Eriarvoistava äiti
Ärsyttää! Minun äiti on alkanu ärsyttää nyt ihan kunnolla. Jouluna itkin monta kertaa kun oltiin vanhemmilla kylässä. Mulla on kaksi lasta ja äiti ei ole suostunut hoitamaan niita kun kolme kertaa näiden kolmen vuoden aikana. Joo hänellä ei ole siihen velvollisuutta, mutta siskon lapsia se hoitaa! Nytkin pääsee sisko viikoksi lomailemaan, mutta mun lapsia ei ota edes viikonlopuksi. Asutaan toisessa kaupungissa ja kysymys olis vaan parista kerrasta vuodessa, että saatais vähän omaa aikaa miehen kanssa. Ei ole tukiverkkoa ei saatana.
Yritin tästä joskus sille puhua, mutta ei ota kuuleviin korviinsa. Ärsyttävää suosimista, tunnen itseni toisenluokan lapseksi. Aloitanko riidan sen kanssa vai jatkanko feikkilinjalla ja olen vaan sanomatta mitään ja kihisen itse raivosta? Se on nimittäis ihan varmaa, että riitaa, nihkeilyä ja kiusaantuneita tilanteita tulee jos sanon suuni puhtaaksi. Onko kohtalotovereita?
Kommentit (3)
Varmasti on kyse siitä et siskoni on äidille parempi lapsi. Nytkin on siskon lapset äidillä hoidossa ja minun lapsia ei suostunut ottamaan kun on niin vaivainen ja väsynyt. On se kumma että kuitenki jaksaa toisen kipeenä olevia muksuja. Tilanne on edelleen sama paska. Ärsyttää pirusti. On löydettvä varamummo . Pidettävä hiljaiseloa. Nyt ei wazapissa edes kuvia heru, katsotaan kiinnostaako joskus...
Oletko joskus menneisyydessä kieltäytynyt jyrkästi äitisi avusta? Oletko tehnyt selväksi, että et arvosta häntä tai hänen mielipiteitään?
Pelkäänpä pahoin, että nyt korjaat satoa niistä kitkeristä kommenteistasi.
Tuo on sentään aika lievää. Oma äitini kielsi minua menemästä hänen luokseen lapsineni jonakin juhlapäivänä. Ei hän koskaan hoitanut minun lapsiani minuuttiakaan, siskoni lapset olivat hänen luonaan "viikon loman" .
Älä tee siitä sen suurempaa numeroa vaan elä omaa elämääsi. Niin minäkin tein, ja äitini saa nyt minun puolestani levätä yhtä rauhassa kuin eläessäänkin.
Olisiko sinun kohdallasi sama tilanne kuin minulla, eli sinun isäsi ei ollut äidillesi niin rakas kuin siskosi isä? Tai siskosi lapsineen muistuttaa jotain äitisi lempisukulaista tai häntä itseään, sinä taas et?