PSYKOLOGIA 2018
En nopealla vilkaisulla löytänyt keskustelua vuonna 2018 psykaa hakeville, joten eiköhän laiteta keskustelu pystyyn!
Oletteko hakemassa, monennetta kertaa, miltä kevät näyttää?
Itse olen hakemassa Joensuuhun ensimmäistä kertaa.
Kommentit (901)
Alkaa jo kyllä pelottamaan Jyväskylän 1.vaiheen tulokset, vielä kun saattaa tulla jo huomenna tai tiistaina jos on aijoissa niin kuin viime vuonna...
elämäjakuolema kirjoitti:
Huikauhia kirjoitti:
Millä fiiliksillä Joensuun hakijat? Ajatella että kahden vuorokauden päästä koe ja sitten kolme tuntia ja se on ohi!
Ahdistaa... Oon lukenu ihan hirveesti ja haluan päästä sisään niin paljon! Viime keväänä jäin varasijoille ihan muutaman pisteen päähän.. Harmittaa, kun Joensuuhun hakijamäärät kasvoi viime keväästä tyyliin yli 100:lla. Mulla on kuitenkin ihan hyvät yo-pisteet, kun on pitkästä kielestä eximia ja äikkä ja psyka on laudaturit, mutta silti olo on aika epävarma. Yhteispistekiintiössä otetaan vaan joku 27 hakijaa, niin se ei todellakaan ole paljoa.
Toivon, että kokeessa ei olis mitään vaativia laskuj niin kuin Jyväskylässä :(
Tuntuu, että tässä on kyse elämästä ja kuolemasta vaikka niin ei ole. Ainahan voi myöhemminkin hakee, mutta mä haluan nyt sisään ennenkö niitä kaiken maailman uudistuksia tulee vuosina 2019-2020.
Hakijoita on aina paljon enemmän kuin niitä, jotka oikeesti sinne haluu ja ilmestyy edes pääsykokeeseen :) nimim. itsekin hain myös Jyväskylään mutta en ees pääsykokeeseen vaivautunut menemään saatikka avaamaan edes niitä artikkeleita. Menee niin paljon energiaa tähän Joensuuhun. Miullaki lähtöpisteet 61 mutta yllättävän luottavainen fiilis kuitenki, sitä on kuitenki tehny parhaansa tän eteen :) Ja ite ainaki oon avointa harkinnu jos en nyt pääse ja sit ens vuonna taas yrittää uudestaan. Kyllä niitä vaihtoehtoja on olemassa! Tsemppiä vaan kaikille, huomenna se on sitte jo ohi! Oon vaan onnellinen ku se on tehty, tanssien pois salista! :D
Epätoivo kirjoitti:
Huikauhia kirjoitti:
Millä fiiliksillä Joensuun hakijat? Ajatella että kahden vuorokauden päästä koe ja sitten kolme tuntia ja se on ohi!
Ahdistaa... Oon lukenu ihan hirveesti ja haluan päästä sisään niin paljon! Viime keväänä jäin varasijoille ihan muutaman pisteen päähän.. Harmittaa, kun Joensuuhun hakijamäärät kasvoi viime keväästä tyyliin yli 100:lla. Mulla on kuitenkin ihan hyvät yo-pisteet, kun on pitkästä kielestä eximia ja äikkä ja psyka on laudaturit, mutta silti olo on aika epävarma. Yhteispistekiintiössä otetaan vaan joku 27 hakijaa, niin se ei todellakaan ole paljoa.
Tuntuu, että tässä on kyse elämästä ja kuolemasta vaikka niin ei ole. Ainahan voi myöhemminkin hakee, mutta mä haluan nyt sisään ennenkö niitä kaiken maailman uudistuksia tulee vuosina 2019-2020.
Hakijoita on aina paljon enemmän kuin niitä, jotka oikeesti sinne haluu ja ilmestyy edes pääsykokeeseen :) nimim. itsekin hain myös Jyväskylään mutta en ees pääsykokeeseen vaivautunut menemään saatikka avaamaan edes niitä artikkeleita. Menee niin paljon energiaa tähän Joensuuhun. Miullaki lähtöpisteet 61 mutta yllättävän luottavainen fiilis kuitenki, sitä on kuitenki tehny parhaansa tän eteen :) Ja ite ainaki oon avointa harkinnu jos en nyt pääse ja sit ens vuonna taas yrittää uudestaan. Kyllä niitä vaihtoehtoja on olemassa! Tsemppiä vaan kaikille, huomenna se on sitte jo ohi! Oon vaan onnellinen ku se on tehty, tanssien pois salista! :D
Niin totta. Pitäis vaan osata ajatella optimistisesti ja luottaa omaa osaamiseen. Tuu huomenna kertoo, miten meni :). Kyllä mäki nyt oon jo aika itsevarma, mutta silti jännittää niin pirusti
Epätoivo kirjoitti:
Huikauhia kirjoitti:
Niin totta. Pitäis vaan osata ajatella optimistisesti ja luottaa omaa osaamiseen. Tuu huomenna kertoo, miten meni :). Kyllä mäki nyt oon jo aika itsevarma, mutta silti jännittää niin pirusti
Siiiis. Pisteytykset yllätti. Ja tilaston kysymykset. Tilastosta oli hirveesti niitä loppupään asioita, just niitä miulle hämäriä juttuja nii niihin jätin vastaamatta. Tiesin sit onneks aika paljon kaikkee nippelitietoja, esim. prosenttimääriä siitä kehityspsykan kirjasta. Tosi hankala sanoo miten meni, mut kuitenki on semmonen kutina pyllyssä että en pääse sisään.
Hyvin meni itellä pääosin, muutama hitsin vaikee kysymys oli prosenttiluvuista ja sitä historiaa painotettiin kauheesti D:: puidaan kysymyksiä! Jos joku muistaa :D
Mikä se oli että mitä kysymyksiä painotettiin kehpsyk tutkimuksessa ennen toista maailmansotaa?
Se oli se vika että ihmiskäsitys, perinnöllisyys vs ympäristö ja laadulliset vain määrälliset ja mikä kehittyy..
Itse sain ainakin 1 väärin mitä oon nyt tarkistellut. Muutama kohta jäi tyhjäksi. Uskon että voisin päästä yhteispistekiintiössä. Saapi nähdä. Oli aika yllättävä koe.
Mitä laitoitte ekan sivun kahden pisteen matikan kysymyksiin? Itse en uskaltanu vastata ku arvoin kahden välillä. 😬
Oli todella vaikea koe. Jätin vastaamatta muutamaan ja löysin jo 4 virhettä. Taisi olla siinä sitten.
Mites moodi-tehtävä? Onko sijaintiluku muttei hajonta- ja keskiluku..?
Joensuun kokeesta: Mä laitoin spearmanin korrelaatiokerroin (kysyttiin muistaakseni mitä lasketaan havaintoparien neliöllä tms). Sit toinen kysymys koski sitä mitä voidaan laskea fahrenheit-asteilla. Eikö se ole välimatka-asteikon muuttuja? Laitoin että kvartiiliväli ja ei variaatiota (vai mikä se kvartiilivälin kanssa). Mitä muut laitoitte? Entä mitä vastaisitte siihen missä oli kuva 95% luottamusvälistä ja upper ja lower -luvut?
Vastasin "ei merkitsevä" siihen luottamusväliin. Mut se on väärin.
Moodi on sekä keskiarvo ja sijaintiluku mutta ei hajontaluku. Mä vastasin tuohon 95% luottamusväli, että sisältää vähän satunnaisuutta, mut en ole ihan varma menikö oikein. Vaikea oli kyllä koe. Pisteytys myös hämmensi.
Siis tarkoitin, että keskiluku ja sijaintiluku (ei keskiarvo 😀).
Mitä laitoitte siihen että mitä tutkimusetiikka korostaa? Mä laitoin että vajaavaltasten huomiointia
Jotenkin onnistuin saamaan sen Johann Nicolaus Tetensiä koskevan kysymyksenkin oikein. Se oli aika paha.
Mitä ootte arvioinut saavanne koepisteitä tai yhteispisteitä? Mulla tulee kokeesta varmaan 44-46/56 ja yhteispisteet 114-116.
Oliko siinä optisessa lomakkeessa kohtaa joka piti allekirjoittaa??
Paniikkia kirjoitti:
Oliko siinä optisessa lomakkeessa kohtaa joka piti allekirjoittaa??
Muistaakseni oli.
Mulla on yllättävän hyvät fiilikset Joensuun kokeesta. Huomenna jo siirryn Joensuuhun, ja nyt pakkailen. Kirjat ajattelin jättää suosiolla kotiin, koska olen huomannut että viimehetken paniikkilukemisesta pakka vaan sekoittuu. Mindmapeja ehkä selailen vielä huomenna.
Toisaalta hakijamäärien lukeminen on kuin kylmä rätti vasten kasvoja, mutta tiedän, että en osaisi muuttaa tämän kevään valmistautumisesta mitään. Se tulee mikä on tullakseen. :) (Nyt alkaa soimaan päässä Doris Day - Whatever Will Be, Will Be (Que Sera, Sera))
Tsemppiä!