PSYKOLOGIA 2018
En nopealla vilkaisulla löytänyt keskustelua vuonna 2018 psykaa hakeville, joten eiköhän laiteta keskustelu pystyyn!
Oletteko hakemassa, monennetta kertaa, miltä kevät näyttää?
Itse olen hakemassa Joensuuhun ensimmäistä kertaa.
Kommentit (901)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään tulee tieto Jyväskylään soveltuvuuskokeisiin kutsuttaville! Kertokaahan, jos pääsette. Tuleekohan tänään myös tieto niille, jotka eivät pääse jatkoon..
Muistelen, että pitäisi tulla. Jännityksellä olen jo kuudesta asti odottanut sähköpostia.
Sama täällä. Joka kerran, kun puhelimeen tulee viesti tai muu ilmoitus, hyppää sydän kurkkuun, että joko ne tulokset tuli...
Mäkin olin nyt ekaa kertaa Joensuun psykan pääsykokeessa. Viimeksi 2015 keväällä kävin kattomas hki-tku-tre psykan pääsykokeen. Oli yllättävän paljon nippelitietokysymyksiä, ulkoa muistettavia asioita, joista osa meni harmiksi väärin, vaikka paljon olen kirjaa läpi kahlannutkin. Just ne prosenttilukujen ulkoa muistamiset prikulleen oikein oli kimurantteja. No saa nähdä miten käy.. :D psyka ollut aina pitkäaikainen haave, vaikka välissä oon opiskellut muutakin. Tällä kertaa vaan oli täysi panostus päällä tuohon kokeeseen. Ihmetyttää tosiaan se, ettei yhtään laskua ollut.
Tulisi jo tieto Jyväskylän psykologian soveltuvuuskokeisiin pääsystä! Miksi niiden pitää niitä pantata? Aamusta asti jo odotellut sähköpostia...
Sama! Toisaalta niin kauan kuin ei varmaa hylkyä ole tullut on vielä meikäläiselläkin toivoa :D
Oikeesti, tulis jo se sähköposti!
Täälläkin odotellaan hermostuneena, lähetetäänköhän ne aakkosjärjestyksessä tms?
Miten meni se historian kysymys peruskysymyksistä? Oliko ennen vai jälkeen toisen maailmansodan??
Vierailija kirjoitti:
Miten meni se historian kysymys peruskysymyksistä? Oliko ennen vai jälkeen toisen maailmansodan??
Se oli se vika vaihtoehto eli ihmiskäsitys, laadulliset vs. määrälliset, ympäristö vs. perimä ja mikä kehittyy.
Olen aakkosissa alkupäässä, eikä ole vielä tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli se vika vaihtoehto eli ihmiskäsitys, laadulliset vs. määrälliset, ympäristö vs. perimä ja mikä kehittyy.
Sen laitoin itsekin mutta noihan on siinä 1950-80 kohdan alla? Ja oliko kysymys ENNEN toista maailmansotaa? Sittenhän tuo on väärin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen laitoin itsekin mutta noihan on siinä 1950-80 kohdan alla? Ja oliko kysymys ENNEN toista maailmansotaa? Sittenhän tuo on väärin
Joo, mut se teksti alkaa: Toista maailman sotaa edeltäneen ajan kehityspsykologinen tutkimus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mut se teksti alkaa: Toista maailman sotaa edeltäneen ajan kehityspsykologinen tutkimus...
Noni kiitos! En ole kirjojen lähellä ja paniikki iskee nähtävästi vasta kokeen jälkee. :D
Viime vuonna Jkl:n tulokset tulivat kyllä ennen puoltapäivää, vaikka olen aakkosten loppupäässä. Epätoivon vimmalla yritän kuvitella, että tämä pidempi odotus tarkoittaisi sitä, että tänä vuonna pisteet riittivät soveltuvuuskokeisiin asti, vaikka yhtä pitkä odotushan se on kaikille riippumatta siitä pääsikö jatkoon vai ei. :D
Jos tulosten julkaiseminen jostain syystä viivästyisi, eikä niitä voitaisikaan lähettää tänään ihmisille, niin tuleekohan siitä johonkin ilmoitus? Tai voiko niin ylipäätään käydä, jos ne on tänään luvattu lähettää?
On se jännä, miten kokeeseen mennessä tuntui, että oikeasti oli tehnyt kaikkensa valmistautuakseen parhaimmalla mahdollisella tavalla ja sama tunne oli vielä jopa kokeen jälkeenkin. Tuntui, että ihan sama, miten kokeessa käy, niin voisi olla tyytyväinen itseensä. Kuitenkin tässä reilun viikon aikana on ehtinyt jo niin monta kertaa panikoida ja hermoilla asiasta, että olisiko voinut tehdä vielä enemmän ja, minkälainen morkkis tulee, jos ei nytkään riitä pisteet edes soveltuvuuskokeisiin. Voi tuska...
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna Jkl:n tulokset tulivat kyllä ennen puoltapäivää, vaikka olen aakkosten loppupäässä. Epätoivon vimmalla yritän kuvitella, että tämä pidempi odotus tarkoittaisi sitä, että tänä vuonna pisteet riittivät soveltuvuuskokeisiin asti, vaikka yhtä pitkä odotushan se on kaikille riippumatta siitä pääsikö jatkoon vai ei. :D
Jos tulosten julkaiseminen jostain syystä viivästyisi, eikä niitä voitaisikaan lähettää tänään ihmisille, niin tuleekohan siitä johonkin ilmoitus? Tai voiko niin ylipäätään käydä, jos ne on tänään luvattu lähettää?
On se jännä, miten kokeeseen mennessä tuntui, että oikeasti oli tehnyt kaikkensa valmistautuakseen parhaimmalla mahdollisella tavalla ja sama tunne oli vielä jopa kokeen jälkeenkin. Tuntui, että ihan sama, miten kokeessa käy, niin voisi olla tyytyväinen itseensä. Kuitenkin tässä reilun viikon aikana on ehtinyt jo niin monta kertaa panikoida ja hermoilla asiasta, että olisiko voinut tehdä vielä enemmän ja, minkälainen morkkis tulee, jos ei nytkään riitä pisteet edes soveltuvuuskokeisiin. Voi tuska...
Mulla on ihan sama fiilis mutta Joensuun suhteen. Toivon ja rukoilen että pisterajat laskisi ja enkä jäisi taas rajalle.....
Mun mielestä oikee vastaus oli kyllä tieteen objektiivisuus... eikö se kysymys ollu yleisesti kokonaisuudesta ja tuo kysymys on ollut ennenkin. Tosin ei koskaan saa tietää vastauksiaan kunnolla ni voi olla et menny aina se sama väärinki......
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä oikee vastaus oli kyllä tieteen objektiivisuus... eikö se kysymys ollu yleisesti kokonaisuudesta ja tuo kysymys on ollut ennenkin. Tosin ei koskaan saa tietää vastauksiaan kunnolla ni voi olla et menny aina se sama väärinki......
Mä laitoin että vajaavaltaisten huomiointi.
s. 327 lukee, että Tutkimusettiistä perustaa voidaan hakea YK:n ihmis- ja lapsenoikeus julistuksista. Sitten seuravalla sivulla on se Aldersonin luettelo ja siellä lukee, että ''hänen teoksensa on tärkeä pohdittaessa lasten ja muiden vajaavaltaisten tutkimuksen ratkaisujen eettistä kestävyyttä''. Alempana lukee, että erityisesti lasten ja muiden vajaavaltaisten hyvinvoinnin ja terveen kehityksen tulee ylläpitämisen ja tukemisen tulee olla tutkimuksen ylin ohje.
Tän perusteella mä sen laitoin.
Ei taida tulla Jyväskylän tulokset tänään..
Vierailija kirjoitti:
Onko se oikeesti mahdollista ettei tulis vaikka ovat ilmoittaneet päivämäärän tälle päivälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se oikeesti mahdollista ettei tulis vaikka ovat ilmoittaneet päivämäärän tälle päivälle?
En tiedä, mutta hassulta kuulostaa, ettei kukaan vieläkään ole saanut sähköpostia. Luulisi, että niitä viestejä tulisi aamusta alkaen.
Toivottavasti pisteraja ei olis korkea. Mä ainakin kuulin tosi monelta, että joutuivat paljon veikkaamaan ja jättämään tyhjäksi. Ite oon huomannut jo 3 väärää vastausta.. helvetti soikoon