Mulla menee jopa 1,5 h tuntia aamurutiineihin, ihan älytöntä!
En vaan tunnu selviävän nopeammin, jos aion tehdä itsestäni ihmisen näköisen ja syödä aamupalan. Silloin kun en meikkaa ja jätän aamupalan väliin, menee silti 45 minuuttia ennen kuin pääsen ovesta ulos.
Tässä esimerkkiaamu kuluneelta viikolta:
Herätyskello soi 05.15. Heräämiseen menee hyvässä tapauksessa pari minuuttia, mutta monesti viisi.
Hampaiden pesu, aamupissa, vesilasi. Yht. 5 minuuttia.
Pikainen suihku. Veden alla muutama minuutti, mutta kuivaaminen, alusvaatteiden pukeminen, naaman pesu ja rasvaus, hajuveden lisääminen tuohon lisäksi niin aikaa on mennyt jo yhteensä 10 minuuttia. Kello on nyt jo noin 05.35.
Keittiöön aamupalalle, mehulasi, jugurttia ja pari leipää, vitamiinit. Luen samalla kännykästä uutisia. Aamupala vie vartin.
Sitten sängyn petaaminen, verhojen avaaminen, työvaatteiden pukeminen. Kello on 6.
Meikkaamisessa olen näköjään tosi hidas, koska kaikki aina sanovat että heidän aamumeikkiin menee viisi minuuttia, max 10. Itse kun laitan primerin, meikkivoiteen, peitepuikon, puuterin, poskipunan, kulmat, ripsarin, silmänrajaukset, kevyen luomivärin (en mitään hienoa varjostusta) ja huulikiillon, se vie jopa puoli tuntia. Hiuksia ei ole aikaa laittaa mitenkään, korkeintaan harjata. Jos laittaisin ponnarin, letin, tai nutturan, siihen menisi vähintään viisi minuuttia että saisin siistin kampauksen.
Kello on tässä vaiheessa jo 6.30 ja tarkistan laukun sekä laitan kengät ja päällysvaatteet päälle ( 5 min). Ehdin junaan, joka lähtee 6.50. Töissä olen 7.45, kun työt alkavat klo 8.
Laitan aina edellisenä iltana kaiken valmiiksi esille aamupala-astioista päivän vaatteisiin, mutta silti aikaa vaan menee aamuisin rutiineihin. Nytkin tosiaan herään jo viiden jälkeen. En tajua miten jotkut ehtivät esimerkiksi laittaa tekoripset, kihartaa hiukset ja tehdä kunnon contourit aamuisin ennen töihin lähtöä!
En halua meikata junassa, koska mielestäni se on vähän mautonta ja lisäksi ihmiset tuijottavat. Aamupalan voisin ehkä syödä töissä, mutta onko se esimiehelle ok?
Kommentit (309)
Ymmärrän ap:tä. Itselläkin 1h 15min. on melkeinpä minimiaika jonka tarvitsen. Hiukset, hampaat, kasvojen puhdistus 15 min (kasvattalen tukkaa, tämän pätkän laittelu vaatii pinnin jos toisenkin,) n. 30 min meikki enkä ole mikään "meikkipytty" niinkuin joku ketjussa ilmaisi. Meikkaan kai sitten niin huolella, vaikka meikki onkin maltillinen. 30 min teen eväitä, keitän puuroa, syön ja puen.
5.40 kello soi
6.00 nousen ylös, puen ja käyn vessassa
-hampaita harjatessani käyn laittamassa puuron mikroon (olen mitannut hiutaleet valmiiksi lautaselle illalla)
- pesen kasvot
- syön puuron samalla kun laitan naamarasvaa, puen ja laitan ulkovaatteet
- 6.40 lähden pyöräilemään töihin, työt alkaa 7.00
Illalla laitan puurohiutaleet valmiiksi ja katson eväät valmiiksi. Otan yleensä vaatteekin esille jo illalla. En meikkaa enkä käy aamulla suihkussa. Minulle sopii tällaiset aamut. En ehdi istua alas missään vaiheessa. Joskus olen herännyt niin aikaisin, että ehdin istua pöydän ääreen syömään ja meinasin nukahtaa siihen. Pysyn hereillä touhutessa ja viimeistään unihiekat lähtee työmatkalla.
Herätys 6:30. Kahvi tippumaan, lääkkeet ja vessaan, sitten suihkuun. Hikoilen öisin ja on nopeampaa käydä suihkussa ja sheivata yms. samalla kuin sohlata kainalot ja kasvot eriksensä, ohuenohuiden hiusten laittokin on helpompaa. Laitan muotovaahtoa yms. tukkaan ja sitten rasvaan naaman, laitan hiukset ja syön aamupalaa odottaessani että rasva kuivuu, kello on noin 7. Ulkoilutan koirat tähän väliin nopeasti, jos mies ei tee sitä. Meikkaan (primer, meikkivoide, ripsari, kulmakynä, puuteri) ja pesen silmälasit, katson päivän aikataulun ja luen sähköpostit (vaikuttaa siihen mitä otan mukaan ja voin suunnitella päivän tekemisiä muiden juttujen ohella). Olen todella huononäköinen ja joudun peittämään arpia kasvoista ja kaulalta (ei aknearpia), eli meikkaaminen on hidasta. Vaihdan vaatteet, laitan hiukset loppuun, ramppaan vessassa 2-5krt riippuen siitä mitä maha tykkää aamukahvista/-teestä tai jos jokin jännittää. Lähden 8-8.15 kotoa, riippuen siitä miten jäässä auto on, matkaan menee 10min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen että niin harva käy suihkussa aamulla. Ihminen hikoilee paljon yöaikana (vaikkei sitä välttämättä edes huomaa!), sitten vedetään dödöt likaiseen kainaloon. What? Ei se suihkussa käyminen montaa minuuttia vie, joten ihan vaikka niitten työkavereitten takia suosittelen aamusuihkua. Raksamiehet ym. raskasta työtä tekevät ovat sitten ihan eri asia. Silloin suihkutellaan vasta työpäivän jälkeen.
Jos käyn illalla suihkussa, niin kyllä mä silti pesen kainalot, alapään ja jalkapohjat aamulla. Eli dödö tulee puhtaaseen kainaloon. Mutta itsellä tuo illalla suihkussa käyminen kyllä säästää paljon aikaa tästä huolimatta, koska mun iho kutisee ainakin niin paljon, että se pitää huolella rasvata suihkun jälkeen ja sen jälkeen antaa hetki levähtää ennen kuin pukee päälle. Mutten vaatteet kutisevat ja pää sekoaa kun tekee mieli vain raapia.
Mikä ihme teidän tussuihin ja kainaloihin, puhumattakaan jalkapohjista, menee yön aikana? Suihkusta aikaa max 10h ja jo on tarvis lotrata suihkulla? Jalkapohjat? Lol
No jalkapohjiin ei varmaan yön aikana mene mikään, mutta odotapa sinäkin kun alkaa vaihdevuodet kolkutella ovella, niin tussu, kainalot, niska ja oikeastaan koko kroppa on yöllisen hikoilun jäljiltä nihkeä. Ällöttävä ajatuskin, että siihen päälle pitäisi ruveta puhtaita vaatteita vetämään vaikka ns. puhtaan kropan hiki miltään haisekaan.
Vierailija kirjoitti:
Kello soi 6.45. Vessaan, hampaiden pesu, vaatteet päälle yht. 10 min. Seuraavaksi meikkaan, meikkivoide, varjostus, poskipuna, kulmat ja ripsari, joskus myös huulipuna, yht. 10 min. Sitten hiusten harjaus tai kampauksen laitto 5 min ja sitten vasta ensimmäistä kertaa ulos kylppäristä. Teen aamupalaleivät mukaan viidessä minuutissa ja eikun ulkovaatteet päälle. Ulkona ovesta 7.15.
Mitali on jo postissa. Sä et sitten hampaita lukuunottamatta peseydy ollenkaan? Hyi.
Mulla menee meikkiin yli puoli tuntia, vaikka käytän vain bb-voidetta, peitevoidetta, kulmakynää, kevyt ripsivärikerros, aurinkopuuteria ja huulipunaa. Naamani ei oikeastaan näytä meikatulta mutta saan silti puoli tuntia kulutettua aamuisin siihen. Päivällä sama meikkirutiini menee kymmeneen minuuttiin... Herään 1,5h ennen töihin lähtöä eikä mun aamut ole rauhallisia, vaan hirveä kiire koko ajan. Tukalle en ehdi tehdä muuta kuin sukia sormin nätiksi, aamupala hotkitaan nopeasti ja töihinkin saavun tasan 9.00, en hetkeäkään aikaisemmin. Työmatkat pikakävelen hiki valuen kun taas tuli oltua niin hidas...
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa on juuri syy sille miksi naisten täytyy meikata itsensä jotta näyttävät ihmiseltä. Liian lyhyet yöunet eivät ole kenellekään hyväksi ja tekevät ihmisen ruman näköiseksi. Itse nukuinkin pitkät yöunet ja näytän aina komealta .
M40
Täyttä asiaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kello soi 6.45. Vessaan, hampaiden pesu, vaatteet päälle yht. 10 min. Seuraavaksi meikkaan, meikkivoide, varjostus, poskipuna, kulmat ja ripsari, joskus myös huulipuna, yht. 10 min. Sitten hiusten harjaus tai kampauksen laitto 5 min ja sitten vasta ensimmäistä kertaa ulos kylppäristä. Teen aamupalaleivät mukaan viidessä minuutissa ja eikun ulkovaatteet päälle. Ulkona ovesta 7.15.
Mitali on jo postissa. Sä et sitten hampaita lukuunottamatta peseydy ollenkaan? Hyi.
Ihmiset voi käydä illallakin suihkussa?
Mulla menee n 10 min. Herätyskello soi klo 8, torkutan kerran-pari. Vaatteet päälle, pisu, hammaspesu, hiusten harjaus joskus ja dödö, käännän sätkän. Kassiin joku vihko muistiinpanoja varten, jotkut tossut jalkaan, poltan sen sätkän ja olen ajoissa ekalla tunnilla 8:30.
Ymmärrän ap:n aknejäljistä johtuvan aamumeikkauksen. Itsekään en voisi jättää meikkausta väliin aamulla, koska meikkauksen aikana "herään" kunnolla. Aamulla minulla menee30 min heräämiseen, kahvinkeitin päälle (ladattu jo illalla), meikkaukseen, hiukset ponnarille. Syön aamupalan töissä.
Ap voisi koittaa jättää aamusuihkun pois, itse käyn iltaisin suihkussa, koska siihen menee mahdottomasti aikaa.
Tarkastipa selvitit jokaisen askeleesi vuoteesta noususta ulko-ovelle pääsyyn.
Itselläni menee aamurutiineihin noin 45 minuuttia. Mutta minulla ei olekaan
aknen aiheuttamia arpia ihollani. Meikkaan AINA noin 10 minuutissa,
mutta en koskaan käytä esimerkiksi tekoripsiä!
Ap:lle tsemppiä omana itsenään olemiseen, ja verkkaiseen aamurutiinien tekemiseen,
ellei hän sitten ole trolli!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aknen jäljiltä tosi huono iho, joten mielelläni teen kunnon pohjustuksen, mihin menee varmaan eniten aikaa.
Voisin tietysti vähentää meikkiä mutta surullista tai ei, oloni on aina paljon itsevarmempi ja parempi töissä, kun olen meikannut. Työ ei ole ihan edustamista, mutta suurin osa työkavereista laittautuu ainakin jonkin verran.
Ap
Ymmärrän sinua täysin Ap. Tunnen nimittäin ihmisiä, joilla on aknen aiheuttamia arpia kasvoissaan. Itse olen sellaisilta onneksi säästynyt, enkä joudu näinollen mitään pohjustusvoiteita käyttämään. (Vaikka ammattimaskeeraajat taitavatkin suositella pohjustusvoiteita lähes kaikille ihon tasaisuuteen/epätasaisuuteen katsomatta - kunnon meikkiä tehtäessä.)
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista lukea teidän muiden aamuista!
Ongelma on ehkä siinä, että mua ärsyttää miten työpäivä vie aamustakin noin paljon aikaa. Herään aikaisin ja olen kotonakin vasta kuuden maissa illalla... Olisi ihanaa olla tyylikäs ja kaunis ilman yrittämistä ja puunaamista, asua työpaikan vieressä parin minuutin kävelymatkan päässä, että voisi tosiaan herätä siinä seitsemän maissa ja hakea lähikahvilasta aamukahvi ja sämpylä mukaan töihin.
Ap
Itse en mielelläni haluaisi asua "työpaikan vieressä parin minuutin kävelymatkan päässä" eli lähes näköetäisyydellä. Minusta on aina ollut hyvä, että työ ja koti sijaitsevat (täysin) eri ympäristöissä.
Edelleen tsemppiä sinulle ap., ellet ole trolli, miltä ikävä kyllä hiukan vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä apteekissa, enkä ole koskaan käyttänyt mitään muuta kuin perusvoidetta. Minulla on siis vain yksi purkki ja dödö. Muuta en tarvitse ja ihoni on kuin nuorella tytöllä, vaikka en ole käyttänyt mitään tehohoitoja.
Onnittelut apteekissa työskentelijä, vaikka oman ihon kehuminen "nuoren tytön"
ihon kaltaiseksi kuulostaakin vinoilulta ap:lle, joka kertoo kärsivänsä aknen aiheuttamista
arvista! Ei minullakaan ole aknen aiheuttamia arpia, saati ryppyjä, vaikken minäkään ole käyttänyt tehohoitoja - tai ryppyvoiteita. Joten samassa veneessä ollaan tuon ihoasian suhteen, hyvä apteekissa työskentelijä!
Haha ei jestas tunnen itseni ihan bimboksi :D
Mulla menee ainaki 2h aamutoimissa..
Herään, menen keittämään kahvia, sillävälin käyn vessassa, juon Kahvin, pesen naaman, alan meikkaamaan (primer, meikkivoide, puuteri, vähän varjostusta, kulmat, eyelinerit, ripsiväri ja huulipuna) välillä käyn tupakalla, selailen välillä puhelinta, puen, suoristelen vähän hiuksia ja etsin tavarat kasaan, ulkovaatteet päälle ja mahdollisesti autoa sulattelemaan/skrapaamaan ja sitten lähden...
Tiedän että voisin säästää aikaa jättämällä turhan puhelimen räpläämisen pois. Eniten aikaa menee kuitenkin kulmien piirtämisessä! Jestas että menee aamuisin hermot kun omat kulmat on niin erimuotoiset ettei niitä meinaa saada näyttämään millään hyvältä..
V#ttu! Aina MUN kommentti katoaa!!!!!!!!!!!!!!
Jos haluaa käyttää vähemmän aikaa aamulla laittautumiseen niin miksi käy suihkussa aamulla? Siihen menee ihan hemmetisti ylimäärästä aikaa: jo suihku itsessään ja sen jälkeiset ihon rasvailut, hiusten kuivaamiset ja laitot. Naamakin punottaa suihkun jälkeen, jos on yhtä vittumainen iho kuin itsellä eli ettei kestä yhtään lämmintä vettä.
Omat aamurutiinit:
Herätys klo 5, nousen heti.
Vessassa käynti, kasvojen ja hampaiden pesu, dödön laitto ja vaatteiden pukeminen. Hiukset laitan vielä lopuksi ponnarille.
Pöydän ääressä meikkaan, mukava, kun voi väsyneenä istua siinä samalla. Ensin ripsari, kulmien pika siistiminen, kasvovedellä puhdistus (suttaan maskaraa yläluomeen, kun pitkät ripset) ja meikkivoide.
Laitan vedenkeittimen päälle ja menen vielä uudestaan vessaan katsomaan, että meikki ok ja laitan korvikset.
Tämän jälkeen teen ja syön pari leipää teen tai pikakahvin kanssa. Selaan facen samalla.
Ennen ulkovaatteiden pukemista käyn sanomassa miehelle heipat ja lähden bussipysäkille, töissä olen noin 6.45 eli vartti aikaa joko tehä pari pikku työjuttua tai vaan jutella työkavereiden kanssa.
Illalla käyn suihkussa, pakkaan eväät ja laukun valmiiksi, sekä laitan vessan kaappiin vaatteet valmiiksi aamua varten. Illalla myös laitan pöydälle valmiiksi meikkihommat ja joskus teen leivätkin valmiiksi jääkaappiin.
Olen hoitoalalla, joten pärställä ei niin väliä, mutta itse tykkään piilottaa punakan naamani :D
En lukenut kaikkia viestejä mutta onko kukaan ehdottanut että AAMIAISEN voi syödä junassa. Tee eväät illalla ja keitä meikkauksen aikana kahvi/tee termariin. Pitkä matkakin sujuu mukavasti ☺️
Lisättäköön tähän vielä, että vapaapäivien aamut alkavat usein kuin hobbiteilla - syön aamupalan jälkeen toisenkin aamupalan. :D Eli viivyn "aamiaisympäristössä" kaikessa rauhassa niin pitkään, että minulle tulee uudestaan nälkä ja keitän lisää teetä ja syön sitten vielä jotain lisää. Ihan kuin lomalla olisi, mitä ihanaa joutilaisuutta! Ennen puoltapäivää en tohdi vapaapäiville aikatauluttaa yhtään mitään.