Te akateemiset olette usein liian vieraantuneita oikeasta elämästä.
Mä olen ylpeä siitä että oma komea ja fiksu raksamieheni handlaa kaiken mitä pitääkin. Osaa rakentaa kesämökin ja panna. Ei ole jutut korkealentoisia ja molempien äly riittää varsin hyvin tässä elämässä.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Läjä alapeukkuja avaukseen, olipa yllättävää. Osui ja upposi, palstan huuhaahumanistimammoihin
No, avaus oli vaan huono. Yhtä huono kuin olisi ollut kirjoittaa, että te duunarit olette kyllä välillä aivan liian pihalla maailman menosta oman kotinne ja mökkinne ja urheiluruudun ulkopuolisista asioista, uskotte joka klikkiotsikkoon ja siinä teidän maailmankuvanne. Me tavallinen akateeminen perhe seuraamme uutisia päivittäin ja keskustelemme päivän tapahtumista, osaamme arvioida kriittisesti median väitteitä ja ylipäätään tiedämme, missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Tinder-kokemus joulukuulta... Viestittelin mukavan vähän alle nelikymppisen naisen kanssa, juttu toimi hyvin aiheesta kuin aiheesta. Oltiin sopimassa tapaamista, kun hän kysyi mitä teen työkseni. Kerroin olevani duunari. Tämän jälkeen tuli viestittelyssä hiljaista. Kun huutelin parin päivän päästä, sain valtiolla "osastopäällikkönä" työskentelevältä kissaladylta vastaukseksi "etsin lähinnä oman tasoni miehiä".
tv: 90k€ vuodessa tienaava duunari/osayrittäjä/sijoittaja
Hänen "oman tasonsa" miehet ovat gambiassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läjä alapeukkuja avaukseen, olipa yllättävää. Osui ja upposi, palstan huuhaahumanistimammoihin
No, avaus oli vaan huono. Yhtä huono kuin olisi ollut kirjoittaa, että te duunarit olette kyllä välillä aivan liian pihalla maailman menosta oman kotinne ja mökkinne ja urheiluruudun ulkopuolisista asioista, uskotte joka klikkiotsikkoon ja siinä teidän maailmankuvanne. Me tavallinen akateeminen perhe seuraamme uutisia päivittäin ja keskustelemme päivän tapahtumista, osaamme arvioida kriittisesti median väitteitä ja ylipäätään tiedämme, missä mennään.
Hienoa tuo teidän perheen ylemmyden tunto ja ylimielisyys. Luokkayhteiskunta ei ole hävinnyt minnekkään korkeakoulutuksesta huolimatta, älykkyys nollatasoa teidänkin perheessä.
Suomi on paska maa.
Moni ap:n kaltainen perusduunari perushoitaja, raksamies, autokuski, myyjä ym. elää sellaisessa nykyelämästä etääntyneessä kuplassa, joka ei vastaa sitä, mikä maailma tänä päivänä on ja tulee heiltäkin seuraavan kymmenen vuoden aikana puhkeamaan.
Lastensuojelun sosiaalityöntekijänä voin kertoa, että tästä maailman todellisuudesta on vaikea irtaantua, vaikka kieltämättä joskus haluaisikin. Sen voin kuitenkin kertoa, et melko tasapuolisesti asiakkaina on niin duunareiden kuin akateemisten perheitä. En olisi huolissaan todellisuuspaoista.
Vierailija kirjoitti:
Moni ap:n kaltainen perusduunari perushoitaja, raksamies, autokuski, myyjä ym. elää sellaisessa nykyelämästä etääntyneessä kuplassa, joka ei vastaa sitä, mikä maailma tänä päivänä on ja tulee heiltäkin seuraavan kymmenen vuoden aikana puhkeamaan.
Sukupuutto, ihmisen suurin saavatus, mitä kohden se on menossa vauhdilla.
Päinvastoin. Kouluttamattomat ihmiset ovat. Eletään uskoa täynnä omaa pientä todellisuutta eikä nähdä tai kuulla - ymmärryksestä puhumattakaan- mitään ylimääräistä. Sen lisäksi natkutetaan mutta ei kyseenalaisteta. Kun todellisuus on täynnä pyhää yksinkertaisuutta, ei siinä ole tilaa muutokselle. Kuten nyt tämä urbaani legendaa muistuttava aloitus.
Miksi ihmeessä miehen arvo on jossain rakentamisessa? Minä haluan miehestä elämänkumppania. Jos tarttee remppamiestä, sellaisen voi palkata. En minä lääkärinkään kanssa styylaa vain koska joskus sellaisen palveluja tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuutto, ihmisen suurin saavatus, mitä kohden se on menossa vauhdilla.
Kyllä, lähinnä elinkelvottomaksi tuhottu planeetta, tämäkin ihan ok. Ja nyt on enää turha vinkua - koulutustasosta riippumatta. Ihminen on itsetuhoinen otus kaikkinensa. Ja ”tyhmä”
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ylpeä siitä että oma komea ja fiksu raksamieheni handlaa kaiken mitä pitääkin. Osaa rakentaa kesämökin ja panna. Ei ole jutut korkealentoisia ja molempien äly riittää varsin hyvin tässä elämässä.
Vuoden 2012 selvityksen mukaan koko Suomen väestöstä 1 093 000 oli korkeasti koulutettuja ja usko tai älä, nuo yli miljoona ihmistä elävät ihan yhtä oikeaa elämää kuin duunarit ja työttömätkin. Lisäksi omassa lähipiirissäni niin tohtorit, lisensiaatit kuin maisterit ja kanditkin ovat todella käteviä käsistään. Professori-isäni rakensi meidän (nykyään tohtori ja lisensiaatti) lastensa ja maistervaimonsa kanssa kaksi kesämökkiä. Tohtori-veli hoitaa oman omakotitalon isotkin rempat ja tekee naapureidenkin kylppärit ja katot ja korjaa auton kuin auton. Lisensiaatti-minä on viimeksi tapetoinut ja maalannut itse kämppänsä ja vaihtanut keittiökaappien ovet ja keittiön tasot.
Eli voisiko olla, että sinä et vain tiedä yhtään mitään meistä akateemisista, meidän elämästämme ja siitä, mitä me osaamme tai emme osaa, vaan elät jossain harhaluulojen ja ennakkoasenteiden vääristämässä duunarikuplassa?
Olen akateeminen, mutta ihan työkseni rämmin pitkin metiköitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tälle kissaladylle oli yhdentekevää, paljonko saat ansiotuloja? Kävikö mielessä?
Vaikea sanoa kun ei hän koskaan saanut sitä selville, tärkein asia oli ilmeisesti tuo "duunari"-status, eli automaattinen oletus siitä että olisin tyhmä, köyhä ja alempitasoinen kuin hän. Ilmeisesti sana "duunari" nollasi kaikki käymämme keskustelut, yhteiset kiinnostuksen kohteet (kirjallisuus, matkustelu, vanhat talot jne.) , samansuuntaiset tulevaisuuden odotukset... Minä olisin kyllä kestänyt yhden viinilasillisen tai kahvikupin maisterisnaisen seurassa, että olisin voinut livenä tutustua ja katsoa kohtaako kemiat.
Ai nyt onkin keskusteltu kirjallisuudesta, mutta alun perin nostit tasosi osoitukseksi ansiotulosi. :D Tämä on perusongelma. Duunari valittaa ettei kelpaa vaikka tienaa niin ja niin paljon. Ei mene jakeluun, ettei kaikkia naisia kiinnosta.
Kai naisella on oikeus haluta puolisokseen akateemisesti koulutettu mies. Turha siitä on vetää herneitä nenään. Otatte sitten hyvin tienaavat duunarit niitä naisia, jotka haluavat hyvin tienaavan duunarin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan miehelläsi paksu ja suonikas siitin sekä poikkeuksellisen suuret kivekset?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tämän palstan; en ole varma haluanko jatkossa sanoa yhtään mitään koulutustaustani, kun yhä useammin tuntuu sille, että sen ääneen lausuminen kuullostaa monen korvissa samalta: kuin "vieraantunut oikeasta elämästä." Tai, että olen idiootti.. Itse en pysty kenestäkään näkemään päälle päin koulutustaustaa; voin vain arvata ja silloinkin mahdollisesti pieleen.
Etkö erota selvää provosointia
Vierailija kirjoitti:
T: keski-ikäinen mies, jonka oli liian älykäs akateemiselle uralle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa tuo teidän perheen ylemmyden tunto ja ylimielisyys. Luokkayhteiskunta ei ole hävinnyt minnekkään korkeakoulutuksesta huolimatta, älykkyys nollatasoa teidänkin perheessä.
Suomi on paska maa.
Kirjoittaja vastaa tässä omaan viestiinsä. Aamuisinkin avainsanat kyllä löytyvät mutta sisältävien lauseiden sisällöllinen yhteensovittaminen näyttää tuottavan hankaluuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se on se ”oikea elämä”, josta akateemiset ovat vieraantuneita? Eivätköhän kaikki elä sitä? Onko sitä oikeaa elämää vain työttömänä yh-äitinä vaihtuvien isäpuolien kanssa eläminen jossakin kaupungin vuokralähiössä, vai mitä se on? Kaikkia eivät vain kiinnosta pelkästään tosi-TV- sarjat ja salkkarit ja tosiaan se viikonloppukännääminen turpaansaamisineen ja herääminen paskat housuissa ja oksennus rinnuksilla lähiöpubin karaokeillan jälkeen. Tiedän kyllä monen akateemisenkin harrastavan sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan miehelläsi paksu ja suonikas siitin sekä poikkeuksellisen suuret kivekset?
Tuntomerkit sopivat Tom of Finland - homoon.
Vaikea sanoa kun ei hän koskaan saanut sitä selville, tärkein asia oli ilmeisesti tuo "duunari"-status, eli automaattinen oletus siitä että olisin tyhmä, köyhä ja alempitasoinen kuin hän. Ilmeisesti sana "duunari" nollasi kaikki käymämme keskustelut, yhteiset kiinnostuksen kohteet (kirjallisuus, matkustelu, vanhat talot jne.) , samansuuntaiset tulevaisuuden odotukset... Minä olisin kyllä kestänyt yhden viinilasillisen tai kahvikupin maisterisnaisen seurassa, että olisin voinut livenä tutustua ja katsoa kohtaako kemiat.