Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin lomakohteeseen olet pettynyt pahasti ja miksi?

Vierailija
14.01.2018 |

Itse vastaan Dubain.
Kävin sielä vanhempieni kanssa muutama vuosi sitten.
Koko paikka oli kuin joku avaruuskaupunki.
Täysin keinotekoinen ja jopa sen vuoksi ahdistava.
Missään ei ollut nähtävillä mitään hienoa historiallista, vaan kaikki oli valkoistaja bling blingiä.
Lisäksi matkan jälkeen kuulin paikan järkyttävistä ihmisoikeusrikkomuksista.
Olin tuolloin alaikäinen, joten en kamalasti googletellut ko. asiaa ennen lomaa.

Muita pettymyksiä kehiin!

Kommentit (456)

Vierailija
141/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei kukaan muu taida olla pettynyt mutta laitan silti: New York/Manhattan. Helmikuisessa räntäsateessa tympeä kaupunki ja turistia rahastettiin joka asiassa. Ja se pakkotippaaminen... argh! Palvelusta ei tietoakaan, annos järjettömän hintainen ja päälle valmiiksi kuittiin kirjattu +18%.

Historialliset paikat ok mutta hintataso ei ollut mua varten. Nähty, koettu pintaraapaisu, ei tartte mennä toiste

Vierailija
142/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän ei kukaan muu taida olla pettynyt mutta laitan silti: New York/Manhattan. Helmikuisessa räntäsateessa tympeä kaupunki ja turistia rahastettiin joka asiassa. Ja se pakkotippaaminen... argh! Palvelusta ei tietoakaan, annos järjettömän hintainen ja päälle valmiiksi kuittiin kirjattu +18%.

Historialliset paikat ok mutta hintataso ei ollut mua varten. Nähty, koettu pintaraapaisu, ei tartte mennä toiste

No mä olin huhtikuussa, jolloin oli vielä kylmää, muttei satanut. Tykkäsin kaupungista kyllä muuten, mutta asiakaspalvelusta jäi tympeä maku suuhun. Kärsimättömiä, tuskastuneita tyhmiin turisteihin ja jopa tylyjäkin..👎🏻

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen ne klassiset keski-ikäiset, vähän pulskahkot ja punakat reissaajanaiset, jotka on hotellin respassa valittamassa jostakin joka päivä. Lähdetään reissuun ja sitten siellä on pettymystä ja paskaa kaikki, mikä on eri tavoin kuin kotona.

Vierailija
144/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aruba oli hienoinen pettymys, ilma oli aivan liian kuuma (matka tehtiin vuodenvaihteessa). Oahu, Honolulu, Waikiki Beach, ei säväyttänyt (Maui ja Hawaijin saaret sensijaan ok).

Vierailija
145/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Praha ja Budapest ovat kaupunkikohteiden Sunny Beach ja Ingles. Mikään näistä ei jatkoon.

No eikä ole. Enemmänkin Pariisi, kaikkien eka ja kuollettavan tylsä matkakohde ja Lontoo, ruma betonihelvetti on kaupunkikohteiden Sunny Beach ja Ingles.

Budapestissä ja Prahassa mielettömän hyvä, eloisa meininki. Kaunistakin on. Ja historia paljon mielenkiintoisempi.

Vierailija
146/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meksiko. Kaikki yrittävät huijata turistia. Se on näköjään paikallisten ykkösharrastus. Esim neuvovat väärin jos kysyy ohjeita johonkin paikkaan, tarjoilijat laittavat ylimääräisiä juttuja laskuun, poliisit keksivät verukkeet tulla pyytämään sakkoja eli lahjuksia ym. Hinnat turistikohteissa ihan pilvissä eli suomen tasolla vaikka onkin kehitysmaa. Turvaton olo ja moni tuleekin ryöstetyksi keskellä päivää.

Olitko Cancunissa tai Playa del Carmenissa? Tuollaisista turistirysistä voisi jo sanoa että ne eivät ole enää "aitoa" Meksikoa. Olen asunut Meksikossa vuosia enkä ole ikinä törmännyt huijauksiin tai korkeisiin hintoihin, mutta en asu kovinkaan suositulla turistialueella. Poliisien korruptio on kyllä totta ja ihan p-stä. Silti monet alueet ympäri maata ovat tilastojen, omien kokemusten ja tuttujen anekdoottien perusteella täysin perusturvallisia.

Tuo väärin neuvominen muuten johtuu siitä että meksikolaiset nolostuvat kun eivät tiedä oikeaa vastausta eivätkä pysty auttamaan. Monessa Aasian maassa on samanlainen kulttuuri.

Olen asunut myös. Ne korkeat hinnat koskevat turistialueita, just joku cancun. Huomaa kyllä että kartellit ne toimivat hotellialallakin. Sitten jos asuu kuin meksikolainen niin tosi halpaa on. Uudehkon rivitalon vuokra 300-500e/kk jollei nyt df asu. Mutta elämänlaatukin sen mukainen myös. Paskalaatu rakentaminen, paskalaatu ruoka, netti katkee kokoajan. Ja kyllä kaikki yrittää kusettaa. Jopa isot yhtiöt kuten pankit. Scotiabank, bancomer, telcel, megacable mitä niitä nyt oli kun sielä asuin. Ei kyllä pystyisi toimimaan noin länsimaassa. Jostakin takseista ja ravintoloista nyt puhumattakaan.

Tuo että neuvovat väärin voi johtua tietämättömyydestä mutta myös rasismista. Kyllä ne vit un rasistia jopa omia kohtaan ovat mutta päin naamaa ei ne mitään uskalla sanoa. Sitten jos vielä on meksikolainen tyttöystävä niin huh huh...

Vierailija
147/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole pahasti pettynyt mihinkään lomakohteeseeni ja niitä on paljon. Mun asenne toki onkin se, että kun reissuun lähtee, niin se on aina seikkailu. Mitä sitten jos joku basaarissa tyrkyttää tai ihmiset on tylyjä? Joka paikasta löytyy myös niitä hyviä asioita, jotka mulle jää mieleen. Kokemuksia, uusia asioita ja ihmisiä, kulttuuria. Siksi mä matkustan.

Jaa. Toiset matkustavat rentoutuakseen ja päästäkseen kauas arjen murheista. Ei siinä hirveästi tee mieli jeesustella seikkailumielestä kun on koko perheen etelänreissusta tai pariskunnan häämatkasta maksanut tuhansia ja perillä onkin aivan toista kuin matkaesitteessä oli luvattu, ranta täynnä roskia ja paikalliset yrittävät kusettaa olan takaa. Ei kaikille matkailu ole sinkkuopiskelijan äkkilähtö Berliiniin pyörimään paikallisissa hipsterbaareissa. 

No olen kaukana sinkkuopiskelijasta, mutta yritin varmaan sanoa, että se on se asenne, mikä ratkaisee. Nykyaikana muuten saa matkakohteista tietoa muualtakin kuin matkaesitteistä, joten kannattaisi varmaan ottaa selvää kohteesta kunnolla, ennen kuin varaa tuhansien eurojen reissun.

Vierailija
148/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliinissä en tuntenut sitä samaa hienoutta mitä jotkut on hehkuttaneet. Helppo kaupunki ja myös todella, todella halpa jos niin vain haluaa. Mutta en kokenut sitä samaa eurooppalaisen suurkaupungin menoa mitä Lontoossa ja Pariisissa olen kokenut (ja joiden huonot puolet tiedostan, mutta niistä huolimatta rakastan molempia paikkoja). 

Italia oli ensi kokemuksena jotenkin vaisu ja töykeä. Milano oli hieno, mutta Duomon alue on pilattu kokonaan. Italian Riviera on sekin todella upea, mutta ne ihmiset, hohhoijaa. Ja se, että jokainen ranta on maksullinen, ärsyttää suomalaista joka on tottunut oman maan (ja monen, monen muun maan) ilmaisiin rantoihin. 

Ja jos joku haluaa Thaimaasta hyvää ruokaa ja upeita rantoja, niin ainakin Khao Lak tarjoaa niitä. Kohteena muita kalliimpi, mutta rantaa riittää silmänkantamattomiin. Ja joulukuussakin sai olla rannalla ainoa, jos vain vähän kauemmas jaksoi kävellä. 

Vierailija
149/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on käynyt useampia kertoja Nykissä ja sanonut, että parhaat NYC-kokemukset odottavat Manhattanin ulkopuolella. Varsinkin Brooklyn ja Queens tarjoavat hinta-/laatusuhteeltaan hyviä majoitusvaihtoehtoja, monipuolisia ruokapaikkoja, kulttuuri- ja yöelämää. Manhattanilla on toki monia "pakollisia" nähtävyyksiä mutta esim. Midtown ja Times Square ovat aivan ylihypetettyjä.

Vierailija
150/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pietari.

Likainen, saasteinen kaupunki.

Ihmiset ovat todella ynseitä.

Kerjäläislapsia joka kulmalla.

Tätä en kyllä allekirjoita, en muista nähneeni yhtään kerjäläislasta Pietarissa, tosin en ole käynyt kuin kaksi kertaa 2011 talvella ja 2015 kesällä.

Jokaisen alapeukuttajan kannattaa käydä itse katsomassa, Pu.tin pitää hyvää huolta kotikaupunkinsa keskustasta, ihania vanhoja rakennuksia ja kesällä upeita kukkaistutuksia.

Varmadti myös ensi kesän mm-kisojen vuoksi.

Tiedän toki, että katulapsia on, Venäjän politiikka on p...stä, hirveitä slummikerrostaloja on, mutta nyt kai puhuttiin niistä kulisseista, joissa lomaa vietetään. Ap puhui Dubaista, jossa ei ole historiaa, Pietarin keskustassa sitä on joka askeleella.

Minun täytyy sanoa, että Pietari on yllättänyt minut eniten positiivisesti.

Vierailija
151/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini, Madrid ja Dublin jättivät jostain syystä kylmäksi. Ehkä en osannut mennä oikeisiin paikkoihin.

Marmarikseen, Agadiriin tai Kyprokselle ei myöskään tarvi matkustaa uudelleen, mutta niiltä en odottanutkaan muuta kuin aurinkoa ja halpaa juomaa.

Vierailija
152/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni suomalainen pikkukaupunki/-paikkakunta viikonloppuna, etenkin kesäkauden ulkopuolella. Melkein kaikki paikat menevät kiinni viimeistään klo 15, joten reissajalle jää iltaohjelmaksi ruokakauppa, baari, pikaruokapaikka ja hyvällä tuurilla yksi järkevämpi ravintola. Ymmärrettävää tietysti ettei kannata pitää auki jos ei asiakkaita ole tarpeeksi, mutta ei rohkaise kotimaanmatkailuun.

Luonto on auki 24/7!

Suomi

Vierailija
153/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jurmala Latviassa siinä Riikan/Riian vieressä. Uimaranta on ihan hieno, mutta leirintäalue jossa olin isosiskojen ja iskän kanssa, oli aika kamala. Suihkusta tuli raudanmakuista vettä, vessakopin ovi oli rikki eikä leirintäalueen ravintolasta saanut aamupalaa. Samoin Jurmalassa ja vieressä Riiassa/Riikassa neuvostoajan perintö näkyy vielä oman onnensa nojaan ränsistymään jääneistä taloista ja neukkukerrostaloista. Paikallisessa McDonaldsissa ei kaikki osannu englantia kassalla. Toki voisin käyä siellä joskus uuestaan vielä.:-) Näin heinäkuussa 2006.

Vierailija
154/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen ne klassiset keski-ikäiset, vähän pulskahkot ja punakat reissaajanaiset, jotka on hotellin respassa valittamassa jostakin joka päivä. Lähdetään reissuun ja sitten siellä on pettymystä ja paskaa kaikki, mikä on eri tavoin kuin kotona.

Keski-ikäinen nainen mainittu taas! Esim. minä kirjoitin, etten ole varsinaisesti pettynyt mihinkään paikkaan, ja alapeukkua tuli.

Vierailija
155/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki. Töykeitä ihmisiä,tuijottavat vain kännykkää tai katse julkisessa liikenteessä tiukasti ulos. Eivät puhu mitään ja kamala kiire jonnekin.

Jos sua yhtään lohduttaa, niin samanlaista se on muuallakin. Mene vaikkapa Tukholmaan tai Lontooseen, ihan yhtä antisosiaalisia kännykkään tuijottajia löytyy sieltäkin. :)

Joo olis aika työlästä ottaa katsekontaktaktia ja tuijottaa silmiin niitä useita satoja vastaantulijoita päivittäin :)

Vierailija
156/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä, miten ihmiset matkustavat turistirysiin ja sitten pettyvät huomatessaan, että paikkahan onkin turistirysä!

Vierailija
157/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo sen pahemmin pettynyt mihinkään eri maiden kaupunkeihin, mutta petyin jotenkin Alavuteen (eli siel missä Tuurin kyläkauppa on) koska se meijän hotelli oli sellanen joku vanha kerrostalo joka näytti joltain mielisairaalalta D: siellä ei ollu esimerkiksi omia vessoja, vaan niissä julkisissa vessoissa piti käydä, ja huoneessa oli oikeastaan vain pieni televisio ja sängyt. onneks oltiin vaan 1 yö, kunnes mentiin johonki leirintäalueelle missä oli ihan sairaan ahdas mökki xd siellä oltiin myös 1 yö. Outoo että ei otettu vähän parempia hotelleita kun rahaakin ois ollu .-.

Vierailija
158/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peking, Kiina. Huijareita, ankeeta kuin Pohjois-Koreassa, ahdisti jo päivä siellä.

Sydney, Australia. Pelkkä suurkaupunki jossa ei mitään erityistä eikä kotoisaa. Kallis ja liikaa sääntöjä.

Vierailija
159/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Praha ja Budapest ovat kaupunkikohteiden Sunny Beach ja Ingles. Mikään näistä ei jatkoon.

No eikä ole. Enemmänkin Pariisi, kaikkien eka ja kuollettavan tylsä matkakohde ja Lontoo, ruma betonihelvetti on kaupunkikohteiden Sunny Beach ja Ingles.

No kylläpä vaan on. Pariisi on enempi HC-matkakohde, ei sinne suomalaiset tuulipuvut matkusta suurin laumoin vaan.

Lontooseen osittain kyllä pätee, samoin laittaisin Berliinin myös Prahan ja Budapestin kanssa samalle tusinakaupunkien pakettimatkalistalle.  Saksassa lähes mikä tahansa läntinen tai eteläinen kaupunki voittaa Berliinin, mutta kun on onnistuttu markkinoimaan siitä joku ihmeellinen mielikuva ainutlaatuisena paikkana ja järjestetty halvat lennot, niin eikös sinne riennetä suurin joukoin ihan vaan sen vuoksi että joku niin käskee tekemään (samoin kuin Praha ja Buda).

Aivot narikkaan-matkakohdeluettelo niille, jotka menevät sinne minne matkaesite käskee:  kesällä aina Kroatiaan, syksyllä ja keväällä Berliini/Lontoo/Budapest/Praha, talvella Thaimaa.   

Maailmassahan ei muita maita ole, eikä Euroopassa muita kaupunkeja kuin nuo neljä.

Vierailija
160/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havanna, likainen, ei juurikaan ostettavaa, mitäänsanomaton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi