Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan juristin työtäni, kaduttaa

Eeeeqashjjb
16.01.2018 |

Olen siis isossa organisaatiossa juristina töissä. Valmistumiseni jälkeen olen tehnyt töitä lakifirmassa, valtiolla ja järjestössä. Juristin työ on aina ollut vaativaa, mutta silti tylsää ja pitkät päivät.

Palkkahan on usein ihan ok, muttei vastaa pitkiä päiviä ja stressiä. Kyllä verottaja pitää huolen ettei liikaa jää käteen.
Olisin aina halunnut lääkäriksi, jos lääkikseen olisi älli riittänyt. Eipä sinne nykyäänkään noin vaan haeta..
Anteeksi avautumiseni.. Sattuisiko siellä olemaan ketään kohtalontovereita?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, omakin työ kyllästyttää, mutta ei enää olisi älliä eikä jaksamista lukea esim.  lääkäriksi. Lue ihmeessä jos se kiinnostaa. 

Todellisuudessa nykyään on tosi vaikea löytää kiinnostavaa työtä. Tuntuu, että ollaan siirrytty sääty-yhteiskuntaan, jossa ne helpot ja hauskat työt menevät hyväveliverkostojen kautta.

Toivottavasti edes palkkasi on viidentonnin luokkaa tai enemmän.

Vierailija
42/76 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeeeqashjjb kirjoitti:

Olen siis isossa organisaatiossa juristina töissä. Valmistumiseni jälkeen olen tehnyt töitä lakifirmassa, valtiolla ja järjestössä. Juristin työ on aina ollut vaativaa, mutta silti tylsää ja pitkät päivät.

Palkkahan on usein ihan ok, muttei vastaa pitkiä päiviä ja stressiä. Kyllä verottaja pitää huolen ettei liikaa jää käteen.

Olisin aina halunnut lääkäriksi, jos lääkikseen olisi älli riittänyt. Eipä sinne nykyäänkään noin vaan haeta..

Rupee insinööriksi, työ on juurikin tuota samaa ja siihen vastuut, mutta palkka on alle 3000e vaikka 50h tulee viikko täyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristejahan on paljon myös hr-osastolla, oletko sitä miettinyt?

Vierailija
44/76 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa tehdä lyhyttä (=normaalia) työpäivää niin kannattaa hakeutua valtion virastoon juristiksi. Palkkataso ok eikä mitään tulosvastuuta. Työ on siistiä sisätyötä eikä yleesä sisällä riitelyä.

Jos haluaa hyvän palkan niin hakeutuu yksityiselle, yritysjuristiksi tai asianajajaksi isoon toimistoon. Työtä on enemmän mutta palkkakin on iso.

Itselläni on kokemusta molemmista ja kummassakin on omat hyvät puolensa. Työkaverit on ollut kivoja eikä kolleegoissa ole juurikaan tullut vastaan itsekkäitä k-päitä.

Vierailija
45/76 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan tyytyväinen juristin työhön. Ei liikaa työtä, kohtuulliset työpäivät. Koen voivani auttaa ihmisiä ja saan siitä motivaatiota, en palkasta. En kyllä oman ammattikuntani ihmisten kanssa paljon vapaa-aikaa vietä...vaikka kivojakin on joukossa.

Vierailija
46/76 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en heittäisi juristin tutkintoa hukkaan vaan lähtisin kyllä ensisijaisesti etsimään juristina työpaikkaa joka on toimialaltaan sellainen joka todella innostaa ja kiinostaa. Silloin se juristin työkin voisi olla ihan mielekästä. Mahdollisuuksia on paljon!

Vierailija
47/76 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäis opiskella ensin sairaanhoitajaksi? Eihän siinä olis järjen hiventäkään!

Vierailija
48/76 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä perinteinen työpäiväsi koostuu?

Näin lyhyesti vastattuna: palavereista, neuvottelusta (lue: riitelystä), sovittelusta ja ihan helvetinmoisen sopimus yms valmistelukasan läpikäymisestä.

Tiedän ettei saisi liikaa valittaa - palkka on ok ja olen tyytyväinen että mulla on työpaikka, se ei ole mikään itsestäänselvyys.

Ap

Hirveää paskaa. Olen itse myyntityössä ja sääliksi käy aina kun tuuppaan johonkin isoon tarjoukseen liittyvät lukemattomat sopimuspaperit ja asiakkaan vaatimusdokumentit firman juristille luettavaksi ja kommentoitavaksi. Sinne se piruparka jää iltaisin niitä lukemaan. Mulle ei kymppitonni plus bonarit todellakaan riittäisi kuussa tosta skeidasta. Ja verokalenterista päätellen reppana ei saa edes sitä.

Vierailija
49/76 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko mennä juristiksi johonkin lääkefirmaan, potilasvahinkoihin erikoistuneeseen asianajotoimistoon, lääkäriliittoon ym? Luulisi, että juristille riittää kiinnostaviakin työtehtäviä.

Vierailija
50/76 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin aikoinani juristiksi ja sain nopeasti unelmieni työpaikan - vain huomatakseni, että tämä ei ole ollenkaan se "minun juttu".

Opiskelin toisen tutkinnon humanistiselta alalta ja ymmärsin silloin, mitä opiskelu, tiede ja sivistys oikeasti ovat. Olen saanut uudessa työssäni elämääni satamäärin enemmän sisältöä humanistina kuin juristina. Oikealla tiellä siis ollaan, tohtorin tutkinto haaveena tulevaisuudessa.

Vierailija
51/76 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille viesteistänne. Muutamat tainneet ymmärtää minut väärin - ongelmanani ei ole se että nykyinen työni olisi tylsä, vaan ihan kaikki juristin työni lakitoimistoista valtiolle ovat olleet tylsiä. Juridiikka on vaan juridiikkaa, siinä ei ole käytännön kädentyötä, luovuutta tai (ainakaan omalla erikoistumisalallani) oikeasti merkityksellisyyttä, minkä taas käsitän unelmieni ammatin eli lääkärin ammatissa olevan.

Te juristit jotka pidätte työstänne, olen vilpittömästi todella iloinen puolestanne. Lisää teitä alalle niin useammassakin paikassa voisi olla miellyttävämpiä työkavereita!!

Ap

Vierailija
52/76 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistuin aikoinani juristiksi ja sain nopeasti unelmieni työpaikan - vain huomatakseni, että tämä ei ole ollenkaan se "minun juttu".

Opiskelin toisen tutkinnon humanistiselta alalta ja ymmärsin silloin, mitä opiskelu, tiede ja sivistys oikeasti ovat. Olen saanut uudessa työssäni elämääni satamäärin enemmän sisältöä humanistina kuin juristina. Oikealla tiellä siis ollaan, tohtorin tutkinto haaveena tulevaisuudessa.

Minä taas olen humanistitohtori, ja kiinnostavimmat koulutukset joissa olen viime aikoina ollut, ovat olleet juristien pitämiä. Minulle on ollut silmiä avaavaa, miten paljon lainsäädäntö vaikuttaa kaiken taustalla. Se on myös kulttuuria ja historiaa. Ja juristien argumentaatio on hämmästyttävää 😃 Myös käytännön työssä julkisella sektorilla olen oppinut arvostamaan juristeja. He jaksavat pysyä aina skarppeina ja kysyä oikeat kysymykset.

Vierailija
53/76 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeeeqashjjb kirjoitti:

Minä taas vihaan lääkärin työtäni, kaduttaa todellakin!

En mä tosin juristiksikaan haluaisi. Jotain paljon stressittömämpää tekisin mieluummin, mutta nykyisillä muiden alojen työttömyysluvuilla ei vaihtaakaan uskalla.

Vierailija
54/76 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn, paljonko sulla jää kuukaudessa käteen?

Käteen jää nettona 4500-5500 eur/kk.

T:20

Vierailija
55/76 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae nyt ihmeessä lääkikseen jos se kiinnostaa ja älliä löytyy!!!!!

Luulen että aloittajalla on lääkärin duunista hieman ruusuinen kuva. Se on usein ihan yhtä rankkaa, tylsää ja epäkiitollista hommaa.

Vierailija
56/76 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apapaksjdbbfbbfbfb kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä työssä on niin ikävää tai tylsää?

Etkö voi vaan tehdä 8t työpäiviä?

Töitä on yksinkertaisesti kamalasti. Työtä ei ole tuntunut missään arvostettavan. Työt toistavat toisiaan ja aiheet ovat ikäviä. 8h työpäivät olisivat upea juttu mutta juridikaan alalla miltein mahdottomia saavuttaa.

Ap

Höpö, höpö, kyllä 8 tunnin työpäivä on ihan mahdollinen. Terveisin yritysjuristi, alalla kohta parikymmentä vuotta.

Vierailija
57/76 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajia hakee paljon lääkikseen, mikä on ihan loogista.

Itse asiassa sairaanhoitajat ovat valtaosin täysin erilaisia ihmistyypiltään kuin lääkärit. Sairaanhoitajat ovat (kärjistäen) sosiaalisia, empaattisia ja tekevät työtä käsillään. Lääkärit vetäytyvämpiä, hiljaisempia, analyyttisempia ja tekevät työtä ensisijaisesti päällään.

Vierailija
58/76 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikanani yleisessä oikeusaputoimistossa töissä. Muutama vuosi kypsytti täysin. Kun sitten taas kerran väsyneenä totesin miehelleni olevani tämän yhteiskunnan paskakuski, niin hän tyynen viileästi kysyi, että pakkoko on olla.

Sitä ennen kokemusta pätkätöistä virastoissa, KäO:ssa ja yliopistolla. Ehkä yliopisto olisi ollut näistä se mieluisin duunipaikka, mutta jokainenhan tietää, millaista kisaa siellä käydään.

Opiskelin aikuisopintotuella uuden ammatin. Päivääkään en ole katunut.

Ei niin, etteikö minua oikeustiede ole sinänsä kiinnostanut.

Vierailija
59/76 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Täällä henkilöstöjohtaja, joka lukenut sivuaineena työoikeutta, ja organisaatiopdykologiaa, olen siis Di. Vaihda HR hommiin, on meinaan vauhtia ja vaaratilannetta, jokainen päivä yllätyksiä täynnä, välillä saa maha kippurassa nauraa työntekijöisen töhellyksille ja huijausyrityksille. Työ on mielenkiintoista, näkee kättensä jäljen, sopimusjuridiikkaa ja työsopimusjuttuja jonkin verran muttei liikaa.

Tuohon vasn organisaatio- ja työpsykologian opintoja päälle, ehkä vähän liiketaloustiedettä ja a vot, hrnkilöstöjohtaja kuoriutunut!

Palkkasi vähän ehkä pienenee mutta työpäivät normaslit pituudeltaan eikä ole kollegakilpailua niinkuin lakimiehillä.

Vierailija
60/76 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vasta tuleva juristi, ja minua kiinnostaa kyllä työ, mutta opiskelun edetessä on alkanut epäilyttää, ovatko nämä millään muotoa minun piirini. Kaikkeen 'verkostoitumiseen', ulkomaanmatkoihin ym. On ympätty sama ryyppybilesitsikännikulttuuri. En ole tähän mennessä käynyt juuri missään tapahtumissa, koska myöhään valvomista, juomista ja kännisiä kollegoita karsastavana oikkarina olen selvää vähemmistöä, ja tuntuu, että vaikka ap:n tilanteesta poiketen palo tehdä työtä ja opisjella alalla on kova, tipun pois piireistä enkä koskaan löydä paikkaani juristipiireistä ja päädyn alanvaihtajaksi.

Älä sure. Kun vain pääset kiinni ensimmäiseen työpaikkaan, sen jälkeen ratkaisee vain se, kuinka hyvin teet työsi. Itse alalla pitkään olleena en todellakaan käy missään kissanristiäisissä jotain asianajotoimistojen järjestämiä aamukahvitilaisuuksia lukuunottamatta. Hyvin pärjää pienemmälläkin verkostoitumisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi