Miksi useimmat tytöt alkavat vihata hameita/mekkoja tullessaan teini-ikään?
Korkeintaan rippijuhliin hyväksyvät ko. vaatekappaleen.
Kommentit (407)
Eikö sua mukamas ole ikinä kourittu? Taidat olla mies.
Vierailija kirjoitti:
Sisäistettyä naisvihaa. Kun jatkuvalla syötteellä saa etenkin koulussa teinipojilta irvailua tyttöydestään, niin haluaa häivyttää naisellisuutta itsessään.
Onko ihan oikeassa todellisuudessa tuollaista?
Ja miksi naiseuden häivyttäminen olisi tässäkään tapauksessa minkäänlainen ratkaisu?
Mulle tuputettiin aina veljen vanhoja vaatteita, enkä siis ollut ollenkaan kyllästynyt hameisiin tai mekkoihin. Ihailin aina toisten ihania vaatteita, mutta mulla oli aina kuitenkin housut, paitsi joskus juhlissa. No, ne on usein kyllä ihan käytännölliset. Mutta silloin kun en teininä kehdannut käyttää hametta tai mekkoa, niin se johtui todennäköisesti siitä, että kyseisessä tilanteessa ylipäänsä halusin eri syistä vältää sekä huomiota että likaisella mielikuvituksella röyhkeydellä varustettujen äijien katseita ja itserakkaita kommentteja (niitäkin ällötyksiä meinaan on). Tykkäsin kyllä ihan hameista ja mekoista siinä kuin housuistakin.
Koska kehostaan tulee enemmän tietoiseksi
Hame on seksistinen, raiskauksen mahdollistava epämukava vaate.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisäistettyä naisvihaa. Kun jatkuvalla syötteellä saa etenkin koulussa teinipojilta irvailua tyttöydestään, niin haluaa häivyttää naisellisuutta itsessään.
Onko ihan oikeassa todellisuudessa tuollaista?
Ja miksi naiseuden häivyttäminen olisi tässäkään tapauksessa minkäänlainen ratkaisu?
Koska poikien vanhempia ei kiinnosta kasvattaa poikiaan, tyttöjen on jotenkin hoidettava ongelma ja housut on yksi ratkaisu, kun aseet on kielletty. Itse mielelläni ampuisin muniin jokaista käpälöijää ja huutelijaa.
Minulla on peili liimattuna kengän kärkeen, sillä näkee kauppajonossa mukavasti ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mekko ja hame ei tee ketään naiseksi.
Se ettei halua käyttää hametta tai mekkoa ei tarkoita että on "sisäistettyä naisvihaa". Itse voin kyllä pistää mekonkin päälle mutta housut on vaan niin paljon mukavammat ja käytännöllisemmät. Voi vaikka nousta aidan yli pelkäämättä että vilauttaa mitään vahingossa. :D
Itse olen jo vakaassa keski-iässä, eli teineistä en sen kummemin osaa sanoa. Minusta mekko ja sukkikset on mukava asu. Lämpimällä tietenkin ilman sukkiksia. Olen kaiketi niin aseksuaali, että enpä ole tullut ajatelleeksi aitojen ylityksiä pukeutumisessa. Tarha-ikäisten lasten kanssa joskus kyllä tullut pompittua aitojenkin yli. Aikanaan päätin, että teen sellaisen "työpaikka uniformujen" varannon, että en joudu aamuisin miettimään mitä päälleni puen. Mun mieskollegoilla on usein puvut päällä ja itse koin, että mekko ja sukkikset on kätevä yhdistelmä. Siitä se on pikkuhiljaa hiipinyt vapaa-ajankin puolelle. Viimeksi reissuun lähtiessä mies oli huolissaan kun en ollut pakannut matkalle mukaan mitään housuasua. Hän pelkäs, että jos vaikka retkeilemme patikoimme lomalla. No, hänen mielikseen pakkasin housutkin ja en käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on peili liimattuna kengän kärkeen, sillä näkee kauppajonossa mukavasti ;)
Eiks mulla ollutkin kivat pyöräilyshortsit mekon alla?
Vierailija kirjoitti:
Koska pylly.
sulta jäi lause kesken
Vierailija kirjoitti:
onneksi housut estävät raiskauksen
Vierailija kirjoitti:
Miksei sun pojat käytä hametta?
tytöt kiusaisi
En alkanut. Aloin vasta teini-ikäisenä pitää hametta.
tyttöilijä
Ysärillä omassa viiteryhmässäni oli ihan tavallista kulkea pitkässä mustassa hameessa. Se oli joko mustat 501/505 tai hame. Oltiin kyllä sen näköisiä, että aika harva kehtasi tulla aukomaan tai ahdistelemaan. Siinä sai vaan sääriluusta nenään taikka morasta kylkeen.
Parikymppisenä silloinen poikaystävä haukkui hameeni m-a-nnehaameksi ja sai nenäänsä.
Pyöräily on mahdotonta hameen kanssa. Ja kun teininä pyöräili joka paikkaan, niin hameet jäi, ne on vaan niin epäkäytännöllisiä.
Toisena syynä sitten äidin tuputus ja farkutkin sain vasta 12v... sen jälkeen en ole muuta alaosaa käyttänyt kuin farkkuja ja ulkoiluhousuja.
Joku kyseli millaisia kenkiä hameiden ja mekkojen kanssa voi käyttää.
Mielipiteitä on monia mutta itse käytän talvella yleensä nilkan yläpuolelle sääreen ulottuvia maihari-tyyppisiä kenkiä ja kovassa tuiskussa ja räntäsateessa sorelin vedenpitäviä talvisaappaita. Tarpeen vaatiessa tavallisia kumppareita.
Välikaudella käytän edelleen maihareita ja lämpimämmällä ja kuivalla säällä sirohkoja tennareita. Näiden kanssa joko leggarit tai sukkahousut. Jos on lämmintä ja sääret ovat paljaat, käytän sukkia, jotka eivät juurikaan tule näkyville kengästä. Kesällä tykkään käyttää sandaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Onko kiltti miehillä myös seksistinen?
Onhan se hame hankalampi vaatekappale. Pyöräillessä, kiipeillessä ja muuten. Mun teini on ainakin semmonen, että se tykkää edelleen roikkua pää alaspäin jossain kiipeilytelineessä, niin ei se hame oikein oo siihen kätevä. Talvella lisäksi on kylmä liikkua ulkona hameessa.
Jaa-a, vihasin niitä lapsena ja teinistä lähtien käyttänyt niitä sitten päivittäin..
Miksei sun pojat käytä hametta?