Poika ei lähtenyt tänään harmaisiin
Poikamme ei tänään lähtenyt armeijaan ja mieheni jo eilen illalla sano että jos et lähde niin et myöskään asu täällä nyt sitten poika pakkaa kamoja eikä tiedä minne mennä.
Mieheni on aina sanonut hänelle että jos et käy et ole tervetullut tänne enään, nyt sitten huutotappeluiden seurauksena pakkaa tavarat.
Mieheni vahtii nyt mitä tavaroita saa ottaa tuolla pojan huoneessa.
Kommentit (278)
Jopas on isä. Tuosta hyvästä minäkin lähtisin. Lapsi on aina etusijalla. Vaikka on aikuinen.
Seksi ennen avioliittoa on syntiä te saastaiset nuoret jotka sitä harrastatten herra rankaisee teitä!
Miehesi on kunnon mies näin pitää juuri toimia, itse sanoin aikoinaan samaa omalle mutta hän kävi ja jäi vielä sinne töihin.
Ei nykypäivänä välttämättä poliisi hae, mikäli jättää saapumatta palvelukseenastumispäivänä. Veikkaan, että joku sieltä soittaa ensin, onhan voinut sattua ihan inhimillinen juttukin, vaikka unohdus, sairaus ym.
Kutsunnoissakin on ylimääräinen päivä ihan viimeisenä, niille, jotka unohtivat mennä sinä päivänä, kun aakkosten mukaan olisi ollut määrä mennä. Tiedän tämän kokemuksesta :D..
Ja tosiaan, kuten joku mainitsikin, maanpuolustustahto on ihan huipputasolla tänään, yksi perheestä juuri lopetti palveluksensa, sinne rukkiin ja aukkiin, mitä nuo nyt onkaan, on viime vuosina ollut niin paljon halukkaita, että ketään ei ole tarvinnut määrätä pidempään palvelukseen, päinvastoin, kaikki halukkaat eivät ole mahtuneet.
Muutoinkin tosi fiksuja ja mukavia kouluttajia ja kantahenkilöstö, ei mitään simputtamista tms. Eli ap, houkuttele nyt nuortasi lähtemään, tuskin sen kummempaa sanktiota tulee, jos nyt kipinkapin menee vaan, ei siellä "määräillä" mitenkään ikävällä tavalla, on homma ohi oikeastaan hetkessä. Lomillekin pääsee lähes joka viikonloppu.
Ei minunkaan poika mennyt. Oli 2 viikkoa intissä ja tuli kotiin. Oli tervetullut! Onneksi olin jo aiemmin eronnut pojan isästä, jos hän olisi vielä ollut paikalla, olisi varmaan heittänyt pojan pihalle. Minä otin avosylin poikani vastaan, poika sanoi että hän ei ala puskissa hyppimään ja leikkimään aseilla! Ymmärsin täysin hänen kantansa. Suomen armeija on muutenkin ihan turha vanha jäänne, voisi lopettaa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei minunkaan poika mennyt. Oli 2 viikkoa intissä ja tuli kotiin. Oli tervetullut! Onneksi olin jo aiemmin eronnut pojan isästä, jos hän olisi vielä ollut paikalla, olisi varmaan heittänyt pojan pihalle. Minä otin avosylin poikani vastaan, poika sanoi että hän ei ala puskissa hyppimään ja leikkimään aseilla! Ymmärsin täysin hänen kantansa. Suomen armeija on muutenkin ihan turha vanha jäänne, voisi lopettaa kokonaan.
No menihän hän, mutta järjesti sitten itsensä pois sieltä.
Paskat sinne ketään poliisikyydillä haeta, korkeintaan tavattaessa ottavat kiinni jos tulee haut perään. Mutta tietenkin se asia täytyy käydä hoitamassa paikan päällä. Tänään sieltä kyllä olisi päässyt pois jo samana päivänä jos ajoissa menee.
Jos on vapautuspaperit, niin kaikki ok, mut jos muuten lusmuilee, niin ei hyvä juttu.
Vapautus (C-paperit) saa nykyisin todella helposti jo kutsunnoissa, tai viimeistään parin viikon intin jälkeen. Provohan tämä on, mutta hölmöintä olisi olla lähtemättä sinne hakemaan sitä vapautusta.
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Ihan samaa mieltä olen minäkin.
Ei sitä poliisit hae. Sille tule kutsu oikeuteen missä asia käsitellään. Jos sinnekään ei mene, niin sitten on poliisit perässä. Sakot se tuosta saa, mutta ei sen kummempaa.
Kyllä sieltä vain otetaan yhteyttä ja toimitetaan paikalle. Vaikka olisi vapautus joka ei ole ehtinyt kirjautua, sinne mennään silti. Lähjdetään pois sitten kun asia on selvitetty. Sinne siis on mentävä ilmoittautumaan.
Minun kumpikin poikani suoritti upeasti palveluksensa sotilaspoliisikomppaniassa aliupseereina Sandiksessa stadissa. Kumpikin piti inttiaikaa tosi hyödyllisenä ja hyvänä ja saivat kymmenittäin lisää kavereitakin sieltä.
Inttiin vaan selvittämään tai hakemaan sitten C-paperit! Eihän kenenkään pakko ole mennä, mutta selvityksen joutuu antamaan kuitenkin.
Tuo sanonta ärsyttää - armeijan harmaisiin ... inttikledjuja sanotaan kurkkusalaatiksi armeijaslangilla.
NE OVAT VIHREÄT pääsävyltään. Harmaata ei ole kuin kalsareissa ja joissakin edustusasuissa, joita ei ihan heti pueta päällekään. Kunniavartio esimerkiksi. Ja päällystön juhlavaatteet.
Typerä poika! Isän reaktion kyllä ymmärrän, mutta olisihan asian voinut toisinkin hoitaa.
Kaikki on elämässä vapaaehtoista paitsi kuoleminen.
Onko miehesi sen arvoinen että voit tuosta vain katkaista välit poikaasi? Miehiä tulee jamiehiä menee mutta yksi poika sinulla vain on. Puolusta häntä nyt sillä kohta se voi olla myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Ette itsekään lähtisi jos naisille muuttuisi armeija pakolliseksi. Hyvä se on läskinä mammana sieltä huudella.
En lähtisi enää tässä iässä. Antaa nuorten mennä. Ketkä haluavat.
Noniin äitinä kannattaa nyt olla tukena pojallesi, koska tuo aika on ehkä hänen tämänhetkisen elämän vaikeinta aikaa. Jälkikäteen sille voi vaikka sitten nauraa, kun oikeasti kasvaa aikuiseksi.
Anna kaikki tuki pojallesi! Hän voi tähän hätään hankkia lykkäystä ja sillä välillä hän voi miettiä mitä haluaa, mennäkö sivariin vai hankkiako vapautus. Hänet pitäisi nyt saada käymään lääkärissä ja sitten kannattaisi olla yhteydessä palveluspaikkaan ja laittaa se lääkärintodistus sinne niin lykkäys kyllä hoituu.
Silläaikaa sitten pitää miettiä sitä sivaria. Se voi olla hänen paras valintansa tulevaisuuden kannalta.
Aina välillä on uutisia kadonneista ja sittemmin löydetyistä nuorista, niin monasti varmasti taustalla tämä armeijakin ja vaikeat perhesuhteet. Aina ne tapaukset vaan eivät lopu onnellisesti, että täytyy ihmetellä miksi nyky päivänä pitää ajaa herkässä iässä oleva niin ahtaalle.
Onko joku syy miksi siviilipalvelukseen ei kertaheitolla mennyt? Ja nyt jos aloittaja sanoo, että miehen kanta on se syy niin vetäisin tästä aika vahvat johtopäätökset.
Jos vuokra- tai omistajapaperissa on miehen nimi niin silloin se on ihan oikeutettua heittää tuollainen vastuunvälttelijä pihalle, jos ei ole niin toivottavasti mies itse ymmärtää lähteä ja katkaista välit.
Ai, ettei esim. poliisi tai virkavalta häntä määrää, ja hän saa tehdä ihan mitä häntä itseään huvittaa? Tulee vielä jollakin karu arki vastaa elämässä.