Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla menee jopa 1,5 h tuntia aamurutiineihin, ihan älytöntä!

Vierailija
12.01.2018 |

En vaan tunnu selviävän nopeammin, jos aion tehdä itsestäni ihmisen näköisen ja syödä aamupalan. Silloin kun en meikkaa ja jätän aamupalan väliin, menee silti 45 minuuttia ennen kuin pääsen ovesta ulos.

Tässä esimerkkiaamu kuluneelta viikolta:

Herätyskello soi 05.15. Heräämiseen menee hyvässä tapauksessa pari minuuttia, mutta monesti viisi.

Hampaiden pesu, aamupissa, vesilasi. Yht. 5 minuuttia.

Pikainen suihku. Veden alla muutama minuutti, mutta kuivaaminen, alusvaatteiden pukeminen, naaman pesu ja rasvaus, hajuveden lisääminen tuohon lisäksi niin aikaa on mennyt jo yhteensä 10 minuuttia. Kello on nyt jo noin 05.35.

Keittiöön aamupalalle, mehulasi, jugurttia ja pari leipää, vitamiinit. Luen samalla kännykästä uutisia. Aamupala vie vartin.

Sitten sängyn petaaminen, verhojen avaaminen, työvaatteiden pukeminen. Kello on 6.

Meikkaamisessa olen näköjään tosi hidas, koska kaikki aina sanovat että heidän aamumeikkiin menee viisi minuuttia, max 10. Itse kun laitan primerin, meikkivoiteen, peitepuikon, puuterin, poskipunan, kulmat, ripsarin, silmänrajaukset, kevyen luomivärin (en mitään hienoa varjostusta) ja huulikiillon, se vie jopa puoli tuntia. Hiuksia ei ole aikaa laittaa mitenkään, korkeintaan harjata. Jos laittaisin ponnarin, letin, tai nutturan, siihen menisi vähintään viisi minuuttia että saisin siistin kampauksen.

Kello on tässä vaiheessa jo 6.30 ja tarkistan laukun sekä laitan kengät ja päällysvaatteet päälle ( 5 min). Ehdin junaan, joka lähtee 6.50. Töissä olen 7.45, kun työt alkavat klo 8.

Laitan aina edellisenä iltana kaiken valmiiksi esille aamupala-astioista päivän vaatteisiin, mutta silti aikaa vaan menee aamuisin rutiineihin. Nytkin tosiaan herään jo viiden jälkeen. En tajua miten jotkut ehtivät esimerkiksi laittaa tekoripset, kihartaa hiukset ja tehdä kunnon contourit aamuisin ennen töihin lähtöä!

En halua meikata junassa, koska mielestäni se on vähän mautonta ja lisäksi ihmiset tuijottavat. Aamupalan voisin ehkä syödä töissä, mutta onko se esimiehelle ok?

Kommentit (309)

Vierailija
221/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käyn illalla suihkussa, niin kyllä mä silti pesen kainalot, alapään ja jalkapohjat aamulla. Eli dödö tulee puhtaaseen kainaloon. Mutta itsellä tuo illalla suihkussa käyminen kyllä säästää paljon aikaa tästä huolimatta, koska mun iho kutisee ainakin niin paljon, että se pitää huolella rasvata suihkun jälkeen ja sen jälkeen antaa hetki levähtää ennen kuin pukee päälle. Mutten vaatteet kutisevat ja pää sekoaa kun tekee mieli vain raapia.

Mikä ihme teidän tussuihin ja kainaloihin, puhumattakaan jalkapohjista, menee yön aikana? Suihkusta aikaa max 10h ja jo on tarvis lotrata suihkulla? Jalkapohjat? Lol

Kyllä tuollainen nopea pesu kaikista "väleistä" on hyvä tehdä. Alapää, kainalot ja varpaanvälit ovat kaikki paikkoja, jotka eivät juuri saa ilmaa. Itse en nuku alasti ja pidän sukkiakin yöllä jalassa, kun jalkoja paleltaa. Minusta tuollainen nopea pesu (alapää, jalkapohjat, kainalot ja kasvot) aamulla virkistää, mutta ei vie kuitenkaan niin paljon aikaa, koska on peseytynyt ja rasvannut kunnolla jo illalla. 

Vierailija
222/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse selviydyn ihan 35-40 minuutissa. Meikki koostuu pääosin ripsiväristä, kulmatäytteestä ja BB-voiteesta. Käyn iltaisin suihkussa.

Syön aamupalan rauhassa enkä katso uutisia tai Facebookia sen kummemmin kun uutiset kuulen myös työmatkallani radiosta. Rakastan kun minulla on hieman pidempi työmatka, saa rentoutua ja pohdiskella maailman asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tämä keskustelu toi aivan uusia ihmeellisyyksiä. Naamaan laitetaan jotain primeria ja contouria ja viimeinen laittaa kulmat - mitähän sekin tarkoittaa. Kyllä miehet pääsee helpolla ja kyllä useimmat tuntemani naisetkin. Ei sairaanhoitajilla ja naislääkäreillä ole juuri pakkelia naamassa. Oikeastaan kenelläkään naisella, joita tapaan päivän aikana, ei ole ap:n kaltaista paksua meikkiä. Ei työtovereilla, ei päiväkodin työntekijöillä, ei Hakaniemen hallin ihanilla myyjillä, ei kuorokavereilla, ei perhetutuilla.

Oletko tyhmä? Ap:lla on aknearpia. Ei varmaan niin ihmisillä, joilla on täydellinen iho, olekaan tarvetta meikkiin. Mutta meillä iho-ongelmaisilla on ja se meille suotakoon.

T. Vittuuntunut couperosa-naama

Vierailija
224/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse selviydyn ihan 35-40 minuutissa. Meikki koostuu pääosin ripsiväristä, kulmatäytteestä ja BB-voiteesta. Käyn iltaisin suihkussa.

Syön aamupalan rauhassa enkä katso uutisia tai Facebookia sen kummemmin kun uutiset kuulen myös työmatkallani radiosta. Rakastan kun minulla on hieman pidempi työmatka, saa rentoutua ja pohdiskella maailman asioita.

Vierailija
225/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 20-30 min. Aamupalan syön seisaaltaan eli pieni leipä tai lasi jogurttia kahvin tai teen kanssa. Suihkussa käyn iltaisin. Aamulla naaman pesu + kosteutus, hampaiden harjaus, hiusten harjaus. Meikiksi peitevoide silmänalusille, meikkipuuteri, ripsiväri ja kevyt rajaus silmiin. Vaatteet päälle, jotka katsottu edellisenä iltana valmiiksi. Valmis.

Vierailija
226/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee aamulla aikaa eniten vessassa istumiseen. Herkkävatsaisen ongelmia.. istun puoli tuntia ripuloimassa. Herään ihan sen takia aikaisemmin ja kaikesta muusta voin nipistää.

Vierailija
227/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7:00 Herätys, lasi vettä ja pissalle =3min

7:03 Hampaiden ja kasvojenpesu =3min

7:06 Kevyt, nopea, helppo arkimeikki =7min

7:13 Hiukset kiinni tai suoristus =7min

7:20 Pois kylppäristä, sängyn petaus =1min

7:21 Vaatteet päälle, kello ja korut =4min

7:25 Aamupala ja puhelimella uutiset =17min

7:42 Siivoa aamupalatarvikkeet =3min

7:45 Ulkovaatteet päälle ja työmatka =15min

8:00 Töissä

Vähänkö ahdistaisi tällainen minuuttiaikataulu aamulla.

Vierailija
228/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olen kolmekymppinen mies ja mulla menee kanssa vähintään se tunti, vaikken käy edes suihkussa aamuisin :D Jos on aamuvuoro, mun on lähdettävä ajamaan töihin klo 04.45. Laitan kellon soimaan yleensä 03.45 ja siitä alkaa sitten sellainen näytelmä että ois koomikotkin ihmeissään, mulla menee nimittäin niin että kroppa herää heti mutta aivot alkaa heräillä vasta puolen tunnin päästä ja sinä aikana mun toiminta on ihan käsittämätöntä pöhellystä. Yleensä mulla on aamuvuoroon mennessä ensinnäkin jo niin kauhea v**utus päällä heti herättyä että leipien tekeminenkin tuottaa pienen kaaoksen ja kauhean kiroilun. En osaa nukkua öisin, vaikka olisin illalla poikki väsynyt niin saan nukuttua tunnin pari aamuyöstä ja sen sitten huomaa. Onneks on kolmivuorotyö niin aamuvuoroja on vain pari per viikko... Iltavuorot ja yövuorot on mulle yhtä juhlaa kun osaan nukkua ainoastaan päiväsaikaan :D Naapurit välillä ihmettelee mun rytmejä mutta mulla on tämä sama ollu ihan nuoresta asti.

Vierailija
229/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään 4:45. Heti ylös, kahvit tippumaan. Sit vessaan, samalla suihku tai pikapesu (kasvot, kainalot jos olen käynyt illalla suihkussa). Kahvia hörpin samalla kun selaan nettiä tai luen aamun lehteä, tähän mennessä kello on 5:20 ja mieskin heräilee. Lisää kahvia, pikameikki, kahvia, hiusten laitto, pukeminen, isompi hätä vessassa ja alapesut ja hampaiden pesu, lapsen herätän ”itse valmiina” klo 6. Lapselle aamupesut ja pukemiset, samalla itse kaivan eväitä. Aamupalaa en syö, pitäisi olla hereillä kolme tuntia ennen kuin saan mitään alas. Mies häärää omia aamujuttujaan samalla, ovesta ollaan ulkona koko poppoo n. 6:20-6:30 riippuen tarviiko autoja raapata tms. Mies lähtee töihin vieden lapsen samalla hoitoon ja itsekin ajan töihin, perillä töissä 6:50, vaihdan työvaatteet, työt alkaa klo 7. Mä vaan tarvin aamulla sen puoli tuntia tekemättä mitään muuta järkevää kuin kahvin juonti, en saa silmiä auki muuten. Ja toi aamun isompi vessahätä tarvii hereillä olon, töissä ei enää onnistu ja jumi on valmis. Tämänhän te halusitte tietää :)

Vierailija
230/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aknen jäljiltä tosi huono iho, joten mielelläni teen kunnon pohjustuksen, mihin menee varmaan eniten aikaa.

Voisin tietysti vähentää meikkiä mutta surullista tai ei, oloni on aina paljon itsevarmempi ja parempi töissä, kun olen meikannut. Työ ei ole ihan edustamista, mutta suurin osa työkavereista laittautuu ainakin jonkin verran.

Ap

Minulla oli aknea pitkään ja sain sen johdosta paljon arpia. Ennen meikkasin juuri tuon takia joka aamu, jotta kehtasi edes jotenkuten mennä ihmisten ilmoille. Pelastuksen oli Espanjan matkalla tavattu apteekkari, joka sanoi että jätä meikit pois ja ala käyttämään aamusuihkun jälkeen Avènen Cifalfate-rasvaa. Näin tein ja yllätys yllätys: iho parani ja arvet alkoivat haalistumaan. Nyt iho on kuulas ja terve, eikä minulle tule edes hormooninäppyjä menkkojen alla. Meikkiä en enää käytä. Olen ikuisesti kiitollinen sille apteekkarille!

Vierailija
231/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kannattaa pukea jo illalla niin on aamulla valmis, sen kun heittää autoon takapenkille eikä yöllä tarvi edes täkkiä ja voi säätää lämpötilan alemmas.

Vierailija
232/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun arkiaamu:

6:30 herätyskello ja klo 6:45 mennessä olen noussut ja pukeutunut. Suihkuun ei ole tarvetta, koska käyn illalla suihkussa enkä yön aikana likaannu.

6:45-6:55 välisenä aikana vessassa (sis. hampaiden harjauksen).

6:55-7:20 aamupala (joko puuroa tai pari leipää, lisäksi jugurttia tai rahkaa, hedelmää tms.)

7:20-7:30 pikainen naaman ja hiusten laitto, joskus en meikkaa lainkaan, joskus heitän naamaan kevyen meikkivoiteen ja ripsarin, hiukset harjaan ja laitan ponnarille pyräilyä varten

7:30-7:40 puen ulkovaatteet, tarkastan että kaikki tarvittava on mukana, menen ulos ja otan pyörän varastosta

7:40-7:55 pyöräily töihin, klo 8 olen työpisteelläni

Tosiaan käyn suihkussa jo illalla ja katson valmiiksi työvaatteet ja tavarat reppuun. Aamiainen olisi mahdollista suorittaa nopeammin mutten oikeastaan halua, koska nautin siitä ja luen samalla uutisia tai aikakausilehtiä. Meikkaamisen koen todella turhaksi monessa mielessä, siksi en sitä juuri harrasta. Olen ns. low maintenance -tyyppiä ja ihan ihmisen näköinen sellaisenakin.

Vierailija
233/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiuksia ei ole aikaa laittaa mitenkään, korkeintaan harjata. Jos laittaisin ponnarin, letin, tai nutturan, siihen menisi vähintään viisi minuuttia että saisin siistin kampauksen.

Nyt on pakko kysyä, miten tavallisen ponnarin laittamiseen voi saada kulumaan viisi minuuttia?

Vierailija
234/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh lapsiperherutiineitakin.

Kahden päiväkoti-ikäisen kanssa lyhyen kaavan aamuni on seuraava: herätys klo 7.00, pukeminen, wc ja meikkipuuteri, auronkopuuteri ja ripsari, pöyhäisy vahaa hiuksiin, 10 min. kahvi jonka annostelin illalla ja laitoin matkalla tippumaan on valmis.

Hörpin siinä kahvia, teen all-in -smoothien sheikkeriin: maustamaton jugurtti, 2-3dl marjoja, pari pinaattikuutiota tms. vihreää, banaani/omena tms, 1/2dl mysliä, vettä 0,7l asti. Heitän sen mukaan työlaukkuun.

7.20 herätän lapset elleivät vielä ole heränneet. Pisut, vaatteet päälle, ne katsottu illalla. Toinen ei edes pue itse kuin joskus. Aamu-tv ja aamuinen kauramaito 20min siinä sivussa.

Lapsille ulkovaatteet päälle ja autoon, klo 8:00-8.10 ollaan päiväkodilla. Lapset syövät aamupalan päikyssä, 8.30-40 maissa olen töissä. Smoothien hörpin matkalla/työpöydän ääressä. Minulla on liukuva työaika, ja mies joka hakee yleensä kun minä vien/toisinpäin.

Vierailija
235/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaat aamut ovat mielestäni ihan parhaita. Kello soi klo 6, siitä torkuttelen hetken. Sen jälkeen 10 minuutin ohjattu meditaatio, ja jos hyvältä tuntuu, niin noin 10 asanan jooga raukeasti sängyssä. Noin 6.30 nousen ylös ja kömmin suoraan vessaan, hammaspesu ja muut toimet. Sen jälkeen keittiöön juomaan lasillinen vettä. Siitä suihkuun, jossa samalla parit venyttelyt. Kuivaamiset ja sitten vaatteet päälle. Nopea meikki ja tukka. Näiden jälkeen kello on noin 7.15. Takaisin keittiöön, jossa istun hetkisen ja selaan nettiä, odottelen että kahvi tippuu. Teen aamupalaa (smoothie tai puuro tai pari voileipää) ja pakkailen lounaseväät. Yllättäin kello on noin 8 ja lähden töihin. Kaksi tuntia kuluvat siis ihan siivillä. Ja nautin joka hetkestä (siinä määrin, mitä aamu-unisena nauttimaan kykenen...).

Olen luonteeltani nopea ja tehokas, vihaan yleistä vitkuttelua ja päättämättömyyttä. Hitaista aamuistani en kuitenkaan luovu. 

Vierailija
236/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin menee 1,5 tuntia aamuisin! Herätys soi klo 5.45 ja autossa ollaan klo 7.15. No se ero ap:n toimiin, että käytän koiran lenkillä, mikä vie 25-30 min. Lisäksi herätän 3 lasta, laitan ekaluokkalaiselle aamupalan, autan 3-vuotiasta vessatoimissa, pesen hänen hampaansa ja pepun ja ohjaan pukeutumisessa. Olen ajatellut, että MINULLA menee paljon aikaa aamutoimiin, mutta tämän jälkeen tiedänkin olevani tehopakkaus. Vinkkinä muuten, että itse käyn yleensä suihkussa iltaisin. Minulla on kuiva iho, joka vaatii rasvauksen suihkun jälkeen. Aamulla se veisi liikaa aikaa.

Vierailija
237/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluan lähteä rauhassa töihin, herään 1,5 tuntia ennen lähtöä, jos taas torkuttelen, herään tunti ennen lähtöä. Samoja rutiineja kun muillakin, pikainen meikki ja hiusten laitto, hampaiden pesu yms.

Aamulla en vaan pysty käymään suihkussa jos ei ole pakko, varsinkin talvella palelee ajatuskin heti suihkun jälkeen ulos lähtemisestä.

Vierailija
238/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yleensä meikkaa töihin, kannattaa meikkiä vähentää asteittain, ettei käy kun mulle, meinasin myöhästyä töistä joten jätin meikkaamisen väliin kun ei tarvitse nähdä asiakkaita tms, niin kaikki kyseli olenko sairas vai miksi näytän niin oudolta. Tai ei vaan viitsineet kysyä miksi en olekaan meikannut.

Ihan nopean perusmeikin siis vaan teen yleensä, en mitään överiä.

Vierailija
239/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiuksia ei ole aikaa laittaa mitenkään, korkeintaan harjata. Jos laittaisin ponnarin, letin, tai nutturan, siihen menisi vähintään viisi minuuttia että saisin siistin kampauksen.

Nyt on pakko kysyä, miten tavallisen ponnarin laittamiseen voi saada kulumaan viisi minuuttia?

Näin kysyy vain ihminen, jolla on kivat hiukset luonnostaan. Jos on hankalat hiukset, esim. hyvin ohuet, liukkaat ja päätä myöten menevät liiskat, joutuu hiuksia käsittelemään, että ne yleensäkin pysyvät kiinni sillä ponnarilla ja ettei se ponnari tosiaan ole kuin rasvalla sliipattu rotanhäntä. 

Vierailija
240/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kysyy vain ihminen, jolla on kivat hiukset luonnostaan. Jos on hankalat hiukset, esim. hyvin ohuet, liukkaat ja päätä myöten menevät liiskat, joutuu hiuksia käsittelemään, että ne yleensäkin pysyvät kiinni sillä ponnarilla ja ettei se ponnari tosiaan ole kuin rasvalla sliipattu rotanhäntä. 

Sama koskee paksua luonnonkiharaa pörröä. Ei toivoakaan saada siistiä ja hyvännäköistä ponnaria ellen ensin suorista hiuksia ja siinäpä sitten häviääkin tehokkaasti se "helpon ja nopean ponnarin" funktio. Ilman suoristusta ponnarini näyttää vain kuivalta ja takkuiselta pallolta niskassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi