Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin lomakohteeseen olet pettynyt pahasti ja miksi?

Vierailija
14.01.2018 |

Itse vastaan Dubain.
Kävin sielä vanhempieni kanssa muutama vuosi sitten.
Koko paikka oli kuin joku avaruuskaupunki.
Täysin keinotekoinen ja jopa sen vuoksi ahdistava.
Missään ei ollut nähtävillä mitään hienoa historiallista, vaan kaikki oli valkoistaja bling blingiä.
Lisäksi matkan jälkeen kuulin paikan järkyttävistä ihmisoikeusrikkomuksista.
Olin tuolloin alaikäinen, joten en kamalasti googletellut ko. asiaa ennen lomaa.

Muita pettymyksiä kehiin!

Kommentit (456)

Vierailija
381/456 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
382/456 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou nou!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/456 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä - Teneriffa. Playa de las Americas. Hotelleja hotelleja hotelleja. Ihmisiä laahustaa t-paidoissaan pitkin rantakatua, jossa turismikojut, kiinalaisten vaatekaupat ja halvat baarit peräkkäin. TYLSÄÄÄ ja jotenkin teennäistä elämää.

Jos on pakko mennä Teneriffalle, niin suositteleen Puerto de la Cruz'ia, jossa sentään jonkunlaista kerroksellista historiaa ja normaalia elämää. 

Minä suosittelen Santa Cruzia, joka on oikea kaupunki. Puerto de la Cruz taas on ok, jos haluaa välimaastom kaupungin, jossa turistimeininkiä ja vähän muutakin. Turistikylät on aina turistikyliä, joten jos niistä ei tykkää niin niihin ei kannata mennä!

Puertossa on loistava ranta surffaukseen ja kohtuuhintainen surffauskoulu mistä saa myös vain varusteet vuokrattua. Hyviä ruokapaikkoja riittää, mutta paikka on kyllä päivässä tai kahdessa nähty, on sen verran pieni kaupunki. 

Mut Teneriffa yllätti todella positiivisesti, lähdin sinne vanhempien kanssa ja oletin että se on kauhea nolo turistihelvetti. Mutta kuinkas kävikään, pohjois-Teneriffa on ihana rehevä paikka jossa upeita maisemia ja loputtomiin patikointireittejä (saksalaisten suosiossa!). Bussiliikenne toimii ja ilman autoa pääsee hyvin liikkumaan. Ruoka on tosi hyvää. 

Etelä-Teneriffa näyttää kuin kuun pinnalta, hiekkaerämaata joka ängetty täyteen hotelleja. 

Ja El Teiden kansallispuisto on aivan huikean hieno alue.

Vierailija
384/456 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhteenkään. Loma on aina lomaa ja asenne ja uteliaisuus vaikuttavat myös.

Vierailija
385/456 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellaan samaa?! Islanti! Meno-paluu bussissa lentokentalta n. 50 euroa, pizza 25 euroa, aivan pirun kylmaa toukokuussa, aivan liikaa turisteja, monet ihmiset myos todella toykeita. Saari oli ennemminkin sellainen ruskeanvarinen, arkkitehtuuri ydinkeskustaa lukuunottamatta kamalaa. Turistit ei kovinkaan

tervetulleita sinne nykyaan Toki osa tasta oli tiedossa (kuten hinnat), mutta ei ollut oikeen mitaan erikoista.

Ei mitään erikoista? Islanti on yksi maagisimmista paikoista missä olen käynyt ja olen matkustellut paljon. Olimme tosin heinäkuussa jolloin vihreys ehkä korosti tiettyjen paikkojen upeutta. Kannattaa ehdottomasti vuokrata auto että pääsee pois pahimmista turistirysistä, upeita paikkoja on myös kultaisen kolmion ulkopuolella.

Vierailija
386/456 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis viittaan tietenkin Reykjaviikkiin. Sen lisaksi tuli keskiosa saaresta nahtya. Ehkapa rannikon pikkukylat olisi ollut nakemisen arvoisia.

Joo Reykjavik on tosiaan aika ankea. Keskiosa=kultainen kolmio? Silloin ymmärrän ettet ihan lumoutunut saaresta.

Vierailija
387/456 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hyva pointti! Eika todella ole niin, etten pitaisi Islannista - se vaan on ollut eniten pettymys odotuksiin verrattuna. Ajattelin tuoda tan Islantikommentin kun olin vain utelias, etta onko kellaan muulla ollut pettymys (taalla ei ole nakynyt sellaista kommenttia).

Vierailija
388/456 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloheinä. Lumi sulaa..

Vierailija
389/456 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, hyva pointti! Eika todella ole niin, etten pitaisi Islannista - se vaan on ollut eniten pettymys odotuksiin verrattuna. Ajattelin tuoda tan Islantikommentin kun olin vain utelias, etta onko kellaan muulla ollut pettymys (taalla ei ole nakynyt sellaista kommenttia).

Ja sää tietysti voi vaikuttaa elämykseen todella paljon. Olimme Islannissa kun oli tyyntä auronkoista ja lämmintä. Mietin minkälainen kokemus olisi ollut kylmässä kovassa tuulessa ja tihkusateessa, mitä nyt varmaan saaren sää usein on.

Vierailija
390/456 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt monessa paikassa ympäri maailmaa. Joihinkin olen tykästynyt ja kaikki eivät ole olleet makuuni. Mutta parasta on aina ollut palata kotiin.

Vierailija
391/456 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Islanti on elämäni toiseksi paras matkakohde Namibian jälkeen. Ne laavakentät, tulivuoret, putoukset, kuumat lähteet ja jäätiköt ovat aivan lumoavia. Ystävällisiä ihmisiä. Ajeltiin autolla ympäriinsä.

Minulla taas ylitti kaikki odotukset. 

Vierailija
392/456 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin tilaatte matkan niin googlettakaa minkälaisesta paikasta kysymys, nähtävyydet, lainatkaa kirjastosta kirjoja tai ostakaa. Opetelkaa muutama sana paikallista kieltä. Yhteenkään matkaan en oo pettynyt ja oon käynyt mm Egyptissä, Israelissa, Roomassa, Pariisissa, muutamia kertoja Puerto de la Cruzissa, Las Palmasissa muutamia kertoja, Rodos, Kreeta, koko Kreikka kierretty, Praha, Sisiliassa muutamaan kertaan. Suurin osa nk omatoimi matkoja. 

Vierailija
393/456 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa, että Barcelona. Todella ylimielinen ja usein suorastaan huono palvelu, ravintolatarjonta runsas mutta erittäin heikkolaatuinen, kaikki kallista ja ylihinnoiteltua. Suhtautuminen turisteihin ansaitsee erikoismaininnan, koko ajan tuntui siltä että olen paikallisille vain kävelevää rahaa ja minut halutaan mitä pikimmin heittää ulos kaupungista nyhtämisen jälkeen. Harmitti, että tuli mentyä, maailmassa on kuitenkin monta paikkaa joissa olen käynyt erittäin mielelläni.

Hyviäkin juttuja tietysti oli, kuten aina. Arkkitehtuuri oli paikoitellen tosi hienoa ja sää hyvä. Mutta negatiiviset puolet kyllä niin isoja että en tule palaamaan koskaan.

Sivumennen sanoen kaupunkikohdematkailu on omalla kohdallani avannut silmäni suomalaisen palvelukulttuurin suhteen. Palvelu täällä on itse asiassa ihan Euroopan parhaimmistoa, ellei jopa parasta. Eurooppalaiset ovatkin monin paikoin huonotapaisia, töykeitä ja erittäin huonolla asenteella liikkeellä palveluammateissa - asia onkin päinvastoin kuin meitä suomalaisia mollanneet takavuosikymmeninä toitottivat.

Minäkin vihaan Barcelonaa, kävin siellä viime vuonna ensimmäisen ja viimeisen kerran. Paikalliset todella tympeitä, turisteista ei pidetä vaikka he tuovat hemmetisti rahaa kaupunkiin. Nähtävyydet aivan sikahintaisia. Ruoka ravintoloissa korkeintaan keskinkertaista hintaansa nähden- hinnat aivan Suomen tasoa. Siisteystaso ei kovin hyvä, keskustassa iltaisin epämääräistä porukkaa ja prostituoituja seisoskelemassa, varsinkin La Ramblalla. Laukustaan saa todella pitää huolta, sillä taskuvarkaita riittää. Epämiellyttävä kaupunki, Madrid on taas aivan toista maata!

Vierailija
394/456 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenkuin tilaatte matkan niin googlettakaa minkälaisesta paikasta kysymys, nähtävyydet, lainatkaa kirjastosta kirjoja tai ostakaa. Opetelkaa muutama sana paikallista kieltä. Yhteenkään matkaan en oo pettynyt ja oon käynyt mm Egyptissä, Israelissa, Roomassa, Pariisissa, muutamia kertoja Puerto de la Cruzissa, Las Palmasissa muutamia kertoja, Rodos, Kreeta, koko Kreikka kierretty, Praha, Sisiliassa muutamaan kertaan. Suurin osa nk omatoimi matkoja. 

Pidätkö ihmisiä niin yksinkertaisina, etteivät he ottaisi selvää kohteesta ja opettelisi hiukan kohteessa puhuttavaa kieltä? Ihan sokkoinako ajattelit meidän muiden matkustavan?

Vierailija
395/456 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö ihmisiä niin yksinkertaisina, etteivät he ottaisi selvää kohteesta ja opettelisi hiukan kohteessa puhuttavaa kieltä? Ihan sokkoinako ajattelit meidän muiden matkustavan?

No, siellähän jo aloituksessa ap ilmoittaa, ettei ollut Dubaita googlannut... johtuen ilmeisesti alaikäisyydestään, mutta kyllä alaikäisenkin kannattaa googlata, jos on ulkomaille lähdössä.

...

Itse en ole pettynyt mihinkään, koska menen sillä asenteella ulkomaille, ettei se, minne menenkin, ole Suomi eikä siellä päde Suomen lait tai tavat muisten myös, ettei ketään kiinnosta, jos mua vituttaa se, ettei kaikki mene kuten minä haluaisin.

Kannattaa tietenkin omatoimimatkailla eikä mennä turistirysiin laulamaan kiertoajelubussissa "Kotimaani onpi Suomi".

Vierailija
396/456 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tarinoita lueskellessa tuli vaan mieleen, että myös asumismuoto vaikuttaa yllättävän paljon kokemukseen matkakohteesta. Itse majoitun mielummin kivassa AirbnB-kämpässä kuin jossain halpishotellissa. Viimeksi Pariisin reissulla oli ihana kolmio talon yläkerroksessa ja aamiaisen mahtui nauttimaan tilavalla parvekkeella, jos ei jaksanut aina raahautua lähikahvilaan.

Vierailija
397/456 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin luulis, että lähetään matkalle mieltymysten mukaan. Itse aina katson minne olisi mukava matkustaa. Paljon tulee tehtyä taustatyötä ennen matkaa. Ja ainoat pettymykset ovatkin juuri nuoruuden extempore matkat. Silloin vain ostettiin halvat iput ja katsottiin mitä perillä näkyy. Ei yhtikästä mitään 

Vierailija
398/456 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappi oli pettymys. Ensinnäkin kaikki jäätävän kallista ja sesonkien ulkopuolella palvelut minimissä. Maantietä kyllä Lapissa riittää ja tunturit on kauniita mutta kun joka paikkaan on aina se 200 kilometrin matka...

Vierailija
399/456 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lappi oli pettymys. Ensinnäkin kaikki jäätävän kallista ja sesonkien ulkopuolella palvelut minimissä. Maantietä kyllä Lapissa riittää ja tunturit on kauniita mutta kun joka paikkaan on aina se 200 kilometrin matka...

Olen lappilainen enkä koskaan mutta takaisin kotiseudulleni. Turistiaikana hemmetin kallista, loppukeväästä ei voi tehdä mitään loskan takia, juhannuksena tulevat sääsket, sitten mäkärät ja lopuksi itikat. Ruska-aikana on ihan kaunista kylläkin.  Talvella ihan masentavan pimeää. Valoisaa just ja just klo 10-14. Ja ne välitmatkat tosiaan on ihan peestä. Poliiisi voilla 150 km:n päässä, kun tarvitaan. 

Vierailija
400/456 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, siellähän jo aloituksessa ap ilmoittaa, ettei ollut Dubaita googlannut... johtuen ilmeisesti alaikäisyydestään, mutta kyllä alaikäisenkin kannattaa googlata, jos on ulkomaille lähdössä.

...

Itse en ole pettynyt mihinkään, koska menen sillä asenteella ulkomaille, ettei se, minne menenkin, ole Suomi eikä siellä päde Suomen lait tai tavat muisten myös, ettei ketään kiinnosta, jos mua vituttaa se, ettei kaikki mene kuten minä haluaisin.

Kannattaa tietenkin omatoimimatkailla eikä mennä turistirysiin laulamaan kiertoajelubussissa "Kotimaani onpi Suomi".

Sen ymmärrän, ettei alaikäinen ota selvää kohteesta kun lähtee vanhempiensa kanssa matkalle. Jokainen täysjärkinen matkustaa sillä asenteella, ettei matkakohde ole aivan samanlainen kuin Suomi, ei pettymys siitä kiinni ole. Ihmiset oikeasti pettyvät matkakohteisiin välillä, etkä sinä voi sille mitään. Itsekin matkustan aina omatoimisesti, en pidä pakettimatkoista - pettymyksiä on tullut silti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän