Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulu vaatii jatkuvaa aktiivista osallistumista oppilaiden vanhemmilta, Wilmassa koko ajan kehotuksia tehdä sitä ja tätä ja jatkuvaa lasten ...

Vierailija
05.01.2018 |

Ei omassa lapsuudessa ollut tällaista, että jatkuvasti vanhempien pitää osallistua lasten koulunkäyntiin. Arviointi tuli todistuksen muodossa jouluna ja keväällä. Ei ollut edes reissuvihkoja.

Nyt endin päiväkodista tuli useana päivänä viikossa tiedotetta ja muistutusta mitä pitää olla mukana ja jatkuvasti jotain teemapäivää. Luulin, että koulun alettua muuttuisi, mutta pahemmaksi menee. Nyt lapsi käy neljättä luokkaa ja jatkuvasti tulee ilmoitusta projekteista, poikkeusakatauluista, milloin mukana pitää olla sininen muovipussi, milloin punainen kartonginpala, jne. Ihan älytöntä. Illalla myöhään tulee Wilmassa ilmoituksia, että seuraavan päivän aikataulu muuttunut, tai pitääkin ottaa sinisen muovipussin sijaan vihreä (karrikoidusti). Jos viimeisenä ennen nukkumaanmenoa ei vielä tarkista Wilmaa, lapsi saattaa mennä vahingossa väärään aikaan kouluun, tai luistimet puuttua, kun opettaja on illalla klo 22 ilmoittanut, että jäätilanne näyttääkin hyvältä ja aamulla luistellaankin sisäliikunnan sijaan.

Jatkuvaa poikkeusta päivien ohjelmissa ja älyttömiin aikoihin ilmoitettuna.

Lisäksi tulee valitusta naurettavista asioista, kuten: teki matikan kirjasta väärän tehtävän, oli purkka suussa välitunnilla, keikkui tuolilla. Onko nuo niin kovia rikkeitä, ettei opettaja voi vaan todeta oppilaalle, että mikä on se oikea matikan tehtävä, ota purkka pois suusta, tai älä keiku tuolilla. Miksi tällaisista asioista saa "rikosrekisteriin" merkinnän. Jatkuvasti kotona pitää puhutella lasta näistä "rikkeistä", kun opettaja ilmoittaa wilmassa kaikista asioista "keskustelkaa tästä asiasta kotona". Niin, keskustellaan siitä vihaisesti, ja annetaan kotiarestia, että on tehnyt väärän tehtävän tunnilla.

Lapsi ei ole häirikkö, ei metelöi tunnilla. Miksi pitää keksimällä keksiä negatiivista palautetta Wilmaan ja kehoittaa pitämään kotona keskustelun.

Pidän myös tuota opettajan neuvomista "keskustelkaa asiasta kotona" suorastaan v-mäisenä. Mikä hän on kehoittamaan meitä mitä teemme. Tottakai keskustelemme lapsen teoista kotona, mutta mikä hän on neuvomaan ja kehoittelemaan meitä! Olemme ihan fiksu perhe, koulutetut vanhemmat ja tavallinen koululainen ja pikkusisarus.

Kaiken huippu on, että opettaja oli kysynyt kaikilta, mitä kunkin oppilaan vanhemmat tekevät työkseen! Tätä ihmettelin. Miten se vaikuttaa lasten koulunkäyntiin? Onko siivoojan lapsi huonommassa asemassa, kuin juristin lapsi? Miksi opettaja halusi tietää vanhempien ammatit? Oli pitänyt myös näyttää piirtoheittimellä taululle heijastetulta kartalta, missä kukin asuu. Mitä ihmettä opettajalle kuuluu oppilaiden asuinpaikat?

Olen vaan niin kyllästynyt koulumkäyntiin, tuntuu että opettajat ovat melko omituisia ja uteliaita ja ilkeitäkin.

Ysiluokan kevätjuhlaa odotellessa...

Kommentit (1366)

Vierailija
1081/1366 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettajalta kommentti tähän:

Erityisesti silloin kun lapselle tehdään tehostetun tai erityisen tuen päätös Wilmassa tulee olla merkittynä näitä, esumerkiksi vaikka nuo koulutarvikkeiden unohdukset. Muuten ollaan tilanteessa että oppimissuunnitelmaan kirjataan että on tuen tarvetta tässä ja tuossa asiassa, ja huoltaja on että miksi kotia ei ole informoitu tästä yhtään.

Ja kyllä, mieluummin tekisin muuta kuin kirjaisin näitä ja oppimissuunnitelmia Wilmaan, kun tuen määrä luokassa ei lisäänny yhtään vaikka näihin kirjaamiseen käyttää valtavasti aikaa.

Vierailija
1082/1366 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin ja koulun yhteistyötä lapsen parhaaksi 💞

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1366 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta ihan erilaiset kokemukset ja Helsingistä nekin. Kaksi lasta koulussa, toinen nyt kasilla, toinen vitosella.

Molempien lasten alakoulun opettajat laittaneet wilmaan n. 2 vko välein tiedotteen, jossa kertoo, mitä ovat tehneet ja jos on jotain erityisohjelmaa tiedossa ja mitä tarvitaan. Tieto on aina tullut n. 2 vko aikaisemmin. Koskaan ei ole viimeisenä iltana pyydetty mitään. Eikä muutenkaan mitään pahvinpalasia ole pyydetty. Joskus on tullut tieto, että keräävät maitopurkkeja tms. vaikka askartelua varten, mutta niidenkään tuominen ei ole pakollista eikä kenenkään askartelut jää siitä kiinni.

Kuopuksen opettaja kirjaa unohtuneet läksyt, muuten omat lapseni eivät koskaan ole saaneet kuin keltaisia hyvä-merkintöjä. Joskus on ollut riitoja tms, joista on tullut viesti, että selvitettiin koulussa, mutta tiedoksi.

Ehkä meille vaan on sattunut hyvät opettajat. Lapset ovat ihan tavallisia lapsia.

Vierailija
1084/1366 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle: ei koulu vaadi.

Wilmamerkinnät ovat tiedoksi. Niille vanhemmille, jotka haluavat tietää lapsensa koulunkäynnistä.

Sieltä voi sitten vanhemmat ihan itse käydä merkintöjä tsekkaamassa joka päivä tai vaikka kerran viikossa tai harvemmin, miten kukakin haluaa.

Opettajilta kyllä vaaditaan wilmamerkintöjä ja nopein tapa se onkin saattaa huoltajien tietoon isot ja pienet asiat, hyvät ja pahat.

Huoltajat sitten itse päättää, miten reagoivat ja reagoivatko.

Mutta ei koulu mitään vaadi.

Vierailija
1085/1366 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wilmaan tulee sen tasoisia merkintöjä, että lapsella lippis päässä aina tunnin alussa ja tästä joutuu huomauttamaan. Samaan aikaan iso osa opettajista ei välitä lippiksen pidosta mitään eikä tarvitsekaan. Miten lapsi tai nuori muistaa juuri tietyn tunnin alussa ottaa lippiksen pois, miten hän kokee eri opettajien ristiriitaiset ohjeet. Koulu on arkea. Taistelut murrosikäisten kanssa kannattaa valita. Osa peittää finnistä otsaansa. Osalla rasvoittuu hiukset liikaa, vaikka pesee hiukset joka päivä. Monille lippis on arjen asuste. Mikä ongelma? Kunhan ei juhlaan tule lippis päässä. Joskus on tullut viesti, että kumi puuttuu. Haloo!!! Tämmöiset viestit ovat simputusta, jotka lisäävät koulupahoinvointia. Oikeat ongelmat ymmärrän kuten tarkoituksellisen häiriköinnin, kiusaamisen tai koulunkäynnin laiminlyönnin. Mutta en aikuisenakaan en ole niin täydellinen, etten vuoden aikavälillä jotain voisi unohtaa. Samaan aikaan nuoret kertovat, että kun opettaja unohtaa jotain, se on vaan, et hupsis unohtui.

Lippiksen oppitunnilla kieltävä opettaja toimii oikein. Opettajan yhtenä tehtävänä on antaa tapakasvatusta. Suomalaisiin hyviin tapoihin kuuluu, että päähine otetaan päästä pois sisätiloissa. Myös muiden opettajien pitäisi olla samalla linjalla.

Myös teinien on hyvä oppia, että pienistä asioista ei maailma romahda. Lippiksen voi ottaa päästä, vaikka otsassa olisikin finni. Likaisen tukan voi pestä ja jos on jäänyt pesemättä, ei voi mitään. Niillä mennään. Maailma ei romahda finnistä rai rasvatukasta. Jos niistä tulee koulupahoinvointia, jotain on mennyt kotikasvatuksessa pieleen, kun mitään ei kestetä.

Missä on suomalainen sisukkuus? Historiaa jo.

Höpö höpö. Oma teinini toimii juuri noin, että lippis päässä lähes aina. Silti keskiarvo ollut aina yli yhdeksän, on reipas ja hyvin urheilullinen eikä ketään kiusaa. Siinä on sinnikkyyttä tarpeeksi. Mulle on ihan sama onko lippis päässä koulussa tsi kotona. Ajat ja tavat muuttuvat. Tuommoinen vanhanaikainen tapakulttuuri ei ole tätä päivää enää.

Voi voi. Työelämä on vielä melkoisen konservatiivista. Noin heikoilla käytöstapatiedoilla ei ole mitään asiaa töihin kansainvälisiin firmoihin. Teette vanhempina karhunpalveluksen lapsellenne, kun ette opeta häntä käyttäytymään hyvin ja tilasuuden vaatimalla tavalla.

Mulle on varmaan sit sattunut todella lunkit työpaikat. Ei ole yhdessäkään nillitetty vaatetuksesta. Edellisessä työpaikassa, kun yövuoroissa oli hiljaista pelattiin PS3:sta, ja yleensä vaan puhuttiin paskaa kaikesta. Nykyisessä en aina edes tietä onko työkaverit etänä tai paikan päällä. Välttämättä et näe niitä koko päivänä. Sama koskee pomoa, mikäli en hänen autoaan näe parkissa, niin silloin on luultavasti etänä.

Vierailija
1086/1366 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei sinun tarvitse ysiluokan kevätjuhlaan saakka odotella.

Yläkoulun puolella opettajilla on aika harvoin mitään wilmaviestiteltävää vanhemmille. Aika paljon tiedotetaan vain suoraan oppilaille.

Yläkoulussa alkaakin se koepäivä ja -aluesirkus. Muuttuu monta kertaa päivässä.

Kuudes lapsi yläkoulussa enkä muista että kertaakaan olisi muuttunut koealue tai -päivä.

Vierailija
1087/1366 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja. Koulumme vanhemmat eivät joudu mitenkään aktiivisesti osallistua lastensa kouluun. Omien lasteni Wilmat eivät ole kuormittaneet minua.

Uskon, että Wilman käytössä on suuria eroja, kuten on myös suuria eroja viestien vastaanottajissakin eli huoltajissa.

Lisäksi kaikkien lasten Wilmat eivät "laula" jatkuvasti edes tuntimerkintöjen suhteen, koska tuntikäyttäytyminen on asiallista ja tavarat ovat lapsella mukana ja läksyt tehtyinä.

Vierailija
1088/1366 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wilmaan tulee sen tasoisia merkintöjä, että lapsella lippis päässä aina tunnin alussa ja tästä joutuu huomauttamaan. Samaan aikaan iso osa opettajista ei välitä lippiksen pidosta mitään eikä tarvitsekaan. Miten lapsi tai nuori muistaa juuri tietyn tunnin alussa ottaa lippiksen pois, miten hän kokee eri opettajien ristiriitaiset ohjeet. Koulu on arkea. Taistelut murrosikäisten kanssa kannattaa valita. Osa peittää finnistä otsaansa. Osalla rasvoittuu hiukset liikaa, vaikka pesee hiukset joka päivä. Monille lippis on arjen asuste. Mikä ongelma? Kunhan ei juhlaan tule lippis päässä. Joskus on tullut viesti, että kumi puuttuu. Haloo!!! Tämmöiset viestit ovat simputusta, jotka lisäävät koulupahoinvointia. Oikeat ongelmat ymmärrän kuten tarkoituksellisen häiriköinnin, kiusaamisen tai koulunkäynnin laiminlyönnin. Mutta en aikuisenakaan en ole niin täydellinen, etten vuoden aikavälillä jotain voisi unohtaa. Samaan aikaan nuoret kertovat, että kun opettaja unohtaa jotain, se on vaan, et hupsis unohtui.

Omilla lapsillani ihmetystä aiheutti, kun opettaja saa myöhästyä jokaiselta tunnilta 10-20 min. Opettaja saa syödä ja juoda tunnilla. Opettaja saa puhua henkilökohtaista puhelua tunnilla, mm. riidellä tyttärensä kanssa. Opettaja saa nimitellä oppilaitaan luokan edessä.

Opettaja ottaa nimet ylös liikuntapäivän aikana ja häipyy, vaikka luokanvalvojalla on velvollisuus olla paikalla.

Kaikki edellämainittu on oppilailta kielletty. Luulisin, että opettajan kuuluisi näyttää esimerkkiä hyvästä käytöksestä ja työmoraalista.

Oppilaalle tulee merkintä jokaisesta pikkuasiasta, mutta aikuisilla on vapaus tehdä mitä tahansa. Ainakin kiva koulussa.

Vierailija
1089/1366 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni lapset saavat paljon tuntimerkintöjä Wilmaan huonosta ja levottomasta käyttäytymisestä. Ystäväni haukkuu aina poikkeuksetta opettajaa asian takia. Opettaja on niuho. Ikinä hän ei ole nähnyt mitään vikaa omien lastensa käyttäytymisessä. Ja sen kerran, kun lapsi oli porukalla kiusannut luokkakaveria ja opettaja oli asiaan puuttunut, niin syy oli sillä kerralla ystäväni mielestä kiusatussa lapsessa, koska hän on niin outo, ettei ole ihme, että kiusataan.

En voi ymmärtää, miten jotkut ihmiset eivät näe mitään vikaa oman lapsensa käyttäytymisessä. Syy ja vika on aina jossain toisessa.

Vierailija
1090/1366 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omilla lapsillani ihmetystä aiheutti, kun opettaja saa myöhästyä jokaiselta tunnilta 10-20 min. Opettaja saa syödä ja juoda tunnilla. Opettaja saa puhua henkilökohtaista puhelua tunnilla, mm. riidellä tyttärensä kanssa. Opettaja saa nimitellä oppilaitaan luokan edessä.

Opettaja ottaa nimet ylös liikuntapäivän aikana ja häipyy, vaikka luokanvalvojalla on velvollisuus olla paikalla.

Kaikki edellämainittu on oppilailta kielletty. Luulisin, että opettajan kuuluisi näyttää esimerkkiä hyvästä käytöksestä ja työmoraalista.

Oppilaalle tulee merkintä jokaisesta pikkuasiasta, mutta aikuisilla on vapaus tehdä mitä tahansa. Ainakin kiva koulussa.

Jos opettaja todellakin toimii noin, hän toimii väärin. Ota huomenna yhteyttä koulun rehtoriin eli opettajan lähimpään esimieheen. Täällä asiasta kirjoittamalla mikään ei korjaannu.

Vierailija
1091/1366 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sympatiat ap:lle. Meillä on onneksi nyt koulussa rauhoittunut tuo tilanne vähän, mutta eskarissa otti ihan tosissaan pannuun. Milloin mitäkin pirun maitotölkkejä piti olla kuskaamassa ja milloin mitäkin pikku eväitä olla pakkaamassa mukaan, kun menivät lähimetsään. Joo, piknik on kiva idea, kun se ei tapahdu joka viikko ja vaikka tapahtuisikin, mutta kun on sitä kaikkea muuta oheisjuttua. Teemaa joka hiton lähtöön ja alituiseen.

Nykyisin olen miettinyt tätä hiihto-luistelukuviota. Olen vanhempi, joka kunnioittaa koulun kasvatus- ja opetustehtävää, mutta koska nyt alkaa olla selviö, mihin suuntaan nämä Suomen talvet ainakin täällä etelässä menevät, eli lunta ja jäätä on ehkä kerran talvessa, jos sitäkään, en osta luistimia, enkä suksia lapsille. Minulle on se ja sama, miten koulu asian järjestää, mutta itse en tuhlaa siihen rahojani tai luonnonvaroja.

Onneksi en ole opettaja, mulla menisi hermo tällaisiin vastarannankiiskeihin.

Olisiko parempi, jos lapsenne istuisi kaikki koulupäivät mieluiten vain sisällä välineinään kynä ja vihko/kirja?

Minä mielelläni kuskaan niitä maitotölkkejä, hankin käytetyt luistimet ja teen enemmän kuin mielelläni retkieväät valmiiksi reppuun, sillä on huikeaa, että lastani viedään eri paikkoihin. Siis joku muukin vie kuin minä tai mieheni. :D

Ongelma ei ole se että niitä tarvikkeita tilaillaan vaan se että se tilailu tehdään niin hemmetin myöhään!!!!

22.30 tullut viesti, että huomenna kaikille keltaiset vaatteet päälle.

Satuin lukemaan viestin illalla, mutta keltaisia vaatteita meiltä ei löytynyt.

Ei ollut löytynyt muiltakaan. Ope oli ollut kuulemma hyvin kiukkuinen!

Vierailija
1092/1366 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sympatiat ap:lle. Meillä on onneksi nyt koulussa rauhoittunut tuo tilanne vähän, mutta eskarissa otti ihan tosissaan pannuun. Milloin mitäkin pirun maitotölkkejä piti olla kuskaamassa ja milloin mitäkin pikku eväitä olla pakkaamassa mukaan, kun menivät lähimetsään. Joo, piknik on kiva idea, kun se ei tapahdu joka viikko ja vaikka tapahtuisikin, mutta kun on sitä kaikkea muuta oheisjuttua. Teemaa joka hiton lähtöön ja alituiseen.

Nykyisin olen miettinyt tätä hiihto-luistelukuviota. Olen vanhempi, joka kunnioittaa koulun kasvatus- ja opetustehtävää, mutta koska nyt alkaa olla selviö, mihin suuntaan nämä Suomen talvet ainakin täällä etelässä menevät, eli lunta ja jäätä on ehkä kerran talvessa, jos sitäkään, en osta luistimia, enkä suksia lapsille. Minulle on se ja sama, miten koulu asian järjestää, mutta itse en tuhlaa siihen rahojani tai luonnonvaroja.

Olisiko parempi, jos lapsenne istuisi kaikki koulupäivät mieluiten vain sisällä välineinään kynä ja vihko/kirja?

Minä mielelläni kuskaan niitä maitotölkkejä, hankin käytetyt luistimet ja teen enemmän kuin mielelläni retkieväät valmiiksi reppuun, sillä on huikeaa, että lastani viedään eri paikkoihin. Siis joku muukin vie kuin minä tai mieheni. :D

Ongelma ei ole se että niitä tarvikkeita tilaillaan vaan se että se tilailu tehdään niin hemmetin myöhään!!!!

Vaikea on uskoa tuota asiaa. Jos asia kuitenkin on totta, ope ei ehkä ole ihan työkunnossa. Opettajankin mielenterveys voi horjua.

Vierailija
1093/1366 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa voi vaan todeta, että ei mahda mitään, jos on ollut kiukkuinen. Mikähän idea tuossa on ollut takana? Keltainen on sen verran "outo" väri vaatteissa, että niitä ei ihan jokaiselta kaapista löydy.

Vierailija
1094/1366 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea on uskoa tuota asiaa. Jos asia kuitenkin on totta, ope ei ehkä ole ihan työkunnossa. Opettajankin mielenterveys voi horjua.

Minä uskon täysin, meille tuli esikoisen ekan luokan opelta jatkuvasti tuolla lailla ohjeita.

Vierailija
1095/1366 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon täysin, meille tuli esikoisen ekan luokan opelta jatkuvasti tuolla lailla ohjeita.

Samainen opettaja muuten myöhästyi jokaikinen aamu koko ekan luokan. Joka aamu.

Vierailija
1096/1366 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa kuin töissä kirjoitti:

Ja jollei kerro, vanhemmat syyttävät miksei opettaja ilmoita mitään. Jos ilmoittaa vain

" Taina itki tunnilla" haukutaan opettaja siitäkin.

Miten itse kirjoittaisit näihin pakollisiin koteihin lähetettäviin viesteihin, joita työnantajasi sinulta velvoittaisi?

Yksi hyvä neuvo sinulle- älä stressaa niistä viesteistä, ovat vain tiedoksi. Ja toinen neuvo on keskustella ystävällisellä aloitteella opettajan kanssa. Sitten huomaat, että hän vain viestii 28 viestiä koulupäivän jälkeen. Ei varmasti halua pahoittaa kenenkään mieltä.

Minultakin koulussa kysyttiin mitä vanhemmat tekee työksi. Vastasin silloin mielelläni ja yhtä mieluusti kuulin ammatteja, joista en ollut ennen kuullutkaan. Sekin oli siis opetusta.

En muista enää kaikkia yksityiskohtia, mutta veljeäni lienee huvittanut, kun jälkikasvu oli kuulemma koulussa tai jossakin kertonut, että meidän isä on vaan kotona, jotain tuohon tyyliin. Hän työskenteli siis jo ennen koronaa kotitoimistosta käsin ja tulot vaihtelevat, mutta tekee aika paljon töitä ja on muistaakseni "päässyt verokoneeseenkin" yli 100teur tuloilla jonakin vuonna. Pieni lapsi voi silti käsittää, ettei isä käy töissä, on kotona vaan. Toisaalta ymmärrän, että vähän isompi ja asioita enemmän ymmärtävä lapsi voi hävetä, jos vanhempi on vaikkapa työtön ja muut kertovat vanhempien hienoilta kuulostavista ammateista, joten ehkä olisi parempi, ettei näitä julkisesti muiden edessä kysyttäisi.

Vierailija
1097/1366 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Odottaako koulu että vanhemmat osallistuisivat omien lastensa kasvattamiseen? Että kehtaavatkin...

Nykyvanhemmat eivät osaa vanhemmuudesta mitään, eivät välitä mitä lapsensa tekevät kunhan ovat poissa jaloista ja silmistä. Kyllä ne poliisit sitten ilmoittavat jos on jotkut rajat ylitetty...

Hävettää ja suututtaa nykypäivän nuoret vanhemmat. Nuorisorikollisuus saa rehottaa vapaasti.

Vierailija
1098/1366 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt on sen luokan pyyntö että voi hyvin olla toteuttamatta vaikka viesti tulisi ajoissakin. Ei ole mitään järkeä ostaa yhtä koulupäivää varten uutta vaatetta eikä minun lapseni ainakaan suostuisi sellaista edes pukemaan. Ehkä ekalla olisi pukenut mutta ei tosiaan enää laita mitään "noloa" päälleen.

Ja eihän noita pyyntöjä muutenkaan ole pakko toteuttaa. Jos maitotölkkiä ei vie tai lapsella on mukana luistimet sisäliikuntakamojen sijaan niin eihän siihen nyt kukaan kuole. Jos opettaja valittaa asiasta lapselle niin sitten tietenkin yhteys kouluun. Mutta viime tipassa toteutettuja pyyntöjä ei minusta tarvitse toteuttaa.

Vierailija
1099/1366 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Odottaako koulu että vanhemmat osallistuisivat omien lastensa kasvattamiseen? Että kehtaavatkin...

Nykyvanhemmat eivät osaa vanhemmuudesta mitään, eivät välitä mitä lapsensa tekevät kunhan ovat poissa jaloista ja silmistä. Kyllä ne poliisit sitten ilmoittavat jos on jotkut rajat ylitetty...

Hävettää ja suututtaa nykypäivän nuoret vanhemmat. Nuorisorikollisuus saa rehottaa vapaasti.

Ei mun lapsuudessa äidit yötä myöten mitään miekkoja tai jugurttipurkkeja kaivelleet tai viestejä aamutuimaan availleet.

Äitini kävi koululla kun menin ekalle ekana päivänä, neljän  ekan luokan joulujuhlissa ja sitten kun pääsin ylioppilaaksi. Muuten koulu hoiti koulun asiat ja minä sen koulunkäynnin. Mitään reissuvihkoa ei edes ollut.

Vierailija
1100/1366 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun lapsuudessa äidit yötä myöten mitään miekkoja tai jugurttipurkkeja kaivelleet tai viestejä aamutuimaan availleet.

Äitini kävi koululla kun menin ekalle ekana päivänä, neljän  ekan luokan joulujuhlissa ja sitten kun pääsin ylioppilaaksi. Muuten koulu hoiti koulun asiat ja minä sen koulunkäynnin. Mitään reissuvihkoa ei edes ollut.

Nyt puhuttiinkin kasvattamisesta kotona. Totuus on se, että aika moni lapsi on melkein vieraantunut vanhemmistaan. Kasvatuksen hoitaa pääasiassa koulu-harrastusseura-youtube/tiktok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi