Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ahma kuulostaisi paljon paremmalta.

• ylös 10
  • alas 15

Kommentit (17)

Vierailija

Ahma sanassa ei ole mitään jännää, ei vaaraa, ei viettelystä.. vaikka eläin itsestään onkin peto.

Mä olen aina miettinyt miksi Superman kääntyi aikoinaan ensin Teräsmieheksi? S- kirjain rinnassa ja supersankari on nimeltään Teräsmies? Super sana toimi jo kasarilla. Ei olisi voinut mennä pieleen Supermiehenä silloin.

• ylös 19
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Wolverine pistää keuhkoon adamantiumkynsillään jos koettaa keksiä sille jotain pölöjä suomennoksia.

Siksi kukaan ei yritä keksiä.

• ylös 17
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ahma sanassa ei ole mitään jännää, ei vaaraa, ei viettelystä.. vaikka eläin itsestään onkin peto.

Mä olen aina miettinyt miksi Superman kääntyi aikoinaan ensin Teräsmieheksi? S- kirjain rinnassa ja supersankari on nimeltään Teräsmies? Super sana toimi jo kasarilla. Ei olisi voinut mennä pieleen Supermiehenä silloin.

Minusta Ahma olisi nimenä paljon jännempi. Ahma tulee ja pistää kaikki matalaksi - nälkä tappamiseen on kyltymätön. Foneettisesti sana on puoliksi nautintoa (Ah!), joten sopii hyvin tuohon jännä-teemaan.

Vierailija

En edes ymmärrä, että miksi kaikki vastaavat asiat pitäis kääntää suomeksi.. :D

Vierailija

Minkä takia kaikki pitäisi suomentaa?

Suomennetaan sitten leffatähtien nimetkin: Tom Cruise = Tomi Risteily, Will Smith = Ville Seppä, Morgan Freeman = Mortti Vapaamies, Gary Oldman = Kari Vanhamies, Reese Witherspoon = Reija Kuihtulusikka, Anne Hathaway = Anne Onkeino jne..

Hienot leffa-arvostelutkin tulisi. :D

• ylös 11
  • alas 3
Vierailija

Mites muusikot suomennettuna?

Prince = Prinssi, Johnny Cash = Jouni Käteinen, Elton John = Eemeli Jouni, George Michael = Yrjö Mikael, Justin Timberlake = Jussi Puujärvi, Jimmy Page = Sorkkarauta Sivu

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hänet voitaisiin muuten sekoittaa Almaan.

ALMA vs AHMA - tämän leffan minäkin menisin katsomaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Superman-sarjis alkoi ilmestyä Jenkeissä 30-luvulla ja Suomessa varmaan jo viimeistään 50-luvulla. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Clint Eastwood = Klaus Itäpuu

Aika vanhoja ja monesti nähtyjä ja kuultuja nämä nimikäännökset.

Vierailija

Niin ja Tähtien Sodan avaruusalus Millennium Falcon pitäisi kääntää Vuosituhathaukaksi. Se vasta kuullostaisi hyvältä.