Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisit jos lennolla olisi kapteenina nainen?

Vierailija
10.01.2018 |

Mua kyllä vähän pelottaisi. 🙁

Menisikö hysteeriseksi hätätilanteessa? Ymmärtäisikö jonkun perämiehen vitsin väärin ja pitäisi mykkäkoulua loppumatkan kohtalokkain seurauksin?

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät osaa toimia hätätilanteen sattuessa, vaan menevät miehiä herkemmin paniikkiin. Jos siis koneessa tulisi oikea hätätilanne, luottaisin mieheen. Tämä paniikkiiin joutuminen ja kyvyttömyys toimia sen sattuessa nähtiin taas siellä sukellusturmassakin.

Naiset ovat onnettomuuksissa mitatessa auton ratissa varmasti turvallisempia, mutta se johtuu vain ja ainoastaan "munattomasta" ajotavasta, eikä siitä he hallitsisivat auton hvyin jos se lähtee lapasesta. Ei moni nainen edes tiedä onko autonsa etu- vai takavetoinen, joiden korjausliikkeet ovat erilaisia. Noh sitähän varten nämä perus ajotaidot onkin nykyautoissa ulkoistettu tietokoneille.

Olen sukellusta harrastava nainen ja kolmasti pelastanut paniikkiin menneen miespuolisen sukellus kaverin turvallisesti pintaan. Seurassamme lähes puolet naisia. Yhtään naista en ole nähnyt sukellustilanteissa paniikissa. Työskentelee myös alalla, jossa vaaratilanteita, ja useammin hätätilanteissa toimintakykynsä näyttävät menettävän miespuoliset kollegat.

Vierailija
42/114 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentotaidot ei ole sukupuolesta kiinni vaan yksilöstä. Huoh. No senkus juolsette koneesta ulos, ihan ku se sitä naispilottia kiinnostaisi. :Ddd

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks pitäis kiinnostaa? Mua ei kiinnosta mikään muu kuin se, että gynekologini on naispuolinen. Muuten on aivan sama mitä sukupuolta eri ammattilaiset ovat, ei voisi vähempää kiinnostaa.

Kirurgit mulla on AINA olleet naisia. Pidän naisia yleisesti ottaen vielä parempina kuin miehiä.

Minä taas haluan ehdottomasti miespuolisen gynekologin. He ovat paljon hellempiä kuin naiset, mielestäni naispuoliset ovat liian kovakouraisia. Muuten ei ole väliä mitä sukupuolta eri ammattilaiset ovat. 

Vierailija
44/114 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset paniikissa? Ei s*tana mitä lässytystä. Mitenköhän meidän naispuoliset poliisit, kirurgit, ensihoitajat jne pärjäävät. Varmaan panikoivat hulluna kaikki työpäivänsä. Hohhoijaa.

Vierailija
45/114 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munani alkaisi seisomaan, ja hengittäisin todella raskaasti ja himokkaasti.

Vierailija
46/114 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naiset menee helposti paniikkiin niin eivät he voi toimia sairaanhoitajina tai lentoemäntinäkään. Ei sh tai lentoemäntinäkään saa mennä paniikkiin pahassa tilanteessa. :D

Vierailija
47/114 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohoijaa. Miten tähän nyt hieman yksinkertaisena miehenä sitten pitäisi reagoida. Varmasti nainen osaa hommansa, eikä ainakaan minusta ole antamamaan hänelle paljoakaan ohjeita. Tätä ketjua lukiessa en kuitenkaan voinut välttyä ajatukselta, että joillekin, luultavimmin miehillä on mielikuva, että penistä, -tai mitä sellaista miehillä on, mitä naisilla ei ole(?)- tarvitaan jotenkin erityisesti lentämisessä. - Enemmän minua peloittaisi olla tällaisten peniksiensä varassa olevien miesten kyydissä, missä hyvänsä kulkuneuvossa.

Vierailija
48/114 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perämiehinä naisia on  jonkunverran, mutta harvat ylentyneet kapteeneiksi.

Ihan omasta tahdosta kiinni. He voivat ylentyä aivan siinä missä miehetkin.

Vierailija
49/114 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä provo. Tuli kuitenkin mieleen kun vähän aikaa sitten lensin Oulusta Helsinkiin ja kiinnitin huomiota siihen, että kaikki koneen henkilökunnan jäsenet olivat miehiä. Mutta kyllä ne miehetkin näköjään osasi keskenään tuommoisen lyhyen lennon lentää. Tosin jos olisi pitänyt kone evakuoida niin olisivat varmaan itse ensimmäisenä pää edellä paniikissa laskemassa liukumäkiä. Jos siis saisivat hätäuloskäyntien ovet auki.

Vierailija
50/114 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onpas mukavaa, että naisetkin pääsevät nykyään hyväpalkkaisiksi lentokapteeneiksi. Lento on varmaan superturvallinen. Hyvä, sisko!"

Vierailija
51/114 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskettäisellä Finskin lennolla Eilatiin oli nainen lentokapteenina. Hyvin lensi.

Vierailija
52/114 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin nainen lentelee kuin miehet. Miehet lentää tahallaan joka töyssystä ja ilmakuopasta, nainen lenteli tasaisen rauhallisesti. Oikein hermo lepäsi naisen kyydissä.

Vierailija
53/114 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttisin lennosta. Kohteessa toivoisin hartaasti ettei joudu parkkeeraamaan taskuun.

Vierailija
54/114 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on monta kertaa ollut. Hyvin on lentänyt😉

Vierailija
55/114 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, olisin halunnut nuorena tyttönä lentäjäksi.

En ole mikään uranuurtaja, ujona ja hiljaisena en edes osannut kuvitella, että olisin lentäjäksi oikeasti päässyt.

Ensimmäisiä olisin ollut 70-80-luvun vaihteessa.

Vierailija
56/114 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelästyisin, vaatisin päästä koneesta heti paikalla ulos.

Vierailija
57/114 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä huvittaisi nähdä sitä pilottia, joka lentää konetta kyrvällään.

Vierailija
58/114 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olen useamman kerran ollutkin naiskapteenin kyydissä, onhan heitä jo Finnairillakin ollut vuosikymmenet.

Ja joo, turvallisempi olo mulla oli kuin miesten kyydissä.

Sama.

Vierailija
59/114 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokonekapteenin pitää olla teknisesti orientoitunut, mitä naiset harvoin ovat. Mutta onhan niitä olemassa myös fiksuja naisia.

Vierailija
60/114 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäisin alas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän