Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla menee jopa 1,5 h tuntia aamurutiineihin, ihan älytöntä!

Vierailija
12.01.2018 |

En vaan tunnu selviävän nopeammin, jos aion tehdä itsestäni ihmisen näköisen ja syödä aamupalan. Silloin kun en meikkaa ja jätän aamupalan väliin, menee silti 45 minuuttia ennen kuin pääsen ovesta ulos.

Tässä esimerkkiaamu kuluneelta viikolta:

Herätyskello soi 05.15. Heräämiseen menee hyvässä tapauksessa pari minuuttia, mutta monesti viisi.

Hampaiden pesu, aamupissa, vesilasi. Yht. 5 minuuttia.

Pikainen suihku. Veden alla muutama minuutti, mutta kuivaaminen, alusvaatteiden pukeminen, naaman pesu ja rasvaus, hajuveden lisääminen tuohon lisäksi niin aikaa on mennyt jo yhteensä 10 minuuttia. Kello on nyt jo noin 05.35.

Keittiöön aamupalalle, mehulasi, jugurttia ja pari leipää, vitamiinit. Luen samalla kännykästä uutisia. Aamupala vie vartin.

Sitten sängyn petaaminen, verhojen avaaminen, työvaatteiden pukeminen. Kello on 6.

Meikkaamisessa olen näköjään tosi hidas, koska kaikki aina sanovat että heidän aamumeikkiin menee viisi minuuttia, max 10. Itse kun laitan primerin, meikkivoiteen, peitepuikon, puuterin, poskipunan, kulmat, ripsarin, silmänrajaukset, kevyen luomivärin (en mitään hienoa varjostusta) ja huulikiillon, se vie jopa puoli tuntia. Hiuksia ei ole aikaa laittaa mitenkään, korkeintaan harjata. Jos laittaisin ponnarin, letin, tai nutturan, siihen menisi vähintään viisi minuuttia että saisin siistin kampauksen.

Kello on tässä vaiheessa jo 6.30 ja tarkistan laukun sekä laitan kengät ja päällysvaatteet päälle ( 5 min). Ehdin junaan, joka lähtee 6.50. Töissä olen 7.45, kun työt alkavat klo 8.

Laitan aina edellisenä iltana kaiken valmiiksi esille aamupala-astioista päivän vaatteisiin, mutta silti aikaa vaan menee aamuisin rutiineihin. Nytkin tosiaan herään jo viiden jälkeen. En tajua miten jotkut ehtivät esimerkiksi laittaa tekoripset, kihartaa hiukset ja tehdä kunnon contourit aamuisin ennen töihin lähtöä!

En halua meikata junassa, koska mielestäni se on vähän mautonta ja lisäksi ihmiset tuijottavat. Aamupalan voisin ehkä syödä töissä, mutta onko se esimiehelle ok?

Kommentit (309)

Vierailija
181/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 2,5h. Olen suhtautunut asiaan niin, että aamuisin on kiva orientoitua tulevaan päivään ja herätä kunnolla ja valmistautua huolella, niin päiväkin sujuu paremmin. Jos oikein on kiire, niin selviän parissa tunnissa. Olen ex-aamu-uninen, mutta tämä on kyllä parempi näin kun olen tottunut, jaksan päivän paremmin.

Vierailija
182/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen joka aamu aamupalan vaimolle ja itselleni ja minulla menee n. ½..1 h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällähän taas ne hyväihoiset pätee miten se meikkaaminen on turhaa. No kai nyt onkin, jos iho on luonnostaan kiva, eikä rasvoitu ja punoita.

Vähän sama kun nudisti täällä ihmettelisi, että miten ne akat jaksaa vaatteista kohkata, kun ainakin itse on helppo olla ilmankin.

Monesti se huonon ihon meikkaaminen piiloon tekee ihosta vain rumemman. Itse en meikkaa, koska siistiltä voi näyttää muutenkin. Eiväthän miehethän meikkaa, joten miksi meidän naistenkaan pitäisi?

T: Atoopikko

Vierailija
184/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teidän aamut, joiden vatsa toimii aamuisin? Itse joudun heräämään 2 h ennen lähtöä, mikä on tosi aikaisin.

Vierailija
185/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni herätys soi klo 7. Selaan uutiset ja heräilen pikkuhiljaa > noin 10-15min (tiedän, että toi on todella turha vaihe, mutta en vain jaksa nousta heti :D) Sitten puen 3min, meikkaan 5min. Kello on silloin noin 7.20-7.25. Sitten syön aamupalan johon menee noin 5-10min (esim. muroja). Sitten kello on jo 7.30. Sen jälkeen käyn vessassa 2min ja harjaan hiukset alle 30s. Lopuksi vielä pesen hampaat 2min ja puen ulkovaatteet (takki, kengät, huivi) 1-2min. Bussille lähden 7.38 ja koulussa olen 8 :)

Eli ”todellisiin” aamutoimiin menee se 15-20min. En tajua miten joillakin menee yli tunti... Enkä itse edes mitenkään kiirehdi.

Vierailija
186/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä  taas. En muuten tajua tirskis-kommentteja, mutta kiva jos joku sai naurut tästä aloituksesta :D

Ei, minulla ei mene 10 minuuttia verhojen avaamiseen, mutta varmaan noin 1,5 minuuttia kuitenkin, kun kaikkien huoneiden verhot kuljen avaamassa. Minulla on paljon viherkasveja, jotka eivät ilahdu siitä jos jätän verhot kiinni päiväksi. Illalla en halua jättää verhoja auki naapureiden takia. Mainitsemaani 10 minuuttiin sisältyi myös mm. sängyn petaaminen. Senkin tykkään tehdä, koska töistä on mukava tulla siistinnäköiseen kotiin, mutta ehkä jos ostaisin kauniimmat lakanat ja uusisin tyynyt voisin jättää pedin rennosti auki :)

Tuleeko muille aamuisin tunnetta, että aika on vain kadonnut yhtäkkiä? Teen aamutoimet mielestäni yhtään hidastelematta, mutta en toisaalta tykkäisi kauheasta kiireestäkään eli jos pitäisi parissakymmenessä minuutissa suoriutua ulos kodista. Käyn nyt kuitenkin ajatuksella uudestaan läpi aamurutiinini, tämä on ollut hyödyllinen ketju, kiitos teille!

Verhot voit avata illallakin juuri ennen nukkumaan menoa, samalla kun sammutat yöksi valot.

Vierailija
187/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain ymmärrä miksi naisten pitää laittautua töihin? Olen seukannu monen naisen kanssa ja aina ne yrttää hämätä meikeillä. Se meikkaaminen on juttu mitä en tajua. Aito rehellinen halu on paljon parempi kuin meikkaus feikkaus.

Lähes kaikesta väännän vitsiä. Sitten näistä herkistä asioista sanon korkeintaan, sille kenen kanssa olen touhuillut. Enkä sano kaikille, vain jos erityistä taoahtuu. Pakko myöntää että naississa on huomavia eroja. Ne jotka osaa otaa seksin vain seksinä on mun mielestä aika kivoja.

Vierailija
188/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen Yhna ja hyvin vaativassa ja edustamista vaativassa työssä: suihku, meikki, aamiaiset ja kodin pikasiistintä. Kaikki max 50 min, ja olemme ulkona kotoa. Hiukset ovat paksut ja karkeat, pesu ja suoristus vie sitten ekstraa muuta en osuta sitä aamuun.

Vierailija
189/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen itse aikaiseen aamuvuoroon, rytmi on tämä:

Nousen ylös ja suoraan vessaan. Pissit, hampaanpesut, kasvojenpesu, meikkaus (ripsari, meikkivoide, kulmat ja puuteri). Tässä menee 15 min. Puen päälle, 5 min. Koira ulos, 20 min. Sitten nopeaan aamupalan syönti (ja koiran ruokinta), tähän usein jää aikaa n. puoli tuntia. Mutta jos torkutan pidemmälle, se on sitten aamupala-ajasta pois. Eli sanoisin selviäväni ovesta ulos noin tunnissa. Jos koiraa ei olisi, puolikin tuntia riittäisi.

Vierailija
190/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan nyt testasin. Saan itseni sängystä normaaliin ovesta

poistumiskuntooni 22 minuutissa. Suihku ilman hiustenpesua, pisu, meikki, dödö, vaatteet päälle. Hiustenpesun kanssa menisi 30 min. Aamiainen 5 minuuttia lisää.

Aikaa ei kulu kehon rasvailuun, en tarvitse. Kasvoille tulee päivävoide ja värivoide. En myöskään hifistele aamiaisen kanssa. Murukahvia, eilen keitetty kananmuna, leipä paahtimesta ilman levitteitä. Humps! (Dieettineroille tiedoksi, syön niitä kasviksia sitten myöhemmin päivällä.)

Mutta... Olen aika laiska ja viipyilevä myös ja saan kyllä tunninkin kulumaan aamutoimissa viipyillessäni pöntöllä tai kahvia siemaillessa ja miettiessä kaikkea. Sinkkuna voin valita tahtini fiiliksen mukaan.

Vierailija
191/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paksu meikkikerros ei tee ketään raikkaamman ja hyväihoisemman näköiseksi.

Se korostaa vaan noita aknearpiasi, oikein huutaa, että nyt on peitetty ja kunnolla.

Yritä löytää joku ohut runsaspigmenttinen värivoide. Heivaa ne primerit lepikkoon.

Usein niillä on taipumus jatkuvasti käytettynä tukkia iho, seurauksena patteja ja finnejä.

Kasvojen pesuun vaikka Himalaya Aloe Vera puhdistusvoide. Saa ainakin Cittarista ja Tokmannilta.

Maksaa jotain 7 - 8 euron paikkeilla. Himalaya sarjassa on muitakin tuotteita, kuorintavoiden yms.

Kannattaa kokeilla. Itselläni iho parani kummasti, kun lopetin överiläträykset. Yksinkertaisuus on valttia.

Ihovoiteena Nivea perustuotteet toimivat, eivätkä ole liian vahvoja. Kokeile!

Hui kauhistus, mitä älyttömiä neuvoja tässä viestissä oli!

Se, että käyttää "paljon" meikkiä ei automaattisesti tarkoita paksua pakkelikerrosta. Itselläni on suurihuokoinen ja edelleen rasvoittuva iho vaikka ikää on jo 45. Käytän pohjan tekemiseen kosteusvoidetta, primeria, kahta eri meikkivoidetta, valokynää, peitepuikkoa, irtopuuteria, kahta eri poskipunaa ja highlighteria. Saan säännöllisesti kommentteja ja ihmettelyä "ihanasta, kuulaasta nuken ihosta". En näytä meikatulta vaan siltä, että mulla on hyvien geenien ansiosta lähes täydellinen iho. Minun ei myöskään tarvitse päivän aikana korjata meikkiäni, koska se on aamulla huolella tehty. Naamani ei kiillä, meikki ei katoa tms. Ei kai kukaan enää tosissaan luule, että ns. nudemeikki syntyy vähäisellä tuotemäärällä ja nopeasti?! 

Vierailija
192/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon mies ja työt alkaa klo 8. Tänää heräsin klo 7:30. Puin vaatteet päälle ja kävin vessassa. Sen jälkeen lähdin..

Eli olin ennen lähtöä hereillä n. 10min.

T. Mies22

Ite oon nainen, samoilla mennään, paitsi hampaiden harjaus lisänä. Ja hiukset kiinni, 5sek, usein kävellessä kohti eteistä 😃

Ja työmatkakin on kyl pidempi.

Vierailija
193/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on suomalaisten mielestä joku omituinen hyve, että suoriutuu aamulla mahdollisimman nopeasti heräämisen jälkeen ovesta ulos?! Täälläkin melkein kaikki mammat kehua retostelee pisuilla ja pesuillaan ja 5 minuutin meikillä, että ovat ovesta ulos puolessa tunnissa. No siltä te oikeasti näytättekin.

Meilläkin on duunissa jopa jotain johdon assareita, jotka ei selvästi ole kammaneet edes tukkaansa aamulla, meikkinä on paakkuinen, väärän värinen paksu meikkipuuteri (kun se on niin nopea laittaa), ripsari (yksi kerros sudittuna piikkisuoriin, poskille kurkottaviin ohuisiin ripsiin, koska taivuttajan käyttäminen lisäisi taas lähtöaikaa), kulmat rehottaa luonnon tilassa ja huulilla Blistexiä. 

Ei tarvitse ihmetellä, miksi suomalaiset miehet haikailee ulkomaalaisten naisten perään, kun täällä meillä laittautuminen arkena on edelleen jotenkin paheksuttavaa. Laitettu nainen on tyhmä, pinnallinen, epätoivoinen tms. tai sitten ylemmyydentuntoisesti kerrotaan, mitä kaikkia velvoitteita (lapset) pitää hoitaa, että ei todellakaan ole aikaa ja mahdollisuutta tuollaiseen höpön höpöön. 

Laittautuminen ei muuten ole sama asia kuin paksu meikki, kuten tuossa joku jo totesikin.

Vierailija
194/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällähän taas ne hyväihoiset pätee miten se meikkaaminen on turhaa. No kai nyt onkin, jos iho on luonnostaan kiva, eikä rasvoitu ja punoita.

Vähän sama kun nudisti täällä ihmettelisi, että miten ne akat jaksaa vaatteista kohkata, kun ainakin itse on helppo olla ilmankin.

Minulla on atooppinen iho, joten en todellakaan kuulu hyväihoisten kastiin. Ja silti voin mennä meikittä ja yleensä menenkin. Kenenkään ihmisen iho ei ole täydellinen. Se ei ole muovisen sileä, ilman huokosia ja värivaihteluja. Siinä on sävyjä, se on IHO, siinä on niitä pieniä reikiä eli huokosia, karvoja, röpölää, finniä ja ties mitä. Ja se on ihan ok. Joillain onnekkailla on "hyvä iho", mutta ei sekään ole täysin muovinen ja sileä ja tasavärinen. Heilläkin nousee punaa poskille jne.

Suurin osa miehistä ei meikkaa, ja silti he ovat mielestämme "ihmisen näköisiä". Heillä voi olla huono iho, eikä silti tarvita meikkivoidetta. Silmäpussia, mustia silmänalusia jne, ja ilman meikkiä.

Totuus on se, että suurin osa ihmisistä on kauniimpia ilman meikkiä tai hyvin hennolla kädellä tehdyllä meikillä. Kova tai raskas meikki vanhentaa ja on päivänvalossa läheltä katsottuna todella kamalan näköinen. Ymmärrän luovuuden ja meikkitaiteilun ilon, mutta se onkin sitten aivan eri asia kuin mistä nyt puhutaan.

Hämmästelen ihmisten kummallisia käsityksiä siitä, miten muka yli 3 meikkituotteen käyttäminen johtaisi raskaaseen pakkelinaamaan. Hyvin harvoin ainakaan arkena tulee vastaan noita meikkivlogien tyyppisiä contour-naamoja paksuine viivotinkulmakarvoineen. Pieni ehostus kyllä tuppaa kaunistamaan naista kuin naista.

Vierailija
195/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan nyt testasin. Saan itseni sängystä normaaliin ovesta

poistumiskuntooni 22 minuutissa. Suihku ilman hiustenpesua, pisu, meikki, dödö, vaatteet päälle. Hiustenpesun kanssa menisi 30 min. Aamiainen 5 minuuttia lisää.

Aikaa ei kulu kehon rasvailuun, en tarvitse. Kasvoille tulee päivävoide ja värivoide. En myöskään hifistele aamiaisen kanssa. Murukahvia, eilen keitetty kananmuna, leipä paahtimesta ilman levitteitä. Humps! (Dieettineroille tiedoksi, syön niitä kasviksia sitten myöhemmin päivällä.)

Mutta... Olen aika laiska ja viipyilevä myös ja saan kyllä tunninkin kulumaan aamutoimissa viipyillessäni pöntöllä tai kahvia siemaillessa ja miettiessä kaikkea. Sinkkuna voin valita tahtini fiiliksen mukaan.

Miksi helvetissä meitä kiinnostaisi, mihin aikaan päivästä anonyymi keskustelija syö tai ei syö kasviksia? Uskomatonta, miten vahvana ”mitähän ne musta ajattelee” asuu osan takaraivossa.

Vierailija
196/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello soi 6.45. Vessaan, hampaiden pesu, vaatteet päälle yht. 10 min. Seuraavaksi meikkaan, meikkivoide, varjostus, poskipuna, kulmat ja ripsari, joskus myös huulipuna, yht. 10 min. Sitten hiusten harjaus tai kampauksen laitto 5 min ja sitten vasta ensimmäistä kertaa ulos kylppäristä. Teen aamupalaleivät mukaan viidessä minuutissa ja eikun ulkovaatteet päälle. Ulkona ovesta 7.15.

Vierailija
197/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kolmesta neljään tuntia, äiti+kaksi pientä lasta. Täytyy herätä hyvissä ajoin ennen lapsia, jotta ehtii suihkuun, meikata perusmeikin(= pohjustus ja ripsari) ja peruskampauksen(= kuivata ja taivuttaa hiukset ) sekä juoda kupin kahvia. Sitten lasten herätys, pesut, aamupala, pukemiset.

Vierailija
198/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen että niin harva käy suihkussa aamulla. Ihminen hikoilee paljon yöaikana (vaikkei sitä välttämättä edes huomaa!), sitten vedetään dödöt likaiseen kainaloon. What? Ei se suihkussa käyminen montaa minuuttia vie, joten ihan vaikka niitten työkavereitten takia suosittelen aamusuihkua. Raksamiehet ym. raskasta työtä tekevät ovat sitten ihan eri asia. Silloin suihkutellaan vasta työpäivän jälkeen.

Jos käyn illalla suihkussa, niin kyllä mä silti pesen kainalot, alapään ja jalkapohjat aamulla. Eli dödö tulee puhtaaseen kainaloon. Mutta itsellä tuo illalla suihkussa käyminen kyllä säästää paljon aikaa tästä huolimatta, koska mun iho kutisee ainakin niin paljon, että se pitää huolella rasvata suihkun jälkeen ja sen jälkeen antaa hetki levähtää ennen kuin pukee päälle. Mutten vaatteet kutisevat ja pää sekoaa kun tekee mieli vain raapia.

Mikä ihme teidän tussuihin ja kainaloihin, puhumattakaan jalkapohjista, menee yön aikana? Suihkusta aikaa max 10h ja jo on tarvis lotrata suihkulla? Jalkapohjat? Lol

Vierailija
199/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän pelkkään aamupalaankin jo tunnin. Se on se mun päivän luksushetki, josta en tingi. Ihan kaikessa rauhassa, samalla uutisia, lehtiä tai kirjaa lukien tai jotain ohjelmaa netistä katsellen. Juon pannullisen teetä (valurautapannussa, niin ei edes jäähdy) ja syön pari leipää. Joskus jotain pientä makeaa jälkiruoaksi, esim. suklaakeksi. Loppupäivä voi olla sitten yhtä tuli hännän alla juoksemista, mutta sentään päivä alkaa aina yhtä ihanasti ja hyväntuulisesti. Ei ole lapsia tai koiraa, mitkä pakottavat aamun aikatauluun omia juttujaan. Mikään ei ole niin ihanaa, kuin kiirettömät ja stressittömät aamut, jotka virittävät minut ottamaan vastaan päivän haasteet. Tähän kuuluu olennaisena lisänä se, että koti jää siistin näköiseksi, aamutiskit tiskataan, peti pedataan, jopa joskus jotain pientä siistimistäkin (jos jossain lojuu jotain, niin vien paikalleen tms.), että on sitten kiva palata raskaan päivän jälkeen tyyneyden pyhäkkööni. Koti on turvapaikka, jossa pidän itsestäni, jaksamisestani ja kokonaisvaltaisesta terveydestäni huolta. <3

Vierailija
200/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys 6:30, 5 min torkku ja ylös klo 6:35. Ennen töihin lähtöä klo 7:03 olen juonut kahvia, polttanut 3 tupakkaa, harjannut hampaat, ajanut parran ja harjannut hiukset ja pukeutunut. Työkaverit sanoo: miten voit näyttää noin freesiltä joka aamu, vaikka notkut baareissa yöt? Keskityn vain olennaiseen.