Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan juristin työtäni, kaduttaa

Eeeeqashjjb
16.01.2018 |

Olen siis isossa organisaatiossa juristina töissä. Valmistumiseni jälkeen olen tehnyt töitä lakifirmassa, valtiolla ja järjestössä. Juristin työ on aina ollut vaativaa, mutta silti tylsää ja pitkät päivät.

Palkkahan on usein ihan ok, muttei vastaa pitkiä päiviä ja stressiä. Kyllä verottaja pitää huolen ettei liikaa jää käteen.
Olisin aina halunnut lääkäriksi, jos lääkikseen olisi älli riittänyt. Eipä sinne nykyäänkään noin vaan haeta..
Anteeksi avautumiseni.. Sattuisiko siellä olemaan ketään kohtalontovereita?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt selvität kaikki mahdolliset duunit joita voit juristin papereilla hakea. Et heitä hukkaan vuosien opiskeluja ja työpanosta, kun luovalla ajattelulla ongelma ratkeaa paljon helpommin! Haet vaikka diplomaattikurssille! Tai mihin vaan, mihin hakuvaatimuksena "korkeakoulututkinto". Kyllä sä jotain löydät! Mietit, selvität ja ajattelet!

Mun ystävä luki sairaanhoitajaksi eikä tykännyt - me lyötiin päät yhteen ja keksittiin sille uusi ura, jossa niistä opinnoista oli hyötyä. Se loistaa siinä työssä. Tee samoin. Älä heitä kaikkea menemään.

Vierailija
62/76 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko viestiketjua, sorry! Lääkäri on myös stressaava ammatti, kyllä sen tiedät. Olisiko oman alasi vaihtoehto esim. joku helpompi, työehdot tai jotain. Jotain, joka ei ole niin hektistä, 8 tunnin työpäivät, palkka kohtalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kohta valmistumassa jurstiksi ja nyt jo ahdistaa, kun en ole löytänyt työpaikkailmoituksista mitään kiinnostavaa, mihin riittäisi motivaatiota edes hakea. Puhumattakaan että tässä työllisyystilanteessa saisi edes töitä, kun juristeistakin alkaa olla ylitarjontaa. Ulkomaille muutto kiinnostaa, mutta tekeekö tällä tutkinnolla Suomen ulkopuolella mitään, onkin toinen juttu. Kaduttaa. Menin oikikseen kun en tiennyt mitä muutakaan tekisi ja kun en ollut oikein lahjakas missään muussa kuin lukemisessa. Kynnys  lopettaa oli (ja on) korkea, koska opiskelupaikka on niin haluttu ja tässä sitä nyt ollaan.

Vierailija
64/76 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, kuulisin mielelläni lisää kokemuksia näin pääsykokeiden häämöttäessä.

Vierailija
65/76 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs läksit nii? Kikkelis kokkelis vaan.

Vierailija
66/76 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valtiotieteilijänä olen harmittanut, etten hakenut aikanaan oikikseen. Juristeille on tarjolla paljon monipuolisemmat mahdollisuudet esim. valtiolla.

Vierailija
67/76 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille viesteistänne. Muutamat tainneet ymmärtää minut väärin - ongelmanani ei ole se että nykyinen työni olisi tylsä, vaan ihan kaikki juristin työni lakitoimistoista valtiolle ovat olleet tylsiä. Juridiikka on vaan juridiikkaa, siinä ei ole käytännön kädentyötä, luovuutta tai (ainakaan omalla erikoistumisalallani) oikeasti merkityksellisyyttä, minkä taas käsitän unelmieni ammatin eli lääkärin ammatissa olevan.

Te juristit jotka pidätte työstänne, olen vilpittömästi todella iloinen puolestanne. Lisää teitä alalle niin useammassakin paikassa voisi olla miellyttävämpiä työkavereita!!

Ap

Hei

Lääkärin työssä ei ole luovuutta, eikä kädentyötä, jos et saa kirurgiksi.

Ei potilaille diagnooseja tehdä, tsi hoitoja suunnitella luovuudella, vaan osaamisella. Et ksi sinäkään niitä lakiasioita luovuudella hoida, vaan juristin asiantuntemuksella, joka perustuu tietoon lakiasioista?

Oletko trolli?

Vierailija
68/76 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkörin työ on todellakin raskasta. Lääkäreitä arvostellaan paljon mediaasa eikä lääkörit juuri pääse puolustautumaan koska yksittäistapauksista ei voi sanoa mitään jne... Nykyään potilaat vaativat todella paljon kaikkea mahdollista ei-lääketieteellistäkin kannanottoakin esim lausuntoja eri paikkoihin asioista mitä ei voi todentaa mitenkään lääketieteellisesti vaan potilaat vain kertovat asioitaan... Onneksi lääketieteessä on valinnanvapautta, tosi erilaisia erikoisaloja. Itse olisin valinnut erikoisalani toisin jäkeenpäin ajateltuna mutta enää ei viitsi vaihtaa. 

Vierailija
69/76 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että juristin koulutuksella pääsee toteuttamaan kutsumustaan, kunhan löytää paikkansa. Juristin osaamista tarvitaan lähes kaikilla elämänalueilla. Pohdi, minkä ihmisryhmän parissa haluaisit työskennellä, mitä arvoja haluaisit elämässäsi edustaa, ja pohdi mikä olisi sellainen paikka, jossa nuo ihmiset ja arvot kohtaavat. Palkkatasosta saattaa joutua joustamaan, mutta ei juristi missään kuitenkaan pikkupalkalla joudu työskentelemään. 

Vierailija
70/76 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin sen jo ennen kuin hain alalle. Mietin, että tämä jos mikä on rautakanki per seessä -ala. Statusta ja arvostusta olisi tullut enemmän kuin nykyisellä alallani, mutta tylsyys olisi vienyt mehut, Jotain tuollaista ala kuitenkin odotettiin ällän paperit kirjoittaneelta hikeltä, joka ei pitänyt matematiikasta, Heille jää statusuraksi tuo oikkis. No, vaihdoin kuitenkin alaa myöhemmin, vaikka en tuolle sahanjauhonmakuiselle uralle lähtenytkään, Aikuisena ehtii vielä vaihtaa ja tehdä vaikka mitä. Juristille se on vielä helppoa, sillä rahakaan ei lopu, jos säästävää sitä opiskeluaikaa varten. 

Vierailija
71/76 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla todella paljon turvallisuutta ja varmuutta haluava ihminen jos ylipäätänsä ryhtyy lukemaan lakia.

Vierailija
72/76 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apapaksjdbbfbbfbfb kirjoitti:

Kiitos kannustuksesta. Jos oikeasti tosissani hakisin, täytyisi ottaa töistä vapaata (palkatta) ainakin puolen vuoden verrran. Valitettavasti rahatilanne ei anna siihen myöten.

Ehkä joku päivä... :)

- ap

no mihin sä rahasi tunge5t, ala säästää!

Ja jos et lääkikseen niin sairaanhoitajaksi!

Vierailija
73/76 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juristina ollut jo neljä eri alan työtä...Olen vaihtelunhaluinen nääs. Kouluttajan töistä olen pitänyt eniten, vähiten asianajosta.

Vierailija
74/76 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä perinteinen työpäiväsi koostuu?

Näin lyhyesti vastattuna: palavereista, neuvottelusta (lue: riitelystä), sovittelusta ja ihan helvetinmoisen sopimus yms valmistelukasan läpikäymisestä.

Tiedän ettei saisi liikaa valittaa - palkka on ok ja olen tyytyväinen että mulla on työpaikka, se ei ole mikään itsestäänselvyys.

Ap

Tuossa in lähimuisti ja syy-yhteyksien muistaminen todella suurella kuormituksella jos juttuja on monta samaan aikaan kuten veikkaan että on. Sitten vielä valtava kirjotustyö päälle. Virheitä ei saisi tehdä pienintäkään.

Vierailija
75/76 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turistina on paree kuin juristina. Ei rahalla saa kuitenkaan mitään tärkeitä asioita ja ne muut saa muutenkin. 

Vierailija
76/76 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lääkärinä kertoa että valmistumisen jälkeen on vielä erikoistumisopinnot edessä, eli toinen 5-6v. Lääkörin työ on yleisesti tosi raskasta. Hankalia potilaita paljon,toki helppoja välissä, moni valittaa vaikka eivät ymmärrä hoidosta/mahdollisuuksista mitään ja paine asekä vastuu kasautuu aina lääkörille vaikka tiimissä töitä tehtäisiinkin. Etätyö on lähes mahdotonta, lomia ri noin vain sanella, ylitöitä kertyy useimmilla aloilla ja lehtien palstoilla kirjoitellaan ahneista lääkäreistä tai virhehoidoista vaikka suurin osa lääkäreistä tekee työtänsä sydämellään. Poikkeuksena ehkä jotkut kirurgit.hups. positiivisena palkkaus ja työn saamisen helppous. Ikinä eennole joutunut tekemään työhakemusta, riittänyt sähköpostilla kun kysyy onko töitä ja ilomielin otetaan vastaan. Muttaa summa summarum: lääkärin työstä on suurella osalla lehtikirjoituksia myöten liian ruusuinen kuva. Palkka ei myöskään ole joka sairaalassa kovin hyvä...ei poikkea normityöstä mitenkään. Toisaalla sitten korkea. Mutta siihenkin vaikuttaa usein ylityöt,päivystykset,talapäivystykset jne, eli se ei ole ilmaiseksi tullut vaan lisätyöllä sen normiviikkotunnin päälle... Itse oisin ehkä hakeutunut stressittömämälle alalle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi