Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PSYKOLOGIA 2018

Vierailija
08.01.2018 |

En nopealla vilkaisulla löytänyt keskustelua vuonna 2018 psykaa hakeville, joten eiköhän laiteta keskustelu pystyyn!
Oletteko hakemassa, monennetta kertaa, miltä kevät näyttää?
Itse olen hakemassa Joensuuhun ensimmäistä kertaa.

Kommentit (901)

Vierailija
161/901 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paniikkia kirjoitti:

Oliko siinä optisessa lomakkeessa kohtaa joka piti allekirjoittaa??

Muistaakseni oli.

Voi ei! Se meni sitten siinä. Mä en mitään allekirjoittanut. Suku ja etunimet siinä kysyttiin ja hetu täytyi kirjoittaa ja mustata. Missä se olisi ollut mihin piti allekirjoittaa?

Vierailija
162/901 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi ja syntymäaika piti kirjoittaa, mutta ei mitään nimmareita pitäny kirjottaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/901 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän käy pisterajoille tänä vuonna? Tuntuu, että koe oli vaikeampi kuin viime vuonna.

Vierailija
164/901 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän käy pisterajoille tänä vuonna? Tuntuu, että koe oli vaikeampi kuin viime vuonna.

Luulen, että koekiintiö olisi about 48-50/56. Yhteispistekiintö on varmaan jossain siinä 110 veikkaisin.

Vierailija
165/901 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koe oli vaikeampi, niin silloin pisterajat varmasti laskevat?

Vierailija
166/901 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hankala koe, ylppäripisteet itellä tosi huonot, mutta psyka on mun suurin unelma.. Pääseeköhän sinne ikinä :(

AINII ja näättekö jostain oikeet vastaukset??

Vierailija
167/901 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykoekirjoista oon katellu oikeet vastaukset! :D :D

Vierailija
168/901 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä laitoitte siihen tutkimusetiikka korostaa?

Vierailija
169/901 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin että tieteen tulee oll objektiivista, meniköhän väärin😬

Vierailija
170/901 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista enää sitä vastausta, mutten laittanut tuota vajaavaltaisten korostamista enkä myöskään tuota objektiivisuutta. :D Luultavasti väärin meni.

Vierailija
171/901 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tulee tieto Jyväskylään soveltuvuuskokeisiin kutsuttaville! Kertokaahan, jos pääsette. Tuleekohan tänään myös tieto niille, jotka eivät pääse jatkoon..

Vierailija
172/901 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tulee tieto Jyväskylään soveltuvuuskokeisiin kutsuttaville! Kertokaahan, jos pääsette. Tuleekohan tänään myös tieto niille, jotka eivät pääse jatkoon..

Muistelen, että pitäisi tulla. Jännityksellä olen jo kuudesta asti odottanut sähköpostia. 

Vierailija
173/901 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea vastaus oli vajaavaltaisuus. Se on siinä ihan ekoilla sivuilla kirjassa.

Vierailija
174/901 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä joitain tilastokyssäreitä ja vastauksia joita muistin:

Kehikkoperusjoukko on ne yksiköt, joita voidaan tutkia.

Chi Square kysymyksessä vastaus oli, että testin edellytykset eivät täyttyneet.

Moodi on sijainti- ja keskiluku, mutta ei hajontaluku.

Mediaani on eräs fraktiililuku

Prosenttipiste ei sovi nominaaliasteikolliselle muuttujalle.

Fahrenheit lämpötiloista pystytään laskemaan standardipoikkeama ja variaatiokerroin.

Otoskoon neliötä käytetään Spearmanin järjestyskorrelaatiokertoimen laskemisessa.

Kun korrelaatio kahden muuttujan välillä oli 0.5, niin jokin muu tekijä selittää toisen muuttujan vaihtelusta 75% (en muista tähän kovin tarkkoja sanoja)

Residuaali on se y:n osuus, mitä regressiomalli ei selitä.

Kolmogorov-Smirnovilla testataan normaalijakautuneisuutta.

Leneven testillä testataan varianssien yhtäsuuruutta.

Keskivirhe on virhemarginaali

Toinen regressiokysymys, olikohan se että mikä EI päde regressiomallille. Vastasin siihen, että havaintoparit eivät sijaitse regressiosuoralla. En muista tarkkaan miten tää kysymys meni..

Se tehtävä, missä annattiin 95% luottamusvälin ala- ja ylärajat ja että niistä rajoista voidaan päätellä, että… Mielestäni tässä oli kolme sopimatonta väittämää (on saatu sattumalta, on merkitsevä, ei ole merkitsevä), joten vastasin sen testin edellytykset eivät täyty. (Oikea vastaus oli varmaankin tuo sattumalta saatu, mutta en ymmärrä miksi.) Kertokaa miten tää meni??

Kaavioista oli kaksi kysymystä (viivakaaviotehtävä ja se missä kysyttiin kolmen kuvaajan sopivuutta), näitä en muista.

Pari muutakin kysymystä oli vielä tilastokirjasta, mutta en muista enää.

Ei ollut muuten yhtään todennäköisyyslaskua!

Vierailija
175/901 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivirhe kuvaa tunnusluvun luotettavuutta. Mitä pienempi keskivirhe sitä luotettavampi tunnusluku.

Virhemarginaali on poikkeama keskiarvosta, kun lasketaan luottamusväliä.

Vierailija
176/901 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuosta fahrenheitista ei pystytä laskemaan variaatiokerrointa. Variaariokerroin vaatii suhdeasteikon muuttujan, fahrenheit on välimatka-asteikon.

Vierailija
177/901 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja fahrenheit (eli välimatka-asteikon) muuttujalle ei voi laskea variaatiokerrointa. Ja kaavio tehtävässä vastaus oli viiva-, alue- ja x,y- kaavio

Vierailija
178/901 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan vtt. Sinne meni sit tää haku.

Vierailija
179/901 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te saitte siihen frekvenssitaulukkojuttuun? Mulla meni tyyliin 15 minuuttia, että laskin kaikki reunafrekvenssit ja kaikki muutkin, että on oikein. Siinähän oli se 1 frekvenssi väärin, kun luki että 39 + 31 olis 71, vaikka se on 70 oikeesti. Emt. kamalaaaa

Mä jotenkin onnistuin saamaan kaikki ne historiaosuuskysymykset oikein, jotka tuntu ihan super vaikeilta. Esimerkiksi se Tetensiä koskeva kysymys tai se Mikä seuraavista ei ole Jean Jacques Roussean kasvatusohjelman mukainen tai jotain. Tota Jean Jacques -kysymystä kysyttiin myös viime keväänä. Myös se mitä etiikka korostaa oli myös viime kevään kysymys.

Vierailija
180/901 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevapsykologi??? kirjoitti:

Mitä te saitte siihen frekvenssitaulukkojuttuun? Mulla meni tyyliin 15 minuuttia, että laskin kaikki reunafrekvenssit ja kaikki muutkin, että on oikein. Siinähän oli se 1 frekvenssi väärin, kun luki että 39 + 31 olis 71, vaikka se on 70 oikeesti. Emt. kamalaaaa

Mä jotenkin onnistuin saamaan kaikki ne historiaosuuskysymykset oikein, jotka tuntu ihan super vaikeilta. Esimerkiksi se Tetensiä koskeva kysymys tai se Mikä seuraavista ei ole Jean Jacques Roussean kasvatusohjelman mukainen tai jotain. Tota Jean Jacques -kysymystä kysyttiin myös viime keväänä. Myös se mitä etiikka korostaa oli myös viime kevään kysymys.

Laitoin, että yhdessä tai useammassa reunafrekvenssissä on virhe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme