, mistä ponnistaa eteenpäin.

Roolien puute kotona on rajattomuutta. Jos lapsille ei tarjoa valmiita rooleja, lapset ajautuvat turvattomuuteen eivätkä opi koskaan löytämään omia roolejaan.

En minä teeskentele mitään. Ei minulla ole mitään tarvetta sanoa lapselle rumasti jostain uskovaisesta tai tuputtaa ateistista ajattelua. Olen ihan aidosti sitä mieltä että monelle ihmiselle uskonto on iso voimavara, ei vain minulle itselleni. Tämän olen myös lapselle sanoittanut, silloin harvoin kun uskonnosta on ollut puhe. Uskonnon suhteen toimii se mikä toimii kaikissa muissakin asioissa. Tasapainoinen ihminen tuottaa tasapainoista uskonnollisuutta, joka ei tuputa eikä tuomitse eikä vahingoita ympäristään, ja on ihmiselle itselleen voimavara,  ja tasapainoton ihminen lyö muita ihmisiä Raamatulla päähän ja höyrähtää muutenkin täysin ja kaikki kärsii. Molemmista tyyleistä on esimerkkejä omassa lähipiirissä. Tärkeintä on siis kasvattaa tasapainoisia ihmisiä. Ja se tapahtuu siten, ettei lasta yritetä survoa mihinkään ahtaaseen muottiin, vaan annetaan hänen olla juuri sellainen kuin hän on. Näin jäävät ne ääripäiden välillä heilahtelut tapahtumatta ja lapsi saa tehdä aitoja valintoja elämässää, ilman valtavaa latausta johonkin suuntaan.

Vierailija
178/372 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla tavalla meille käy elämänkin suhteen. Muokkaamme siitä juuri semmoisen kuin kuvitelmissamme haluamme sen olevan. Kunnes lopulta huomaamme, että elämä on kyllä helppoa, mutta niin tylsää ja tasapaksua, ettemme enää kestä sitä.

AP:n tiukka kahtiajako tuntuu hullulta, samoin kuin tämä viesti. Olen nainen, hyvin vaikeista oloista ja vieläpä pitkäaikaissairas. Olen pärjännyt aina yksin, koska ei ole ollut vaihtoehtoa. Ilolla olen silti ottanut vastaan puolison huolenpitoa ja välittämistä - mielestäni hyvässä suhteessa kummallakin on oikeus olla joskus kannateltavana. En tajua, miksi nämä aina pitää viedä ääripäihin - joko nainen on miehen päältä kävelevä ylisuoriutuja tai kotiin jäävä mamma. En koe kumpaakaan mielekkäänä.  

Vierailija
179/372 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomentaja kirjoitti:

Harmi ettei kukaan saa tästä ajatuksesta kiinni. Kauppakassien kantaminen on vain vertaus. Ajatus onkin että minä teen sen mikä on minulle luontaisesti helpompaa ja sallin sinun tekevän samoin. Sitä että minä arvostan sitä mitä minä teen ja arvostan myös sitä mitä sinä teet. Meillä molemmilla on tärkeä rooli, naisena ja miehenä tässä parisuhteessa. Me emme ole kilpailijoita vaan toimimme samalla puolella itsemme ja toistemme hyväksi. Minä saan olla välillä heikko ja tarvitseva ja sallin sen myös sinulle.

Näissä jutuissa tuntuu aina olevan oletus, että naiselle on luontaisempaa hoidella kotia ja lapsia. Se on sanelua. Jos kumpikin saa aidosti olla sitä, mikä itselle parhaiten sopii, roolit eivät välttämättä mene yksiin minkään perinteisen perhe-elämäkuvion kanssa. 

Vierailija
180/372 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on vähän sama kuin pikkulapsella joka haluaisi syliin, mutta ei osaa kertoa sitä. Kiukuttelee, haluaa tikkarin - saa tikkarin mutta ei halua SITÄ tikkaria. Saa toisen, mutta sekin on väärän värinen jne. Kymmenen tikkarin jälkeen tajuaa itkuisena ojentaa kätensä ja pääse syliin.

Jos haluat asettaa miehen ja naisen tällaiseen asemaan parisuhteessa, niin ei ihme että niin moni täyspäinen nainen valitsee sinkkuuden ja kissan.

Juuh. Jos toivoo pikkulapsen tasolle jäänyttä naista/ tai väkisin näkee kaikki naiset lapsina, kukaan järkevä ihminen ei lähde suhteeseen.