Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PSYKOLOGIA 2018

Vierailija
08.01.2018 |

En nopealla vilkaisulla löytänyt keskustelua vuonna 2018 psykaa hakeville, joten eiköhän laiteta keskustelu pystyyn!
Oletteko hakemassa, monennetta kertaa, miltä kevät näyttää?
Itse olen hakemassa Joensuuhun ensimmäistä kertaa.

Kommentit (901)

Vierailija
101/901 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tarkalleen Joensuusta, mutta yleensä se on niin, että jos haluaa vaihtaa vastausta täytyy mustata vanha vastauskohta huolellisesti ja ruksia uusi normaalisti. Itse mietin ensin vastaukset kysymyspaperille  valmiiksi (muistaakseni ei ollut kieltoa etteikö merkintöjä saisi tehdä) ja lopuksi siirsin ne lomakkeelle. Tosin tuon jälkeen vaihdoin vielä pari vastausta.

Vierailija
102/901 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tarkalleen Joensuusta, mutta yleensä se on niin, että jos haluaa vaihtaa vastausta täytyy mustata vanha vastauskohta huolellisesti ja ruksia uusi normaalisti. Itse mietin ensin vastaukset kysymyspaperille  valmiiksi (muistaakseni ei ollut kieltoa etteikö merkintöjä saisi tehdä) ja lopuksi siirsin ne lomakkeelle. Tosin tuon jälkeen vaihdoin vielä pari vastausta.

Samalla tavalla itsekin tein. Huomasin pari huolimattomuusvirheittä, kun tarkistin suttupaperini, joten ihan hyvä oli, ettei vastauksia kirjannut heti koepaperille. Kun olin ne siihen laittanut, en enää muuttanut mitään. Usein ne viime hetken muutokset menee väärin. Pääsin siis sisään.

Tsemppiä Jyväskylän pääsykokeen tekijöille! Mielenkiinnolla itsekin odotan kuulevani, millainen se tänä vuonna oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/901 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei jyväskylän kokeessa olleet! Minua jäi hvaivaamaan, kysyttiinko jyväskylän psykologian laitoksen perustajaa vai tutkimuslaitoksen perustajaa?

Vierailija
104/901 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo kuulostaa ihan kohtuulliselta että olisi vielä mahdollisuus korjata. Ajattelin että automaattisesti ei saa korjata, sillähän saa lisää painetta kokeeseen... Toivottavasti samanlainen on mahdollista tänä vuonna joensuussa.

Vierailija
105/901 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä korjata mustaamalla ja tuskin käytäntö on muuttunut tänäkään vuonna.

Vierailija
106/901 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli psykologian laitoksen perustaja 

Vierailija
107/901 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuu kirjoitti:

Epätoivo kirjoitti:

Laskin äsken lähtöpisteet, pitäs tulla 61! Ärsyttää ku miulla on tää viikko menny lukemisen suhteen ihan päin mäntyä, en jotenkin vaan jaksa enää, eilenkin kahdesti nukahdin kun luin sitä kehityspsykan kirjaa 😂 Pitäs vaan jaksaa vielä, kohta se on ohi, mutta en tiiä miten itteeni tsemppaisin. Kyllä ottaa kaaliin jos en pääse kun koko talvi mennyt sitten ihan turhaan tän lukemisen kans.

Onko tuo siis lähtöpisteet Joensuuhun? Itsekin alan nyt jo jännittämään tuo Joensuun koe. Haluan niin päästä sisään! Monesko hakukerta tää sulla on? Itse haen toista kertaa.

Joo, Joensuuhun haen! Toista kertaa haen mut viime vuos oli niin onneton yritys ku oli ylppäritki keväällä niin lähinnä kävin vaa kattoo millanen se koetilanne on et ei tänä vuonna sitäki tarvii stressata sitte. Apua, viikko enää kokeeseen 😱 help

Vierailija
108/901 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Jyväskylän kokeessa olleet! Mielipide kokeesta? Itse tunnuin muistavan kaiken muun paitsi mitä kysyttiin :(

Vierailija
109/901 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätoivo kirjoitti:

Joensuu kirjoitti:

Epätoivo kirjoitti:

Laskin äsken lähtöpisteet, pitäs tulla 61! Ärsyttää ku miulla on tää viikko menny lukemisen suhteen ihan päin mäntyä, en jotenkin vaan jaksa enää, eilenkin kahdesti nukahdin kun luin sitä kehityspsykan kirjaa 😂 Pitäs vaan jaksaa vielä, kohta se on ohi, mutta en tiiä miten itteeni tsemppaisin. Kyllä ottaa kaaliin jos en pääse kun koko talvi mennyt sitten ihan turhaan tän lukemisen kans.

Onko tuo siis lähtöpisteet Joensuuhun? Itsekin alan nyt jo jännittämään tuo Joensuun koe. Haluan niin päästä sisään! Monesko hakukerta tää sulla on? Itse haen toista kertaa.

Joo, Joensuuhun haen! Toista kertaa haen mut viime vuos oli niin onneton yritys ku oli ylppäritki keväällä niin lähinnä kävin vaa kattoo millanen se koetilanne on et ei tänä vuonna sitäki tarvii stressata sitte. Apua, viikko enää kokeeseen 😱 help

Millainen se koetilanne oli? Tai ylipäätän se tilanne ennen kun pääsee saliin? Itsellä ensimmäinen pääsykoetilanne niin sekin vähän kyllä jännittää..

Vierailija
110/901 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

)::( kirjoitti:

Hei Jyväskylän kokeessa olleet! Mielipide kokeesta? Itse tunnuin muistavan kaiken muun paitsi mitä kysyttiin :(

Mulle jäi hyvä fiilis, sellainen että voisi vaikka olla mahdollisuuksiakin, mutta en nyt turhan varma kuitenkaan ole. Noin puoliin kysymyksiin osasin varmuudella vastata, muutama piti arvata kun ei ollut mitään hajua. Lopuista sitten jäi kohtuu varma olo ja hyvä fiilis omasta vastauksesta, vaikka ei täyttä tietoa ollutkaan. Voipi olla ettei riitä, mutta niin tai näin, olen ihan tyytyväinen. En ollut ehtinyt lukea niin paljoa, kuin olisin halunnut, sillä aloitin puolitoista kuukautta sitten uudessa kokopäivätyössä. Aika paljon verottanut opiskelua. 

Erehdyin kokeen jälkeen vilkaisemaan Jyväskylän Jodelia ja siellähän julistettiin koe todella helpoksi: niin helpoksi, että sisäänpääsyn voisi kaataa yksikin väärä vastaus. Mutta aika absurdilta kuulostaisi noin tiukka seula, varmaan vaan vouhkasivat lämpimikseen. 

Vierailija
111/901 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä meni ihan hyvin jyväskylän koe, ainoo mikä jäi hiertään oli ne Psykologia 80v kyssärit kun oli heikosti opetellu kun ajatteli et eihän ne nyt sellasia kysy :D alotuspisteiks laskin 66 ja tieto pääsystä tulee kuulemma jo ensi viikon keskiviikkona?

Vierailija
112/901 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minätäs kirjoitti:

Epätoivo kirjoitti:

Joensuu kirjoitti:

Epätoivo kirjoitti:

Millainen se koetilanne oli? Tai ylipäätän se tilanne ennen kun pääsee saliin? Itsellä ensimmäinen pääsykoetilanne niin sekin vähän kyllä jännittää..

Koetilanne on aika rauhallinen, mutta älä panikoi, sillä hakijoita on todella paljon (about 1100) ja sitä ei kannata pelästyä. Tee vaan parhaasi ja keskity täysillä. Ootko vielä laskenut omia lähtöpisteitä? Ja muista, ei kannata masentua jos suoraan lukiosta ei pääse. Ehdottomasti yritä uudestaa, mikäli et pääse. Itse haen nyt toista kertaa. Jännittää kyllä paljon!

Vierailija
113/901 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ok kirjoitti:

Itellä meni ihan hyvin jyväskylän koe, ainoo mikä jäi hiertään oli ne Psykologia 80v kyssärit kun oli heikosti opetellu kun ajatteli et eihän ne nyt sellasia kysy :D alotuspisteiks laskin 66 ja tieto pääsystä tulee kuulemma jo ensi viikon keskiviikkona?

Joo, ihanaa että tulee tieto niin pian! Mulla on todistuspisteitä 110, mutta pelottaa ettei sekään auta mitään jos ei mene pääsykoe täydellisesti. Taidan kyllä vaan maalailla piruja seinille, ainahan sitä joku pääsee sisään. Mulla on tosin sekin haaste, etten ole enää ensikertalainen. 

Vierailija
114/901 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju pistää mietitytämään, että tarvitsisivatko alalle hakijat alan ammattilasen apua :-).

Vierailija
115/901 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minätäs kirjoitti:

Epätoivo kirjoitti:

Joensuu kirjoitti:

Epätoivo kirjoitti:

Älä pelästy siellä, vaikka hakijoita on paljon (about 1100). Keskity vaan omaan suoriutumiseen ja lue tehtävänannot hyvin. Vääristä vastauksista yleensä meinaan menee miinuspisteitä. Ootko jo laskenut lähtöpistees btw :)? Ite haen nyt toista kertaa.

Vierailija
116/901 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju pistää mietitytämään, että tarvitsisivatko alalle hakijat alan ammattilasen apua :-).

No eikös se usein niin mene, että psykologit on itsekin vähän ongelmaisia. Ei se tarkoita, että olisi huono työssään, usein jopa päinvastoin. Esimerkiksi terapeuttina omat elämänkokemukset lähinnä lisäävät ymmärrystä. Toki pitää olla myös kykyä ja halua itse käsitellä omia ongelmiaan jatkuvasti ja aktiivisesti, ettei niitä sitten ala vahingossa heijastamaan asiakkaisiinsa. 

Lisäksi psykologia opiskelualana eittämättä kiinnostaa ihmisiä, jotka haluavat ymmärtää itseäänkin paremmin, joko mielenterveydellisistä syistä tai sitten muuten vaan. 

Minua hämmentää eniten se, miten paljon blondeja psykologianopiskelijoissa tuntuu olevan. Siis ei sikäli, että se mitään merkitsisi, mutta tuntuu hassulta ilmiöltä. Pääsykokeissakin joka toinen tuntui olevan nuori blondi nainen. 

Vierailija
117/901 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykallejustny kirjoitti:

Minätäs kirjoitti:

Epätoivo kirjoitti:

Joensuu kirjoitti:

Epätoivo kirjoitti:

Älä pelästy siellä, vaikka hakijoita on paljon (about 1100). Keskity vaan omaan suoriutumiseen ja lue tehtävänannot hyvin. Vääristä vastauksista yleensä meinaan menee miinuspisteitä. Ootko jo laskenut lähtöpistees btw :)? Ite haen nyt toista kertaa.

Niin joo, eipä se taida hirveästi yo-kokeiden tilanteesta erota muuta kuin paikalla olevien määrän kannalta.

Nythän jännittää vielä kuinka monta kysymystä tulee kun essee poistui. Ts. Tuleekohan taito vai nopeuskoe. :D

Lähtöpisteitä on 76.

Vierailija
118/901 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäni Jyväskylän koe oli aika helppo. Tiedän vastanneeni kahteen kysymykseen väärin, mutta kaikkien muiden kysymysten suhteen olin tosi varma oikeasta vastauksesta. Olen kuullut monelta muultakin kokeen olleen hirveän helppo, joten pisterajat ovat varmaan aika korkealla. Pelottaa, että vaikka olisinkin saanut 48/50 oikein, niin riittääkö sekään soveltuvuuskokeisiin pääsemiseen. Huoh... Onneksi tuloksia ei tarvitse enää odottaa kuin viikko.

Vierailija
119/901 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsestäni Jyväskylän koe oli aika helppo. Tiedän vastanneeni kahteen kysymykseen väärin, mutta kaikkien muiden kysymysten suhteen olin tosi varma oikeasta vastauksesta. Olen kuullut monelta muultakin kokeen olleen hirveän helppo, joten pisterajat ovat varmaan aika korkealla. Pelottaa, että vaikka olisinkin saanut 48/50 oikein, niin riittääkö sekään soveltuvuuskokeisiin pääsemiseen. Huoh... Onneksi tuloksia ei tarvitse enää odottaa kuin viikko.

Jep harmittaa kyllä, jos pisterajat nousee tavaisiin. Silloin ykskin huolimattomuusvirhe voi olla syy, ettei kutsua tule. Mä ainakin oisin pystynyt niin paljon vaikeampaan kokeeseen, koska tein oikeesti tosi paljon töitä sen eteen. Ärsyttää siksikin, ettei tuo koe vaan karsi tarpeeksi hyvin niitä jotka osaa _tosi hyvin_, niistä jotka osaa hyvin.

Vierailija
120/901 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo psykan pääsykoe ei kerro mitään siitä, onko sisään pääsevä oikeasti kykenevä yliopistossa opiskeluun ja itsenäiseen tieteelliseen ajatteluun. Sehän mittaa vain ulkolukemisen kykyä. Ymmärrän, että jotenkinhan se sisään pääsy täytyy rajata - ja isolla hakijamäärällä pikkutarkat monivalintakysymykset lienee paras huonoista vaihtoehdoista. Minusta on kyllä huolestuttavaa, jos psykologiksi pääse ihminen, jota harmittaa se ettei pääsykokeet tarpeeksi vieläkään erottele hyviä tosi hyvistä. Itsehän kirjoittaja varmaan kuvittelee olevansa tosi hyvä. Ehkä kannattaisi laskeutua sieltä ylimielisyyden huipulta pari pykälää alaspäin ja miettiä hetki, mitä varten sitä psykaa opiskellaan. Asiakkaat aistivat ihmisestä sen, jos hän pyrkii nostamaan itsensä asiakkaan yläpuolelle - ja epäilen vahvasti sellaisen ihmisen kykyä validaatioon asiakastyössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi