Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kirppareiden aika ohi?

Vierailija
18.01.2018 |

Kävin juuri kiertämässä kirppiksen ja juuri mitään ei löytynyt.
Tosi huonokuntoista tavaraa/vaatetta ja jos joku hyvä vaate sattui löytymään niin pyydettiin enemmän mitä uutena saisi alesta! Esim reiman käytetty toppatakki 70€.

En itsekään enää usein kirppikselle lähde juuri tämän takia kun ei mitään enää löydä.

Myöskään huutonet ei tunnu enää olevan entisensä. Eikä ihmiset tunnu enää maksavankaan mistään mitään. Toki onhan se kiva saada kalliita tavaroita ilmaiseksi mutta olen huomannut ettei esim lapsen uudenveroinen merkkihaalari mene 20 eurollakaan. Harmittanut pari kertaa kun ei koot ole natsannut niin ei ole voinut ostaa.

Pointtina siis tämä että itsepalvelu kirppiksiltä on loppunut hyvät ja edulliset tuotteet ja netin kirppareilta asiakkaat eli ei tunnu kauppa käyvän ellei ilmaiseksi anneta.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, taitaa olla ettei kirppareilta löydä enää mitään kohtuuhintaista. Ahneus ajaa. Olen yhdellä hyvällä, suht tuoreella kirpparilla tykännyt käydä koska sieltä on löytänyt hyväkuntoista tavaraa suht halvalla, eli kuten kirppareilla kuuluukin. Myyn itsekin halvalla tavaraa, koska käytetty on aina käytetty ja pääasia olisi päästä ekologisesti eroon ylimääräisestä (hyväkuntoisesta) roinasta. No, ajan kanssa näemmä ne ahneet myyjät on vallanneet pöydät, kun räjähtänyt miesten villatakkikin maksaa 30e! Kulahtaneet nahkahanskat? 50e! En edes valehtele :D harmittaa. Pöytävuokrilla tätä ei voi selittää, koska tämän kirpparin pöydät on tosi halvat verrattuna muihin paikkakunnan kirppareihin. Ihmisillä tuntuu olevan täysin kadonnut käsitys käytetystä tavarasta ja sen jälleenmyyntiarvosta, kun oikeasti kuluneille vaatteille ja tavaroille lätkitään kymmenien eurojen hintalappuja ihan surutta.

Vierailija
22/70 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm, itse olen myynyt viime aikoina kolmen lapseni pieneksi jääneitä toppavaatteita ym. vauvakamaa kaapit tyhjäksi Torissa. Ja kauppa on kyllä käynyt todella hyvin. Olen saanut Ticketin ja Nameitin haalareista 30-40€ + mahd. lähetyskulut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli syksyllä kirppispöytä viikon pääkaupunkiseudulla ja kulujen jälkeen käteen jäi noin 600 euroa. Paras viikon myynti ikinä, joten ainakaan täällä buumi ei ole ohi.

Hinnoittelu pitää toki olla oikea, mutta kyllä oikeasti hyväkuntoisista merkkivaatteista, etenkin takeista, voi pyytää useita kymppejäkin ja kaupaksi menevät ainakin täällä. Lisäksi pöytää pitää käydä siistimässä joka päivä, kaikkea tavaraa ei kannata ladata siihen kerralla niin että tuloksena on vain epämääräinen röykkiä ja tärkeä juttu on myös, että tavaroiden pitää olla oikean sesongin tavaraa.  Samat lasten talvikengät, jotka jäävät pöydälle keväällä, menevät salamana kaupaksi syksyllä korkeampaan hintaan. 

Samaa mieltä kirpputoripöytien hinnoista - jatkuvasti nousevat hinnat kyllä johtavat tämän buumin loppuun ennemmin tai myöhemmin. 

Vierailija
24/70 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa että sen vaatteen arvo putoaa puoleen jo siitä kun olet kuljettanut sen kaupasta ulos.

Ahneen mielipide. Vai kehtaisitko tosiaan toimia niin, että jos olisit kaverisi kanssa kaupoilla ja hän ostaisi 100 euron tavaran, niin heti ulko-ovella voisit pyytää häntä myymään sen viidelläkympillä sinulle?

Mutta toki tuollaisella asenteella voi vaatia muita myymään hyvää tavaraa itselleen lähes ilmaiseksi samalla kun valittaa siitä, ettei kukaan maksa kunnon hintaa silloin kun itse olet myyjänä.

Vierailija
25/70 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(hyväkuntoisesta) roinasta. .

Hyväkuntoinen roina? Mielenkiintoinen käsite.

Vierailija
26/70 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että se aikakausi alkaa olemaan ohi. Kaapit täynnä rojua muutenkin mitä ei tule käytettyä.

Vierailija
27/70 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorilla ei ole tarkoitus tienata, vaan hankkiutua eroon itselle tarpeettomista tavaroista ja vaatteista. Kunhan pöytähinnan ja pientä vaivanpalkkaa siitä saan, olen tyytyväinen. Itse ostelen lapsilleni esim. Toppahaalarit hinnalla 1-3€ , välikausihaalarit 2-3€. Eihän ne ole mitään trendimerkkejä trendi väreillä, vaan siistejä hyväkuntoisia Reimaa ja Lassieta, mutta lapset ovat onnellisia leikkiessään lämpimissä ja ehjissä vaatteissa. En maksa kirpparilla vauvanvaatteista yli euroa, niiden käyttöikä niin lyhyt, enkä isompien lasten sisävaatteista yli 2€ ja ulkovaatteista en yli 5€ maksaisi. Myyn samaan hintaan eteenpäin ja kauppa käy hyvin.

Vierailija
28/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ajanut ohi.

Itsepalvelukirppareiden pöytähinnat ovat niin korkeat, että röhnää, jota kukaan ei halua, pitää myydä ylihintaan.

Kirppiksillä myydään tavaraa, jota kukaan ei ottaisi maksustakaan, kun omat nurkat ovat täynnä samaa tavaraa mistä pitäisi päästä eroon.

Ihmiset tekevät täsmähankintoja tavaran haalimisen sijaan.

Jos jotain tarvitsee, vähän aikaa ja vaivaa uhraamalla netistä löytää uuden vain vähän kalliimmalla. Olen nähnyt näitäkin, että kirppiksellä/torissa myytävä käytetty tuote on kalliimpi kuin uusi nettikaupassa.

Olen viime aikoina katsellut torissa huonekaluja ja ihmetellyt kun jotkut myyvät jotain Ikea-huonekaluja samoilla hinnoilla mitä ne maksavat Ikeassa. Miksi ihmeessä ostaa jonkun käytetty huonekalu, jos täsmälleen samanlaisen saa täsmälleen samaan hintaan ihan uutena ja käyttämättömänä.

Eräs fb-kirpparimyyjä perusteli ikeasohvansa kallista hintaa sillä, että lähin Ikea on parin tunnin ajomatkan päässä, joten ei tarvitse lähteä reissun päälle tai tuhlata bensarahoja.

Mikä olisikin ollut ihan ok, jos se sohva olisi ollut lähes uusi, eikä sellainen, missä näkyy edellisten käyttäjien takamusten jäljet.

Vierailija
29/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa myytyä t-paitoja ja oaitoja eutolla, en farkkuja 2 eurolla, enkä vanhoja takkeja 5 eurolla. Hyväkuntoisia, vähänkäytettyjä, ehjiä vaatteita ei nykyään huolita edes SPR:lle eikä UFF:lle. Minut on monta kertaa käännytetty ovelta pois ja ilmoitettu ettei kiinnosta. Koska lumppukeräystä ei paikkakunnalla enään ole enkä viitsi lähteä ajamaan montaa sataa kilometriä lähimpää kierrätyskeskukseen, niin on ollut pakko sitten heitää käyttökelpoisia vaattrita roskiin. Vaatteita olen siis karsinut sitämukaan kun en niitä enään käytä.

Vierailija
30/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että myynti pienentynyt.

Dvd elokuvat ei liiku eurollakaan.

Myyn hyvää tavaraa halvalla.

100 euron skeittilauta meni hintaa 2 euroa.

Sukelluslasit ei mennyt kaupaksi eurolla.

Sain nyt sentään viimeksi yli 225 euroa kahdelta viikolta.

Yleensä myynti 500-700 euroa.

Legot vielä meni kaupaksi ja osa lasten kirjoista.

Pidän vielä yhden kirpparin ja sit vien keräykseen vaatteet.

Nyt ostetaan teinejen vaatteita harkiten koska ei niitä osta kukaan.

Vierailija
31/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse ostin Pelastakaa lapset ry:n kirppikseltä ihan kivannäköisen hameen hintaan 2 euroa 50 senttiä ja pöytätabletit (liinat) hintaan 1,50 /kolme tablettia, huivin sai 50:llä sentillä jne. Kaikki farkkuni olen myös ostanut sieltä, eikä mistään ole tarvinnut maksaa yli kolmea euroa.  Ei minulla ole myöskään ollut koskaan valittamista minkään sieltä ostamani vaatteen, tai muunkaan esineen  laadusta tai puhtaudesta.

Vierailija
32/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Kirppareiden kulta-aika on ohitse. Huonokuntoista rytkyä, sellaista joita itsekin haluaisi poistaa nurkistaan. Ja kalliita hintoja suurimmalla osalla.

Ihmettelen kyllä niitä, jotka työntävät OSTOSKÄRRYJÄ  kirppareiden käytävillä !!!!! Kun itse jos löydän

1-2 tuotetta joka viides kerta Kirpparilta, en todellakaan ymmärrä miten kukaan voi läytää

kärri kaupalla. Joskus kärryjen työntäjät ovat venäläisiä.

Ja sitten nämä kirpputori JOBBARIT.  Siinäpä uusi ammattiryhmä.

He ovat kärppänä tori-kotikirppareilla metsästämässä "tuottavaa myyntitavaraa" , ja heillä on sitten vakituinen pöytäpaikka Kirpparilla, jossa myyvät kalliimmalla niitä löytöjään.

Mm. Kuopiossa tiedän ainakin yhden Kirpparin ,joka ei salli Jobbareille  myyntipaikkaa. Mikä on ihan oikein.

Esim. Joensuussa tunnistaa jo ne Jobbarit, jotka myyvät edelleen.

Vierailija
33/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin ostan nykyään alennusmyynneistä, kuin kirppareilta kalliita rytkyjä.

Vierailija
34/70 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan

Vierailija
35/70 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti siltä näyttää. Jotkut ovat katsoneet liikaa huutokauppakeisaria. Vanhoista, kulahtaneista ja rikkinäisistäkin tavaroista pyydetään suuria summia.

Vierailija
36/70 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ja varastelevat taas kirppareita kiertämässä ja palstalla valittamassa. Kauheet ihan 70 euroa, ei ooooo totta, ei voooooi olla!

Vierailija
37/70 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitsin 110 euroa, joillakin on näköjäs vara ostaa, eivät varmaan ole täällä palstalla vinkumassa köyhyyttään.

Vierailija
38/70 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin paikllisella kirppiksellä myydään todella paljon puhkikuluneita, kulahtaneita, likaisia ja reikäisiä vaatteita, rikkinäisiä ja likaisia leluja, todella paljon ihan roskiskamaa ja näistäkin pyydetään ylihintaa. Ei huvita edes tutkia pöytää tarkemmin jos ensimmäinen tavara on hientahrima, haalistunut ilmaisjakelu t-paita hintaan 10€.

Vierailija
39/70 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täällä nämä Kirppistenkiertäjät, jotka itse kulkevat todella järkyttävissä vetimissä ja valittavat, kun eivät saa merkkivaatteita edes kirppikseltä ostettua, kun maksaa pitäisi 10-20 euroa. Olen seurannut, niin nämä suurimmat kirpputorivalittajat ovat itse niitä, joilla on niin karmeita vaatteita päällään, että monta kertaa on myynnissä paljon parempia. Yrittävät sulloa ja varastaa niitä laukkuihinsa, tällaiset valittavat juuri hinnoista. Poliisit saisi nykyään kirpputorillekin hälyttää!

Vierailija
40/70 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputoripöytä kiskontahintainen eli 50 euroa mener pöytävuokraan. Pitää olla jo myytävää reippaasti, että myynti kannattaa, koska kuluu bensaa, aikaa, vaivaa tavaroiden käsittelyyn