Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt selvisi miksi kierrätyskeskuksesta ei löydy hyvää, työntekijät ottavat parhaat päältä

Vierailija
13.01.2018 |

Kuulin tänään kassajonossa kun kaksi naista juttelivat, toinen on kuntouttavassa työtoiminnassa kierrätyskeskuksessa. Kertoi kuinka sinne saapui tänään haluttuja tuotteita ja hän osti ne itselleen ja aikoo myydä eteenpäin. Oikein ylpeillen kertoi tästä sille toiselle naiselle. Kyllä tympi kuulla tuota. Itse käyn lähes päivittäin kierrätyskeskuksen nettisivuilla tutkimassa tuoteluetteloa eikä löydy koskaan ostamisen arvoista. Samoin käyn monta kertaa viikossa kirppiksillä, en löydä juuri ikinä mitään. Miten voisikaan löytää kun myyjät vie parhaat päältä. Tähän loppui minun kirpputorilla käyminen. Tästä lähtien suosin vain torin ja huutonetin kaltaisia paikkoja.

Kommentit (281)

Vierailija
1/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan itsekin koettaa päästä kierrätyskeskukseen kuntouttavaan työtoimintaan, niin pääset valkkaamaan parhaat päältä.

Vierailija
2/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein, että saavat edes jotain hyötyä siitä palkattomasta työstään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt selvisi miksi kierrätyskeskuksesta ei löydy hyvää, työntekijät ottavat parhaat päältä

Kuulin tänään kassajonossa kun kaksi naista juttelivat, toinen on kuntouttavassa työtoiminnassa kierrätyskeskuksessa. Kertoi kuinka sinne saapui tänään haluttuja tuotteita ja hän osti ne itselleen ja aikoo myydä eteenpäin. Oikein ylpeillen kertoi tästä sille toiselle naiselle. Kyllä tympi kuulla tuota. Itse käyn lähes päivittäin kierrätyskeskuksen nettisivuilla tutkimassa tuoteluetteloa eikä löydy koskaan ostamisen arvoista. Samoin käyn monta kertaa viikossa kirppiksillä, en löydä juuri ikinä mitään. Miten voisikaan löytää kun myyjät vie parhaat päältä. Tähän loppui minun kirpputorilla käyminen. Tästä lähtien suosin vain torin ja huutonetin kaltaisia paikkoja.

HIENOA hyvä juttu, saavat edes vähän jotain itselleenkin! Luulitko sä että monikaan kierrätyskeskuksissa työskentelevä on siellä omasta vapaasta tahdostaan saati sitten että saisi siitä mitään järkevää palkkaa?

Antaa mennä vaan, jos tuolla tavoin voi omaa asemaansa parantaa, niin ihan hyvä vaan, bisnestajua kehiin ja niin se elämänlaatu taas hieman kohenee ja systeemi toimii oikein.

Vierailija
4/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä jumala... Kyllä täytyy nyt todeta, että kateus on kertakaikkiaan kamala piirre ihmisessä. Varmasti ap:lle ja kaltaisilleen itselleenkin tuskallista.

Vierailija
5/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin? Olen itse ollut vastaavassa ja siellä on tiukat säännöt. Työntekijä saa olla asiakas, mutta ei yhtäaikaa. Eli välistäveto ei onnistunut siellä.

Vierailija
6/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne ei saisi ostaa tuotteita?

Vierailija
7/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse työtön ja silti koen että tuollainen toiminta on väärin. Ei omaa asemaansa (vaikka olis sinne ns. pakotettu) saa käyttää hyväksi. Jotenkin vielä ymmärtäisin, että joku tavara ostettaisiin omaan käyttöön. Mutta tuollainen bisneksen tekeminen työpaikkaa hyväksi käyttäen. En itse tekis enkä hyväksy muiltakaan. Ei se ole hyväksyttyä normi työpaikoissa ja samat säännöt myös näissä kuntouttavissa ym.

Vierailija
8/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiatonta! Eihän työntekijät voi "syödä kuormasta" ainakaan työajallaan tai mitenkään jemmata tai laittaa syrjään tuotteita itselleen, jotta voi ostaa ne vapaa-ajallaan. Noin ei vaan työntekijät voi toimia, vaikka olisi minkälainen työsopimus. Miettikääpä jos noin saisi tehdä kaikki kauppojen työntekijät? Alkaisi olla superalet yhtä tyhjän kanssa, kun mitään ei jäisi asiakkaille. Entäpä satunnaiset kakkukahvit ja ilmaistuotteet? Turha olisi minnekään enää asiakkaiden tulla jos työntekijät saavat viedä kaikki parhaat aina päältä.

Jos tiedät mistä kierrätyskeskuksesta oli kyse, niin ota yhteyttä heidän johtoon. Eihän työntekijät voi toimia noin.

Vierailija
9/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin? Olen itse ollut vastaavassa ja siellä on tiukat säännöt. Työntekijä saa olla asiakas, mutta ei yhtäaikaa. Eli välistäveto ei onnistunut siellä.

Nummelassa, kyseessä on Vihdin kierrätyskeskus.

Ap

Vihapuhetta. Rikosilmoitus tehty.

Vierailija
10/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kaltainen etu pitäisi olla kaikissa muissakin paikoissa, missä ihminen tekee ilmaista työtä vasten tahtoaan.

Vierailija
11/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa vouhkata jostain kierrätyskeskuksen romuista:)

Vierailija
12/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavat ostaa työpäivänsä jälkeen, ei varata niitä ennen kuin ne pääsevät esille. Ei ole reilua muita asiakkaita kohtaan että hyvät tuotteet eivät koskaan päädy takahuoneesta ulos.

Ap

Vierailija
13/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa vouhkata jostain kierrätyskeskuksen romuista:)

Ne romut ovat niitä jotka päätyvät esille, hyvät on viety päältä. Juuri siitä tässä kirjoitan.

Ap

Vierailija
14/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiatonta! Eihän työntekijät voi "syödä kuormasta" ainakaan työajallaan tai mitenkään jemmata tai laittaa syrjään tuotteita itselleen, jotta voi ostaa ne vapaa-ajallaan. Noin ei vaan työntekijät voi toimia, vaikka olisi minkälainen työsopimus. Miettikääpä jos noin saisi tehdä kaikki kauppojen työntekijät? Alkaisi olla superalet yhtä tyhjän kanssa, kun mitään ei jäisi asiakkaille. Entäpä satunnaiset kakkukahvit ja ilmaistuotteet? Turha olisi minnekään enää asiakkaiden tulla jos työntekijät saavat viedä kaikki parhaat aina päältä.

Jos tiedät mistä kierrätyskeskuksesta oli kyse, niin ota yhteyttä heidän johtoon. Eihän työntekijät voi toimia noin.

Pääasia että joku ne romut ja rytkyt ostaa.

Vierailija
15/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää lähettää viestiä esimiehelle. Ap

Vierailija
16/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttuhan tuo on.

Jos ihminen pakotetaan ilman palkkaa jonnekin työtä tekemään, on aivan oikein yrittää hyötyä siitä jollakin tavalla.

Vierailija
17/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saavat ostaa työpäivänsä jälkeen, ei varata niitä ennen kuin ne pääsevät esille. Ei ole reilua muita asiakkaita kohtaan että hyvät tuotteet eivät koskaan päädy takahuoneesta ulos.

Ap

Voi jestas sentään. Hyvä, että joku sitä roinaa ostaa.

Vierailija
18/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää lähettää viestiä esimiehelle. Ap

Älä nyt viitsi. Kiinnostaa tietää, että mitä nämä halutut tuotteet oli?

Vierailija
19/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse töissä aikoinaan vastaavassa firmassa. Sielä kävi päivittäin eräs sama asiakas kärkkymässä hinnoiteltavia tuotteita. Tuli aina hoputtamaan ja neuvomaan hinnoittelussa, jotta saisi tavaraa nopeasti omaan kärryynsä. Kävi ilmi että hänellä oli kilpaileva firma samassa kaupungissa, jossa myi näitä hamstraamiaan tavaroita huomattavasti muhkeammalla hinnalla.

Oletko hän ap?

Vierailija
20/281 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi jestas sentään. Hyvä, että joku sitä roinaa ostaa.

Kuinka monta eri roina/rättikommenttia aiot tänne jättää? Tämä oli jo kolmas. Jos ei kerran minun aloitus aukea sinulle, kannattaa varmaankin siirtyä muualle.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä