Mies mököttää - keksikää. mulle mukavaa ajateltavaa
Lyhykäisyydessään kävi niin, että en halunnut siirtyä keittiöstä muuhun tilaan keskustelemaan. Ihan hyvin olisi voitu puhua siinä, kun muita ei ollut paikalla. Nyt on menossa jo kolmas päivä mökötystä. Kokemuksen mukaan tätä kestää vielä ehkä n. 5-7 päivää. Vielä joitakin vuosia sitten yritin puhua ja saada asiat sovittua, mutta enää en jaksa. Oikeastaan on ihan kiva, kun on hiljaista. Mies ei kuitenkaan puhu kuin itsestään.
Keksikää mulle mukavaa ajateltavaa. Varsinkin silloin, kun mies vähän mielenosoituksellisesti liikuskelee lähietäisyydellä olisi kiva paeta ajatuksiin.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Nappikuulokkeet tai luurit ja kuuntelet äänikirjoja, Youtubessa on ensi alkuun. Musiikkikin kyllästyttää niin äänikirjat on jees ja mies voi havaita, että olet katkaissut kommunikoinnin. Sohvalle kun menet niin kello soittamaan, äänikirjaan on helppo nukahtaa.
Samoin voit joogata, hauskaa perseillä miehelle konkreettisesti. Jotkut opettelee kieliä, jotkut hommaa taivaskanavat vaikka Netflixin. Ylen Areenalta on sata hyvää sarjaa, itse katsoisin brittidekkareita. Nauti hiljaisuudesta ja älä kiinnitä huomiota idioottikotelovaiheessa olevaan mieheesi, ehkä hänestä kuoriutuu henkevä perhonen.. no ehkä ei.
Nämä oli hyviä! Kiitos!!!! Luen paljon, mutta äänikirjoja en osannut edes ajatella. Ja tosiaan, olisi se kai hyvä hänenkin tajuta että kommunikointi voidaan lopettaa myös toisesta suunnasta. Tosin ei hän siitä sen kummemmaksi muutu.
Kiitos. Moni asia on 20 vuodessa parantunut. Nykyään ei enää huuda kuin harvakseltaan :)
Ap
Mökötysvaiheessa oleva mies kannattaa ignoorata. Olet itse vastuussa onnellisuudestasi, joten tee mitä tykkäät.
Kattele telkusta just sitä mitä itse haluat (mököttävä mies saattaa huokailla vieressä kun haluaa kattoa jääkiekkoa, mutta ignooraa kunnes oppii taas puhumaan). Tee mieliruokaasi, käy lenkillä, tapaa ystäviä ym ym. Välillä on kiva olla omaa aikaa 😊.
P.S. Ei ihme, että erotilastot ovat mitä ovat jos kehotetaan eromaan miehen mökötyskauden takia. Se on niin yleinen ominaisuus miehessä...
Sama kun miehiä kehoitettaisiin ottamaan ero kun vaimo menkkakiukkuilee joskus.
Vierailija kirjoitti:
Mökötysvaiheessa oleva mies kannattaa ignoorata. Olet itse vastuussa onnellisuudestasi, joten tee mitä tykkäät.
Kattele telkusta just sitä mitä itse haluat (mököttävä mies saattaa huokailla vieressä kun haluaa kattoa jääkiekkoa, mutta ignooraa kunnes oppii taas puhumaan). Tee mieliruokaasi, käy lenkillä, tapaa ystäviä ym ym. Välillä on kiva olla omaa aikaa 😊.P.S. Ei ihme, että erotilastot ovat mitä ovat jos kehotetaan eromaan miehen mökötyskauden takia. Se on niin yleinen ominaisuus miehessä...
Sama kun miehiä kehoitettaisiin ottamaan ero kun vaimo menkkakiukkuilee joskus.
Kiitos, mulle tuli tästä hyvä mieli. Taidan käydä laittamassa saunan lämpiämään.
Nuorempana mun oli vaikea kestää sitä, että toinen on vain hiljaa eikä suostu kertomaan mistä kenkä puristaa. Minusta se oli hyvän elämän haaskaamista. Nyt olen oppinut ihan arvostamaan tätä hiljaisuutta. Mies meillä on se puheliaampi ja usein puhuu kyllä itsestään. Toivon vain, että olisin silloin suhteen alkuaikoina jo tajunnut tämän.
Olen miettinyt, että nämä mökötyskaudet taitavat olla joku kuukautisten vastine. Tulevat sen verran säännöllisesti, suurin piirtein samoihin aikoihin vuodesta.
Ap
Kiva mies, joka puhuu vaan itsestään ja paljon, vaatii vaimoa siirtymään keittiöstä olohuoneeseen keskustelemaan miehestä *huokaus* ja sitten kahden viikon mökötys kun mies on äärimmäisen loukkaantunut.
Osta sille päärynäsiideri jääkaappiin ja siiihen lappu "meidän perheen siideripissikselle". Että nuo draamaqueenit on rasittavia tapauksia.
En ihmettele että ap ei halua erota, mies voi olla muuten hyvä mutta onhan se ärsyttävää olla koko maailman keskipiste. Pyydä miestä vaihtamaan kattolamppuun lamppu, se käy siltä helpommin kun miehen tarvii vaan pitää lampunkannasta kiinni ja maailma pyörii hänen ympärillään..
Voimia ap:lle, anna miehen olla ilmaa.
Elät vaan menemään niinkuin miestä ei olisi olemassakaan!
Lähde lenkille, kuuntele musiikkia, touhua kotona, lue, tee käsitöitä, soita ystävälle...
Osta kukkia :)
Tsemppiä ja jospa mies sulaa mökötyksestään. Mököttäminen on itse mököttäjällekin raskasta. Oisko tunne lukkosi kirjasta apua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mies on tuppisuu <->suomalainen mies haluaa puhua.
Koittakaas jo päättää , oi uniikit lumihiutaleet.
Olitko kiillottamassa tuikkukuppeja, vai miksi et voinut poistua keittiöstä? Painoit tiskikoneen nappia?
Selailin Ikean kuvastoa ja join kahvia. Siitä olisi pitänyt sitten muualle sännätä.
Ikean kuvasto jaettiin jo syys-lokakuussa. Silti se kiinnosti enemmän kuin se, että miehelläsi olisi ollut asiaa? 0/5
Älä vääristele. Kuvasto on lehtikorissa ja aina silloin tällöin sitä ajatuksissani selailen. Ja kyllä miehen asia olisi kiinnostanut, mutta en halunnut lähteä keittiön pöydän äärestä kahvikuppeineni. Miehelle taas ei käynyt asiansta toimittaminen siinä.
Ap
Syksyllä jaettu ikean kuvasto on jo tammikuussa vanhentunutta tietoa.
Käytä mammapalsta-aikasi ikea.fi sivustolla, jos jotain olet omilla rahoillasi tuikkukuppeja ostamassa.
Miehesi kiinnostaa sinua noin paljon?
Miksi muuten olet minulle täysin tuntemattomalle ihmisille noin ilkeä? Kerropa. Onhan se sekin ajanvietettä. Mikä saa sinut olettamaan kaikenlaista ja sanomaan ilkeästi?
Kerron vain faktoja. Jopa tuossa kuvastossa olevat tuotteet ovat loppuneet aikoja sitten, siitä on yli puoli vuotta aikaa. Mikä faktoissani noin riepoo? Miesvihasi?
Vierailija kirjoitti:
Elät vaan menemään niinkuin miestä ei olisi olemassakaan!
Eli ap maksaa yksin kaikki talouden kulut? Jos on niistä mitään tähänkään asti maksanut?
Hei taas! Nyt on neljäs päivä mökötystä menossa. Yritän olla ajattelematta asiaa, mutta en voi mitään, kyllä tämä vaikuttaa.
Yritän päättää, että onko mieheni nyt
a) pahantahtoinen kontrolloija, joka yrittää satuttaa minua vai
B) sisäinen lapsi, joka ei osaa mitään muuta tapaa toimia
Oli tullut kivoja ideoita, kuten tuo siideri jääkaappiin :) Hih, nauratti. Meidän siideripissis ei kyllä kestäisi. Ei riitä huumori niin pitkälle. Kaikelle muulle hän voi oikeastaan nauraa, paitsi itselle.
Aamuulla kysäisin, että vieläkö oksetan häntä (nämä olivat hänen viimeiset sanansa kun vielä puhui). Mulkaisi vain. Tästä on tulossa kyllä pitkä hiljainen kausi.
Jos jollain olisi jotain kivaa ja kannustavaa sanottavaa, niin olen pelkkänä korvana.
P.S.
Ilkeämieliset älkää vaivautuko
Nostan vielä jos jollain olisi aikaa tsempata.
Ap
Kävele sen perässä ämpäri kourassa. Kysy minuutin välein "tuleeko oksu"
Hiiltyy tai repee nauruun. Mutta tuskin on huumorimiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Kävele sen perässä ämpäri kourassa. Kysy minuutin välein "tuleeko oksu"
Hiiltyy tai repee nauruun. Mutta tuskin on huumorimiehiä.
Tämä on hauska ajatus! Mutta ei ole ihan näin huumorimiehiä. Kiitos, mielikuva kyllä piristi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kaikki muut ovat valmiita siirtymään tyhjässä talossa toiseen tilaan keskustelemaan, kun kumppani sitä ehdottaa? On siis ihan normaalia, että menen sanomaan miehelleni joka istuu sohvalla ja katsoo telkkaria että mennäänpäs tuonne ruokasaliin juttelemaan? Kukaan ei koe sitä minkäänlaisena vallankäyttönä?
Siis kyllä, ehdottomasti. Mun mies ei käytä keskustelua vallankäyttönä vaan jos hän pyytää minua keskustelemaan jostain asia on oletettavasti hyvin tärkeä. Sama toimii myös toisinpäin.
Sinä onnellinen! Taidat elää aika tasapainoisessa ja -arvoisessa parisuhteessa. Meillä kaikki sujuu hyvin niin kauan, kun itse teen myönnytyksiä esimerkiksi siirryn toiseen tilaan pyydettäessä. Nythän ehdotin jäämistä toiseen tilaan. Neljä päivää mökötystä siitä hyvästä ja ei näy lientymisen merkkejä.
Sinä joit kahvia ja selasit kuvastoa kaikessa rauhassa niin mies pyysi sinua siirtymään esim. olohuoneeseen keskustelemaan? Vai huuteli olohuoneesta, että tuu tänne? Ja mistä aiheesta mies suurinpiirtein olisi halunnut keskustella?
Mies halusi sinun jakamattoman huomiosi häneen ja heti, ei siinä kyselty puolin ja toisin vaan määrättiin, ei ihan super kommunikoivaa käytöstä, tää homma ei vaan skulaa.
5. päivä mökötystä ja mykkäkoulua menossa.
On tämä hiljaisuus ihan ok, ei siinä mitään. Mutta kyllä tämä vähän jo ahdistaakin. Yritän edelleen olla reipas, mutta vatsan tuntumassa on ontto olo. Onkohan mulla nälkä? Ei vissiin, kun vähän aikaa sitten söin voileivän.
Olisko jollain muutama ystävällinen sana?
En tosiaankaan tiedä, mistä mies halusi puhua. Mulkaisee vain jos jotain sanon. Huomenta en tänään sitten edes viitsinyt sanoa, kun tuntuu että on parempi vain olla hiljaa.
Muille mököttäjille ja mykkäkoululaisille: menkää nyt puhumaan sen kumppanin kanssa. Mykkäkoulu on inhottavaa ja aika raaka tapa hallita kumppania.
Ap
Mökötyksen paras tehohan on kun olet näkösällä ja mies näkee mökötyksen tehon. Etkö voi vetäytyä aina toiseen huoneeseen niin että eristäydyt miehestä kuulokkeilla, leffalla, kirjalla, puhelimella, nokosilla, ulkoilemalla, kyläilemällä.
Kuvittele, että olet jälleen teini ja yksin kotina, lörpöttele kaverille, lähde kauppaan hakemaan hyvää naposteltavaa, vähän kuohuviiniä tai punaviiniä, mene leffaan. Hae vartalokuorintamönjää, lämmitä sauna, polta kynttilöitä, leiki kylpylää.
Vaikea mököttää tehokkaasti jos toinen ei ole paikalla tai kiinnitä huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Mökötyksen paras tehohan on kun olet näkösällä ja mies näkee mökötyksen tehon. Etkö voi vetäytyä aina toiseen huoneeseen niin että eristäydyt miehestä kuulokkeilla, leffalla, kirjalla, puhelimella, nokosilla, ulkoilemalla, kyläilemällä.
Kuvittele, että olet jälleen teini ja yksin kotina, lörpöttele kaverille, lähde kauppaan hakemaan hyvää naposteltavaa, vähän kuohuviiniä tai punaviiniä, mene leffaan. Hae vartalokuorintamönjää, lämmitä sauna, polta kynttilöitä, leiki kylpylää.
Vaikea mököttää tehokkaasti jos toinen ei ole paikalla tai kiinnitä huomiota.
Kiiitos. Olen yrittänyt olla omissaoloissani mahdollisimman paljon. Mielikuva teiniajoista saakin auttaa nyt loppupäivän. Hoidan ehkä kynnet.
Kiitos Sinulle!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt, että nämä mökötyskaudet taitavat olla joku kuukautisten vastine. Tulevat sen verran säännöllisesti, suurin piirtein samoihin aikoihin vuodesta.
Ap
Minulla ei ole neuvoja antaa, mutta sitähän on tieteellisestikin tutkittu, että miehilläkin on "kuukautiset", heillä hormonikierto heittelee myös! Eli on kiukkupäiviä ja leppoisampaa aikaa.
Anna mököttäjän mököttää. Lähde pois kotoa ja nauti elämästäsi. Elämä on liian lyhyt mököttämiseen.
Mikset lähde lenkille, vaateostoksille, kirjastoon, uimahalliin, tai kavereiden kanssa ulos syömään tai johonkin tilaisuuteen tai leffaan, ihan mihin vaan.
Siis kyllä, ehdottomasti. Mun mies ei käytä keskustelua vallankäyttönä vaan jos hän pyytää minua keskustelemaan jostain asia on oletettavasti hyvin tärkeä. Sama toimii myös toisinpäin.