Mies mököttää - keksikää. mulle mukavaa ajateltavaa
Lyhykäisyydessään kävi niin, että en halunnut siirtyä keittiöstä muuhun tilaan keskustelemaan. Ihan hyvin olisi voitu puhua siinä, kun muita ei ollut paikalla. Nyt on menossa jo kolmas päivä mökötystä. Kokemuksen mukaan tätä kestää vielä ehkä n. 5-7 päivää. Vielä joitakin vuosia sitten yritin puhua ja saada asiat sovittua, mutta enää en jaksa. Oikeastaan on ihan kiva, kun on hiljaista. Mies ei kuitenkaan puhu kuin itsestään.
Keksikää mulle mukavaa ajateltavaa. Varsinkin silloin, kun mies vähän mielenosoituksellisesti liikuskelee lähietäisyydellä olisi kiva paeta ajatuksiin.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös satunnainen mököttäjämies, joskaan mökötys ei ole yleensä 3 pv enempää kestänyt. Mulla ainakin se mökötys vetää oman mielen niin matalaksi, että että ei tee mieli tehdä mitään ja juuri se ontto tunne mahassa on paha. Mutta jos en olisi minä vaan joku ulkopuolinen, suosittelisin juuri tuota ulos lähtemistä, elämästä nauttimista, koska kotona oma naama tuntuu kuitenkin vaan provosoivan toista. Ja vitsailu/vittuilu ei ole kyllä koskaan ollut hyvä idea, kun huumori ei kestä itselle nauramista.
Toki jos tänään jo vaikuttaa lupaavammalta sovun suhteen, niin toki kannattaa olla avoimin mielin paikalla odottamassa, että puhehanat taas aukeaisivat.
Tuo "kesyttäminen" on muuten tuttua hommaa, eli kun kyllästyn odottamaan, että toinen leppyisi ja haluaisi tehdä sovintoa tai tajuaisi itse olleensa väärässä ja tulisi pyytämään anteeksi, alan itse ajamaan sopua kivoilla pikku teoilla, kunnes toinen lämpenee ja antaa periksi. Toisaalta joskus varsinkin nuorempana väsyin siihen mökötykseen ja nukuin vaan kunnes mies sai hiipiä pimeään huoneeseen sopimaan menettämättä kasvojaan. Päivänvalossa toisen edessä anteeksipyytäminen ja virheen myöntäminen tuntuu olevan usein se sovinnon teon este...
Nyt "aikuisiällä" kyllä usein ajattelen mökötyksen alussa, että mököttäkööt vaikka maailman tappiin, mutta en ala nöyristelemään (jos mökötyksen aihe on vastaava kuin ap:n, eli joku olemattoman pieni asia, tai jos taustalla olisikin jotain isompaa, työstressiä tms, niin ei suostu puhumaan). Mutta parin tunnin päästä en enää jaksa odotella, vaan lepyttely alkaa.
Tästä sun viestistä on apua :) Meillä on erilaista se, että mies ei tule pyytämään anteeksi, hän ei omasta mielestään ole tehnyt mitään väärää. Aiheesta suuttui ja aiheesta on ollut kohta viikon hiljaa. Jos joku pyytää anteeksi, niin se olen minä.
Ja totta, se ontto tunne nakertaa ja tuntuu vain pahalta. Huomaan, että mies jatkaa elämäänsä ihan normaalisti. Tekee kaikkea sitä mitä ennenkin, mutta minut on suljettu ulkopuolelle, minua ei ole olemassa. Hän on itse asiassa lastemme kanssa enemmän tekemisissä, tekee heidän kanssaan kaikkea kivaa, touhuaa ja järjestelee, nauraa ja puhuu kovaan ääneen.
Pisimmillään mökötys on kestänyt kaksi viikkoa. Saas nähdä tuleeko uusi ennätys.
Ap
Tuollainen kahden viikon mökötys ja toisen vanhemman ignooraaminen vaikuttaa jo hyvin paljon myös lasten psyykeeseen ja hyvinvointiin. Kyllähän he tilanteen huomaavat ja ovat varmasti itsekin äärimmäisen stresaantuneita aiheesta. Pahimmassa tapauksessa oppivat itse käsittelemään tunteita mököttämisen kautta.
Mököttääkö mies myös lapsille rangaistuksena, jos heille tulee erimielisyyksiä?
Ei mökötä lapsille. Lapset eivät onneksi ole enää sen ikäisiä, että olisivat paljon tässä kotona ja kaiken näkemässä. Toki pienempänä tietenkin. Nyt kun ajattelen, niin mökötysten kesto on pidentynyt lasten aikuistumisen myötä. Ja totta, kyllähän se vaikuttaa. Yksi tämän mökötyskauden laukaisijoista oli erimielisyys siitä, miten ajattelemme yhdestä lapsestamme. Minä yritin nähdä asian hyvät puolet, mies näki vain kaikenlaisia mörköjä. Mä ajattelen, että nuoret kun mokaa (ei siis mikään hirmu moka, koulussa numeron kanssa vähän ongelmaa) niin se on aina tilaisuus oppia. Mies näki lapsen, joka on saamaton, osaamaton, ei yritä jne. Hassuinta on, että mies itseasiassa teki ihana samanlaisen huolimattomuusvirheen omien töidensä kanssa vastikään kuin lapsi nyt kouluasian kanssa.
Lapsille olen sanonut suoraa, että isi ei nyt sitten taas puhu mun kanssa. En yritä sitä peitellä enkä piilotella.
Ap
Hei kiitos teille, jotka keskustelitte tänä iltana kanssani. Helpotti yksinäisyyttä ja kurjaa oloa. Kohta tästä pääsee taas nukkumaan.
Saas nähdä millainen päivä huomenna.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hei kiitos teille, jotka keskustelitte tänä iltana kanssani. Helpotti yksinäisyyttä ja kurjaa oloa. Kohta tästä pääsee taas nukkumaan.
Saas nähdä millainen päivä huomenna.
Ap
Steffan kyllä leppyy Martina ja vie sut Dubain lämpöön:)
Kesälomajuttu oli ääliö temppu mieheltä. Tästä lähtien se sun juttu on ensimmäinen juttu koko kesälle. Tiedätkö sen jutun kun sirkus tuli kaupunkiin ja lapselle luvattiin yksi näytös kolmesta. Lapsi huusi heti että eka! No sitten rahat riittivät myös toiseen ja kolmanteen näytökseen. Ole aina eka! ja valmistaudu henkisesti näyttämään närhen munat sun miehelle. Sehän on ilkeä tyyppi.
Onneksi ei sun tarvitse muuttaa omaa kilttiä luonnettasi kusipäisen käytöksen myötä. Tuollainen suurieleinen käytös esim. mökötysaikana lasten kanssa on pelkkää teatteria ja aika noloa käytöstä. Mene lakkoon ja ignooraa mies täysin. Mieti mistä hän nauttii kun ilkeilee ja katkaise häneltä se nautinto.
Perkele. Tilaa jostakin kukkakaupasta itsellesi kotiin lähetys tusina tulipunaisia ruusuja. Käyt maksamassa sen etukäteen, käteisellä. Siihen kortti Kiitos avustasi! Ei selityksiä. Saa vapaasti ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Kesälomajuttu oli ääliö temppu mieheltä. Tästä lähtien se sun juttu on ensimmäinen juttu koko kesälle. Tiedätkö sen jutun kun sirkus tuli kaupunkiin ja lapselle luvattiin yksi näytös kolmesta. Lapsi huusi heti että eka! No sitten rahat riittivät myös toiseen ja kolmanteen näytökseen. Ole aina eka! ja valmistaudu henkisesti näyttämään närhen munat sun miehelle. Sehän on ilkeä tyyppi.
Onneksi ei sun tarvitse muuttaa omaa kilttiä luonnettasi kusipäisen käytöksen myötä. Tuollainen suurieleinen käytös esim. mökötysaikana lasten kanssa on pelkkää teatteria ja aika noloa käytöstä. Mene lakkoon ja ignooraa mies täysin. Mieti mistä hän nauttii kun ilkeilee ja katkaise häneltä se nautinto.
Perkele. Tilaa jostakin kukkakaupasta itsellesi kotiin lähetys tusina tulipunaisia ruusuja. Käyt maksamassa sen etukäteen, käteisellä. Siihen kortti Kiitos avustasi! Ei selityksiä. Saa vapaasti ihmetellä.
Tulin katsomaan olisiko täällä vielä jotain, kun unikaan ei meinaa tulla. Kiitos, oli kiva lukea tämä.
Se kesälomajuttu oli kyllä sellainen, että opin että jos vaikka jotain sovitaan niin se ei välttämättä tarkoita mitään. Vaikka kuinka yhdessä laitettaisiin kalenteriin ylös ja varattaisiin aikoja. Yleensä mietin jo muutakin tekemistä, että en ole sitten vain tumput suorana että mitäs nyt. Päädyimme tekemään kalenteriin kirjallisen suunnitelman, koska aikaisempina kesinä suusanallisesti sovittu ei ollut pitänyt :)
Ehkä mä vielä tilaankin itselleni kukkakimpun :) En niitä kovin usein raaski ostaa. Siinähän tulee kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
Kiitos tästä!
Ap
Karmeaa lukea tällaisesta alistusparisuhteesta. Tulipa häijy olo vatsanpohjaan.
Niin ja lisään vielä sen verran, että näyttäisi siltä että mies tällä lasten kanssa touhuamisella yrittää sulkea minut pois perheestä. Niin, että minä olen se ulkopuolinen ja ehkä sitten lastenkin silmissä syypää, vähän outo, viallinen. Lapset on onneksi aika fiksuja, mutta kyllä ihan selvästi näkyy että tykkäävät nyt isän kanssa touhuta. Niin on leppoisaa ja hauskaa, mies käy vähän väliä koputtelemassa lasten huoneiden oville tai pitää muuten yhteyttä ja juttelee mukavia.
Mua toisaalta ärsyttää tämä teatteri ja tuntuu pahalta mennä siihen näytelmän keskelle jos on jotain asiaa lapsille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lyhykäisyydessään kävi niin, että en halunnut siirtyä keittiöstä muuhun tilaan keskustelemaan. Ihan hyvin olisi voitu puhua siinä, kun muita ei ollut paikalla. Nyt on menossa jo kolmas päivä mökötystä. Kokemuksen mukaan tätä kestää vielä ehkä n. 5-7 päivää. Vielä joitakin vuosia sitten yritin puhua ja saada asiat sovittua, mutta enää en jaksa. Oikeastaan on ihan kiva, kun on hiljaista. Mies ei kuitenkaan puhu kuin itsestään.
Keksikää mulle mukavaa ajateltavaa. Varsinkin silloin, kun mies vähän mielenosoituksellisesti liikuskelee lähietäisyydellä olisi kiva paeta ajatuksiin.
Osta veb kamera ja esiinny muiden iloksi. Hitto siitä voi saada rahaa enemmän kuin normi palkkatyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta veb kamera ja esiinny muiden iloksi. Hitto siitä voi saada rahaa enemmän kuin normi palkkatyöstä.
Voiko esiintyä vaatteet päällä ja paperipussi päässä? Maksaisiko jokut siitä? Voisivat vaikka katsoa, kun kirjoittelen tänne av:lle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Karmeaa lukea tällaisesta alistusparisuhteesta. Tulipa häijy olo vatsanpohjaan.
Jos mieheltäni kysyttäisiin, niin hän sanoisi että alistan häntä koska haluan määrätä missä keskustellaan :)
Loogisesti ajatellen asia pitää ihan paikkansa. Niinhän mä yritin. Mutta miksi se ei käynyt hänelle ja miksi hän siitä näin julmetusti suuttui on minulle edelleen mysteeri.
Ap
Kai noi kaudet pitenee aina, kuten kaikessa muussakin tuppaa käymään.
En arvosta ignooraajia. Oma isäni ignoorasi minut kymmenen vuotta.
Meillä on kanssa mieheni kanssa riita. Mököttänyt sunnuntaista lähtien. Olen yrittänyt elää normaalisti ja jutella miehelle päivittäisiä asioita. Ei puhu mitään, mököttää vaan. Eli on ollut puhumatta kohta viikon.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kanssa mieheni kanssa riita. Mököttänyt sunnuntaista lähtien. Olen yrittänyt elää normaalisti ja jutella miehelle päivittäisiä asioita. Ei puhu mitään, mököttää vaan. Eli on ollut puhumatta kohta viikon.
Teilläkin. I feel for you. Tuleeko teillä mökötyskaudet säännöllisesti? Meillä tämä vuodenvaihteen jälkeinen aika on aika yleinen. Toinen on kesällä mun synttäreiden paikkeilla. En edes pahemmin vietä synttäreitä, mutta yleensä aina siinä lähituntumassa on joko iso riita tai mökötys.
Minä en viitsi edes yrittä puhumista, mulkaisut ovat sen verran ikäviä.
Hän myös tekee vähän kiusaa. Laitoin yksi ilta saunan lämpiämään ja kun olin menossa saunaan oli sauna haalea ja virta katkaistu. Ei johtunut ainakaan sulakkeesta, sillä sauna meni taas päälle kun painoin nappia.
Kahvinkeittimestä oli aamulla hävinnyt osa. Hmm. Mites sitten keität kahvia.
Tv:n kaukosäädin kadoksissa.
En pahemmin juo alkoholia, joskus otan konjakin yömyssyksi. Konjakkipullo oli hävinnyt.
Voihan nuo kaikki olla vahinkojakin, mutta hassusti sattuivat juuri nyt kun ei muulloin juuri satu.
Ap
Jos vain mahdollista, kehitä juuri jotakin tekemistä mökötyskaudeksi. Koita ottaa siitä hyöty irti. Jos mies on muuten erinomainen, ehkä tuon voisi kestää. Auttaisiko jos kuvittelisi miehelle vaikkapa äänihuulihalvauksen :D
Kokemusta on xxx kirjoitti:
Jos vain mahdollista, kehitä juuri jotakin tekemistä mökötyskaudeksi. Koita ottaa siitä hyöty irti. Jos mies on muuten erinomainen, ehkä tuon voisi kestää. Auttaisiko jos kuvittelisi miehelle vaikkapa äänihuulihalvauksen :D
Auttaahan se! Ja samalla on iskenyt jokin jäykkäniska -tulehdus, kun pää ei käänny ja vain sivusilmin mulkaistaan.
Ap
Reilu loraus risiiniöljyä miehen juomaan, ostat apteekista ja käytät sitä sitten sekä ummetukseen että ripsiöljynä. Miehesi käyttää sitä sitten ummetukseen, tietämättään.
Ostat paria numeroa liian pieniä alushousuja ja sukkia miehelle, kokolaput veke ja pyykkikoneen kautta kaappiin, muutamat miehen sopivat alushousut ja sukat roskiin ja roskat muualle. Parit housut voi rikkoa vetoketjun kohdalta, väännät vetoketjun pihdeillä vinoon niin ettei se toimi tai vetoketju aukeaa. Tai ratkojalla persesaumaa voi vähän avittaa auki, siitä se sitten repeää itsestään.
Hammasharjaa, siis miehesi harjaa, voit pyöräyttää omassa persvaossasi, perseilyhän on miehesi lempilaji. Mieti miten lapsena joskus olit vihainen ja halusit kostaa. Nyt toteutat sen tukahdutetun tunteen. Anna palaa.
Tuo lasten kanssa ilakointi ja sinun kiusaaminen samalla kuulostaa pahalta. Meillä oli hyvin samanlainen tilanne ja lapset ajatteli lopulta että minussa on jotakin vikaa ja isä on oikein kiva. Vähintään puolittaista mökötystä alkoi olla aika usein. Pohjustikin sillä varmaan eroa, ja yritti pelata minut pois äitiydestä. Julmaa peliä sis
Vierailija kirjoitti:
Reilu loraus risiiniöljyä miehen juomaan, ostat apteekista ja käytät sitä sitten sekä ummetukseen että ripsiöljynä. Miehesi käyttää sitä sitten ummetukseen, tietämättään.
Ostat paria numeroa liian pieniä alushousuja ja sukkia miehelle, kokolaput veke ja pyykkikoneen kautta kaappiin, muutamat miehen sopivat alushousut ja sukat roskiin ja roskat muualle. Parit housut voi rikkoa vetoketjun kohdalta, väännät vetoketjun pihdeillä vinoon niin ettei se toimi tai vetoketju aukeaa. Tai ratkojalla persesaumaa voi vähän avittaa auki, siitä se sitten repeää itsestään.
Hammasharjaa, siis miehesi harjaa, voit pyöräyttää omassa persvaossasi, perseilyhän on miehesi lempilaji. Mieti miten lapsena joskus olit vihainen ja halusit kostaa. Nyt toteutat sen tukahdutetun tunteen. Anna palaa.
Tämähän on kuin elokuvasta Amelie! No, terveydelle ja hyvin voinnille en kyllä halua tehdä haittaa, mutta voisihan ne sukat kutistua :)
Kiitos. Nyt naurattaa.
Ap
kyllä sä Marttina ton kestät.Steffan kyllä leppyy ja vie sut Pariisiin ostoksille..voisitkin joutessasi selailla LUIS VÖITTÖÖNIN uusinta tuotekataloogia..kyllä sieltä jotain löytyy:)