Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt selvisi miksi kierrätyskeskuksesta ei löydy hyvää, työntekijät ottavat parhaat päältä

Vierailija
13.01.2018 |

Kuulin tänään kassajonossa kun kaksi naista juttelivat, toinen on kuntouttavassa työtoiminnassa kierrätyskeskuksessa. Kertoi kuinka sinne saapui tänään haluttuja tuotteita ja hän osti ne itselleen ja aikoo myydä eteenpäin. Oikein ylpeillen kertoi tästä sille toiselle naiselle. Kyllä tympi kuulla tuota. Itse käyn lähes päivittäin kierrätyskeskuksen nettisivuilla tutkimassa tuoteluetteloa eikä löydy koskaan ostamisen arvoista. Samoin käyn monta kertaa viikossa kirppiksillä, en löydä juuri ikinä mitään. Miten voisikaan löytää kun myyjät vie parhaat päältä. Tähän loppui minun kirpputorilla käyminen. Tästä lähtien suosin vain torin ja huutonetin kaltaisia paikkoja.

Kommentit (281)

Vierailija
101/281 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätys keskus ei ole pelkästään kirpputori. Käykää katsomassa heidän kotisivuja. Osa kierrätyskeskus en työntekijöistä on korkeastikoulutettuja ympäristökasvattajia, jotka antavat koulutusta esim. päiväkodeille.

Pitäisi myös aina muistaa, että jokainen uuden tavaran tekeminen kuluttaa luonnonvaroja!

Vierailija
102/281 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap menee tori.fi ja huuto.nettiin ja ostaa sieltä tyytyväisenä tuotteita joita kierrätyskeskuksen nainen siellä myy. 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/281 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itse työtön ja silti koen että tuollainen toiminta on väärin. Ei omaa asemaansa (vaikka olis sinne ns. pakotettu) saa käyttää hyväksi. Jotenkin vielä ymmärtäisin, että joku tavara ostettaisiin omaan käyttöön. Mutta tuollainen bisneksen tekeminen työpaikkaa hyväksi käyttäen. En itse tekis enkä hyväksy muiltakaan. Ei se ole hyväksyttyä normi työpaikoissa ja samat säännöt myös näissä kuntouttavissa ym.

Taidat olla pikkuisen naiivi tässä sinun yo. rehellisyysajattelussasi?

Kuvitteletko todellakin, että em. ihmiset kierrätyskeskuksissa on siellä yleensäkään ottaen omasta tahdostaan? Sehän on epärehellisyyteen perustuvan systeemin toiminnan seurausta kun em. ihmiset pakotetaan/kiristetään/painostetaan töihin tuommoisissa paikoissa, mikä siinä mielestäsi on epärehellistä, jos jo alunalkaenkin koko systeemi toimii epärehellisesti niin eikö myös ne työntekijät voisi toimia ihan yhtälailla epärehellisesti?

En ole tuo jolle vastasit mutta pakko kysyä:

Eli jos yhteiskunnassa on virhe, niin se oikeuttaa sinut rötöstelemään?

Anna kun arvaan - äänestät vasemmistoa tai vihreitä.

Vierailija
104/281 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP Menisit itse töihin kierrätykseen jos noin ottaa " pattin " ite viihtynyt nyt 3 vuotta 🙌

Vierailija
105/281 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastaminen on just kivaa!

Vierailija
106/281 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastaminen on just kivaa!

Nostit vanhan ketjun? No ei minua kiusaa, mutta tein itse tämmöisen uppauksen noin viikko sitten ja sain kauheat haukkumiset täällä!

Yksi palstalainen kertoi, että se olisi kiellettyä??

Ps. Minulle on opetettu ettei kuormasta syödä.

Vierailija
107/281 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lapseni päiväkodissa järjestettiin kirppis päiväkodin retken rahoittamiseksi. Vanhemmat veivät arvokkaita vaatteita, mm. todella hyväkuntoisia ja tyylikkäitä talvitakkeja, käsilaukkuja, keramiikkaa, astioita myytäväksi. Henkilökunta kuitenkin kahmi itselleen kaikki arvokkaimmat vaatteet ja esineet. Mitään he eivät niistä maksaneet. Tämä yksityinen päiväkoti.

Vierailija
108/281 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierrätyksessä ja kirppiksillä työskentelevät työkkärin asiakkaat ovat köyhiä itsekin joten ei se minusta nyt niin väärin ole jos jotain sieltä itselleen saavat. ilman heitä nämä paikat eivät toimisi ollenkaan.

Vierailija
109/281 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastaminen on kivaa

Vierailija
110/281 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa työpaikassa on "työsuhde-etuja" jotka ovat vähän ns harmaalla alueella. 

Mietipä rehellisesti omaa työpaikkaasi....

Vierailija
111/281 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin arvokkaita kirjoja ja grafiikkaa ja taidevedoksia sitten roskiksessa laitettuna oli kerran jos kateus on käyttötavarassa.?

Vierailija
112/281 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oli matrixin vartijoita, jotka teki sulle kiusaa.

Zinc

Ei ne vahingossa sattuneet siihen kassajonoon .. mutta kun ihmiset on niin tyhmiä, eikä tajua.

Vierailija
113/281 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malliesimerkki ..

Zinc

Vierailija
114/281 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta tiettyyn pisteeseen, mutta koita muistaa sekin, ettei niillä työntekijöillä ole suinkaan varaa ostaa kaikkea kiinnostavaa saapuvaa tavaraa mitä haluaisivat. Toisissa kierrätyskeskuksissa ei nimittäin olla reiluja työntekijöitä kohtaan lainkaan mitä tulee hinnoitteluun.

Vierailija
115/281 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuu tätä "kuormasta syömistä" muuallakin. Myös moni ruokajonoissa työskentelevä vapaaehtoinen nappaa itselleen parhaita paloja, osassa paikoista ihan sallitustikin (saavat ruokakassin/kasseja palkaksi). 

Vierailija
116/281 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran lapseni päiväkodissa järjestettiin kirppis päiväkodin retken rahoittamiseksi. Vanhemmat veivät arvokkaita vaatteita, mm. todella hyväkuntoisia ja tyylikkäitä talvitakkeja, käsilaukkuja, keramiikkaa, astioita myytäväksi. Henkilökunta kuitenkin kahmi itselleen kaikki arvokkaimmat vaatteet ja esineet. Mitään he eivät niistä maksaneet. Tämä yksityinen päiväkoti.

Ja meidän kunnallisessa päikyssä taas lasten mukaan pakatut herkut, jotka oli tarkoitus syödä ryhmän kanssa, päätyivät mystisesti vanhempainyhdistyksen arpapöytään. :/ 

Vierailija
117/281 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmianna hänet työkkärille niin rankaisevat häntä karenssilla. Näin minä tekisin.

Vierailija
118/281 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tapahtui spr kiertätyksessä Keskisessä Suomessa. Viedessäni vaatteita kaksi työntekijää tarkisti vaatteet mitä niistä ylipäätään suostuvat ottamaan vastaan. Toinen sanoi jostakin lapsen vaatteesta toiselle: ota sinä tämä lapsellesi. Ilmeisesti unohti, että olen paikalla... meni muuten molemmat hiljaiseksi kun rykäisin. mulle oli ihan sama kenelle ne menivät kun olin niitä lahjoittamassa pois.

Vierailija
119/281 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmianna hänet työkkärille niin rankaisevat häntä karenssilla. Näin minä tekisin.

Työkkäreissä kyllä hyvin tietävät mikä noissa on pelin henki ja että ihmiset keinottelevat selvitäkseen kalliissa suomen maassa. Haloo. Ei sulla ole mitään mistä oikeasti olla kateellinen.

Vierailija
120/281 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me testattiin tätä kerran. Vietiin meidän vanhat, mutta toimivat ja siistit smegin paahdin ja vedenkeitin kierrätyskeskukseen. Ajateltiin, että saavat myydä ne, niistä saa vähän rahaa, jotta toiminta pysyy yllä. Tästä nyt puoli vuotta aikaa, eivätkä ole tulleet myyntiin. Käyn melkein joka päivä kävelylenkin yhteydessä katsomassa onko tullut jotain uutta. 

Ajattelin myös itse niin, että ihan ok sitten jos ottavat päältä, sen heille suon mutta itse en kehtaisi.

N32