Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko seurustella vegaanin kanssa?

Vierailija
16.01.2018 |

saa perustella

Voisitko seurustella vegaanin kanssa?

Vaihtoehdot

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pistää silmään, että normaalisyöjät kyllä hyväksyvät vegaanit, ainakin jos se on asialliselta tasolla, mutta vegaanit harvemmin hyväksyvät normaalisyöjää.

Itse voisin jos kummatkin saisimme olla mitä olemme.

Ilman muutospaineita.

Jos muutosta jompikumpi jatkossa haluaa, sen tulee ollaa omasta halusta johtuvaa.

Ei siitä, että haluaa pelkästään miellyttää toista vaikka oma mielipie olisi toisenlainen.

Vierailija
62/84 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lakto-ovo-vege , naimisissa sekasyöjän kanssa. Myös lapsemme ovat sekasyöjiä. Parisuhteessa on mielestäni tärkeämpiä asioita, kuin se, mitä toinen syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu avasi silmäni.

Raivosekaanit on olemassa. Ja he ovat täällä meidän keskuudessamme. Pelottavaa.

Olen sekaani. Seurustelen sekaanin kanssa. Kasvisruokavalio houkuttelee molempia mutta ollaan ihan liian laiskoja että jaksettaisiin perehtyä asiaan.

Oon yliopistossa tutustunut yhteen hippi-vegaani-tyttöön ja se on kuin lämpöinen kuppi chaiteetä <3

Raivosekaani? Tarkoitatko sekasyöjiä? En ole raivokas toisten ruokavalion suhteen. Jokaisella on omat juttunsa.

Vierailija
64/84 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Itse teen nykyisin enemmän kasvisruokaa kuin ennen, mutta en kestäisi hihhulointia mihinkään suuntaan. Mulla on sulassa sovussa lautasella niin vegeruoat kuin lihat, einekset ja ties mitä. Eri ruokia en laittelisi/katselisi enkä kuuntelisi vinkumista mistään.

On varmaan parempi että muutenkin olen päättänyt pysyä sinkkuna :D

Vierailija
65/84 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin, mutta hän joutuisi sopeutumaan siihen, että minä syön välillä liha, veri- ja maksaruokia, että rauta-arvoni pysyisivät hyvinä.

Täytyy myöntää, että vaikka odotin alapeukkuja niin en ihan näin paljon niitä odottanut. Olisi ehkä pitänyt avata asiaa vähän lisäämällä, että minulla tosiaan rauta ei imeydy kovin hyvin niin täytyy pitää huolta, että tulee syötyä sellaista ruokaa mistä sitä imeytyy parhaiten...

Täällä toinen jonka tarvitsee syödä rautapitoisia ruokia. Minä en vielä ole löytänyt suun kautta otettavaa rautaa, jota mahani kestäisi. Minulta on myös viimeisen vuoden sisään evätty kahden eri lääkärin toimesta suonensisäinen rauta. Matala ferritiini, väsyttää.

Toinen asia, minulla on se turkasen ärtyneen suolen oireyhtymä. Ei kestä maha papuja, linssejä, kaalia, monia muitakin. Jäisin kyllä todella "aneemiseksi" ( mitä jo olen oikeasti) jos soutuisin etsimään pelkästä kasvikunnasta itselleni syötävät. Syön maitotuotteita, mutta viljat ei käy.

Vierailija
66/84 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin, mutta hän joutuisi sopeutumaan siihen, että minä syön välillä liha, veri- ja maksaruokia, että rauta-arvoni pysyisivät hyvinä.

Täytyy myöntää, että vaikka odotin alapeukkuja niin en ihan näin paljon niitä odottanut. Olisi ehkä pitänyt avata asiaa vähän lisäämällä, että minulla tosiaan rauta ei imeydy kovin hyvin niin täytyy pitää huolta, että tulee syötyä sellaista ruokaa mistä sitä imeytyy parhaiten...

Täällä toinen jonka tarvitsee syödä rautapitoisia ruokia. Minä en vielä ole löytänyt suun kautta otettavaa rautaa, jota mahani kestäisi. Minulta on myös viimeisen vuoden sisään evätty kahden eri lääkärin toimesta suonensisäinen rauta. Matala ferritiini, väsyttää.

Toinen asia, minulla on se turkasen ärtyneen suolen oireyhtymä. Ei kestä maha papuja, linssejä, kaalia, monia muitakin. Jäisin kyllä todella "aneemiseksi" ( mitä jo olen oikeasti) jos soutuisin etsimään pelkästä kasvikunnasta itselleni syötävät. Syön maitotuotteita, mutta viljat ei käy.

mulla ibs oireili paljon pahemmin sekaani päivinäni, kun olin ollut jtn 3 kk vegaanina niin kroppa tottui palkokasveihinkin pikkuhiljaa. Ja mulla on noussut hemologlobiinikin kun olen ollut vegaani.  Facebookista löytyy vegaanien ibs low fodmap ryhmä ja sieltä saa paljonkin apua ruokavalion koostamiseen. Nykyään vatsaoireet 1/3 siitä mitä ennen, luojan kiitos sille nimittäin mielenterveys heitteli jo pelkkien vatsaongelmien takia.

Vierailija
67/84 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti koostetusta kasvisruokavaliosta raudan saanti voi olla niukkaa, mutta rautaa voi saada myös ihan riittävästi. Odotan mielenkiinnolla tämän vuotista työterveystarkastusta ja labratuloksia :)

Vierailija
68/84 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pystyväni, mutta jo tämä vegaani haaste pistää koville.

Vierailija
69/84 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä koska voisin kuvitella että oltaisiin sitten muutenkin liian erilaisia.

Vierailija
70/84 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin seurustella. Olen sekaani.

Minulla on erikoisruokavalio (FODMAP) joten emme voisi valitettavasti kovin usein jakaa pöperöitä :( Pidän vegaanisesta ruuasta, mutta en voi syödä mm. papuja, kauraa, soijaa, kaalia...

Vierailija
71/84 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua miten jengi on niin epäluuloisia vegaaneja kohtaan. En oo koskaan tavannut ketään vegaania, joka yrittäisi käännyttää omaan ruokavalioonsa. Ainut on, että on tullut keskusteltua asioista ja ovat kertoneet miksi ovat vegaaneja jne. Mutta eivät ole saarnanneet millään tavoin.

Totta! En voi olla ihmettelemättä, miten jotkut työkaverit kommentoivat ja arvostelevat evääni 🤔 Minulla on töissä raa'at elävänravinnon eväät. Olen ollut jo aika raivostunut arvostelusta ja mietin jo, että seuraava varokoon 🙈

Lauhduttuani ajattelin, että katson mihin seuraan menen eväitäni syömään.

Ei minun tarvitse sietää eväideni arvostelua, kun en itsekään puutu muiden eväisiin.

Tahdikasta ja hyvää käytöstä odotan :)

Vierailija
72/84 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kasvisyöjä kun aloin seurustella vegaanin kanssa, pikku hiljaa minustakin tuli vegaani vaikka hän ei mitenkään painostanut. Ja puoliso tekee niin hyvää ruokaa, että mielellään sitä syö! Samalla rupesi paino putoamaan ja olo kohenemaan kun jätin kokonaan maitotuotteet...

Vierailija
73/84 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä hurmoshenkisiä ääri-ihmisiä.Vegaanit on kaikki  lappusilmäisiä fanaatikkoja.Siksi ei.

Vierailija
74/84 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti koostetusta kasvisruokavaliosta raudan saanti voi olla niukkaa, mutta rautaa voi saada myös ihan riittävästi. Odotan mielenkiinnolla tämän vuotista työterveystarkastusta ja labratuloksia :)

Tiedän toki, että voi saada. Liha/veri/maksa-tuotteiden hemirauta vain imeytyy paremmin ja keho käyttää sen paremmin hyödyksi, joten omalla kohdalla se on järkevämpi vaihtoehto.

Vierailija
75/84 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

panomies kirjoitti:

vegaaniruoka on PAHAA

Haistappa panomies vittu.173

Vierailija
76/84 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voisin, sillä itsekin syön kasvispainotteisesti mutta olen silti sekasyöjä. Mitään tietoista käännytystä en kumppanilta hyväksy, vaikka tietysti kumppanin syömistottumukset mahdollisesti vaikuttaisivat omiini. 

Vierailija
77/84 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän juustoja maitotuotteena joskus, kananmunia syön viikottain ja kalaa/merenelävä kuuluu myös ruokavalioon. Olen syönyt myös täysin vegaanisesti. Sellaista punaista lihaa päivittäin syövän kanssa voisin toki asua, mutta meillä olisi varmasti useampia arvoeroja, jotka estäisivät suhteen kehittymisen. Normaalin sekasyöjän, joka voi syödä myös kasvisruokaa ja ei koe ihmisyytensä olevan uhattuna ilman joka aterialle ilmestyvää liha-annosta kanssa voisin seurustella.

Herää kysymys, kuinka kevyesti oikein muutat ihmisten kanssa yhteen? Onko järkeä muuttaa avoliittoon, jos on useampia arvoeroja eri sanojesi mukaan voi estää suhteen kehittymisen? Eikös ensin kannata keskustella arvoasioista ja miettiä, voiko suhteesta tulla mitään, ja sitten vasta avoliittoon?

Öh. Olen vegaani, ja seurustelen sekasyöjän kanssa, joka kuitenkin syö paljon kasvisruokaa, ei siis mitään jäätävää määrää lihaa. Ehkä 2-3 päivää viikossa, jos edes sitä. Jos on lihansyöjä, ei se tarkoita että arvot olisi jotenkin ihan hirveästi erilaiset. Tehotuotantoa hänkin vastustaa ja ostamme luomua yms. 

Niin, et tainnut lukea tuota alkuperäistä kommenttia johon minä kommentoin. Edellinen sanoi, että voisi asua, mutta tod.näk. olisi muissakin asioissa liikaa arvoeroja, eli suhde ei pääsisi syventymään. Ja minä kysyin, miksi muuttaa avoliittoon jos "kuitenkin" tulee pian ero.

Luin kyllä alkuperäisen kommentin, ja siinähän nimenomaan sanotaan että voisi seurustella sellaisen kanssa, joka syö myös kasvisruokaa. Mun korvaan tää kuulostaa siltä, että tällainen ihminen omaisi samoja arvoja, joskaan ei niin tiukkoja kuin tällä vegaanilla. 

Vierailija
78/84 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanisuus on loppujen lopuksi aika pieni osa arvoja. Esim. Suvi Auvinen ja Mari Kosonen ovat molemmat vegaaneja, mutta muut arvot ovat päinvastaisia.

Keitä ne ovat? Suvi Auvinen ja Mari Kosonen siis?

Vierailija
79/84 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ibs oireili paljon pahemmin sekaani päivinäni, kun olin ollut jtn 3 kk vegaanina niin kroppa tottui palkokasveihinkin pikkuhiljaa. Ja mulla on noussut hemologlobiinikin kun olen ollut vegaani.  Facebookista löytyy vegaanien ibs low fodmap ryhmä ja sieltä saa paljonkin apua ruokavalion koostamiseen. Nykyään vatsaoireet 1/3 siitä mitä ennen, luojan kiitos sille nimittäin mielenterveys heitteli jo pelkkien vatsaongelmien takia.[/quote].

joillakin ihmisillä vatsa alkaa erittää enemmän mahahappoja kun rupeaa syömään palkokasveja ja kasviksia ylipäätänsä. myös suoliston bakteerikanta voi muuttua parempaan suuntaan. vatsasi voi siis tottua myös niihin IBS oireyhtymästä huolimatta. ei toki kaikilla. itse keitetyt kidneypavut esimerkiksi aiheuttaa vähemmän ilmavaivoja kuin tölkkipavut ainakin itsellä. intiassa linssit syödään aina riisin kanssa koska ne on ruoansulatukselle raskaita sulattaa

Vierailija
80/84 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Ääri-ilmiöitä kannattavat ihmiset ovat epäilyttäviä. Olen lisäksi oikeistolainen ja konservatiivi, joten minulla tuskin olisi vegaanin kanssa paljonkaan yhteistä.

Pidän vegaaniutta myös luonnottomana ja ihmisen fyysistä terveyttä tuhoavana tapana, enkä halua seurustella ihmisen kanssa, joka tarkoituksellisesti vahingoittaa omaa terveyttään muotioikun vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän