Nyt selvisi miksi kierrätyskeskuksesta ei löydy hyvää, työntekijät ottavat parhaat päältä
Kuulin tänään kassajonossa kun kaksi naista juttelivat, toinen on kuntouttavassa työtoiminnassa kierrätyskeskuksessa. Kertoi kuinka sinne saapui tänään haluttuja tuotteita ja hän osti ne itselleen ja aikoo myydä eteenpäin. Oikein ylpeillen kertoi tästä sille toiselle naiselle. Kyllä tympi kuulla tuota. Itse käyn lähes päivittäin kierrätyskeskuksen nettisivuilla tutkimassa tuoteluetteloa eikä löydy koskaan ostamisen arvoista. Samoin käyn monta kertaa viikossa kirppiksillä, en löydä juuri ikinä mitään. Miten voisikaan löytää kun myyjät vie parhaat päältä. Tähän loppui minun kirpputorilla käyminen. Tästä lähtien suosin vain torin ja huutonetin kaltaisia paikkoja.
Kommentit (281)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttuhan tuo on.
Jos ihminen pakotetaan ilman palkkaa jonnekin työtä tekemään, on aivan oikein yrittää hyötyä siitä jollakin tavalla.
Näin. Kieltäydyn potemasta huonoa omatuntoa siitä että sain edullisesti kellarikomeron tyhjennettyä "firman piikkiin", tai siis itsehän minun täytyi kuitenkin se varsinainen työ tehdä. Ei siinä kukaan mitään hävinnyt, paitsi kateelliset.
Vierailija kirjoitti:
Prismassa työntekijät saa alennusta. Meinaatko laittaa poikottiin? Niinpä niin...
Ihan joka kaupan henkilöstö saa alennusta. So?
Minä ainakin olen löytänyt meidän kierrätyskeskuksesta hyvää tavaraa, Marimekkoa, Arabiaa, Heljä Liukko-Sundströmia, ym. Ei ne työntekijät mitään tiedä designistä
Lapsilleni opetan joka välissä, että älä ota toisen omaa. Varastaminen tuhoaa tulevaisuuden.
Lapsilleni opetan joka välissä, että älä ota toisen omaa. Varastaminen tuhoaa tulevaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa vouhkata jostain kierrätyskeskuksen romuista:)
Samaa tapahtuu myös vähittäiskaupoissa.
Muistatko muumimukikohun? Myyntiin tuli mukeja, joista noin yhdessä kuudesta mukista oli "rillit" mukin suun sisäreunassa. Esimerkiksi Iittala möi mukeja setteinä, jolloin kun osti kuuden mukin satsin, niistä yksi oli rillimuki. Kaupoista kahmittiin huolella rillimukit, ja täälläkin puhuttiin miten tuotteiden hyllyttäjät valkkasivat itselleen parhaat päältä ja kauppasivat niitä sitten Huutiksessa ja muualla.
Meillä ei saanut työntekijät edes vapaa-ajallaan ostaa kyseisestä puljusta niin ratkaisimme asian niin, että laitoimme viestiä ystäville jotka tulivat tiettyyn aikaan hakemaan ne" juuri sattumalta" hyllyyn laitetut haluamamme tavarat.
Oli muuten sukulaisetkin hyvissä vaatteissa silloin.
Yksi tuttu oli aikanaan työkokeilussa jossain noista "kirpputoreista" johon porukat lahjoittaa esim. vaatteita tai muuta tarpeetonta ja voitot menee jollekin järjestölle. Sielläkin ilmeisesti meininki oli se, että erityisen hyvät kamat katosi vakioporukalle ja loput jäi sitten myytäväksi.
Tämä on jo aika härskiä, että tietyn kaupparyhmän kaupoissa oli joku arvonta, valtakunnallisesti joka kaupassa 1. Sukulaisen tytär oli sellaisessa tilanteessa, että tuotteet olivat hänelle ajankohtaisia. Ihan härkisti kertoivat, ettei kauppias viitsinyt mitään arvontaa järjestää ollenkaan, vaan oli kysynyt sukulaiselta suoraan, että ottaisiko tyttös nuo, että hän pääsee vähemmällä. Niissähän yleensä lukee "henkilökunta ei saa osallistua", mutta kun tyttären sukunimi oli miehen, saattoivat laittaa voittajaksi ja kun vielä asui muualla, kukaan läheisiä lukuunottamatta ei osannut yhdistää.
Kuka niitä virttyneitä, nukkaisia ja väärin pestyjä lumppuja kehtaa päällensä laittaa.
Kuka niitä virttyneitä, nukkaisia ja väärin pestyjä lumppuja kehtaa päällensä laittaa.
Jaa, jos he kerran ostavat ne eivätkä ota ilmaiseksi, niin mikäs siinä. Kierrätyskeskus nyt on päättänyt tällaisesta käytännöstä.
Entäs sitten? Kun mä olin kirjastossa kesätöissä me luettiin ekana ne uutuuskirjat ennen kun laitettiin lainattavaksi.
Ei kai ne voi . Varastella kassoista . Kassasta ei saa varastaa sillä maksetaan palkat!!!!
Prismassa työntekijät saa alennusta. Meinaatko laittaa poikottiin? Niinpä niin...