Kuinka paljon rahallista säästöä tulee, kun harventaa kauppakäyntejä ja tekee isoja satseja ruokaa?
Kommentit (34)
Ajatusleikki. Käyt kaupassa 3 kertaa viikossa. Joka kerta ostat kassalta 1,25€ maksavan suklaapatukan. (koska nälkä, koska väsyttää ja koska kaupassakäynti vituttaa). Menee sulla melkein 200€ vuodessa pelkkiin suklaapatukoihin.
Jos käyt kaupassa kerran viikossa ja edelleen ostat sen saman suklaapatukan, kosa sua vieläkin vituttaa, väsyttää ja sulla on näläkä. Maksat suklaapatukoista "vain" vajaat 70€.
Tässä ajatusleikissa säästät 130€ vuodessa.
Jos tähän mennessä olet ostanut mitä mieleen juolahtaa hinnasta välittämättä, niin voit säästää paljonkin. JOS muutat ostoskäyttäytymistä, alat ostaa edullisempia tuotteita, ryhdyt tekemään itse ruuat etkä syö enää eineksiä, ja lopetat ruuan roskiin hrittämisen, säästö voi olla 50% tai jopa 75%.
En voi tietää, kun en ole sinä. Mutta kokeile.
Seuraa kuukauden ajan tarkasti, kuinka usein käyt kaupassa ja paljonko käytät rahaa kerralla.
Ja sitten käyt kaupassa vain esim kerran viikossa ja suunnittelet kaikki ateriat etukäteen.
Itse käyn joka päivä kävellen ja budjetti on 10 euroa päivässä, eli otan vain 10 setelin mukaan.
Ostoslistan laatiminen ja siinä pysyminen tuo säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Ajatusleikki. Käyt kaupassa 3 kertaa viikossa. Joka kerta ostat kassalta 1,25€ maksavan suklaapatukan. (koska nälkä, koska väsyttää ja koska kaupassakäynti vituttaa). Menee sulla melkein 200€ vuodessa pelkkiin suklaapatukoihin.
Jos käyt kaupassa kerran viikossa ja edelleen ostat sen saman suklaapatukan, kosa sua vieläkin vituttaa, väsyttää ja sulla on näläkä. Maksat suklaapatukoista "vain" vajaat 70€.Tässä ajatusleikissa säästät 130€ vuodessa.
Mä käyn kaupassa 7 kertaa viikossa enkä koskaan osta suklaapatukoita. Sinäkö et selviä yhdestäkään kauppakäynnistä ilman suklaapatukan ostamista??
Käyn noin kerran kuussa ja menee noin 150e.
Vierailija kirjoitti:
Jos tähän mennessä olet ostanut mitä mieleen juolahtaa hinnasta välittämättä, niin voit säästää paljonkin. JOS muutat ostoskäyttäytymistä, alat ostaa edullisempia tuotteita, ryhdyt tekemään itse ruuat etkä syö enää eineksiä, ja lopetat ruuan roskiin hrittämisen, säästö voi olla 50% tai jopa 75%.
Tuntuu jotenkin, että itse tehty tulee suunnilleen yhtä kalliiksi. Joutuu ostamaan hirveän monta eri tuotetta mausteista lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Heräteostokset tulee kalliiksi
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni ihan hirveät määrät roskiin kun ei vasn sitten napannutkaan se ostislistan mukaan syöminen tai ei jaksanutkaan tehdä ruokaa.
Minkään ruuan maku ei vaan parane lämmitettynä vaikka muuta väitetään, ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Haen ateriaedulla sen verran lounasta lisukkeineen, että syön siitä kahdesti.
Tee keittoja.
Jos lihaa menee viikossa näin enemmän, niin vähennä reseptien lihamääriä.
Lisäksi ala tekemään puuroja ja jos olisi vielä omia marjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käyt kaupassa kerran viikossa ja edelleen ostat sen saman suklaapatukan, kosa sua vieläkin vituttaa, väsyttää ja sulla on näläkä. Maksat suklaapatukoista "vain" vajaat 70€.Tässä ajatusleikissa säästät 130€ vuodessa.
Mä käyn kaupassa 7 kertaa viikossa enkä koskaan osta suklaapatukoita. Sinäkö et selviä yhdestäkään kauppakäynnistä ilman suklaapatukan ostamista??
Todella monet ostaa!
En osta koskaan suklaapatukoita kassalta. Todella harvoin muutakaan karkkia, limppareita, naksuja/raksuja tai keksejä tai mitään muutakaan "herkkua". Alkoholiakaan en osta tai juurikaan käytä. Eineksistä ostan pelkästään maksalaatikkoa kerran viikossa paketin. Muuten syön itsetehtyä kotiruokaa, 90% pesco-vegaanisesti
Vierailija kirjoitti:
Minkään ruuan maku ei vaan parane lämmitettynä vaikka muuta väitetään, ei kiitos.
Monet keitot paranevat, kun ovat saaneet hautua rauhassa. Samoin monet slow cooking -ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin menee tuon verran yhdessä kauppareissussa, mutta ei se koko kuukaudeksi riitä.
Vierailija kirjoitti:
Ööh ei kukaan aikuinen osta mitään suklaapatukoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni ihan hirveät määrät roskiin kun ei vasn sitten napannutkaan se ostislistan mukaan syöminen tai ei jaksanutkaan tehdä ruokaa.
Mullakin tää sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kohta sanasta ajatusleikki menee yli ymmärryksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä mukavaa että et tee heräteostoksia! Joillakin se suklaapatukka on energiajuoma, limsa, jotain paistopisteeltä tai ihan vaan joku toinen heräteostos, mitä ei tarvitse.
No ei välttämättä tule yhtään säästöä, jos ostaa silti saman verran tavaraa.