Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla menee jopa 1,5 h tuntia aamurutiineihin, ihan älytöntä!

Vierailija
12.01.2018 |

En vaan tunnu selviävän nopeammin, jos aion tehdä itsestäni ihmisen näköisen ja syödä aamupalan. Silloin kun en meikkaa ja jätän aamupalan väliin, menee silti 45 minuuttia ennen kuin pääsen ovesta ulos.

Tässä esimerkkiaamu kuluneelta viikolta:

Herätyskello soi 05.15. Heräämiseen menee hyvässä tapauksessa pari minuuttia, mutta monesti viisi.

Hampaiden pesu, aamupissa, vesilasi. Yht. 5 minuuttia.

Pikainen suihku. Veden alla muutama minuutti, mutta kuivaaminen, alusvaatteiden pukeminen, naaman pesu ja rasvaus, hajuveden lisääminen tuohon lisäksi niin aikaa on mennyt jo yhteensä 10 minuuttia. Kello on nyt jo noin 05.35.

Keittiöön aamupalalle, mehulasi, jugurttia ja pari leipää, vitamiinit. Luen samalla kännykästä uutisia. Aamupala vie vartin.

Sitten sängyn petaaminen, verhojen avaaminen, työvaatteiden pukeminen. Kello on 6.

Meikkaamisessa olen näköjään tosi hidas, koska kaikki aina sanovat että heidän aamumeikkiin menee viisi minuuttia, max 10. Itse kun laitan primerin, meikkivoiteen, peitepuikon, puuterin, poskipunan, kulmat, ripsarin, silmänrajaukset, kevyen luomivärin (en mitään hienoa varjostusta) ja huulikiillon, se vie jopa puoli tuntia. Hiuksia ei ole aikaa laittaa mitenkään, korkeintaan harjata. Jos laittaisin ponnarin, letin, tai nutturan, siihen menisi vähintään viisi minuuttia että saisin siistin kampauksen.

Kello on tässä vaiheessa jo 6.30 ja tarkistan laukun sekä laitan kengät ja päällysvaatteet päälle ( 5 min). Ehdin junaan, joka lähtee 6.50. Töissä olen 7.45, kun työt alkavat klo 8.

Laitan aina edellisenä iltana kaiken valmiiksi esille aamupala-astioista päivän vaatteisiin, mutta silti aikaa vaan menee aamuisin rutiineihin. Nytkin tosiaan herään jo viiden jälkeen. En tajua miten jotkut ehtivät esimerkiksi laittaa tekoripset, kihartaa hiukset ja tehdä kunnon contourit aamuisin ennen töihin lähtöä!

En halua meikata junassa, koska mielestäni se on vähän mautonta ja lisäksi ihmiset tuijottavat. Aamupalan voisin ehkä syödä töissä, mutta onko se esimiehelle ok?

Kommentit (309)

Vierailija
1/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että tämä vastaus ei miellytä, mutta kannattaa vähentää meikkaamista, jos siihen menee puolikin tuntia. Se,että sun "pitää tehdä itsestäsi ihmisen näköinen" on vaan surullinen osoitus siitä miten nykyään ollaan niin hukassa siinä miltä naisen pitäisi näyttää. Huoliteltu ulkonäkö ei vaadi "contoureja" ja kiharruksia. Uskottavampi olemus syntyy pienemmällä yrittämisellä.

Vierailija
2/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä. Mä meikkaan, laitan hiukset ja syön aamupuuron ja silti selviän puolessa tunnissa ulos ovesta. Vaikka käyn vessassakin ihan kunnolla, vatsa toimii aamulla, siihenkin menee oma aikansa. Sänkyä en petaa loppuun saakka. Peitot laitan ojennukseen mutta en päiväpeittoa. Sälekaihdinten avaaminen ei juuri aikaa vie.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aknen jäljiltä tosi huono iho, joten mielelläni teen kunnon pohjustuksen, mihin menee varmaan eniten aikaa.

Voisin tietysti vähentää meikkiä mutta surullista tai ei, oloni on aina paljon itsevarmempi ja parempi töissä, kun olen meikannut. Työ ei ole ihan edustamista, mutta suurin osa työkavereista laittautuu ainakin jonkin verran.

Ap

Vierailija
4/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse koet tarpeellisena ehostaa noin kauan, niin mikä ongelma tässä on?

Vierailija
5/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan ovat hitaampia toimissaan, ystävälläni menee aina aamulähtöihin tuntikausia. Olen joskus reissussa/yökylässä seurannut tätä aamua ja todennut että hän vain on epätehokas rutiineissaan ja tekee aamutoimet nautiskellen ja kiireettömästi.

Minun nopeiden aamujeni salaisuus on se että olen minimoinut kaikki siirtymät ja tyhjät odotteluvaiheet, kaikki toiminnot ovat hioutuneet vuosien varrella huippuunsa :).

Minä pomppaan sängystä heti ylös, pesen naaman ja hampaat ja laitan dödöt jne rasvat (en edes yritä ehtiä aamulla suihkuun). Tähän menee n.5min. Heti perään meikkaan (meikkivoide, peitevoide, puuteri, korostusvoide, poskipuna, kulmakynä, ripsiväri, luomiväri eli ihan perusmeikki) ja suoristan/kiharran tukan sen jälkeen. Laitan suoristimen/kihartimen lämpeämään jo meikatessani, että se on käyttövalmis heti kun pääsen tukan kimppuun. Meikkiin menee 15min ja tukan nopeaan siistimiseen 10min.

Sitten astun ulos kylppäristä ja aikaa on tosiaan mennyt vasta 30min heräämisestä. Jos juoksisin välillä pois vessasta toimittamaan sitä ja tätä asiaa, aikaa menisi hirveästi. Pukeutumiseen menee noin 2minuuttia, en valitse vaatteita illalla valmiiksi mutta usein minulla on ihan hyvä käsitys mitä on puhtaana kaapissa ja mitä haluan päälleni panna. Sitten petaan sängyn, avaan verhot ym, laitan laukkuni kuntoon (yhteensä alle 10min) ja menen herättämään lapsen, pakkaan hänen tarvikkeensa kerhoreppuun ja kiskon omat ulkovaatteet päälle ja lähden (mieheni vie lapsen aamuisin tarhaan). Aikaa menee alle tunti. Monesti selviän 45 minuutissa jos mieheni petaa sängyn ja en tarvitse mitään ihmeempää laukkuuni.

Vierailija
6/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin menee 1,5 h, mutta ihan tarkoituksellisesti. Jos haluaisin, selviytyisin varmaan puolessakin tunnissa ja 45 minuutissa jo ihan kiirehtimättä. Mutta minusta on aivan ihana aloittaa päivä hitaasti, syödä aamupala kaikessa rauhassa ja selailla samalla nettilehdet ja muutamat blogit läpi, tarkistaa sähköpostit ja katsoa, onko Facessa tai Instassa mitään uutta. Vähän rapsutella kissoja ja leikkiä niiden kanssa. Meikkaamiseen ei aikaa pahemmin mene ja pukeminen ja petaaminenkin on tehty minuuteissa, mutta rakastan sitä pelkkään oleilua ilman kiirettä aamulla.

Vierailija
7/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhuh! Mä herään 6.15 ja töissä olen 6.58. Hyvin ennätän, eikä tule edes kiire.

Mä en mene työmaalle norkoilemaan, kahdessa minuutissa heitän työvaattet päälle.

Vierailija
8/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään klo 7.00- 7.10, mies menee laittamaan aamiaista ja herättelemään lapsia. Naama-, kainalo- ja hammaspesu, kosteusvoide, dödö - yht. 5 minuuttia, vaatteet päälle. Aamiainen perheen kanssa, Hesari. Ulos ovesta n. 7.45, kävely 8min. Työt alkaa klo 8.00.

Vierailija
9/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihku, tukka, meikki, vaatteet ja aamupala ~25 minuuttia. Miten edes saa kuhnittua nuin perusteellisesti?

Vierailija
10/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, minulla menee aikalailla sama aika mutta rutiiniin sisältyy 30min hikijumppa+ suihku. Lisäksi saan hiukset laitettua kiinni muutamassa minuutissa vaikka olen puoliksi kalju eli pitää asetella ja kiinnitellä todella tarkasti että näyttää normaalilta/hyvältä.

Vierailija
11/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitää ravata paskalla, koska kärsin ärtyneestä suolesta ja stressivatsasta. Välillä tuntuu, että mikään aika ei riitä aamurutiineihin. 

Vierailija
12/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttäisi tuo työmatkan kesto ennemminkin. Mitä hukkaan heitettyä aikaa. Luomivärin voisi jättää pois, arkena turha.

Vierailija
13/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä ap tiedät mihin sun aika menee ja mikä on sulle tärkeintä eli meikkaaminen. Mutta mikä tässä siis on ongelma? Haluaisitko herätä myöhemmin? Rajoita meikkaamista esim. ottamalla ripsienpidennykset (ei tarvitse meikkiä arkisin) ja kestovärjäys kulmiin. Aamulla vain meikkipuuteria, hieman korostusta ja huulipuna 5-10 min. Mielestäni 45 min - 1,5 h on ihan normaali aika ennen töihin lähtöä puuhata kotona, jos töihin menee vain tekemään töitä. Toki on sitä porukkaa, joka vain nousee ylös ja lähtee töihin (eikä ole lapsia), jossa sitten mm. syö aamupalan, meikkaa, käy suihkussa sekä jättää kotona kaiken levälleen - ei petaa sänkyä, siivoa keittiötä, avaa verhoja.

Vierailija
14/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin menee aamutoimiin 2-2,5h, mutta ihan siksi että tykkään kans siitä että saan tehdä asiat rauhassa ja asennoitua päivään. Ois aivan kamalaa lähteä töihin puoli tuntia heräämisen jälkeen! Mun aamutoimiin sisältyy normaaline vessassa käymisten ja hampaiden harjauksen lisäksi koirien pissalla käyttäminen, meikkaus, kahden ison kahvikupillisen tuhoaminen facebookia jne selaten, ja aamupuuro.

Vierailija
15/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksu meikkikerros ei tee ketään raikkaamman ja hyväihoisemman näköiseksi.

Se korostaa vaan noita aknearpiasi, oikein huutaa, että nyt on peitetty ja kunnolla.

Yritä löytää joku ohut runsaspigmenttinen värivoide. Heivaa ne primerit lepikkoon.

Usein niillä on taipumus jatkuvasti käytettynä tukkia iho, seurauksena patteja ja finnejä.

Kasvojen pesuun vaikka Himalaya Aloe Vera puhdistusvoide. Saa ainakin Cittarista ja Tokmannilta.

Maksaa jotain 7 - 8 euron paikkeilla. Himalaya sarjassa on muitakin tuotteita, kuorintavoiden yms.

Kannattaa kokeilla. Itselläni iho parani kummasti, kun lopetin överiläträykset. Yksinkertaisuus on valttia.

Ihovoiteena Nivea perustuotteet toimivat, eivätkä ole liian vahvoja. Kokeile!

Vierailija
16/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin menee aamuhommiin 1,5 h,jos olen nopea. Olen hidas ja rauhallinen toimissani, enkä ole yhtään aamuihminen. Syön rauhallisesti,juon kahvin rauhassa,käyn vessassa rauhassa. En meikkaa paljoa,mutta meikkaan rauhassa. Edes ammattilainen ei tee 5-10 minuutissa kovin hyvännäköistä meikkiä,saati tavis. Haluan myös herättyä vähän aikaa tuijotella seinää ja heräillä. Olisi superahdistavaa ja stressaavaa,jos pitäisi puolessa tunnissa olla valmis.

Vierailija
17/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista lukea teidän muiden aamuista!

Ongelma on ehkä siinä, että mua ärsyttää miten työpäivä vie aamustakin noin paljon aikaa. Herään aikaisin ja olen kotonakin vasta kuuden maissa illalla... Olisi ihanaa olla tyylikäs ja kaunis ilman yrittämistä ja puunaamista, asua työpaikan vieressä parin minuutin kävelymatkan päässä, että voisi tosiaan herätä siinä seitsemän maissa ja hakea lähikahvilasta aamukahvi ja sämpylä mukaan töihin.

Ap

Vierailija
18/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä mikä on ongelma. Asioihin menee se aika mikä niihin menee, eikä sitä voi juuri muuttaa. Voit tietenkin yrittää kiirehtiä meikkaamista tai jättää osan siitä pois, tehdä aamupalan valmiiksi edellisenä iltana, lopettaa sängyn petaamisen yms., mutta säästät sillä aikaa ehkä 15 minuuttia. Tekeekö tuo vartti sut jotenkin onnellisemmaksi? Yöunien tai heräämisen kannalta sillä ei ole mitään merkitystä. Toisaalta se tekisi vaan sun aamusi paljon kiireellisemmiksi ja stressaavammiksi, onko se sitten parempi? Mitä jos opettelisit vaan ajattelemaan positiivisesti, ja nauttimaan niistä aamuhetkistä. Laita hyvää musiikkia tai aamuradio soimaan taustalle, juo kahvia tai hyvää mehua laittautuessasi, tee aamusta mukava.

Vierailija
19/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihanaa olla tyylikäs ja kaunis ilman yrittämistä ja puunaamista, asua työpaikan vieressä parin minuutin kävelymatkan päässä, että voisi tosiaan herätä siinä seitsemän maissa ja hakea lähikahvilasta aamukahvi ja sämpylä mukaan töihin.

Ap

Jos tuo on haaveesi, silloin sun pitää vain hommata se asunto lähempää työpaikkaasi, tai uusi työpaikka lähempää kotiasi. Ei kannata harmitella sellaista, minkä voi oikeasti saadakin. Ja jos ei halua edes yrittää, pitää oppia olemaan tyytyväinen siihen mitä on.

Vierailija
20/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa on juuri syy sille miksi naisten täytyy meikata itsensä jotta näyttävät ihmiseltä. Liian lyhyet yöunet eivät ole kenellekään hyväksi ja tekevät ihmisen ruman näköiseksi. Itse nukuinkin pitkät yöunet ja näytän aina komealta .

M40

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan