Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt selvisi miksi kierrätyskeskuksesta ei löydy hyvää, työntekijät ottavat parhaat päältä

Vierailija
13.01.2018 |

Kuulin tänään kassajonossa kun kaksi naista juttelivat, toinen on kuntouttavassa työtoiminnassa kierrätyskeskuksessa. Kertoi kuinka sinne saapui tänään haluttuja tuotteita ja hän osti ne itselleen ja aikoo myydä eteenpäin. Oikein ylpeillen kertoi tästä sille toiselle naiselle. Kyllä tympi kuulla tuota. Itse käyn lähes päivittäin kierrätyskeskuksen nettisivuilla tutkimassa tuoteluetteloa eikä löydy koskaan ostamisen arvoista. Samoin käyn monta kertaa viikossa kirppiksillä, en löydä juuri ikinä mitään. Miten voisikaan löytää kun myyjät vie parhaat päältä. Tähän loppui minun kirpputorilla käyminen. Tästä lähtien suosin vain torin ja huutonetin kaltaisia paikkoja.

Kommentit (281)

Vierailija
201/281 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saha kirjoitti:

AP Menisit itse töihin kierrätykseen jos noin ottaa " pattin " ite viihtynyt nyt 3 vuotta 🙌

Ehkäpä ap:llä on oikea aikuisten työpaikka ja ura joten se nyt ei noin vaan pysty menemään.

Mitäs sitten ruikuttaa jostain käytetyistä räteistä ja romuista?

Vierailija
202/281 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierrätyskeskus työllistää ihmisiä joista monilla on ties minkälaisia sosiaalisia ongelmia. Hyvä että saavat töitä jostain (ja turha valittaa orjatöistä, esim palkkatukityö ei sitä ole), mutta niiden ongelmien myötä voi esiintyä juuri sen kaltaista toimintaa että hamstrataan tuotteita yms. Mielestäni kierrätyskeskus tekee pääosin hyvää työtä ja henkilökunta on myös pääosin mukavaa ja asiallista. Jos vaikka hinnoittelussa sattuu virheitä niin mitä väliä. Tarkoitus on luoda työpaikkoja ja antaa työkokemusta ihmisille.

Paljonko arvelet palkkatukityön palkan olevan kierrätyksessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/281 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palkkatuella töissä kierrätyskaupassa, ja ihan luvan kanssa saamme valita tulevasta tavarasta ns. parhaat päältä, ennen kuin ne menevät myyntiin, ja tietysti saamme myynnissä olevistakin tavaroista napsia mitä tahansa milloin haluamme.

Niin ne esimiehetkin tekee.

Vierailija
204/281 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs proffesorin rouva vei työttömien tukipaikan kirpputorin lahjoitustavaroista parhaat päältä omalle kirpputoripöydälleen, tietysti puolet kalliimmalla myyden Omituinen harrastus tuo ahnehtiminen. .

Vierailija
205/281 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastamistahan tuo on ja vesittää koko kierrätyksen idean. Ei ihmiset viitsi käytä mitään sieltä ostamasta ja tavara ei kierrä, kun tarjolla on vain rikkinäisiä tavaroita.

Vierailija
206/281 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulta rahaksi. Fi

Vierailija
207/281 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä vein Konttiin aikoinaan hyviä lastenvaatteita lapseltani. Menin sitten vähän ajan päästä katsomaan ja yhtään vaatetta ei löytynyt myynnistä vaikka oli iso määrä. No, ne oli mennyt jo eukkojen omiin kasseihin ennen hinnoittelua.

Eiköhän ne lajiteltu lumppuihin, kuten melkein puolet Kontiin tulevista muistakin surkeista rievuista, jotka lahjoittajien mielestä on vielä hyviä.

Nuo on sentään viety konttiin eli päätyvät Suomessa polttoon. Monet vie näitä aarteitaan esim h&m:ään josta ne päätyy ulkomaiden kaatopaikoille.

Vierailija
208/281 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierraätyskeskuksiin päätyy paljon designlasia, arvotaidetta, artekkia, tynelliä jne. Nämä eivät koskaan päädy myyntitiskeille, vaan myydään kovasta hinnasta  eteenpäin tiskin alta. Toiminta on hyvinorganisoitua jakelukanavineen, mutta rikollista. 

Vierailija
209/281 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen kuullut, että tapahtuu myös mm. UFFilla eli työntekijät ottavat parhaat vaatteet päältä, usein edes maksamatta mitään.

Vierailija
210/281 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen kuullut, että tapahtuu myös mm. UFFilla eli työntekijät ottavat parhaat vaatteet päältä, usein edes maksamatta mitään.

Tekstiilijätettä on niin paljon että kaikille varmasti riittää.

Vierailija
211/281 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa vouhkata jostain kierrätyskeskuksen romuista:)

Täysin samaa mieltä. Minä en tarvitse mitään kierrätyskeskusten tai kirppisten roinaa. Kaupasta saa kaikki mitä tarvitsee. En yhtään kadehdi niitä työntekijöitä jos saavat parhaimmat päältä. 

Vierailija
212/281 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastamistahan tuo on ja vesittää koko kierrätyksen idean. Ei ihmiset viitsi käytä mitään sieltä ostamasta ja tavara ei kierrä, kun tarjolla on vain rikkinäisiä tavaroita.

Juuri näin. Keskuksissa pitäisi avoimesti sopia, että työntekijät saisivat ostaa tietyllä summalla näitä tavaroita.

Monihan niitä vie. Mutta niin tekevät hoitajat sairaaloissakin ja mm hotelleista katoaa liinavaatteita tietty määrä eikä suinkaan aina vieraiden mukana.

Sairaaloissa on laskettu, että hävikki on muistaakseni noin 10 prosenttia.

Vierailija
213/281 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hyvä että saavat parhaimmat päällensä ja ilmaiseksi. Onko ne työntekijät työttömiä kuntouttavassa tai näitä palkkatuki työntekijöitä. Ei niillä varmaan palkka päätä huimaa. 

Vierailija
214/281 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskukseen viejät ovat luopuneet tavaroistaan ilmaiseksi, etupäässä päästäkseen niistä eroon. Kyllä se on ihan sama mitä niille sen jälkeen tapahtuu, jos ne kiertävät jossain uudelleen käyttöön, hieno homma.

Kehitysmaissa lapsilaumat perkaavat kaatopaikkoja kierrätettävän materiaalin toivossa, ja monet perheet elävät sillä. Paljonko tuokin nyt eroaa kierrätyskeskusten tilanteesta.

Vierailija
215/281 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALKKATUKI 1300 E - 1400 E. TOINEN TILI TEHDÄÄN TORISSA YMS.

Vierailija
216/281 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi<br />

erailija kirjoitti:

Kierraätyskeskuksiin päätyy paljon designlasia, arvotaidetta, artekkia, tynelliä jne. Nämä eivät koskaan päädy myyntitiskeille, vaan myydään kovasta hinnasta  eteenpäin tiskin alta. Toiminta on hyvinorganisoitua jakelukanavineen, mutta rikollista. 

Totta puhut!

Vierailija
217/281 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALKKATUKI 1300 E - 1400 E. TOINEN TILI TEHDÄÄN TORISSA YMS.

Vierailija
218/281 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saha kirjoitti:

AP Menisit itse töihin kierrätykseen jos noin ottaa " pattin " ite viihtynyt nyt 3 vuotta 🙌

Ehkäpä ap:llä on oikea aikuisten työpaikka ja ura joten se nyt ei noin vaan pysty menemään.

Nyt puhutaan arvotavaroista.

Vierailija
219/281 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saha kirjoitti:

Nyt puhutaan arvotavaroista.

No niitä voi ostaa omilla rahoillaan. Tai hakeutua kirpparille töihin.

Vierailija
220/281 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kleptomaanin unelma duuni.