Miksi useimmat tytöt alkavat vihata hameita/mekkoja tullessaan teini-ikään?
Korkeintaan rippijuhliin hyväksyvät ko. vaatekappaleen.
Kommentit (407)
Onko tässäkin asiassa nainen naisen vihollinen?
Minä kun käyn minun sukupuolikorjauksen läpi, niin en pidä housuja kun talvella.
Tykkäsin käyttää hameita ja mekkoja lapsena. Teini-ikään tullessa ne aiheuttivat tietysti enemmän huomiota ympäristössä, kun tuli muotoja ja sääret venyivät. Koulussa pojat leikkivät, että kurkkaavat hameen alle ja kaikkea muuta typerää. Kotonakin oli opetettu, että itsensä korostaminen on rumaa, joten vaihdoin housulinjalle, etten vetäisi liikaa huomiota itseeni.
Nyt hieman yli parikymppisenä käytän taas hameita ja mekkoja, mutta voin pitää niitä aika harvoin. Töissä on työvaatteet, kotona ulkotöissä ulkotyövaatteet. Pidän mekkoa tai hametta lähinnä sisällä ollessani tai jos käyn vaikka nopeasti kaupassa.
Mä olen käyttänyt mielelläni hameita murrosikäisestä saakka. Sitä aikaisemmin en saanut, kun äitini oli joutunut palelemaan lapsuudessaan hameissa/mekoissa. Hän ei halunnut mulle samaa, eikä yhtään ajatellut, että 70 luvulla oli jo parempi toppapukutouhu kuin 50-luvulla.
Joten mä käytän arjessa yhä jatkuvasti mekkoa/hametta. Samoin teini-ikäiset tyttäreni. Sen verran usein, että on meitä lahkolaisiksikin luultu monet kerrat. :D Ei olla ja housujakin käytetään. esim lenkillä ei ole housujen voittanutta.
Vierailija kirjoitti:
Ai, onko noin?
Minä olen käyttänyt hameita yläasteikäisestä asti. Paljon rennompi olo hameessa kuin housuissa. Peittyy haarat ja peppu eikä mikään purista. Aina välillä käytän farkkuja ja tunnen ne aivan koko ajan ylläni. Heti kun pääsen kotiin, vaihdan ne paksuihin sukkahousuihin ja trikoo- tai neulemekkoon. Johan tulee mukava olo.
Sukkahousut on in-hot-ta-vat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisäistettyä naisvihaa. Kun jatkuvalla syötteellä saa etenkin koulussa teinipojilta irvailua tyttöydestään, niin haluaa häivyttää naisellisuutta itsessään.
Voi olla tätäkin mutta onhan se mukavuuden kannaltakin erittäin ymmärrettävää ettei kukaan mielellään arjessa pukeudu hameeseen, ei ne pojatkaan mitään kauluspaitoja laita.
Jaa, minä näin aikuisena oikein miellläni pukeudun arkenakin hameeseen/mekkoihin. Kauluspaita on aika eri asia kuin esim maximekko, joka voi olla hyvinkin mukava ja käytännöllinen vaatekappale. Tuskin on vain yhtä syytä, tuo sisäistetty naisviha oli vain yksi mahdolliden selitys muiden jo esitettyjen lisäksi.
Maximekko esim. pyöräilevällä teinillä? No ei... Yleensä hameesen liitetään myös sukkahousut jotka harvan mielestä on mikään mukava asuste. No ehkä sen pitkän mekon alla voi toki pitää jotain muutakin.
Häh, sukkahousuthan on just rennot ja kivat!
Usein on ihan kotivaatteenakin päällä.
5 ylä-äänestystä ja 10 alas tähän...
Sanokaa nyt etten ole ainut joka tykkää hillua sukkahousuissa, ne on mun mielestä oikeasti mukavantuntuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisäistettyä naisvihaa. Kun jatkuvalla syötteellä saa etenkin koulussa teinipojilta irvailua tyttöydestään, niin haluaa häivyttää naisellisuutta itsessään.
Voi olla tätäkin mutta onhan se mukavuuden kannaltakin erittäin ymmärrettävää ettei kukaan mielellään arjessa pukeudu hameeseen, ei ne pojatkaan mitään kauluspaitoja laita.
Jaa, minä näin aikuisena oikein miellläni pukeudun arkenakin hameeseen/mekkoihin. Kauluspaita on aika eri asia kuin esim maximekko, joka voi olla hyvinkin mukava ja käytännöllinen vaatekappale. Tuskin on vain yhtä syytä, tuo sisäistetty naisviha oli vain yksi mahdolliden selitys muiden jo esitettyjen lisäksi.
Maximekko esim. pyöräilevällä teinillä? No ei... Yleensä hameesen liitetään myös sukkahousut jotka harvan mielestä on mikään mukava asuste. No ehkä sen pitkän mekon alla voi toki pitää jotain muutakin.
Häh, sukkahousuthan on just rennot ja kivat!
Usein on ihan kotivaatteenakin päällä.5 ylä-äänestystä ja 10 alas tähän...
Sanokaa nyt etten ole ainut joka tykkää hillua sukkahousuissa, ne on mun mielestä oikeasti mukavantuntuisia.
No ainakin mulla oli eilisiltana mustat sukkikset shortsien alla.
Hame sopisi paljon paremmin miehelle. Ei tarvitsisi tunkea slaikkaria ahtaaseen lahkeeseen.
Käytin teininä puoleen reiteen ulottuvia hameita, jotka olivat mielestäni todella söpöjä ja mukavia päällä. Sitten kadulla aikuiset miehet rupesivat huutelemaan ja kyyläämään, lopetin käytön siihen. Farkuissa ja chinoissa saa yleensä olla rauhassa. Nyt aikuisena toki voi laittaa vähän vapaammin mitä tahtoo päälle koska ei näytä enää lapselta eli pervoja junttimiehiä ei kiinnosta. Tuntuu todella pahalta ajatella miten teinitytöt joutuvat miettimään vaatteita valitessaan että näyttääkö "hu*tsulta" joka näiden öykkäriukkojen mielestä oikeuttaa huuteluun ja kiusaamiseen. Eipä tarvitse teinipoikien miettiä vaatekertaansa sen mukaan että millä saa keski-ikäiset pubiruusut jättämään rauhaan.
Itsellä syynä:
1. Ei ole koskaan ollut kauniita esiteltäviä jalkoja, vaan paksut lyhyehköt reidet ja sääret, joista tuli tietoiseksi teini-iässä
2. Ei ole jaksanut olla vähän väliä sheivailemassa sääriä ja sukkahousut epämukavia itsellä
3. Housut käytännöllisempiä arkeen ja juhlaan, useista mekoista ja hameista tulee vähän rouva/neiti-fiilis, paitsi seksikkäistä mekoista/hameista. Naiselliselta voi onneksi näyttää housutkin jalassa
4. Ei nää paljoa ympärillä naisilla vastaavaa pukeutumista, niin tietenkin se on vaikuttanut ja vaikuttaa edelleen omaankin tyyliin. Ei ole koskaan ollut tarvetta erottua vaatteilla, mukavat ja puhtaat ehjät vaatteet pääasia
5. Teini-iästä eteenpäin mekot ja hameet ei tunnu enää yhtä turvallisilta käyttää, en halua mitään ylimääräistä huomiota tai ahdistelua sen vuoksi, että päällä on mekko/hame, joka lapsena vielä oli viattoman kaunis ja suloinen asia
Oijoi, muistu mieleen eräs hetki nuoruudesta. 16v ja lähdettiin kaverin kanssa jäätelöt syömään. Sain omasta mielestä tarpeetonta huomiota keski-ikäisiltä miehiltä. Tuli "hyvältä näyttää" huutelua, viheltyä, peukkua... muuten vaan töllötystä.
Kaverille asiasta avauduin, että tarviiko noiden käyttäytyä noin ahdistavasti. Kaveri sitten kivahti: "no, ittenhän kerjäät, kun pitää pukeutua tommosiin huo*ravaatteisiin!!!" Meninpä aivan änkäksi. Mulla oli päällä t-paita, lappuhame polvipituinen ja legioonalaissandaalit. Ei meikkiä yms. koristetta. Pelkkä hameko siitä sitten huo*an asun teki? Kun ystävällä oli vastaavasti t-paita, sandaalit ja shortsit jalassa.
Hämmentää yhä.
Koska minut seksualisoitiin heti ( v.ttu 13 - vuotiaana!) , jos mekko/hame oli päällä. Ahdistelua, setämiehet (siis oikeasti sukulaiset) tulivat heti katselemaan kun "Pirkosta on tullut nainen! Tulepas polvelle istumaan!" Kuvottavaa. Puin mekon seuraavan kerran vapaaehtoisesti päälleni 25-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Koska housut on perkeleen paljon mukavammat :D Ja kai se liittyy muotiin. Oman murrosiän aikaan ei kukaan pitänyt mekkoja tai hameita koulussa
Oikeasti hame tai mekko on paljon mukavampi. Ei kiristä, ei haittaa liikkeitä, ilmastointi pelaa. Viileällä kelillä taas hame+merinovillasukkikset tms. on paljon lämpimämpi kuin housut, kuitenkaan hiostamatta naisellisia ruumiinosia -mikä on väistämätön seuraus jos pukee kalsarit housujen alle.
Ja mikä viileys kesällä. Mieheni kadehtii minua aina suuresti.
Retkellä voit kiipeillä kallioilla ilman että lättäperseille tehdyt housut kinnaa persiistä. Jos on pitkä hame, olo on yhtä viileä kuin shortseissa mutta hyttyset ei syö kinttuja. Eikä pidä unohtaa puskapissimisen helpoutta, vallankin jos jättää pikkarit pois.
Itse inhosin hameita teinistä kolmekymppiseksi. Nykyään mietin, miten tyhmä olinkaan.
Naiset muuttuu todella maskuliinisiksi. :( Surullista.
olen kovan luokan ähhlätti ja niin feminiininen on kaapuni. Aina hameessa.
Minun lapsuudessani kukaan ei käyttänyt hameita, ja kun tulin teini-ikään, kukaan ei edelleenkään käyttänyt hameita. Paitsi jossain juhlissa.
Siinä iässä nuoret naiset löytävät tiukkojen nahkahousujen kahlitsemattoman energian.
Pojat kurkkii mekon/hameen alle
Millaisia kenkiä sinä käytät mekon kanssa?