Kaveri kutsui kahville ja hyvien tapojen mukaan vein keksipaketin ja mitä kaveri tekeekään
No kiitti ja laittoi sen kaappiin. On kyllä vähän kusetettu olo. Yleensä tuossa tilanteessa olisi kohteliasta laittaa keksit/muu vieraiden tuoma tarjolle kahvin kanssa. Vai onko mulla vääristynyt käsitys kahvittelusta?
Ei siinä mitään mutta en jatkossa aio ostaa yhtään mitään tuomisia jos kutsu käy 😂
Kommentit (366)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti lehmä ahmi kaiken ja pöhöttyy hetkellisesti.
Ap
Jos kaverisi tietäisi todellisen luontosi, niin ei todellakaan tulisi uutta kutsua kylään... Karmee tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo noloa, jos pelkät kahvit on vain tarjonnut.
Niin on ja tosiaan itse vein kahvikeksit niin ei tarjoilluista olisi tarvinnut huolehtia mutta tuo oli törkeää että laittoi ne kaappiin eikä tarjolle.
Ja niille joilla meni tunteisiin kun kutsuin kaveria pahalla nimityksellä, kaverin käytös oli todella v-mäistä, tuollaista ihmistä tekisi mieli kutsua pahemmilla sanoilla kuin lehmä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Viimeisilläni raskaana menin ystävän luo kahville ja toin mukanani kahvia ja erilaisia viinereitä. Ystävä kehui että laittaa herkkuja pöytään silloin kun kutsui, mutta tarjosikin vain ne kahvit 😂 Tuomiseni laittoi kaappiin, silloin ärsytti kun oli muutenkin nälkä kokoajan!
Otan osaa 😅 ehkä se laittoi ne talteen "parempia" vieraita varten
Vierailija kirjoitti:
Niin en tiedä teistä naisista, mutta itse jos meen kaverille kylään ja vien jotain mennessä niin laitan ne itse tarjolle ja sanon kaverille, että laitahan kahvia ni otetaa munkit.M36
Kuulostaa rennolta
Me veimme eräänä uutena vuotena kylään mennessämme 2 samppanjapulloa. Ne piilotettiin kiireesti ja meille tarjottiin Pepsi Maxia johon halutessaan olisi saanut lorottaa jotain Tallinnasta tuotua pirtua (vai mitä se tosi vahva aine nyt on?). Kun vuodenvaihde lähestyi sanoin että nyt on samppanjan aika, varmaan kuplajuoma on jo hyvin jäähtynyt. Kun mitään ei tapahtunut sanoin, että toimme samppanjat että voimme kilistellä h-hetkenä. Vastentahtoisesti melkoisen kännissä oleva isäntä sitten avasi toisen pullon ja kaatoi miehelleni ja minulle lasilliset. Lähdimme siitä sitten piakkoin kotia kohti ja sinne se avattu pullo jäi tiskipöydälle latistumaan, rouva sanoi lähtevänsä nukkumaan koska mies vaan kiskoo viinaa kiihtyvään tahtiin. Ei minulle ollut tärkeää saada juoda juuri sitä kuohuvaa mitä me sinne veimme, oletin että vuoden vaihtuessa skoolataan edes jollain vähän Pepsi Maxia paremmalla juomalla. Kun muuta ei sitten ollutkaan, vaadin tuomisiani juotavaksi.
Kotona opetettiin että tuliaisten laittaminen esille on epäkohteliasta, ja varsinkin omien tuomisten syöminen. Ja kylässä saa maistella kaikkea vain yhtä sorttia.
En itse ainakaan vie tuliaisia (keksejä, viiniä tms) sillä oletuksella että ne pitäisi laittaa esille. Jos ajattelisin joku kerta näin niin silloin ilmaisisin sen jotenkin "toin meille kahvin kanssa" tms.
Mutta hauska huomata miten tässäkin tosi vastakkaisia tapoja näköjään.
Heh, samanlainen kokemus! Sovittiin kavereiden kanssa että vietetään iltaa nyyttärimeiningillä, mun tehtävä oli tuoda sipsit ja karkit. Kaveri otti ne vastaan ja jäivät pöydälle, tunnit vaan kului eikä niitä laitettu esille. Puoli tuntia ennenkuin lähdin kotiin kävin itse avaamassa yhden karkkipussin kun teki mieli :D outoa, minusta se on emännän tai isännän tehtävä laittaa ne esille.
Kaverini toi aikoinaan Fazerin sinisen mukanaan kahville tullessaan ja hiukan epävarmana kysyin "Otetaanko me tästä kahvin kanssa?" " Ei kun se on sinulle " kuului vastaus.
En vain kehdannut laittaa sitä levyä kaappiin ennenkuin olin kysynyt :D
Vierailija kirjoitti:
Kotona opetettiin että tuliaisten laittaminen esille on epäkohteliasta, ja varsinkin omien tuomisten syöminen. Ja kylässä saa maistella kaikkea vain yhtä sorttia.
Missä päin tuollainen tapa on? Ihan outo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummalle veit ne tuliaisiksi itsellesi vai emännälle?
No oli tarkoitus että kahvin kanssa olisi ollut kiva syödä pari keksiä, loput olisi tietty jäänyt kaverille.
Kun astuin ovesta sisään ja sanoin että "toin tämmösiä" niin kaveri tokaisi "voih kiiiitoos" ja meni keittiöön. Kuulin eteisessä kuinka keittiön kaapin ovi kävi ja tajusin viimeistään kahvia kaataessa että se tosiaan laitto ne pois 😅En siinä sitten viitsinyt sanoa mitään. Toivottavasti lehmä ahmi kaiken ja pöhöttyy hetkellisesti.
Ap
Väärä toimintamalli. Astut sisään, tervehdit ja otat päällysvaatteet pois. Pidät keksit käsilaukussa, kunnes menette kahvipöytään. Kun istut siinä ja kahvia kaadetaan, kaivat paketin laukusta ja avaat sen ja sanot "otetaanpa tästä vähän kahvin kanssa makiaa". Nappaa kourallinen keksejä siltä varalta, että ahmatti yrittää vielä siitäkin kiikuttaa kaikki herkut omaan herkkukomeroon.
Vierailija kirjoitti:
En itse ainakaan vie tuliaisia (keksejä, viiniä tms) sillä oletuksella että ne pitäisi laittaa esille. Jos ajattelisin joku kerta näin niin silloin ilmaisisin sen jotenkin "toin meille kahvin kanssa" tms.
Mutta hauska huomata miten tässäkin tosi vastakkaisia tapoja näköjään.
MItä ajattelisit jos sulle siellä kylässä tarjottaisiin pelkkää kahvia? Kun sun tuomat keksit olisi laitettu kaappiin.
Mä olen aina ihmetellyt tätä. Kun vieras varmaan kokee että ei voi tyhjin lähdin tulla, mutta toisi kukkia. Minulla on jo siinä leipomukset leivottu ja keksit vadilla.
Moni tuo vaikka viinipullon, silloin tuntuisi epäkohteliaalta avata se ja juottaa vieraille, kun se on valittu minua ajatellen.
Toivottavasti, eikä luule juovansa sitä itse.
Tämä tuntuu olevan ap:n elämän suurimpia vastoinkäymisiä. Taidan olla vähän kateellinen.
No voi vi**u. Kutsu kaverisi sun luo kahville ja teet samalla tavalla, jos tuo jotain tulisisia
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina ihmetellyt tätä. Kun vieras varmaan kokee että ei voi tyhjin lähdin tulla, mutta toisi kukkia. Minulla on jo siinä leipomukset leivottu ja keksit vadilla.
Moni tuo vaikka viinipullon, silloin tuntuisi epäkohteliaalta avata se ja juottaa vieraille, kun se on valittu minua ajatellen.
Toivottavasti, eikä luule juovansa sitä itse.
Kyllä minä tuliaisviinit tarjoan aina vieraille, koska viiniä on tympeä juoda yksin, seurassa paljon mukavampaa.
Jos mulla on omat tarjottavat niin en laita tuliaista tarjolle. Ei kai tuosta voi suuttua? Mä en odota kenenkään laittavan tarjolle jos annan jotakin. Se on lahja saajalle.
ei vieraiden tuomisia saa jemmata minnekään kaappiin ainakaan keskustelematta niistä!
Jos sopii päivän tarjoiluihin, niin ilman muuta tarjolle suurten kiitosten saattelemana. Jos ei jostain syystä sovi (esim viinipullo tuotu kahvitilaisuuteen) niin kiitetään kauniisti ja TODETAAN YHDESSÄ että säästetäänpä tämä toista hetkeä varten. Ja se toinen hetki on ensisijaisesti sellainen missä lahjan antaja on myös paikalla nauttimassa siiitä!
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuntuu olevan ap:n elämän suurimpia vastoinkäymisiä. Taidan olla vähän kateellinen.
Jaa a, minulla on syöpä ja silti vitutti kun kaadoin mehut olohuoneen matolle.
Viimeisilläni raskaana menin ystävän luo kahville ja toin mukanani kahvia ja erilaisia viinereitä. Ystävä kehui että laittaa herkkuja pöytään silloin kun kutsui, mutta tarjosikin vain ne kahvit 😂 Tuomiseni laittoi kaappiin, silloin ärsytti kun oli muutenkin nälkä kokoajan!