Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri kutsui kahville ja hyvien tapojen mukaan vein keksipaketin ja mitä kaveri tekeekään

Vierailija
08.01.2018 |

No kiitti ja laittoi sen kaappiin. On kyllä vähän kusetettu olo. Yleensä tuossa tilanteessa olisi kohteliasta laittaa keksit/muu vieraiden tuoma tarjolle kahvin kanssa. Vai onko mulla vääristynyt käsitys kahvittelusta?

Ei siinä mitään mutta en jatkossa aio ostaa yhtään mitään tuomisia jos kutsu käy 😂

Kommentit (366)

Vierailija
341/366 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tullut sellainenkin viras tavattua joka alkaa määräämään mitä tarjotaan ja tullut kahvinkeittoakin säätämään. Ja kupit tarkistelemaan,

Vierailija
342/366 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vein kesällä mansikoita tuliaisiksi ja ajattelin, että voidaan syödä niitä kahvin jälkeen. Mansikat menivät jääkaappiin ja parin päivän kuluttua tuli viesti, että kiitos mansikoista. Oli eilen vieraita ja syötiin kaikki.

Juu kiva kun emäntä heläyttää: kiva kun toit meille tuleekin kohta vieraat....ja ihan ns kunnon väkeä olevinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/366 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi veit ne keksit tuliaiseksi jos kerran halusit syödä ne itse?

Miksi emäntä otti vastaan ne syödäkseen vaan omien kanssa, eikä ota huomioon vierastaan? Kiva tervetulotoivotus.

Vierailija
344/366 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama teksti roikkuu palstalla vuodesta toiseen.

En ymmärrä ongelmaa. Jos joku tuo minulle jotain, laitan tuotteen tarjolle.

Jos vien jotain lahjaksi, niin ihan sama, mitä tuotteelle tapahtuu. En vie mukanani eväitä.

Vinkki aloittajalle: osta keskipaketti jatkossa itsellesi - älä vie niitä kenellekään. Näin saat varmistettua, että pääset syömään (halvat) tuliaisesi.

Vierailija
345/366 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vit*ua! Ihmiset väittää että jos mennää kahville sais maistaa vaa yhtä juttuu🙄😞 Jos kaveri kysyy kahville, niin se on suomalainen hyvä tapa viedä sinne jotain. Saatana.

Vierailija
346/366 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa joku keksipaketti. Sen saa kaupasta parilla eurolla, joten mitään taloudellista arvoa sillä ei ole. Ja kun lahjan on antanut, saa sen saaja tehdä sillä mitä haluaa.

Vierailija
347/366 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi kyllä ikävä fiilis ku vein nirsolle kaverille tuliaisiksi keksejä mistä tiesin, että tykkää.. ei tarjonnu niitä tai mitään muutakaan. Ajattelin, että olen itse juntti jos en vie mitään tuliaisia :D En mene toista kertaa.

Vierailija
348/366 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit reippaasti sanonut, että maistettaisiinko myös niitä tuomiani keksejä.

Ei se sen monimutkaisempaa ole.

Vierailija
349/366 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo junttia ehkä kaverilta mikäli hänellä ei itsellään ollut jotain tarkkaan harkittua ateriakokonaisuutta tarjolla. Mutta en minä myöskään kestä tuollaisia vellihousuja vätyksiä jotka ei saa sanottua ääneen, että niitä tuomisia oli tarkoitus syödä yhdessä joten avattaiskos paketti. Miksi edes käyt kahvilla niin vieraan ihmisen luona, jolle ei tuollaista asiaa kehtaa ääneen sanoa??

Vierailija
350/366 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vein kaverille kauppakassillisen tavaraa, kun kävin kattomassa hänen pienokaistaan. Olin ajatellut jelppaavani tätä tuoretta yh-taloutta erilaisilla ruoka-aineksilla.

Sanoin pariin kertaan, että nämä ovat sitten sulle, laita kaappiin vaan. Siihen hän kuitenkin repi kaikki leikkeleet ja juuston auki, laittoi leipiä ja kasviksia pöytään.

Söin vaan hänen tarjoaman pullan ja hämmästeli lähdössä, etten mä sitten mitään tuomia syönytkään, harmittaa nyt heittää noin paljon kaikkea roskiin. Niin ne oli edelleenkin sulle ja tuon pöydän voi kuitenkin korjata vielä jääkaappiin ja leivänkin laittaa pakkaseen.

Hän heitti kaiken roskiin siinä sitten. Vaikka tasan oli tuotteita, mitä yleensäkin käyttää.

Vierailija
351/366 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄyttekö te vaan jollain puolitutuilla kylässä, kun on näin kirjavia käytäntöjä.

Mä kyläilen vain lähisuvulla ja läheisillä kavereilla ja kutsun heitä meille. Ei ole ongelmia. Kaikki tietää missä mitenkin käyttäydytään, eikä tarvii huudella käytöstapojen perään.

Vierailija
352/366 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein kerran jätskipaketin ja annoin sen isännälle koska emäntä ei ollut kotosalla. Isäntäpä vei jätski kellariin ja keitti tapansa mukaan erittäin laihat kahvit, sitäkin vain puoli kuppia mieheen. Mitään muuta ei sitten tarjottukaan. En tiedä söikö ukko jätskit itse vai antoiko nuukuuksissaan sulaa lattialle.

Vierailija
353/366 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SimpsonFanBoy kirjoitti:

Mitä vit*ua! Ihmiset väittää että jos mennää kahville sais maistaa vaa yhtä juttuu🙄😞 Jos kaveri kysyy kahville, niin se on suomalainen hyvä tapa viedä sinne jotain. Saatana.

Toi oli mun kommentti. Vau. 4 tykkäystä tällä. Mun enkka.

Vierailija
354/366 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mitään tarjottavaa, niin sitten pannaan esille. Jos on tarjottavaa, niin sitten keksit kaappiin ellei emäntä/isäntä erityisesti halua niitä esiin. Varsinkin jos on jonkinlainen kokonaisuus mietitty tai samantapaista tarjottavaa kuin tuliainen, niin ei tuliaista tartte laittaa jakoon. Tuliaisen antajana haluan itse ilahduttaa vastaanottajaa ja olen enemmän mielissäni, jos hän ei avaa sitä heti, vaan nautiskelee itselleen sopivalla hetkellä.

Vierailija
355/366 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan käydä niinkin, että laittaa keksit kaappiin jos ei heti ryntää kahvin keittoon. ja sitten kun laittaa kahvin pöytään ei muistakaan niitä keksejä.

Vierailija
356/366 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä tohon edelliseen, että mun mielestä tuliaisen tarkoitus on tosiaan ilahduttaa vastaanottajaa. Onhan se kiitos myös siitä ajasta ja seurasta jonka häneltä saa. Vaikka emäntä/isäntä ei mitään tarjoaisi ja laittaisi tuliaiset kaappiin, niin mun mielestä se olis täysin ok.

Vierailija
357/366 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo nyt syntyi ongelma yhdestä keksipaketista! 18 sivua psskanjauhantaa. Mikä teitä vaivaa?

Vierailija
358/366 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarjoan ruokaa/suolaista vieraille. Joskus pelkät teet/kahvit. Eli makeat tuliaiset voivat löytää tiensä kaappiin. Ei kehtaa kieltäytyä niistä, mutta paras on kun ei tuoda ollenkaan. Miksi pitäisi toisille tuoda jotain makeaa höttöä?

Vierailija
359/366 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin kerran deiteille miehen kotiin. Mukana tuliaisiksi oli punkkupullo, jonka annoin saatesanoilla "tässä meille täksi illaksi juotavaa". Mies kiitti kohteliaasti ja lykkäsi viinihyllyynsä, tarjosi ruoan kanssa limsaa ja kaljaa :D

Vierailija
360/366 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan ap on antanut anteeksi? Näin kahden vuoden jälkeen.