Aktiivimallin kannattaja: antaisitko työsi minulle?
Tulisin mielelläni palkkatyöhön ja sinä saisit puolestasi jäädä nauttimaan leveästä sosiaaliturvasta, sohvalla makoilusta ja näistä muista työttömyyden huikeista eduista, joista meitä työttömiä niin kadehditaan.
Milloin voisin aloittaa? Olen korkeakoulutettu (FM) markkinoinnin ja viestinnän osaaja, mutta kokemusta on kaikenlaisesta työstä siivoamisesta ja kaupan kassalta asiantuntijahommiin. Kaikkea voi siis ehdottaa, eiköhän me joku diili saada aikaan ja pääset viettämään lokoisia työttömän päiviä vaikka heti huomenna.
Kommentit (321)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyy sekä opistotason tutkinto että maisterin paperit.
Ajattelin ehdottaa vuorottelua työssä Te-keskuksen työvoimaneuvojan kanssa.
Mitähän minulle vastaa?Hän vastaa, että ole hyvä. Saisit eturivin paikan työstä, jota kaikki väheksyy ja halveksii. Veikkaanpa ettet pystyisi edes työtäni hoitamaan, mutta tervetuloa kokeilemaan. Meillä aloitti juuri kaksi määräaikaista työntekijään, me jo veikkailemme milloin saavat tarpeeksi. Me olemme vuosien varrella kasvattaneet paksun nahan, ja siltikin välillä työ menee ihon alla ja tunteisiin.
t työkkärin täti
Älä viitsi leikkiä työkkärin-tätiä.
Sitä paitsi jos aidosti olet sellainen ja sinulla on "paksu nahka", olet luultavasti sairain kusipää mitä tässä keskustelussa on mukana. Laitat ihmisiä karenssiin tai muuten vaan pupuhyppimään jotta saat pidettyä oman työsi.
Puhumattakaan pomojesi mielistelystä.
Miten sairas sinun täytyykään olla, kun tälläisia kirjoittelet? Kutsut ventovierasta ihmistä sairaaksi kusipääksi, ja mielistelijäksi, millä oikeudella? Ei taida teikäläistä olla älynlahjoilla siunattu...Toivon koko sydämestäni, että nämä sairaat kirjoitukset bannataan, ja jatkossa täälläkin voisivat fiksut ihmiset keskustella rakentavassa hengessä. Tällä palstalla on kyllä Suomen sairaimmat yksilöt, jota ei terveydenhuoltokaan voi enää auttaa. Todella surullista.
Ps no wonder, että olet työtön.
Mikäli viitsisit itse asioida työkkärissä, tietäisit asian. On siellä toki hyviäkin virkailijoita, mutta huono 10% pilaa kaikkien maineen.
Älä unta näe. Sinun tulee hankkia työsi ihan itse, ei ole meidän muiden työssäkäyvien asia antaa sinulle tuosta vain töitä.
T. Markkinointialan esimies
Suurimman osan ammateista oppii tekemällä. Tutkintopaperit eivät takaa mitään. Muutama kuukausi sorvin ääressä opettaa kaiken. Täällä jotkut lähihoitajat huutelevat ettei heidän ammattiaan opi tekemällä. Onhan meillä ollut valelääkäreitä ja hoitajia eli kyllä oppii! Eri asia aivokirurgit ja tekniikan alan osaajat.
Tääkkä on melko itseriittoisia ihmisiä koska oikeasti luulevat olevansa korvaamattomia. Vuosi 2018 saattaa tuoda sinne sinunkin työpaikallesi vähennystarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyy sekä opistotason tutkinto että maisterin paperit.
Ajattelin ehdottaa vuorottelua työssä Te-keskuksen työvoimaneuvojan kanssa.
Mitähän minulle vastaa?Hän vastaa, että ole hyvä. Saisit eturivin paikan työstä, jota kaikki väheksyy ja halveksii. Veikkaanpa ettet pystyisi edes työtäni hoitamaan, mutta tervetuloa kokeilemaan. Meillä aloitti juuri kaksi määräaikaista työntekijään, me jo veikkailemme milloin saavat tarpeeksi. Me olemme vuosien varrella kasvattaneet paksun nahan, ja siltikin välillä työ menee ihon alla ja tunteisiin.
t työkkärin täti
Älä viitsi leikkiä työkkärin-tätiä.
Sitä paitsi jos aidosti olet sellainen ja sinulla on "paksu nahka", olet luultavasti sairain kusipää mitä tässä keskustelussa on mukana. Laitat ihmisiä karenssiin tai muuten vaan pupuhyppimään jotta saat pidettyä oman työsi.
Puhumattakaan pomojesi mielistelystä.
En ole tämä työkkärin täti, mutta luuletko tosiaan, että työkkärin tädillä on oikeus ja valta päättää itse, että laittaako jollekin karenssin vai ei? Mikäli joku käyttää omaa valtaansa niin on äkkiä entinen työkkärin täti ja silloin saamme taas uuden aktivoitavan työttömän!
Samaa virttä ne vartijatkin veisas Dachaussa aikoinaan...
Vierailija kirjoitti:
Älä unta näe. Sinun tulee hankkia työsi ihan itse, ei ole meidän muiden työssäkäyvien asia antaa sinulle tuosta vain töitä.
Hah hah hah, "markkinointiala" turhista turhin. Voi että, no kai tämä olikin vitsiksi tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisin mielelläni palkkatyöhön ja sinä saisit puolestasi jäädä nauttimaan leveästä sosiaaliturvasta, sohvalla makoilusta ja näistä muista työttömyyden huikeista eduista, joista meitä työttömiä niin kadehditaan.
Milloin voisin aloittaa? Olen korkeakoulutettu (FM) markkinoinnin ja viestinnän osaaja, mutta kokemusta on kaikenlaisesta työstä siivoamisesta ja kaupan kassalta asiantuntijahommiin. Kaikkea voi siis ehdottaa, eiköhän me joku diili saada aikaan ja pääset viettämään lokoisia työttömän päiviä vaikka heti huomenna.
Minun työtäni et voisi tehdä kun tutkintosi ei siihen riitä ihan jo lain mukaan. Ihan itse lähdin tälle alalle opiskelemaan ja tiedossa oli että töitä riittää ja aina voi alkaa yrittäjäksi.
Mitä ihmettä? Miten niin tutkinto ei riitä? Eikö se mennytkään niin, että kun työnhakija vain päättää ja haluaa, hän voi tehdä mitä tahansa ja mennä minne tahansa?
Siksi kai niitä toimenpiteitä tarvitaan, jos kovasta koulutuksesta huolimatta ei vain työllisty. Mitä se kunkin kohdalla sitten tarkoittaa, on yksilöllistä. Tiedän kokemuksesta, että mausterin tutkinto on ole työpaikan tae.
Mitä toimenpiteitä? Siis kun alennetaan työttömyyskorvausta, työllisen mahdollisuudet paranevat? Kerro nyt, miten ihmeessä tämä logiikka toimii. Pystytkö sinä juoksemaan kovempaa kuin Usain Bolt, jos sinun palkkasi puolittuu?
Justiin55 kirjoitti:
Suurimman osan ammateista oppii tekemällä. Tutkintopaperit eivät takaa mitään. Muutama kuukausi sorvin ääressä opettaa kaiken. Täällä jotkut lähihoitajat huutelevat ettei heidän ammattiaan opi tekemällä. Onhan meillä ollut valelääkäreitä ja hoitajia eli kyllä oppii! Eri asia aivokirurgit ja tekniikan alan osaajat.
Tääkkä on melko itseriittoisia ihmisiä koska oikeasti luulevat olevansa korvaamattomia. Vuosi 2018 saattaa tuoda sinne sinunkin työpaikallesi vähennystarpeen.
No voihan sitä koittaa katetroida tai kanyloida tai tehdä haavahoitoa ihan vaan tekemällä oppii periaatteella. Mutta ehkä parempi vaan hankkia se koulutus. Eli sairaanhoitaja. Töitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on katkera kana ku ei o päässy töihin
Tottakai töihin pääsemättömyys katkeroittaa. Mikäs sinun tekosyysi on?
Oon opiskelija ja pääsen trainee ohjelmiin. Palkka ehkä huono mutta enpä oo valtion elätti.
Kysyin, mikä on tekosyy katkeruudellesi. Oletko katkera, koska olet opiskelija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah hah hah, "markkinointiala" turhista turhin. Voi että, no kai tämä olikin vitsiksi tarkoitettu.
Ei mikään ala ole turha, vaikka sitä ei arvostettaisi ollenkaan. Kyllä jokaiselle alalle löytyy varmasti asiakkaita ketkä haluavat kyseisen alan tietotaitoa käyttää hyödykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ala ole turha, vaikka sitä ei arvostettaisi ollenkaan. Kyllä jokaiselle alalle löytyy varmasti asiakkaita ketkä haluavat kyseisen alan tietotaitoa käyttää hyödykseen.
Totta! Jos joku maksaa siitä ja tuotat jollekin lisäarvoa, ei se ole turhaa. Myynti ja markkinointi ovat elintärkeitä osia yrityksessä, kuten monet muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun työtäni et voisi tehdä kun tutkintosi ei siihen riitä ihan jo lain mukaan. Ihan itse lähdin tälle alalle opiskelemaan ja tiedossa oli että töitä riittää ja aina voi alkaa yrittäjäksi.
Mitä ihmettä? Miten niin tutkinto ei riitä? Eikö se mennytkään niin, että kun työnhakija vain päättää ja haluaa, hän voi tehdä mitä tahansa ja mennä minne tahansa?
Siksi kai niitä toimenpiteitä tarvitaan, jos kovasta koulutuksesta huolimatta ei vain työllisty. Mitä se kunkin kohdalla sitten tarkoittaa, on yksilöllistä. Tiedän kokemuksesta, että mausterin tutkinto on ole työpaikan tae.
Mitä toimenpiteitä? Siis kun alennetaan työttömyyskorvausta, työllisen mahdollisuudet paranevat? Kerro nyt, miten ihmeessä tämä logiikka toimii. Pystytkö sinä juoksemaan kovempaa kuin Usain Bolt, jos sinun palkkasi puolittuu?
Otetaan kuvitteellinen rautalankaesimerkki.
Tilanne nyt:
- Tukea saa netto 800 euroa
- Palkkaa saa netto 1000 euroa
--> Vain 200 euroa siitä, että vapaa-aika menee. Ei viitsi hakea, ajattelee työtön.
Tilanne kannustimen jälkeen:
- Tukea saa enää netto 600 euroa
- Palkkaa saa edelleen netto 1000 euroa
--> Jopa 400 euroa hyvitystä, vaikka vapaa-aika meneekin. Kyllä tuolla jo kannattaa hakea, ajattelee työtön.
Näin se kannustaa maisteriakin menemään töihin. Ei jää ne siivouspalvelut huomioimatta niin helposti työnhaussa.
Toki tämä myös luo uusia työpaikkoja maisterillekin seuraavasti:
Tilanne nyt:
--> Vain 200 euroa siitä, että vapaa-aika menee. Ei viitsi hakea, ajattelee työtön.
- Tonnin paikka on jo mennyt, mutta nyt aukesi uusi, josta palkkaa saa netto 900 euroa
--> Jopa 300 euroa hyvitystä, vaikka vapaa-aika meneekin. Kyllä tuolla jo kannattaa hakea, ajattelee työtön.
Summa summarum: tukien leikkaus (a) täyttäisi nykyiset paikat (b) loisi uusia, kun vähän pienempikin palkka riittäisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta! Jos joku maksaa siitä ja tuotat jollekin lisäarvoa, ei se ole turhaa. Myynti ja markkinointi ovat elintärkeitä osia yrityksessä, kuten monet muutkin.
Mammatkin himoitsevat jotain Luis Vittunin laukkuja. Mammat eivät ehkä ymmärrä, mutta se arvo, mitä he näkevät näissä laukuissa on nimenomaan markkinointiväen aikaansaannosta. Laatu, kuosi ja kaikki ovat ihan tusinaa, mutta brändi on luotu hienosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokaisella on.velvollisuus etsiä työtä itse ja sitäpaitsi olisit opiskellut vaikka lääkäriksi
Olet inhottava anteeksi vain!
Sattuuhan se totuus. Jos ei ole töitä, niin pitää uudelleenkouluttaa itsensä sellaiseen työhön jota on.
Eikä sitä palkkaakaan voi heti vaatia 5000€/kk.
Jos pienemmällä tulee toimeen, niin varmasti saa helpommalla duunin kuin noi tonnikeijut. Ei se työnantajakaan mikään tyhmä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi antaisin? Minun urani tähän asti on minun ponnisteluni tulos ja olen rakentanut cv:ni hyvään kuntoon. Olen itse erehdysten ja yritysten kautta kehittänyt itseäni ja tarttunut mahdollisuuksiin joskus suurillakin riskeillä.
Eivät työssäkäyvät ole työttömille kateellisia tai vihaa heitä. Ihmisiä alkaa vain tympiä maksaa aina vain suurempia veroja, jotka käytetään muiden tukemiseen. Varsinkin kun joissain tapauksissa kyse on ollut siitä ettei koulu ole maistunut, tai että töitä ei ole haluttu tehdä nuoresta saakka, tai omaa osaamista ei ole vaivauduttu kehittämään.
Loppupeleissä jokainen maailmassa vastaa itsestään, vaikkakin Suomessa asiat ovat hyvin kaikilla, kun verrataan muualle maailmaan.
Eihän nallekarkit koskaan mene tasan, ei edes sosialismin kehdossa neukkulassa. Eikä myöskään kapitalismin ihmemaassa USAssa. Jotkut onnistuvat elämässään jotkut eivät, toki olisi kivaa jos kaikki voisivat tehdä niitä juttuja joista pitää ja saada sellaista palkkaa kuin haluaa, mutta ei se vain mene niin.
Oman tilanteen valittaminen ja muiden syyttäminen, sekä uhriutuminen ei auta ketään, ei itseänikään niinä aikoina kun on mennyt heikommin.
Tässä maailmassa on vain pakko ponnistaa ylös uudestaan ja uudestaan ja uudestaan."Loppupeleissä jokainen maailmassa vastaa itsestään..."
Se joka käyttää asiatekstissä tai muutenkin sanaa "loppupeleissä" tuskin on kummoinen työntekijäkään.
Suomen kielen ílmaisu mitä etsit on "loppujen lopuksi"
Entä sitten, onko tämä kovinkin tieteellinen foorumi? Toivottavasti työllistyt hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaan kuvitteellinen rautalankaesimerkki.
Tilanne nyt:
- Palkkaa saa edelleen netto 1000 euroa
--> Jopa 400 euroa hyvitystä, vaikka vapaa-aika meneekin. Kyllä tuolla jo kannattaa hakea, ajattelee työtön.
Näin se kannustaa maisteriakin menemään töihin. Ei jää ne siivouspalvelut huomioimatta niin helposti työnhaussa.
Toki tämä myös luo uusia työpaikkoja maisterillekin seuraavasti:
Tilanne nyt:
- Tonnin paikka on jo mennyt, mutta nyt aukesi uusi, josta palkkaa saa netto 900 euroa
--> Jopa 300 euroa hyvitystä, vaikka vapaa-aika meneekin. Kyllä tuolla jo kannattaa hakea, ajattelee työtön.
Summa summarum: tukien leikkaus (a) täyttäisi nykyiset paikat (b) loisi uusia, kun vähän pienempikin palkka riittäisi
Kun edelleenkään et näe sitä varsinaista ongelmaa. Monikaan työtön ei ajattele noin. Edes se maisteri, jos on ollut tarpeeksi pitkään työttömänä. Ja mitkä paikat tässä siis täyttyisi? Ne puhelinmyyjän paikat.
Uusien työpaikkojen syntyminen palkkojen pienenemisen kautta tapahtuu ensisijaisesti sitä kautta, että työvoiman määrä kasvaa, eli esim opiskelijat ja äitiyslomalaiset menevät töihin. Se, että ne samat työttömät laittavat papereita useampaan paikkaan, ei saa aikaan samaa vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi antaisin? Minun urani tähän asti on minun ponnisteluni tulos ja olen rakentanut cv:ni hyvään kuntoon. Olen itse erehdysten ja yritysten kautta kehittänyt itseäni ja tarttunut mahdollisuuksiin joskus suurillakin riskeillä.
Eivät työssäkäyvät ole työttömille kateellisia tai vihaa heitä. Ihmisiä alkaa vain tympiä maksaa aina vain suurempia veroja, jotka käytetään muiden tukemiseen. Varsinkin kun joissain tapauksissa kyse on ollut siitä ettei koulu ole maistunut, tai että töitä ei ole haluttu tehdä nuoresta saakka, tai omaa osaamista ei ole vaivauduttu kehittämään.
Loppupeleissä jokainen maailmassa vastaa itsestään, vaikkakin Suomessa asiat ovat hyvin kaikilla, kun verrataan muualle maailmaan.
Eihän nallekarkit koskaan mene tasan, ei edes sosialismin kehdossa neukkulassa. Eikä myöskään kapitalismin ihmemaassa USAssa. Jotkut onnistuvat elämässään jotkut eivät, toki olisi kivaa jos kaikki voisivat tehdä niitä juttuja joista pitää ja saada sellaista palkkaa kuin haluaa, mutta ei se vain mene niin.
Oman tilanteen valittaminen ja muiden syyttäminen, sekä uhriutuminen ei auta ketään, ei itseänikään niinä aikoina kun on mennyt heikommin.
Tässä maailmassa on vain pakko ponnistaa ylös uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.Kyllä voi olla ihminen kujalla nykymaailman menosta.
Kertoisitko vähän itsestäsi niin että saamme ihmetellä millainen apina tuollaista tuubaa suoltaa.
En ihan ymmärtänyt miten mielestäsi kommentoija on kujalla. Ymmärrän ajatusta siitä että haluaa nauttia itse oman työn hedelmistä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jotain, että mahdollisuudet työllistyä paranevat! Mitä se nyt kelläkin tarkoittaa. Vaikka joku lisäkoulutus ja ammatillisen taidon hankinta, esiintymisvarmuuden parantaminen, kokonaan uusi koulutus. Tietysti hyvä, jos itse pystyy itseään auttamaan, mutta sitten varmaan työllistyykin melko. Mutta jos on vuosia työttömänä, niin eikö JOTAIN pidä tehdä???? Vai onko ainoa keino korottaa työttömyystukea, jotta työtön juoksisi kovempaa? Entä jos se vain juoksee koko ajan väärään suuntaan?
Vierailija kirjoitti:
Jep. Työpaikoille vaatimus: jos et saa kaikkia oppilaitasi yliopistoon, palkkasi pienenee 20 %. Tai jos yksikään potilaasi kuolee, palkkasi pienenee 30 %. Tässäpä hyvä idea miten saadaan kätevästi palkkakuluja pienennettyä!! Onneksi kouluihin suunnitellaan jo tulospalkkausta, toivottavasti leviää kaikkialle.
Mun ymmärryksen mukaan jotakuinkin kaikki kuolee jossain kohtaa. Tai sitten oon väärässä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahtareille kyytiä saatana! kirjoitti:
Nämä aktiviimallin kannattajat ovat niitä onnekkaita vittupäitä joilla on virat turvatyöpaikoissa, jotka haluavat nostaa omaa entistä leveää elämää muiden kustannuksella vielä leveämmäksi.
Heille ei auta ajatus siitä että mitäpä jos omalle kohdalle sattuu.
Kun omalle kohdalle kolahtaa niin ulina alkaa, mutta nyt ei ala missään muodossa.
Heitä pitää oikeasti lyödä sillä kepillä ja porkkanalla, joilla työttömiä jahdataan.
Minä en antaisi omaa virkaani enkä myöskään haluaisi työttömäksi.
Olen vasemmiston äänestäjä jo kolmannessa polvessa. Minulla on kaksi lasta ja he tulevaisuudessa tulevat äänestämään vasemmistoa.
Olen antanut ääneni kansalaisaloiteeseen ja olen tutustuttanut neljä perhettä samaan aloitteeseen ja yhteensä nimiä on minun kautta saatu aloitteeseen 14 kpl. Toivottavasti numero tuplaantuu tai triplaantuu.
Annetaan nyt selvä merkki näille perkeleille ettei kansa hyväksy heikkojen hakkaamista.
Pistetään ennätys määrä nimiä aloitteeseen. Jakakaa aloitetta sosiaalisessa mediassa niin rajat paukkuu 200 000 ja ylikin!
Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta sanotaan nyt kuitenkin: lapsesi tulevat ihan itse päättämään ketä äänestävät.
Ei muita kommentteja, hyvä että olet työttömän asialla.
Meidän suku on hyvin poliittinen ja asiaa on ylläpidetty tarinoilla sisällissodasta ja telotetuista alaikäisistä sukulaisista yms. Tämä on tärkeä tajuta politiikassa että asioita ei muuteta siten että äänestetään joka vaaleissa eri ihmistä tai eri puoluetta. Politiikka on hidasta ja muutos on hidasta. Ihmisikä on lyhyt ja yhden ihmisen aikana ei muutoksia useinkaan synny. Siksi muutokseen vaadittava päätös on oltava useiden ihmisten ikä. Tämän tajuttua lapsenikin saavat täydet kädet äänestää tai olla äänestämättä.
Tietoisuus siitä että muutos on hidas on ratkaiseva. Siksi meidän suvussa oikeustomielinenkin äänestää aina vasemmistoa. Muuten suuntaa ei voi huomata ja vaikutuksia ei voi huomata.
Meidän suvussa jaetaan yleisesti myös sukunimiä jotka osallistuivat meidän suvun lahtaamiseen. Näiden sukunimien kanssa ei olla tekemisissä varmuuden vuoksi. Tieto kulkee yhä ja sota ei ole ohi. Se käydään tulevaisuudessa ja sitä käydään henkisesti yhä nyt. Sukuni mökillä tässä työpöydällä on valokuvia ihmisistä joita teloitettiin sisällissodan aikana. He tuijottavat minua ja minun kauttani he huutavat oikeutta kaikkialle. Alan vapisemaan hurmoksesta ja kyynelehdin, kun katson näitä ihmiskohtaloita. Heidän elämänsä päätettiin lyhyeen julmasti. Taidan tarvita lasin vodkaa nyt.
Nallekin oli ennen kommari, sitten tuli järkiinsä. Eli vielä on toivoa