Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kirppareiden aika ohi?

Vierailija
18.01.2018 |

Kävin juuri kiertämässä kirppiksen ja juuri mitään ei löytynyt.
Tosi huonokuntoista tavaraa/vaatetta ja jos joku hyvä vaate sattui löytymään niin pyydettiin enemmän mitä uutena saisi alesta! Esim reiman käytetty toppatakki 70€.

En itsekään enää usein kirppikselle lähde juuri tämän takia kun ei mitään enää löydä.

Myöskään huutonet ei tunnu enää olevan entisensä. Eikä ihmiset tunnu enää maksavankaan mistään mitään. Toki onhan se kiva saada kalliita tavaroita ilmaiseksi mutta olen huomannut ettei esim lapsen uudenveroinen merkkihaalari mene 20 eurollakaan. Harmittanut pari kertaa kun ei koot ole natsannut niin ei ole voinut ostaa.

Pointtina siis tämä että itsepalvelu kirppiksiltä on loppunut hyvät ja edulliset tuotteet ja netin kirppareilta asiakkaat eli ei tunnu kauppa käyvän ellei ilmaiseksi anneta.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupungissa kyllä kirppari kukoistaa ehkä siksi et on vaan pari ja toinen keskustassa ja toinen automatkan päässä.

Kun hinta/ laatusuhde on kohdallaan ei ongelmaa. Nettomyynti n 400- 500e 8- 12pv. Tavallisilla tuotteilla. Tietysti hyvää vaan , siistiä, ei käytössä haalistuneita vaatteita jne niin kaupaksi menee.

Noilla myynneillä saa kyllä aika paljon jo lähtöjään hankkia tavaraa - mitä myydä siellä kirpparilla.

Kahden lapsen pieniksi jääneistä vaatteista, leluista jne tienaa vuodessa n. 100-200e. Sit toki tulee enemmän jos myy vaunut tms isompaa pois.

Vierailija
62/70 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että kirppareiden aika alkaa olla ohi. Olen myynyt kirpparilla pidempiä ja lyhyempiä jaksoja yli kymmenen vuoden aikana ja myyjän kannalta homma on käynyt koko ajan kannattamattomammaksi. Minusta ihmisillä on, ällistyttävää kyllä, selvästi liikaa rahaa tänäkin aikana, ei liian vähän. Kyllä sieltä kirpparilta saa kärrätä takaisin kotiin myös oikeasti hyväkuntoiset ja edulliset vaatteet. Jos ei pari kertaa käytetyt eli todellakin siistit pitkät alushousut pojalle mene kaupaksi eurolla, niin sitten ei tosiaan mene. Ilmeisesti nämä on hauskempi ostaa uutena kaupasta kalliimmalla. Sen olen oppinut jo vuosia sitten, että yhtään nyppyyntynyt tms. vaate ei mene kaupaksi, joten turha sanoa, että vaatteet ovat huonoja, eivät ole. Ilmeisesti mistään ei haluta enää maksaa mitään. Sitten myyjän on pakko yrittää myydä vähän liian kalliilla niitä harvoja tavaroita, jotka ehkä saattaisivat mennä kaupaksi (mistä tässäkin ketjussa on valitettu, ihan aiheesta kyllä). Syy on yksinkertainen: edes se pöytävuokra pitäisi saada katettua. Nyt voin sanoa, että homma on osaltani ohi, en enää ala nähdä tuntikausien vaivaa ja maksaa auton kuluja kirpparikäynneistä, jos vaivanpalkka on koko projektista muutaman kympin. Olen kuullut samaa muiltakin eli eiköhän ne kirpparit kohta kuole mahdottomuuteensa. Sitten voidaan taas valittaa siitä miten kalliita kaupat ovat tai ehkä on vain ilo maksaa vaatteista ja kirjoista kymppejä yhden tai kahden euron sijaan. Harmi juttu, sillä joitain vuosia sitten kirpparimyynti oli vielä kivaa ja palkitsevaa ja kiertelykin oli mukavaa, kun löytöjä teki eurolla, kun ei kenelläkään ollut tarvetta yrittää myydä liian kalliilla, voittoa tuli kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupungissa kyllä kirppari kukoistaa ehkä siksi et on vaan pari ja toinen keskustassa ja toinen automatkan päässä.

Kun hinta/ laatusuhde on kohdallaan ei ongelmaa. Nettomyynti n 400- 500e 8- 12pv. Tavallisilla tuotteilla. Tietysti hyvää vaan , siistiä, ei käytössä haalistuneita vaatteita jne niin kaupaksi menee.

Noilla myynneillä saa kyllä aika paljon jo lähtöjään hankkia tavaraa - mitä myydä siellä kirpparilla.

Kahden lapsen pieniksi jääneistä vaatteista, leluista jne tienaa vuodessa n. 100-200e. Sit toki tulee enemmän jos myy vaunut tms isompaa pois.

Juuri näin. Täälläkin näkee monesti hyvää tarkoittavia neuvoja köyhille, että myykää kirpparilla turhaa tavaraa. Monesti neuvoja ei selvästi tajua, että ei sillä nyt köyhällä ole ehkä aiemminkaan ollut varaa ostella niitä kalleimpia merkkivaatteita tai muuta kallista tavaraa. Totta kai jos on sijoittanut tavaraan monta tonnia, ne voi saada myytyä vaikka neljällä sadalla eurolla, eihän se ole mikään ihme. Ja jos oikein halvalla myy, ihan varmasti kaikki menee, kyllähän täällä moni aina kertoo, että tavoitteena on vain päästä tavarasta eroon (no jos näin olisi oikeasti, eiköhän hyväntekeväisyys olisi vaivattomampi keino). Tämä retostelu myyntivoitoilla ei vain kauheasti lohduta sitä, jonka on ollut pakko ostaa esim. edullisempia lastenvaatteita ja joka yrittää myydä niitä eurolla eteenpäin, jos ovat vielä hyväkuntoisia - niillä hinnoilla ei saavuteta monen sadan voittoa viikossa.

Vierailija
64/70 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan kirpparilta paljonkin vaatteita. Viimeksi ostin D&G:n tummansinisen trenssitakin hintaan 150€, sitä ennen Balenciagan mustan silkkimekon hintaan 90 €. Tätä ennen LV:n laukun hintaan 400€. Näissä katoaa mun käytössä arvosta joko 50 % tai sitten käytän ne niin loppuun, että niitä ei kehtaa edes myydä enää. Kun ostan H&M:n, Zaran tai muiden halpaketjujen vaatteita niin niiden hinta saa olla ihan maksimissaan 3 €. Näitä ostan vain sen takia, että tiedän niiden olevan kestäviä kun on edellisellä omistajalla pysynyt hyvänä ja silti olen valmis ostamaan. Viimeksi ostin 50 sentillä/kpl Marc O'Polon t-paidan, Calvin Kleinin t-paidan ja Tiger of Swedenin t-paidan. H&M:n t-paidoista maksoin 20 snt. Zaran kauniista puuvillamekosta maksoin 2 € ja H&M:n paljettimekosta 1€. En maksa niissä merkeistä, siksi alhainen hinta ja todellakin ostan vain alhaiseen hintaan. Itse myyn näitä halvempia tuotteita sitten yleensä 20-50 snt hintaan, olkoon mitä vaatekappale tahansa.

Toivottavasti yksikään kirppispöytää pitävä ei oikeasti tee sitä vain sen takia, että saa itse siitä jotain tuottoa? Eikö teille ole tärkeämpää, että tavara siirtyy kiertoon? Ihme juttua.

Vierailija
65/70 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan kirpparilta paljonkin vaatteita. Viimeksi ostin D&G:n tummansinisen trenssitakin hintaan 150€, sitä ennen Balenciagan mustan silkkimekon hintaan 90 €. Tätä ennen LV:n laukun hintaan 400€. Näissä katoaa mun käytössä arvosta joko 50 % tai sitten käytän ne niin loppuun, että niitä ei kehtaa edes myydä enää. Kun ostan H&M:n, Zaran tai muiden halpaketjujen vaatteita niin niiden hinta saa olla ihan maksimissaan 3 €. Näitä ostan vain sen takia, että tiedän niiden olevan kestäviä kun on edellisellä omistajalla pysynyt hyvänä ja silti olen valmis ostamaan. Viimeksi ostin 50 sentillä/kpl Marc O'Polon t-paidan, Calvin Kleinin t-paidan ja Tiger of Swedenin t-paidan. H&M:n t-paidoista maksoin 20 snt. Zaran kauniista puuvillamekosta maksoin 2 € ja H&M:n paljettimekosta 1€. En maksa niissä merkeistä, siksi alhainen hinta ja todellakin ostan vain alhaiseen hintaan. Itse myyn näitä halvempia tuotteita sitten yleensä 20-50 snt hintaan, olkoon mitä vaatekappale tahansa.

Toivottavasti yksikään kirppispöytää pitävä ei oikeasti tee sitä vain sen takia, että saa itse siitä jotain tuottoa? Eikö teille ole tärkeämpää, että tavara siirtyy kiertoon? Ihme juttua.

Minusta ei ole mikään ihme juttu, että ihminen haluaa rahaa :) Jos tavarat haluaa oikeasti vain kiertoon, ne kannattaa kipata Fidaan tms. eikä tarvitse nähdä kaikkea vaivaa mitä kirpparista seuraa.

Vierailija
66/70 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisistä on tullut laatutietoisia.

Eivät tuhlaa 10-20 EUR joka viikko Sulo Vileninä, vaan säästävät pari kuukautta ja ostavat yhden todella hyvän ja kunnollisen tarvitsevansa tavaran, joka kestää pitkään.

Sulo Vilenien aika on ohi. Kaappeihin ei enää mahdu törkyä.

Hahhaa..aaaah

kuules nyt kauppakäy ja köyhät hoardaa...

Vierailija
67/70 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä käyt?!? Tuon heti rahani sinne. Täällä Tampereella kirppiksillä on vain jotain cittarin Nansoa ja tokmannin Polaa 😑

Vierailija
68/70 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareilla kaikki on sikin sokin ja jos etsii jotain tiettyä artikkelia, esim. takkia tai mekkoa, niin täytyy selata läpi noin sata myyntikojua. Siihen menee kevyesti pari tuntia. Sen vaatteen pitäisi olla melkeinpä ilmainen että kannattaisi tuollaine neulaa heinäsuovasta -meininki.

Tori on paljon parempi, voi laittaa hakuvahteja ja myyjällekin parempi kun ei tarvitse maksaaa pöytämaksuja.

Itse kun myyn Torissa niin mitään korkealaatuista, uudenveroista tuotetta en myy puoli-ilmaiseksi vaan laitan korkean hinnan jota ehkä lasken jos ei kahdessa kuukaudessa mene. Kyllä se ostaja on yleensä löytynyt, vaikka tulee tusina viestiä hinnan itkijöiltä.

Krääsä laitetaan sitten eurolla parilla, mutta ei koskaan hyvää tavaraa halvalla.

Vierailija
69/70 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa kyllä käy kun ei myy rumaa tai lumppua. Itse vien lastenkirpparille kerran vuodessa ja ikinä ei ole myynti jäänyt alle 600€. Vaatteet on ajanmukaisia, nättejä, osa merkkiä, osa ketjuja. Pesty hajusteettomilla, ei rummutettu. Ja juuri mitään en myy alle 2€. Suurin osa 2-25€ sisävaatteet, ulkovaatteet 20-90€. Lähes kaikki menee joka kerta, ulkovaatteet en ole koskaan kantanut takaisin päin.

Vierailija
70/70 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kun myyn Torissa niin mitään korkealaatuista, uudenveroista tuotetta en myy puoli-ilmaiseksi vaan laitan korkean hinnan jota ehkä lasken jos ei kahdessa kuukaudessa mene.

Kannattaisi sinunkin miettiä kulutustottumuksia, ettei jatkuvasti tarvitsisi myydä pois uudenveroisia vaatteita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi