Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestätte olla Suomessa koko vuoden?

Vierailija
10.01.2018 |

Itse olen, enkä ymmärrä, miten suomalaiset kestävät tätä.

Kommentit (151)

Vierailija
81/151 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riitti jo reilut 10 vuotta sitten. Muutin lopullisesti etelään ja en kaipaa Suomea. Masennus ja väsymys jäivät Suomeen. Eikä kirkasvalolamppu ja masennuspillerit paljoa siellä auttaneet.

Vierailija
82/151 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä Helsingissä talvet ovat nykyisin niin leutoja, että ihan hyvin täällä kestää asua. Suuri osa talvesta on lämpötila plussan puolella, ja sitten kun pakkasjakso tulee, niin pakkasta on pari kolme astetta. Ihan hyvin sen kestää. Jos joka talvi olisi samanlainen kuin vuosien 1987 ja 1999 talvet. olisin muuttanut muualle jo aikoja sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/151 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukuisat suomalaiset siis toivoo aina kesällä, että tulis jo syksy, että olisi puettava enemmän, että päivällä olisi pimeämpää, luonto lakastuisi ja välillä tuntuisi vilu ulkona? Käsittämätöntä!

Vierailija
84/151 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alkaa aina elokuussa jo siinä vaiheessa ahdistamaan, kun näen ensimmäisiä kellastuneita lehtiä lehmuksissa. Olispa ikuinen kesä ja lämpötilan vaihteluväli 20-30 astetta.

Vierailija
85/151 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan pimeää ja kylmyyttä. Täydellinen maa minulle.

Vierailija
86/151 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan syksyä ja kevättä ja kun nykyään näyttää olevan vain nämä kaksi vuodenaikaa niin mikäs sen parempi. Tosin talvikin on ihana 🍁🍃🍂🌿🌱❄️🌧🌨

Vierailija
87/151 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pimeys on vaikeaa. Ajatus lamaantuu. Täällä eteläisessä Suomessa kun ei ole sitä lunta. Jokin hauras valkoinen harso, joka sulaa pian pois.

Odotan kevättä, maaliskuussa alan herätä.

Vierailija
88/151 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ikuinen persesää on kyllä kammottavaa. Ei ole enää kunnon vuodenaikoja, vain jatkuvaa paskaa. Pimeät ja sateiset talvet, viileät ja sateiset kesät. Pikku hiljaa alkaa kyllä masentaa ihan tosissaan.

Ikävä kunnon kesiä ja lumihankia. :'(

Vierailija
89/151 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko, kun ei ole rahaa reissata ja inhoan lentämistä. Pientä lohtua tuo, että on ainakin ekologisempaa näin.

Vierailija
90/151 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäkään. Tänä vuonna näyttää ikävästi siltä että lomailusta saa vain haaveilla jos en nyt jostain keksi lisätöitä että saan matkakassaan täytettä.

Maaliskuusta syys-lokakuuhun täällä on ihan siedettävää.

Vierailija
91/151 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvin. Mä rakastan Suomea ja suomalaisia. Tää on niin mun maa, olen kotona. Tää on mun koti ja siksi viihdyn täällä? Mäkään en tykkää loskasta ja vesisateesta, mutta mulla on täällä turvallinen ja hyvä olla. Täällä on kaikki. Jos lähtisin täältä niin en tiedä mitä tekisin... Se olisi kamalaa. Voin lähteä pariksi viikoksi, mutta sitten tulen ja lujaa takaisin. Harvemmin mulla on mitään tarvetta lähteä täältä mihinkään.. harrastan loma-aikoina paljon kotimaan matkailua.

Vierailija
92/151 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni on syntyä maahan, jossa on täydellinen ilmasto.

Olis aika ankeaa, jos tuntisi olevansa onnellinen vain ne muutamat viikot vuodessa jossain aurinkorannalla.

Vierailija
93/151 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastoa vielä sietäisin mutta näitä ihmisiä ja ankeaa ilmapiiriä en. On pakko päästä pois useamman kerran vuodessa.

Vierailija
94/151 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti kestän. Tykkään hiihtämisestä ja talvimaisemista. En ole viluista tyyppiä. Jos on kylmä, lämmitän saunan tai menenuimahallin ja saunaan. Pimeän aikaan istun jalkalampun alla, luen, ompelen tms.

Vierailija
95/151 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onni on syntyä maahan, jossa on täydellinen ilmasto.

Olis aika ankeaa, jos tuntisi olevansa onnellinen vain ne muutamat viikot vuodessa jossain aurinkorannalla.

Lähe Etelä-Amerikkaan. Voin kertoa, ettei se sää kauheasti pelasta siellä vaarallisessa paikassa. :D

Turvallisuus on kyllä tärkeämpää kuin sää.

Vierailija
96/151 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ku aina haukutaan suomalaista ankeaa ilmapiiriä.. siis mä en ulkomailla ole nähnyt yhtään iloisempia ihmisiä!!!! En koskaan ja olen matkustellut PALJON.

97/151 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi tarvitse kestääkään. Tälläkin hetkellä duunimatkalla paljon lämpimämmässä maassa.

Vierailija
98/151 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäkää muutama vuosi ne etelänmatkarahat ja muuttakaa sellaiseen maahan, jossa tykkäisitte asua ja joka olis mielestänne täydellinen. Johan se parantais paljon elämänlaatua kuin että kärvistelee täällä ainaisessa ankeudessa.

Vierailija
99/151 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kestettävä. Ei olla mikään ilmaisrahojen lapsiperhe eli itse pitää tienata joka sentti. Niinpä olemme vähävaraisina sidottuja Suomeen ja töihimme.

Vierailija
100/151 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä jaksaisi sellaista elämää, jossa ollaan koko ajan menossa ja reissun päällä ja suunnitellaan seuraavaa turistimatkaa. Mitä "kestämistä" Suomen talvessa muka on? Tänä talvena ei ole edes ollut kunnon pakkasiakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi