Nyt selvisi miksi kierrätyskeskuksesta ei löydy hyvää, työntekijät ottavat parhaat päältä
Kuulin tänään kassajonossa kun kaksi naista juttelivat, toinen on kuntouttavassa työtoiminnassa kierrätyskeskuksessa. Kertoi kuinka sinne saapui tänään haluttuja tuotteita ja hän osti ne itselleen ja aikoo myydä eteenpäin. Oikein ylpeillen kertoi tästä sille toiselle naiselle. Kyllä tympi kuulla tuota. Itse käyn lähes päivittäin kierrätyskeskuksen nettisivuilla tutkimassa tuoteluetteloa eikä löydy koskaan ostamisen arvoista. Samoin käyn monta kertaa viikossa kirppiksillä, en löydä juuri ikinä mitään. Miten voisikaan löytää kun myyjät vie parhaat päältä. Tähän loppui minun kirpputorilla käyminen. Tästä lähtien suosin vain torin ja huutonetin kaltaisia paikkoja.
Kommentit (281)
Työni on jakaa leipomotuotteita myyntiin eri pisteisiin. Otan parhaat itselleni, toiseksi parhaat myyn omaan pussiini. Loput menevät siakkaille, joskus jopa nuolaistuna.
Työntekijät varastaa, kun tulot on niin huonot.
Vierailija kirjoitti:
Missä päin? Olen itse ollut vastaavassa ja siellä on tiukat säännöt. Työntekijä saa olla asiakas, mutta ei yhtäaikaa. Eli välistäveto ei onnistunut siellä.
Helpostikos se onnistuu, kun pyytää vaan jonkun kaverinsa ostamaan puolestaan ja antaa tälle rahat.
Pokkana vaan tavarat kassiin ja kävelee ovesta ulos. Ei siellä ikinä mitään ratsioita tehdä.
Mä olin vuosia sitten Hurstin joulujuhlien apujoukoissa Jäähallissa Helsingissä. Siellä jaettiin "metsien miehille ja naisille" vaatteita ja asusteita ja jouluruoka oli tarjolla, kunhan ensin kuunteli jouluhartauden... Vaatteet ym. olivat uusia (käyttämättömiä, eri kauppojen lahjoittamia). Lajittelimme ne koon mukaan jaettavaksi tulijoille. Vieressäni oleva miesapuri (naamatuttu Pihlajistosta) mätti omaan mustaan jätesäkkiin parhaat ja itselleen sopivat päältä (varmaan myyntiinkin). Oli nahkavöitä, nahkahanskoja, paitoja, housuja, alusvaatteita, sukkia jne.... En valitettavasti rohjennut puuttua ko. toimintaan. :(
Kuulin huhuja, että nyt jo suljetulla Vantaan Lanttila-kirppiksellä myyjät myös tekivät tuota, eli ottivat parhaat tuotteet sivuun ja työpäivän jälkeen löivät kassaan. Sitten trokasivat eteenpäin isommalla hinnalla.
Sain itsekin kierrätyskeskuksessa työkokeilussa ollessani monia lähes uudenveroisia Adidaksen vaatteita 1-2€ hintaan. Ihan työaikana sai varata itselleen heti lajittelusta, pesun jälkeen kuivaushuoneesta, viimeistelystä tai sitten myymälästä. En tosin myynyt mitään eteenpäin
eikös se ole pääasia, että tavara kiertää
Onhan jotkut löytäneet vastaanottokeskuksistakin elämänsä kahlitsijan ja ankeuttajan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne ei saisi ostaa tuotteita?
Saavat ostaa työpäivänsä jälkeen, ei varata niitä ennen kuin ne pääsevät esille. Ei ole reilua muita asiakkaita kohtaan että hyvät tuotteet eivät koskaan päädy takahuoneesta ulos.
Ap
Me saamme varata ja ostaa milloin haluamme.
Minä olen 100-prosentin palkkatuella, en kierrätyskeskuksessa vaan kierrätysmyymälässä. Todellakin me henkilökunnan jäsenet otamme sieltä mitä haluamme, isommista maksamme jotain, pienemmistä emme. En kyllä myy mitään enkä usko että muutkaan meillä niin tekevät, mutta itselleni ja perheenjäsenilleni otan mikä miellyttää. Enimmäkseen pientä tavaraa, kuten vaatetta, astioita, kodintekstiilejä sun muuta vastaavaa. Jos otan isompaa, kuten huonekaluja, maksan jotain.
Pääasiahan on, että tavara kiertää.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään haluaisi kyllä kierrätyskeskukseen viedä mitään, jos joku myyjä ostaa ne ja myy kalliilla eteenpäin muualla. Veisin sinne tavaraa juuri sen vuoksi, että muut voi ostaa tavaran halpaan hintaan.. Törkeää minun mielestä.
Ihan samalla tavalla ne muut voi ostaa halvalla ja myydä kalliimmalla eteenpäin.
Tosi törkeää, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Jos siellä maksetaan palkkaa 9 e/päivä, niin varkaudet kukoistavat.
Se 9e per päivä ei edes ole palkkaa, vaan kulukorvausta!!!
Vierailija kirjoitti:
Täällä vein Konttiin aikoinaan hyviä lastenvaatteita lapseltani. Menin sitten vähän ajan päästä katsomaan ja yhtään vaatetta ei löytynyt myynnistä vaikka oli iso määrä. No, ne oli mennyt jo eukkojen omiin kasseihin ennen hinnoittelua.
Eiköhän ne lajiteltu lumppuihin, kuten melkein puolet Kontiin tulevista muistakin surkeista rievuista, jotka lahjoittajien mielestä on vielä hyviä.
Suomi 24.fi löytyy myös keskustelua tästä firmasta.