Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko liikaa, jos juo 0,7 L viinapullon pari kertaa viikossa?

Vierailija
14.01.2018 |

Minä en siis juo vaan mieheni. Perjantaisin hän tulee minua aikaisemmin kotiin ja iltaan mennessä on Tapio-viinapullo tyhjentynyt. Seuraavana päivänä käy taas Alkossa hakemassa samanlaisen pullon. Joskus juo keskiviikkoisinkin puolikkaan pullon. Juomisesta ei ole tullut mitään haittaa. Juo vain autotallissa yksinään ja kuuntelee musiikkia. Tätä on kestänyt jo 6 vuotta.

Kommentit (272)

Vierailija
21/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsään elämään helpoin ratkaisu on alkoholi. Tiedän sen valitettavasti kokemuksesta. Kun liikaa nyppii niin laatikollinen kaljaa. Toistan kunnes ei enää maistu. Niillä määrillä mitä menee olen vähintään suurkuluttaja, todennäköisesti alkoholisti.

Nytkin pitää rajoittaa kun huomenna töihin ja siellä pitää muka olla selvinpäin. Ehkä joku päivä a-klinikalle että saa kivoja pillereitä alkoholin lisäksi. Raitustuminen ei kiinnosta edes etäisesti. Humalassa tai hyvin lääkittynä elämä on sentään siedettävää. Tietää että asiat on päin helvettiä kun kuolema on houkutteleva juttu.

Vierailija
22/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olemmeko suuria ikäluokkia. Olen syntynyt 60 luvulla ja mieheni 50 luvun lopussa. Autotallimme ei ole ankea. Siellä on äänentoistolaitteet ja asekaappi. Mies yleensä putsaa ja käsittelee aseita samalla kun juo. Harvoin hänellä on siellä joku kaveri metsästysseurasta. Mies ei juo olutta ollenkaan. Pelkkää viinaa ja sekaan kaataa appelsiinimehua.

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ratkaisut ryyppämisongelman, niin että aamulla kun ajan auton duuniin otan tallissa huikat, päiväruokailun yhteydessä käyn tallissa huikalla ja kahvitauolla kolmannella huikalla. Promillet on 0.2 - 0.3 kun lähden noin klo:17 kotiin.

Olen huomannut, että pikku hiprakassa tehokkuuteni kasvaa, eikä oma aika kulu kotona ryypätessä. Viikonloppuna en ryyppää koskaan se on omaa aikaa, mieluumin viikolla ja krapulapäivä sitten duunipäiväksi varattuna.

Vierailija
24/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on alkoholisti. Hänen viinamääränsä viikossa on hälyyttävällä tasolla. Jos hän ei ole edes krapulassa koskaan tuollaisesta juomisesta, olisin todella huolestunut.

Vierailija
25/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin kuljetusalalla. Jos joudun yöpymään rekassa, juon muutaman vodkapaukun, että uni tulee paremmin. Moni rekkakuski juo tuon 0.7 pullon rekkaparkissa ja tämä on fakta. Aamulla saatan puhaltaa 0.3 joka on sallittu. Veljeni juo myös joka päivä 0.5 pullon koskenkorvaa. Käytännössä hänellä on aina 5 pulloa pakkasessa ja käy 5 päivän välein Alkossa. Palauttaa tyhjät pullot ja ottaa uudet tilalle. Juo viinaa suoraan kahvikupista raakana, mutta pakastin kylmänä.

Moni puhuu alkoholismista samalla kun täyttää vatsansa masennus- ja kipulääkkeillä eikä pidä sitä ongelmana :D

Vierailija
26/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali määrä suomalaismiehelle.

Vierailija
27/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo alkoholismia? Meillä on kaksi jo kotoa poismuuttanutta lasta.

-Ap

On.

Vierailija
28/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimin kuljetusalalla. Jos joudun yöpymään rekassa, juon muutaman vodkapaukun, että uni tulee paremmin. Moni rekkakuski juo tuon 0.7 pullon rekkaparkissa ja tämä on fakta. Aamulla saatan puhaltaa 0.3 joka on sallittu. Veljeni juo myös joka päivä 0.5 pullon koskenkorvaa. Käytännössä hänellä on aina 5 pulloa pakkasessa ja käy 5 päivän välein Alkossa. Palauttaa tyhjät pullot ja ottaa uudet tilalle. Juo viinaa suoraan kahvikupista raakana, mutta pakastin kylmänä.

Moni puhuu alkoholismista samalla kun täyttää vatsansa masennus- ja kipulääkkeillä eikä pidä sitä ongelmana :D

Tuo touhusi on jo rikollista. Ihan sama jos et omaa elämääsi tuon enempää arvosta. Nyt otat riskiä muiden liikenteessä olevien elämästä.

Vierailija
29/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tavallista alkoholinkäyttöä on vielä noin kuusi annosta viikossa. Sen yli alkaa menemään jo selvästi haitallisen puolelle.  Kuusi annosta kerran kahdessa viikossa on mielestäni vielä erittäin normaalia alkoholinkäyttöä, enkä näe sitä juurikaan haitallisena. 

Kuudella saa niibernaaber krapulan talttumaan. Päihteilyssä vähintään 16 annosta alkaa tuntumaan humalalta. Normaali alkoholin käyttö on juoda kunnes sammuu. Kallista lystiä jos on mun kaltainen viinapää. Voin ihan helposti juoda litran finlandian yhdessä illassa.

Krapulatkin on sitten sellaisia kuoleman lähentelyjä. Onhan ne kun myrkyttää itsensä aivan tolkuttomiin oloihin. Monesti olen ihmetellyt miksi alkoholi on ainoa laillinen päihde? Ei se ainakaan siitä johdu että se olisi harmittomin päihdyttävä aine.

Vierailija
30/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävättäreni mies juo myös viinaa joka ilta ja syö päälle makkaraa, tupakalla välillä käyden. Tehnyt sitä jo vuosia. Toisen ystävättäreni mies sai viinin lipittämisestä haimatulehduksen, johon kuoli teho-osastolla. Viinaa siis voi juoda, mutta ei viiniä. Viinissä on jotain mikä käynnistää haimatulehduksen. Minä tulen humalaan jo kahdesta viinapaukusta. Tosi kovaan humalaan kolmesta. Juon kolme paukkua joka perjantai ja lauantai. Olutta juon pari pulloa joka päivä.

Vierailija
31/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juon joka päivä pullollisen viiniä. Yleensä valkkaria. Suomessa vain tykätään lässyttää. Välimeren maissa naiset juovat kaksikin pulloa viiniä päivässä. Alkoholi on osa ruokaympyrää. Ne ketkä ei juo, kuolee aikaisemmin kuin he ketkä juovat. Ryyppääminen vähentää stressiä ja puhdistaa verisuonia.

Luuletko oikeasti, että et olisi alkoholisti sen takia, koska juot viinan tilalla päivittäin pullollisen viiniä? :D

Vierailija
32/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni juo joka ilta rentoutumiseen viiniä, kaljaa tai viinaa. Minunkin mies ajaa kuorma-autoa ja juo 10-12 kaljaa joka ilta. Laatikko kaljaa kestää hänellä kaksi päivää. Viikonloppuisin saattaa juoda niiden lisäksi jaloviinaa sellaisen ison pullon. En tiedä onko siinä litra? Minkäänlaisia ongelmia ei ole ilmennyt. Mies ei ole väkivaltainen eikä aiheuta ongelmia.

Vierailija
33/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni juo joka ilta rentoutumiseen viiniä, kaljaa tai viinaa. Minunkin mies ajaa kuorma-autoa ja juo 10-12 kaljaa joka ilta. Laatikko kaljaa kestää hänellä kaksi päivää. Viikonloppuisin saattaa juoda niiden lisäksi jaloviinaa sellaisen ison pullon. En tiedä onko siinä litra? Minkäänlaisia ongelmia ei ole ilmennyt. Mies ei ole väkivaltainen eikä aiheuta ongelmia.

Osa juopoista on leppoisia.

Vierailija
34/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ei juo ja kestää elämäänsä ihan selvin päin.

Vierailija
35/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat viikonloput. Mies juo autotallissa. Mitä itse puuhailet?

Vierailija
36/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin aikoinaan taksia. Silloin oli ajanjakso etten ollut kahteen vuoteen yhtäkään päivää selvänä. Aina oli keskikonsolissa pullo ja siitä tuli otettua työaikanakin useita hörppyjä. Kun juo kirkasta viinaa, ei asiakas voi sitä haistaa ja pysyy mukavasti juttutuulella. Lopetin juomisen vasta kun silmät muuttuivat keltaisiksi ja luin jostakin sen liittyvän maksaan. Kahdessa kuukaudessa silmiin palasi normaali väritys ja sen jälkeen en ole juonut. Viimeisen huikan otin syyskuun 18 päivä vuonna 2004. Sitä aikaisemmin join litran viinaa joka päivä 17 vuoden ajan.

Vierailija
37/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivat viikonloput. Mies juo autotallissa. Mitä itse puuhailet?

Viikonloppuisin mies käy metsällä ja ampumaradalla. Arkisin istuu autotallissa. Minä neulon viikonloppuisin ja katselen televisiota. Käyn myös kävelemässä ja arkisin uimassa aamuisin. Vesijuoksu olisi tarkoitus aloittaa jossain vaiheessa ja kuntosali.

-Ap

Vierailija
38/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako alkoholiannosta tuo sinun "muutama" "paukku" pitää sisällään? Kolme alkoholiannosta eli kolme tavallista ravintopaukkua ei todellakaan nosta promilleja noin. Juot siis arviolta 8-10 annosta illassa?

Vierailija
39/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa kai tähän pitää kirjoittaa oma kokemukseni alkoholistin kanssa elämisestä. Ex-mieheni keitti itse lientä, joka on kai laitontakin. Talvisin autotallista meni letkut tynnyriin jonka oli täyttänyt lumella. Jotenkin jäähdytti sitä lientään jota sitten lorisutti hillopurkkeihin ja säiliöihin, joista sitten joi sitä. Avioliittoa kesti miltein kymmenen vuotta, kunnes eräänä iltana mies ampui päänsä haulikolla tohjoksi mitään sanomatta.

Siinä sitten menin katsomaan miestä jonka pää oli levinnyt pitkin autotallia kuin tomaatti. Sellaiselta paseeratulta tomaattikastikkeelta se veri seinillä näytti. Hampaita löytyi myös jälkikäteen hyllyn alta. Löysin uuden miehen vuotta myöhemmin joka sekin tappoi itsensä kännissä, mutta hirttämällä. Nykyinen mieheni ei juo, koska en anna hänen juoda. Vain juhannuksena, jouluna ja uutena vuotena saa ottaa pari lasia kuohuviiniä.

Vierailija
40/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa maksa olla aika hyvässä kunnossa. Eihän hän ole noilla määrillä edes selvinpäin työssään.