Miten kestätte olla Suomessa koko vuoden?
Itse olen, enkä ymmärrä, miten suomalaiset kestävät tätä.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Onni on syntyä maahan, jossa on täydellinen ilmasto.
Olis aika ankeaa, jos tuntisi olevansa onnellinen vain ne muutamat viikot vuodessa jossain aurinkorannalla.
Paitsi kun voi olla onnellinen siellä aurinkorannalla koska tahansa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ku aina haukutaan suomalaista ankeaa ilmapiiriä.. siis mä en ulkomailla ole nähnyt yhtään iloisempia ihmisiä!!!! En koskaan ja olen matkustellut PALJON.
Minäkin olen matkustellut PALJON, ja kyllä vaan ihmiset ovat iloisempia, kun aurinko paistaa ja on lämmintä. Johan se näkyy Suomessakin: kesällä ihmiset hymyilevät ja ovat hyvällä tuulella huonattavan usein, syksyllä ja talvella kuljetaan harmaana ja naama mytyssä.
Mä kuuntelen talvisin kalevauva.fi -biisejä. Aivan helkkarin hyvää musiikkia ja ne vauvafi -sanoitukset tietysti parasta! :D
Vastaan kahdella sananlaskulla:
Oma maa mansikka, muu maa mustikka.
Maassa maan tavalla tai maasta pois.
Lumettomuutta on vaikea kestää :(
En käsitä tätä marinaa Suomen ilmastosta! Sanoin kerran eräälle työkaverille hänen jatkuvasti valittaessa maamme säistä " kun matkustelet paljon siellä etelässä, voisitko harkita muuttavasi pysyvästi sinne?" Loppui se valitus vähäksi aikaa! Rakastan maatani ja näitä neljää vuoden aikaa. En halua täältä minnekkään. Olen käynyt Ruotsissa 2krt ja Virossa saman verran , joka kerta kova koti-ikävä ja kiire kotiin! Tämä on hyvä ja turvallinen maa. Tosin turvallisuus on hieman heikentynyt. En tunne enää samaa turvallisuutta kuin lapsena ja nuorena.
Asun talvet Grönlannissa ja kesät Lapissa.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä tätä marinaa Suomen ilmastosta! Sanoin kerran eräälle työkaverille hänen jatkuvasti valittaessa maamme säistä " kun matkustelet paljon siellä etelässä, voisitko harkita muuttavasi pysyvästi sinne?" Loppui se valitus vähäksi aikaa! Rakastan maatani ja näitä neljää vuoden aikaa. En halua täältä minnekkään. Olen käynyt Ruotsissa 2krt ja Virossa saman verran , joka kerta kova koti-ikävä ja kiire kotiin! Tämä on hyvä ja turvallinen maa. Tosin turvallisuus on hieman heikentynyt. En tunne enää samaa turvallisuutta kuin lapsena ja nuorena.
Täällä nyt vaan ei ole enään neljää vuodenaikaa....
Harmaata ja +5. Siinä Suomen 4 vuodenaikaa. Missä unessa te elätte? Kattokaa ulos tai hankkikaa muistikatkoksiin lääkitys.
En pääse ulos kuin loppukeväästä, kesällä ja alkusyksystä.
Pakko päästä sulaan/lämpimään 2-3 kertaa loka-huhtikuun aikana.
Ennen en ymmärtänyt, miksi tuttavapariskuntani lähti just marraskuuksi lämpimään. Minusta pahinta oli aina alkuvuosi, kun on niin kylmä (täällä keski-suomessa). Nyt kyllä ymmärrän; marraskuu oli pelkkää pimeyttä ja vesi/räntäsadetta. Nyt on pimeyttä ja lunta sentään. Tosin vaikea tätäkään on kestää, kun tietää talven kestävän vielä monta kuukautta ja päivänvalossa saa oleskella aika harvakseltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ku aina haukutaan suomalaista ankeaa ilmapiiriä.. siis mä en ulkomailla ole nähnyt yhtään iloisempia ihmisiä!!!! En koskaan ja olen matkustellut PALJON.
Minäkin olen matkustellut PALJON, ja kyllä vaan ihmiset ovat iloisempia, kun aurinko paistaa ja on lämmintä. Johan se näkyy Suomessakin: kesällä ihmiset hymyilevät ja ovat hyvällä tuulella huonattavan usein, syksyllä ja talvella kuljetaan harmaana ja naama mytyssä.
Olen havainnut saman.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa :D
Itä-Suomessa ei ollut kesällä yhtään hellepäivää, toukokuussakin satoi räntää, joulukuussa ei näkynyt auringonpaistetta kertaakaan. Ai että ♥ No, pahemminkin vois varmaan olla.
Koska Suomessa on niin puhdas ja kaunis luonto
https://gekkonen.com/30-lumoavan-kaunista-ja-taianomaista-kuvaa-lapista/
Kestän, kun tiedän että täältä pääsee poiskin, jos en kestäisi. Pelkään lentämistä. Kotona on kiva.
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomessa on niin puhdas ja kaunis luonto
https://gekkonen.com/30-lumoavan-kaunista-ja-taianomaista-kuvaa-lapista/
.
Ja tuollaisia maisemia näkee noin kaksi kertaa vuodessa kun sattuu optimisää. Siitä hintana on sitten noin 8 kuukautta pimeää loskaa. Worth it?
En kestänytkään, mutta enemmän asiaan vaikutti muut asiat. Asuin Helsingin keskustassa, ja aina oli pakko olla "in". Oli pakko tietää uudet siistit raflat joissa maksoit itsesi kipeeksi, jos et lähtenyt viikonloppuna johonkin siistiin mestaan cocktailille olit tylsä ja auta armias jos et ollut perillä Samujin uudesta mallistosta. Tottakai tähän vaikutti piirit, mutta nämä ne piirit oli missä elin.
Myin kaiken, muutin pois. Sain töitä ja löysin mieheni. Asutaaan täysin landella omassa talossa viinitilan vieressä Espanjan lämmössä, ja en ikinä mistään hinnasta palaisi entiseen. Täällä on hyvä olla.
Joku etelän urheilija kauhisteli nollakeliä Kanadassa ja kieltäytyi tulemasta Suomeen.