Nyt selvisi miksi kierrätyskeskuksesta ei löydy hyvää, työntekijät ottavat parhaat päältä
Kuulin tänään kassajonossa kun kaksi naista juttelivat, toinen on kuntouttavassa työtoiminnassa kierrätyskeskuksessa. Kertoi kuinka sinne saapui tänään haluttuja tuotteita ja hän osti ne itselleen ja aikoo myydä eteenpäin. Oikein ylpeillen kertoi tästä sille toiselle naiselle. Kyllä tympi kuulla tuota. Itse käyn lähes päivittäin kierrätyskeskuksen nettisivuilla tutkimassa tuoteluetteloa eikä löydy koskaan ostamisen arvoista. Samoin käyn monta kertaa viikossa kirppiksillä, en löydä juuri ikinä mitään. Miten voisikaan löytää kun myyjät vie parhaat päältä. Tähän loppui minun kirpputorilla käyminen. Tästä lähtien suosin vain torin ja huutonetin kaltaisia paikkoja.
Kommentit (281)
Vierailija kirjoitti:
Täällä vein Konttiin aikoinaan hyviä lastenvaatteita lapseltani. Menin sitten vähän ajan päästä katsomaan ja yhtään vaatetta ei löytynyt myynnistä vaikka oli iso määrä. No, ne oli mennyt jo eukkojen omiin kasseihin ennen hinnoittelua.[/quote
Sä siis kuvittelet että ne vaatteet jää siihen Konttiin mihin viet?
Kuinka pihalla aikuinen ihminen voikaan olla 🤦Ne menee osin jakoon SPRn kohteisiin, niin kotimaassa kuin ulkomailla, sekä ympäri myymälöitä Suomessa.
Rainerin kulmahousut on, kun sirkkelin terät.
Sinne ei kannata viedä mitään arvokasta. Nimim. Kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne ei saisi ostaa tuotteita?
Eiköhän kirppisten ja kierrätyskeskusten idea ole se, että asiakkaat käyvät niissä tekemässä löytöjä ja lahjoittajien idea on varmastikin se, että vähävaraiset lapsiperheet saavat edullisesti itselle tarpeettomat uudenveroiset tuotteet.
Minä ainakin vien SPR:n konttiin joskus uusiakin tuotteita ja ajattelen, että joku lapsiperhe saa siitä luistimet edullisesti. Samalla idealla myin kirppiksellä edullisesti, mutta en enää sillä selvisi, että tämän kirppiksen omistajarouva ratsasi aina aamulla pöytien täytön jälkeen kaikki tavarat ja laittoi kalliimmalla omalle pöydälleen myyntiin. Siinä vesittyi se jalo ajatus, että minun määrittelemällä edullisella hinnalla joku toinen lapsi saisi lähes uudenveroista.
Vierailija kirjoitti:
Täällä vein Konttiin aikoinaan hyviä lastenvaatteita lapseltani. Menin sitten vähän ajan päästä katsomaan ja yhtään vaatetta ei löytynyt myynnistä vaikka oli iso määrä. No, ne oli mennyt jo eukkojen omiin kasseihin ennen hinnoittelua.
Kontissa menee melkein puolet tuoduista räteistä suoraan roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä vein Konttiin aikoinaan hyviä lastenvaatteita lapseltani. Menin sitten vähän ajan päästä katsomaan ja yhtään vaatetta ei löytynyt myynnistä vaikka oli iso määrä. No, ne oli mennyt jo eukkojen omiin kasseihin ennen hinnoittelua.
Itse Kontissa töissä olleena tiedän että menee kuukausia ennen kuin lahjoitetut tavarat on myynnissä koska vaiheita on monia ennen sitä ja lahjoitettua tavaraa todella paljon eli saa olla ennustaja että osaa mennä myymälään juuri silloin kun itse lahjoittamat tuotteet on myyntiin laitettu. Kontissa ei myöskään työntekijät saa ottaa tuotteita itselleen vaan ovat samalla viivalla asiakkaiden kanssa, toisin kuin joissain muissa vastaavissa myymälöissä.
Lastenvaatteista on kaikilla kirppiksillä ylitarjontaa, käytetyt eivät vaan yksinkertaisesti mene kaupaksi. Lahjoitukset päätyvät siis usein suoraan lumppuihin tai roskiin, ei niitä kukaan myyjä itselleen ota.
Kierrätyskeskuksessa haluaisi itse tehdä löytöjä, niin ärsyttää, kun esim. kotimainen lasi on jo valmiiksi nimetty, hinnoiteltu kalliiksi ja laitettu vitriiniin. Antaisivat kiertää vähän edullisemmin, kun lahjoituksena kuitenkin saavat, niin tulisi kaikille hyvä mieli.
Miten te jaksatte itkeä jonkun vanhan romun ja lumppujen perään?
Miksi kuntoutettavat 90% venäläisiä/virolaisia? Heillä erityistä kuntoutuksen tarvetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin? Olen itse ollut vastaavassa ja siellä on tiukat säännöt. Työntekijä saa olla asiakas, mutta ei yhtäaikaa. Eli välistäveto ei onnistunut siellä.
Nummelassa, kyseessä on Vihdin kierrätyskeskus.
ApVihapuhetta. Rikosilmoitus tehty.
Toivottavasti saat tuomion laittomasta uhkauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Et ole koskaan antiikista kuullu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteita ei kuulemma saa laittaa roskiin, ni ihmiset vie niitä kierrätykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt selvisi miksi kierrätyskeskuksesta ei löydy hyvää, työntekijät ottavat parhaat päältä
Kuulin tänään kassajonossa kun kaksi naista juttelivat, toinen on kuntouttavassa työtoiminnassa kierrätyskeskuksessa. Kertoi kuinka sinne saapui tänään haluttuja tuotteita ja hän osti ne itselleen ja aikoo myydä eteenpäin. Oikein ylpeillen kertoi tästä sille toiselle naiselle. Kyllä tympi kuulla tuota. Itse käyn lähes päivittäin kierrätyskeskuksen nettisivuilla tutkimassa tuoteluetteloa eikä löydy koskaan ostamisen arvoista. Samoin käyn monta kertaa viikossa kirppiksillä, en löydä juuri ikinä mitään. Miten voisikaan löytää kun myyjät vie parhaat päältä. Tähän loppui minun kirpputorilla käyminen. Tästä lähtien suosin vain torin ja huutonetin kaltaisia paikkoja.
HIENOA hyvä juttu, saavat edes vähän jotain itselleenkin! Luulitko sä että monikaan kierrätyskeskuksissa työskentelevä on siellä omasta vapaasta tahdostaan saati sitten että saisi siitä mitään järkevää palkkaa?
Antaa mennä vaan, jos tuolla tavoin voi omaa asemaansa parantaa, niin ihan hyvä vaan, bisnestajua kehiin ja niin se elämänlaatu taas hieman kohenee ja systeemi toimii oikein.
Hyvähän se että on businessälyä. Mutta ei kukaan sielä tahdon vastaisesti ole. Ei todellaakaan ole pakko olla sieltä töissä...Jo voi vaikuttaa tukiin mutta ei ole pakko...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteita ei kuulemma saa laittaa roskiin, ni ihmiset vie niitä kierrätykseen.
Tottakai saa laittaa roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen toki ja keräänkin. Maailmassa on niin paljon vanhaa tavaraa että jokaiselle varmaan riittää.
Kyllä jokaisessa liikkeessä toimitaan noin, oli se sitten Kierrätyskeskus tai Tokmanni. Tottakai myyjät ovat eturivissä tiedostaen, milloin mitkäkin tuotteet saapuvat kuormassa ja mitä tarjouksia on ym.
Eipä ne myyjätkään paljoa tienaa, eli minun puolestani ottakoon kirsikat kakun päältä.
P.S. olen silti tehnyt kivoja löytöjä, niin kirppareilta kuin kaupoistakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen toki ja keräänkin. Maailmassa on niin paljon vanhaa tavaraa että jokaiselle varmaan riittää.
Eli itsekin keräät niitä vanhoja romuja ja lumppuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli itsekin keräät niitä vanhoja romuja ja lumppuja.
Hyvin valikoidusti tiettyjä esineitä. Tekstiilejä en. Pointti on se, että en pillitä sen perään jos joku muu saakin jotain ja juuri ne omat lastenvaatteet ei menekään oikealla tavalla myyntiin.
Putinin ystävät varastaa ihan sikana...