Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt selvisi miksi kierrätyskeskuksesta ei löydy hyvää, työntekijät ottavat parhaat päältä

Vierailija
13.01.2018 |

Kuulin tänään kassajonossa kun kaksi naista juttelivat, toinen on kuntouttavassa työtoiminnassa kierrätyskeskuksessa. Kertoi kuinka sinne saapui tänään haluttuja tuotteita ja hän osti ne itselleen ja aikoo myydä eteenpäin. Oikein ylpeillen kertoi tästä sille toiselle naiselle. Kyllä tympi kuulla tuota. Itse käyn lähes päivittäin kierrätyskeskuksen nettisivuilla tutkimassa tuoteluetteloa eikä löydy koskaan ostamisen arvoista. Samoin käyn monta kertaa viikossa kirppiksillä, en löydä juuri ikinä mitään. Miten voisikaan löytää kun myyjät vie parhaat päältä. Tähän loppui minun kirpputorilla käyminen. Tästä lähtien suosin vain torin ja huutonetin kaltaisia paikkoja.

Kommentit (281)

Vierailija
161/281 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trokaan ilmaista kunnostettavaa tavaraa ja myyn pois. Esimerkkejä

- tuskin kasassa pysynyt ulkoisesti siisti kenkäkaappi. Pienillä fixauksilla sain yli 30 e

- sisältä fixausta vaatinut ulkoisesti priima wc- kaappi n. 90e

- useita kenkähyllyjä, joista esim. Metalliosat hieman vääntyneet. 10- 30e/ kpl

- konkurssipoistoja useita: toimistokalusteita 25-50e/ kpl

- lamppuja 5- 10e/ kpl

Näistä kertyi niin paljon että sain ostettua itselleni jotain isompaa...

Heittäkää kuraa, olen köyhä mutta näen myös vaivaa hakemisten ja kunnostustyön suhteen

Eihän tässä ole mitään pahaa! Korjaat romusta käyttötavaraa: se on sekä ekologista että järkevää :) Kiva että pystyt tekemään tienestiä sillä!

Vierailija
162/281 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan tuttavalla oli suhteita poliisilaitokseen. Hankki sieltä ilmaiseksi tai muutamalla markalla polkupyöriä. Kunnosti,fixasi, laitteli uuden näköiseksi. Asui alueella jossa paljon kesä-asukkaita ja niitä kakkoskoteja. Ne pyörät meni kuin kuumille kiville siellä ja on kate oli kyllä kohdillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/281 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuisin kierrätyskeskukseen ilmaistyöhön, hommaisin pakun ja ottaisin palkkani sitten itse.

Outoa ihmettelyä ap:lta, kuinkahan hänen oma ilmaistyöuransa jakselee.

Vierailija
164/281 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ainoastaan avauksen, mutta itse huomasin kyseisen toimintamallin jo 17 vuotta sitten ollessani kierrätyskeskuksessa orjatyövoimana. Itse olen antimaterialisti ja en haalinut yhden yhtä tavaraa itselleni, mutta työkaverit tosiaan veivät parhaat päältä joko pilkkahintaan tai ottivat ne ilmaiseksi.

Tälläkin hetkellä eräs ystäväni on palkkatuella töissä kierrätyskeskuksessa ja hän on haalinut todella paljon vaikka mitä ja täysin naurettavan halvalla. Isommat tavarat on myös kuljetettu työajalla ilmaiseksi kotiin kierrätyskeskuksen pakulla.

Toki kannustankin materiasta tykkäävää ystävääni haalimaan kaikkea kivaa itselleen, sillä minua etoo se kuinka ihmisiä käytetään hyväksi orjatyövoimana kyseisessä paikassa, joka myös halvan työvoiman turvin vääristää kilpailutilannetta.

Vierailija
165/281 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään haluaisi kyllä kierrätyskeskukseen viedä mitään, jos joku myyjä ostaa ne ja myy kalliilla eteenpäin muualla. Veisin sinne tavaraa juuri sen vuoksi, että muut voi ostaa tavaran halpaan hintaan.. Törkeää minun mielestä.

Vierailija
166/281 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö vasta honasit 😂

Vierailija
167/281 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tehdä toinen tili pimeenä, kun palkkatuki on älyttömän pieni

Vierailija
168/281 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos omaan käyttöön ostaisi, olisi ok. Mutta että myy kalliimmalla muualle, ei! Ja vielä ylpeänä kertoo. Jotku on vaan syntyny huijareiksi.

Tätä mä en ymmärrä. Tuskin tuota kukaan hyvin tienaava tekee.

Itse annan lasten vaatteet aina naapurille koska hön pesee ne, korjaa ne, kuvaa ne ja laittaa myyntiin. Saa siitä sitten hiukan extrarahaa kun ei ole työpaikkaa onnistunut löytämään.

Kyllä siinä oma vaivansa on myydä ne tuotteet. Kukaa muu köyhä ei varmasti silti jää ilman lastenvaatteita/tuoleja/ huonekaluja yms.

Vierailija
169/281 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljainen pakko, kun palkka ei riitä elämiseen

Vierailija
170/281 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa ja huuto netissä käy vilske.

Vierailija
171/281 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin? Olen itse ollut vastaavassa ja siellä on tiukat säännöt. Työntekijä saa olla asiakas, mutta ei yhtäaikaa. Eli välistäveto ei onnistunut siellä.

Nummelassa, kyseessä on Vihdin kierrätyskeskus.

Ap

Kyseinen pulju on minun ja ex- mieheni alulle laittama yritys. Kävimme aikanaan kysymässä starttirahaa Vihdin uusyrityskeskukselta. Työntekijä haukkui meidät ja ideamme pystyyn, toimitilat olivat jo alustavasti varattuina ( paikkahan sijaitsee nummelan kenttälässä) ja esittelimme kaikki suunnitelmamme myyntitiskien sijoitteluita myöten tälle starttirahan myöntämisen puoltamisesta/ eväämisestä päättävälle hlölle. No palasimme toimistolle ja tosiaan meidät haukuttiin pystyyn,naurettiin ulos ja kas!!! Muutamaa kuukautta myöhemmin paikalla olikin jo kirpputori! identtinen esittämiemme suunnitelmien kanssa!! Terveiset vihdin viranomaisille: tähän asiaan tullaan palaamaan vielä ja teidän nimenne tullaan julkistamaan.

Joten älkää ihmiset kantako rahojanne kyseiseen puljuun, ainoat todelliset hyötyjät ovat vihdin läpikorruptoituneet viranomaiset!

Vierailija
172/281 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tota, pääasia, että jollekin kelpaa.

Ehkä ap:n pitää löytää muuta sisältöä elämään kuin kärkkyä muiden romuja.

Vierailija
173/281 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ole romua!

Vierailija
174/281 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän kleptomaanin unelma työpaikka.

Vierailija
175/281 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulta rahaksi maksaa ihan kivasti.

Vierailija
176/281 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pitää varastaa mikä vaan irti lähtee.

Vierailija
177/281 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorin ylläpitäjät perkaa uuden pöydän ja trokarit loput varsinaisille asiakkaille jää vain jätettä.

Vierailija
178/281 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin? Olen itse ollut vastaavassa ja siellä on tiukat säännöt. Työntekijä saa olla asiakas, mutta ei yhtäaikaa. Eli välistäveto ei onnistunut siellä.

Kaveri kuulemma tehnyt niin, että hinnoitellut haluamansa tuotteet reilusti alakanttiin, laittanut ne paikkaan x myymälään ja pyytänyt kaveriaan ostamaan ne. Kassalla pitää tällöin olla vielä joku naiivi ihminen.

Vierailija
179/281 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 30 vuotta aitoa suomalaista orjatyötä.

Vierailija
180/281 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä siul rätei ja lumpui. Ota kaikki mitä tahot.