Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimallin kannattaja: antaisitko työsi minulle?

Vierailija
04.01.2018 |

Tulisin mielelläni palkkatyöhön ja sinä saisit puolestasi jäädä nauttimaan leveästä sosiaaliturvasta, sohvalla makoilusta ja näistä muista työttömyyden huikeista eduista, joista meitä työttömiä niin kadehditaan.

Milloin voisin aloittaa? Olen korkeakoulutettu (FM) markkinoinnin ja viestinnän osaaja, mutta kokemusta on kaikenlaisesta työstä siivoamisesta ja kaupan kassalta asiantuntijahommiin. Kaikkea voi siis ehdottaa, eiköhän me joku diili saada aikaan ja pääset viettämään lokoisia työttömän päiviä vaikka heti huomenna.

Kommentit (321)

Vierailija
221/321 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on siis X:n kokoinen ryhmä valtavan pätevää ja ahkeraa väkeä työttömänä. Tämän ryhmän olemassa olo pitää hyväksyä. Heitä ei saa häiritä millään tavalla, ei vastia osallistumista mihinkään, koska he ponnistelevat koko ajan saadakseen töitä. Työttömyyden jatkuessa heidän pitää antaa rauhassa ponnistella. Työttömyyskorvauksia pitää nostaa Pohjoismaiselle tasolle. Työssäolevat voidaan myös vaihtaa näihin työttömin, koska he voivat tehdä työn tehokkaammin ja ammattitaitoisemmin, kuin työssäolevat. Mutta jos ei vaihdeta, heidän pitää antaa rauhassa ponnistella, koska he todella tekevät sitä ihan koko ajan.

:D Kiitos, tämä oli päivän paras!

Vierailija
222/321 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi kai haluat yhden Rieseneistäni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/321 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on siis X:n kokoinen ryhmä valtavan pätevää ja ahkeraa väkeä työttömänä. Tämän ryhmän olemassa olo pitää hyväksyä. Heitä ei saa häiritä millään tavalla, ei vastia osallistumista mihinkään, koska he ponnistelevat koko ajan saadakseen töitä. Työttömyyden jatkuessa heidän pitää antaa rauhassa ponnistella. Työttömyyskorvauksia pitää nostaa Pohjoismaiselle tasolle. Työssäolevat voidaan myös vaihtaa näihin työttömin, koska he voivat tehdä työn tehokkaammin ja ammattitaitoisemmin, kuin työssäolevat. Mutta jos ei vaihdeta, heidän pitää antaa rauhassa ponnistella, koska he todella tekevät sitä ihan koko ajan.

Heti toisessa lauseessa menee pieleen. On se nyt kumma, kun ei vieläkään tämä aukea. Heitä todellakin saa häiritä ja vaatia osallistumaan, MIKÄLI näytät, mihin he voivat osallistua. Jos minä sanon, että palkkasi puolittuu, mikäli et mene joka maanantai klo 10 Narniaan, niin oletko vain laiska, jos et sinne mene ja onko palkanalennus ihan oikein sinulle? Mitäs vaikeaa siinä nyt on, tarvitsee vain nousta maanantaina ylös sängystä ajoissa? Vai eikö sinun maanantain uniasi saa häiritä? 

Vierailija
224/321 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulisin mielelläni palkkatyöhön ja sinä saisit puolestasi jäädä nauttimaan leveästä sosiaaliturvasta, sohvalla makoilusta ja näistä muista työttömyyden huikeista eduista, joista meitä työttömiä niin kadehditaan.

Milloin voisin aloittaa? Olen korkeakoulutettu (FM) markkinoinnin ja viestinnän osaaja, mutta kokemusta on kaikenlaisesta työstä siivoamisesta ja kaupan kassalta asiantuntijahommiin. Kaikkea voi siis ehdottaa, eiköhän me joku diili saada aikaan ja pääset viettämään lokoisia työttömän päiviä vaikka heti huomenna.

Tule asbestinpurkuhommiin. Minun ei tarvitse edes luopua paikastani vuoksesi, sillä alalla on huutava työvoimapula. Että tervetuloa vaan ammattiin missä aidosti työnhaluinen kyllä itsensä elättää.

Ei noitakaan töitä ihan joka paikassa tehdä tai ihan kaikille riitä.

Työkkärin sivuilla kun ei ole ollut maakunnassa yhtään hakemusta.

Tekosyysi miksi et perusta itse alan yritystä?

Onko sinulla sellainen? Mainosta tässä, saat sitä kaivattua työvoimaa ovelles kolkuttaan.

Vai onko olemassa vain mielikuvitusmaassa, eikä siksi löydy nimeä?

En minä marise täällä työpaikan puutteesta.

Vierailija
225/321 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy sekä opistotason tutkinto että maisterin paperit.

Ajattelin ehdottaa vuorottelua työssä Te-keskuksen työvoimaneuvojan kanssa.

Mitähän minulle vastaa?

Uskokaa nyt jo, että sillä tutkintopaperilla ei töitä tehdä.

Sitä tehdään osaamisella ja asenteella. Ne kun on kohdallaan, ei ole työtön ellei halua olla työtön.

Vierailija
226/321 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi kai haluat yhden Rieseneistäni?

Kyllä, jos vaadit, että minun pitää syödä Rieseneitä eikä minulla niitä itselläni ole. 

Vierailija
227/321 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyy sekä opistotason tutkinto että maisterin paperit.

Ajattelin ehdottaa vuorottelua työssä Te-keskuksen työvoimaneuvojan kanssa.

Mitähän minulle vastaa?

Hän vastaa, että ole hyvä. Saisit eturivin paikan työstä, jota kaikki väheksyy ja halveksii. Veikkaanpa ettet pystyisi edes työtäni hoitamaan, mutta tervetuloa kokeilemaan. Meillä aloitti juuri kaksi määräaikaista työntekijään, me jo veikkailemme milloin saavat tarpeeksi. Me olemme vuosien varrella kasvattaneet paksun nahan, ja siltikin välillä työ menee ihon alla ja tunteisiin.

t työkkärin täti

Älä viitsi leikkiä työkkärin-tätiä.

Sitä paitsi jos aidosti olet sellainen ja sinulla on "paksu nahka", olet luultavasti sairain kusipää mitä tässä keskustelussa on mukana. Laitat ihmisiä karenssiin tai muuten vaan pupuhyppimään jotta saat pidettyä oman työsi.

Puhumattakaan pomojesi mielistelystä.

Miten sairas sinun täytyykään olla, kun tälläisia kirjoittelet? Kutsut ventovierasta ihmistä sairaaksi kusipääksi, ja mielistelijäksi, millä oikeudella? Ei taida teikäläistä olla  älynlahjoilla siunattu...Toivon koko sydämestäni, että nämä sairaat kirjoitukset bannataan, ja jatkossa täälläkin voisivat fiksut ihmiset keskustella rakentavassa hengessä. Tällä palstalla on kyllä Suomen sairaimmat yksilöt, jota ei terveydenhuoltokaan voi enää auttaa. Todella surullista.

Ps no wonder, että olet työtön.

Vierailija
228/321 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Työpaikoille vaatimus: jos et saa kaikkia oppilaitasi yliopistoon, palkkasi pienenee 20 %. Tai jos yksikään potilaasi kuolee, palkkasi pienenee 30 %. Tässäpä hyvä idea miten saadaan kätevästi palkkakuluja pienennettyä!! Onneksi kouluihin suunnitellaan jo tulospalkkausta, toivottavasti leviää kaikkialle.

Vierailija
229/321 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tule asbestinpurkuhommiin. Minun ei tarvitse edes luopua paikastani vuoksesi, sillä alalla on huutava työvoimapula. Että tervetuloa vaan ammattiin missä aidosti työnhaluinen kyllä itsensä elättää.

Onko sinulla sellainen? Mainosta tässä, saat sitä kaivattua työvoimaa ovelles kolkuttaan.

Mutta työvoiman puutteesta mariset. On se nyt kumma, kun ei kelpaakaan. 

Vierailija
230/321 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Loppupeleissä jokainen maailmassa vastaa itsestään, vaikkakin Suomessa asiat ovat hyvin kaikilla, kun verrataan muualle maailmaan.

Eihän nallekarkit koskaan mene tasan, ei edes sosialismin kehdossa neukkulassa. Eikä myöskään kapitalismin ihmemaassa USAssa. Jotkut onnistuvat elämässään jotkut eivät, toki olisi kivaa jos kaikki voisivat tehdä niitä juttuja joista pitää ja saada sellaista palkkaa kuin haluaa, mutta ei se vain mene niin.

Oman tilanteen valittaminen ja muiden syyttäminen, sekä uhriutuminen ei auta ketään, ei itseänikään niinä aikoina kun on mennyt heikommin.

Tässä maailmassa on vain pakko ponnistaa ylös uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.

On pakko ponnistaa, mutta ei ole millään lailla eettistä potkia lisää tuota jo ennestään maassa makaavaa. Koska siitä tässä laissa on kyse - ei sinun veroistasi tai CV:stäsi, vaan työttömien rankaisemisesta sen vuoksi, ettei heillä ole töitä.

Mutta työssäkäyvät kustantavat nykyisetkin tuet. Saa heillä kai olla mielipide asiasta?

Kuinka paljon jotain pitäisi tukea, onko ok, että joku vääntää pitkää päivää vain jotta saa maksaa lisää veroa? Ahkeruus pitäisi palkita, ei rangaista. Luuletko että muualla maailmassa on eettisempää, tai edes samaa tasoa?

Ja kysymys oli miksi ihmeessä antaisin työni jollekkin muulle?

Jo muissa Pohjoismaissa työttömyysturvan taso on Suomea parempi.

Sinä et maksa veroistasi muiden makoilua, sinä maksat turvallisesta ja tasavertaisesta yhteiskunnassa, jossa voi nukkua yön yli ilman pelkoa aseellisesta tunkeutumisesta omaan asuntoon.

Tämä on jotenkin niin mahdotonta monien ymmärtää.

Ei poliisit ehdi kaikkien turvallisuutta taata. Vartiainen torkkupeiton alla on tärkeämpi niiden rahoituksen kannalta kuin kukaan keskusteluun osaa ottaneista.

Kyllä minä kykenen tässäkin kohtaa ottamaan ihan itse vastuun omasta ja perheeni turvallisuudesta. Koulutettu laumanvartijakoira, pari AR-15 reserviläiskivääriä ja taktinen pumppuhaulikko pitää huolen että meille ei tulla kuin kutsusta. Ei minun tarvitse vaivata poliisia jos joku meille koittaa tunkeutua. Pappi ja hautausurakoitsija riittää.

"Taktinen pumppuhaulikko" Kuka pelle kirjoittaa tällaista soopaa?

No saapahan ainakin naurut tähän päivään...

Taktisen pumppuhaulikon omistava pelle.

http://www.frankborelli.com/images/rem870.jpg

Tiedätkös, toisin kuin esim. metsästyspumppu?

https://www.gunsamerica.com/UserImages/4123/931232377/wm_8737017.jpg

Nauru pidentää ikää, ole hyvä!

Vierailija
231/321 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahtareille kyytiä saatana! kirjoitti:

Nämä aktiviimallin kannattajat ovat niitä onnekkaita vittupäitä joilla on virat turvatyöpaikoissa, jotka haluavat nostaa omaa entistä leveää elämää muiden kustannuksella vielä leveämmäksi.

Heille ei auta ajatus siitä että mitäpä jos omalle kohdalle sattuu.

Kun omalle kohdalle kolahtaa niin ulina alkaa, mutta nyt ei ala missään muodossa.

Heitä pitää oikeasti lyödä sillä kepillä ja porkkanalla, joilla työttömiä jahdataan.

Minä en antaisi omaa virkaani enkä myöskään haluaisi työttömäksi.

Olen vasemmiston äänestäjä jo kolmannessa polvessa. Minulla on kaksi lasta ja he tulevaisuudessa tulevat äänestämään vasemmistoa.

Olen antanut ääneni kansalaisaloiteeseen ja olen tutustuttanut neljä perhettä samaan aloitteeseen ja yhteensä nimiä on minun kautta saatu aloitteeseen 14 kpl. Toivottavasti numero tuplaantuu tai triplaantuu.

Annetaan nyt selvä merkki näille perkeleille ettei kansa hyväksy heikkojen hakkaamista.

Pistetään ennätys määrä nimiä aloitteeseen. Jakakaa aloitetta sosiaalisessa mediassa niin rajat paukkuu 200 000 ja ylikin!

Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta sanotaan nyt kuitenkin: lapsesi tulevat ihan itse päättämään ketä äänestävät.

Ei muita kommentteja, hyvä että olet työttömän asialla.

Meidän suku on hyvin poliittinen ja asiaa on ylläpidetty tarinoilla sisällissodasta ja telotetuista alaikäisistä sukulaisista yms. Tämä on tärkeä tajuta politiikassa että asioita ei muuteta siten että äänestetään joka vaaleissa eri ihmistä tai eri puoluetta. Politiikka on hidasta ja muutos on hidasta. Ihmisikä on lyhyt ja yhden ihmisen aikana ei muutoksia useinkaan synny. Siksi muutokseen vaadittava päätös on oltava useiden ihmisten ikä. Tämän tajuttua lapsenikin saavat täydet kädet äänestää tai olla äänestämättä.

Tietoisuus siitä että muutos on hidas on ratkaiseva. Siksi meidän suvussa oikeustomielinenkin äänestää aina vasemmistoa. Muuten suuntaa ei voi huomata ja vaikutuksia ei voi huomata.

Meidän suvussa jaetaan yleisesti myös sukunimiä jotka osallistuivat meidän suvun lahtaamiseen. Näiden sukunimien kanssa ei olla tekemisissä varmuuden vuoksi. Tieto kulkee yhä ja sota ei ole ohi. Se käydään tulevaisuudessa ja sitä käydään henkisesti yhä nyt. Sukuni mökillä  tässä työpöydällä on valokuvia ihmisistä joita teloitettiin sisällissodan aikana. He tuijottavat minua ja minun kauttani he huutavat oikeutta kaikkialle. Alan vapisemaan hurmoksesta ja kyynelehdin, kun katson näitä ihmiskohtaloita. Heidän elämänsä päätettiin lyhyeen julmasti. Taidan tarvita lasin vodkaa nyt.

Vierailija
232/321 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta työvoiman puutteesta mariset. On se nyt kumma, kun ei kelpaakaan. 

No en. Opettele mäntti lukemaan ennen kun alat soittamaan suutasi.

Vierailija
233/321 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun työtäni et voisi tehdä kun tutkintosi ei siihen riitä ihan jo lain mukaan. Ihan itse lähdin tälle alalle opiskelemaan ja tiedossa oli että töitä riittää ja aina voi alkaa yrittäjäksi.

Vierailija
234/321 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun työtäni et voisi tehdä kun tutkintosi ei siihen riitä ihan jo lain mukaan. Ihan itse lähdin tälle alalle opiskelemaan ja tiedossa oli että töitä riittää ja aina voi alkaa yrittäjäksi.

Mitä ihmettä? Miten niin tutkinto ei riitä? Eikö se mennytkään niin, että kun työnhakija vain päättää ja haluaa, hän voi tehdä mitä tahansa ja mennä minne tahansa? 

Vierailija
235/321 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on katkera kana ku ei o päässy töihin

Vierailija
236/321 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai töihin pääsemättömyys katkeroittaa. Mikäs sinun tekosyysi on? 

Vierailija
237/321 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Miten niin tutkinto ei riitä? Eikö se mennytkään niin, että kun työnhakija vain päättää ja haluaa, hän voi tehdä mitä tahansa ja mennä minne tahansa? 

Ei ole kyllä mennyt niin missään vaiheessa.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000964459.html

Kuten yllä voit lukea, tuollaiseen työhön työtön voi mennä. Mutta eipä mene.

Vierailija
238/321 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai töihin pääsemättömyys katkeroittaa. Mikäs sinun tekosyysi on? 

Oon opiskelija ja pääsen trainee ohjelmiin. Palkka ehkä huono mutta enpä oo valtion elätti.

Vierailija
239/321 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä antaisin työni sinulle? Pidän työstäni.

Mikä etuoikeus juuri sinulla on työhösi? Oven takana on kymmeniä ellei satoja, jotka voisivat tykätä työstäsi yhtä lailla.

up

Vierailija
240/321 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä antaisin työni sinulle? Pidän työstäni.

Mikä etuoikeus juuri sinulla on työhösi? Oven takana on kymmeniä ellei satoja, jotka voisivat tykätä työstäsi yhtä lailla.

up

Ap me hoitoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi