Miten saisin miehen kosimaan ?
Olen ollut miehen kanssa yhdessä jo vuosia, ja olen tehnyt hänelle selväksi että tahdon naimisiin. Mutta kun mies ei ole saanut aikaiseksi kosia niin en ole voinut alkaa suunnittelemaan naimisiinmenoa, koska minä haluan sen kosinnan ennen mitään sellaista. Miten saisin miehen kosimaan minua? En kosi itse, sillä olen jo kertonut hänelle haluavani naimisiin, mutten ole kihloissakaan koska sitä ennen miehen pitäisi kosia.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Ostat sormukset ja annat ne hänelle ja pyydät että kosii. Tai sitten ostat hääpuvun ja pistät sen päälle ja vinkkat näin miehellesi että mitä pitäis tehdä.
Ei, haluan että mies kosii ihan oma-aloitteisesti. En tahdo painostaa miestä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat sormukset ja annat ne hänelle ja pyydät että kosii. Tai sitten ostat hääpuvun ja pistät sen päälle ja vinkkat näin miehellesi että mitä pitäis tehdä.
Ei, haluan että mies kosii ihan oma-aloitteisesti. En tahdo painostaa miestä mitenkään.
Jospa hänkin odottaa samaa sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, siinäpä sitten odotat. Tai vaihdat miestä, jolle naimisiinmeno on yhtä tärkeä asia kuin sulle.
Ihmeen kauan on jaksanut odotella seksiä! Joo tää oli mun konsti pikaiseen kosintaan, suosittelen ;)
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin samaa. Sillä erotuksella että mies oli jo ajatellut kosia jossain kohtaa, mutta minä olen kommentoinut että en (enää) koskaan halua naimisiin. Miten ilmaisen että olen muuttanut mieleni ilman että itse kosin.
Jos olet jo kommentoinut ett et halua naimisiin, mitäpä jos kommentoisit uudestaan, että mieli on muuttunut ja haluatkin naimisiin? Ei voi olla niin vaikeaa keskustella kumppaninsa kanssa asioista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se tietää, että haluat niin kyllä se kysyy kun itse haluaa. Musta olisi ihan älytöntä painostaa miestä kosimaan. Voi olla, ettei sitä kiinnosta ja jos ei teillä ole samat toiveet niin ei ne jankkaamalla muutu. Tai sitten kosit itse.
En kyllä muutenkaan tajua koko jutun ideaa muuten kuin että taloudellisessa mielessä on järkevää.Mutta en jaksa odotella enää vuosia, koska haluan ihan oikeasti naimisiin. Hän on kyllä sanonut haluavansa olla loppuelämän kanssani ja mennä naimisiin, mutta kun en voi mennä naimisiin ilman sitä kosintaa. Jos häntä ei kiinnostakaan naimisiinmeno sitten joutuisin jättämään hänet, ja se vasta olisi paha paikka nimittäin rakastan oikeasti miestäni.
eli mies on sanonut haluavansa naimisiin. Mutta sinä haluat oikeaoppisen hollywoodkohtauksen. Voi tuska näitä hetkiä kun alkaa ymmärtää jopa lassukoita prinsessaharhoineen.. Mun mies ei koskaan kosinut. Jotenkin päästiin silti naimisiin. Missasin viulut ja ilmapallot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin samaa. Sillä erotuksella että mies oli jo ajatellut kosia jossain kohtaa, mutta minä olen kommentoinut että en (enää) koskaan halua naimisiin. Miten ilmaisen että olen muuttanut mieleni ilman että itse kosin.
Jos olet jo kommentoinut ett et halua naimisiin, mitäpä jos kommentoisit uudestaan, että mieli on muuttunut ja haluatkin naimisiin? Ei voi olla niin vaikeaa keskustella kumppaninsa kanssa asioista!
Mutta se on liian läpinäkyvää :) Minäkin aloittajan tavoin haluan tulla kosituksi. Olen jo kerran mennyt naimisiin ilman kosintaa, haluan kokea kosinnan. Jos kommentoin että olen muuttanut mieleni ja haluankin naimisiin, en saa sellaista kosintaa jonka haluan :D Ei käy. Minun pitää jotenkin kautta rantain saada ilmaistua että olen muuttanut mieleni, en voi sanoa sitä suoraan :)
Vierailija kirjoitti:
Tälläisten juttujen kautta naisista saa typerän kuvan.
N
Niinpä. Aina välillä sitä tosiaan menettää uskonsa kanssasisariin.
Toivottavasti tämä on taas joku perjantaisidukan innoittama provo. Huono sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei minunkaan mies kosinut. Kyllästyin odottamaan, joten yhden kerran koruliikkeen ohi mennessämme ilmoitin, että nyt haetaan sormukset. Eipä tuo vastustellut, mutta ei vain itse saa aikaiseksi. Sama menettely lasten hankinnan kanssa, oon ilmoittanut päivän, jolloin jätän pillerit pois. Eikä tuo vastaan laita.
Onko miehelläsi ylipäätään mitään mielipiteitä minkään asian suhteen? Minusta olisi tuskastuttavaa olla parisuhteessa ihmisen kanssa, joka ei mitenkään osallistu tai ilmaise omia mielipiteitään yhteisen tulevaisuuden ja siihen liittyvien merkittävien päätösten suhteen.
20-vuotiailta voisi vielä ymmärtää näitä ihme prinsessahöpötyksiö, mutta että siitä vanhemmatkin naiset jaksavat..Hohhoijaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa vuosia. Montako?
No ollaan siis oltu lähes kuusi vuotta yhdessä. Eli aika kauan.
No eiköhän se olis kosinut, jos haluais naimisiin. Eli joko ei halua ollenkaan naimisiin tai ei halua nimenomaan sinun kanssa naimisiin. Saatat olla sellainen paremman puutteessa naisystävä. Ihan hyvä, mutta toivo elää vielä paremmasta.
Voisiko olla niin, että mies ei vaan tajua, että haluat tuollaisen amerikkalaistyylisen kosinnan. Minua kosittiin niin, että miehen kanssa puheltiin useampaan otteeseen milloin minun, milloin miehen aloitteesta naimisiinmenosta ja mielipiteistämme siitä ylipäänsä. Sitten vaan jollakin keskustelukerralla päätettiin, että voitaisiin mennä kihloihin - en edes muista, kumpi silloin aloitti keskustelun ja miten tuohon lopputulokseen päädyimme. Sitten kävimme yhdessä valitsemassa sormukset, päätimme kihlautumispäivän ja sitten kun saimme sormukset kaiverrettuina, mies kosi minua ja suostuin. Kaikki meni siis tosi hyvin, mutta en tiedä olisiko mennyt yhtä juohevasti, jos olisin halunnut täydellisen yllätyskosinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se on liian läpinäkyvää :) Minäkin aloittajan tavoin haluan tulla kosituksi. Olen jo kerran mennyt naimisiin ilman kosintaa, haluan kokea kosinnan. Jos kommentoin että olen muuttanut mieleni ja haluankin naimisiin, en saa sellaista kosintaa jonka haluan :D Ei käy. Minun pitää jotenkin kautta rantain saada ilmaistua että olen muuttanut mieleni, en voi sanoa sitä suoraan :)
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitenköhän sitten olet ajatellut kouluttaa kumppanisi ajatustenlukijakdsi? Oikeasti, jos tuollaista toivetta ei pysty ääneen ilmoittamaan, niin ei ole kypsä avioliittoon ylipäätään. Ei se ole mitään seremoniallisia kosintaperformansseja ja päiväni prinsessana -hääjuhlia, vaan loppuelämäksi tarkoitettu sitoutuminen ihmisen kanssa, jonka kanssa pystyy kommunikoimaan ja tulemaan puolin ja toisin ymmärretyksi kaikissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Hei mulla sama :D tai oikeastaan ensin vihjailin miehille kosinnasta jne että haluan naimisiin. Mitään kosintaa ei ikinä kuulut ja vuodet vaan vieri, sitten ilmoitin yksi päivä että turha sitten enää kosiakkaan, en aio enää suostua, enkä suostukkaan jos vielä kosii. Hän ei ole se the one, enkä halua todellakaan naimisiin ihmisen kanssa jota pitää siihen patistaa, haluan jonkun joka HALUAA mielettömästi juuri minut.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen kauan on jaksanut odotella seksiä! Joo tää oli mun konsti pikaiseen kosintaan, suosittelen ;)
Sinä olet halunnut naimisiin tietämättä, kohtaavatko sinun ja puolisosi seksuaaliset tarpeet ja mieltymykset lainkaan toisiaa? Ok, kyllähän sitä haasteita elämäänsä ja parisuhteeseensa voi noinkin järjestämällä järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitenköhän sitten olet ajatellut kouluttaa kumppanisi ajatustenlukijakdsi? Oikeasti, jos tuollaista toivetta ei pysty ääneen ilmoittamaan, niin ei ole kypsä avioliittoon ylipäätään. Ei se ole mitään seremoniallisia kosintaperformansseja ja päiväni prinsessana -hääjuhlia, vaan loppuelämäksi tarkoitettu sitoutuminen ihmisen kanssa, jonka kanssa pystyy kommunikoimaan ja tulemaan puolin ja toisin ymmärretyksi kaikissa tilanteissa.
Miksei se voi myös olla romanttinen kosinta ja päiväni prinsessana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei mulla sama :D tai oikeastaan ensin vihjailin miehille kosinnasta jne että haluan naimisiin. Mitään kosintaa ei ikinä kuulut ja vuodet vaan vieri, sitten ilmoitin yksi päivä että turha sitten enää kosiakkaan, en aio enää suostua, enkä suostukkaan jos vielä kosii. Hän ei ole se the one, enkä halua todellakaan naimisiin ihmisen kanssa jota pitää siihen patistaa, haluan jonkun joka HALUAA mielettömästi juuri minut.
Kyllä mun mies HALUAA minut, mutta emme aio koskaan mennä naimisiin. Joillekin ihmisille tämä naimisiinmeno on näköjään jokin ”rakkaustesti”. Mun mies rakastaa minua ja minä häntä, ei siinä tarvita mitään sormuksia ja paperinpalaa todisteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minunkaan mies kosinut. Kyllästyin odottamaan, joten yhden kerran koruliikkeen ohi mennessämme ilmoitin, että nyt haetaan sormukset. Eipä tuo vastustellut, mutta ei vain itse saa aikaiseksi. Sama menettely lasten hankinnan kanssa, oon ilmoittanut päivän, jolloin jätän pillerit pois. Eikä tuo vastaan laita.
Onko miehelläsi ylipäätään mitään mielipiteitä minkään asian suhteen? Minusta olisi tuskastuttavaa olla parisuhteessa ihmisen kanssa, joka ei mitenkään osallistu tai ilmaise omia mielipiteitään yhteisen tulevaisuuden ja siihen liittyvien merkittävien päätösten suhteen.
Sulta ok odottaa toisen kosintaa (osallistumista) mut mieheltä ei? Kosiminen on lähinnä teatraalinen ele. Tahdot voi ilmaista ihan normaalisti keskustelemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mies HALUAA minut, mutta emme aio koskaan mennä naimisiin. Joillekin ihmisille tämä naimisiinmeno on näköjään jokin ”rakkaustesti”. Mun mies rakastaa minua ja minä häntä, ei siinä tarvita mitään sormuksia ja paperinpalaa todisteeksi.
Ja et voi ymmärtää että joku muu haluaa naimisiin kun sinä et sitä halua? Jep.
Niin, mutta minulle se naimisiinmeno on ollut haaveena jo pikkutytöstä. Minä katkeroituisin vain jos mies ei haluaisi viedä minua vihille, haluan olla oikea vaimo enkä pelkkä tyttöystävä tai avopuoliso.