Pidin itsestään selvänä, että äänestä Saulia, mutta teinkin vaalikoneen ja tulos olikin ihan toinen. Tee sinäkin ja laita tuloksesi tänne?
https://www.vaalikone.fi/presidentti2018/
Eli Huhtasaarta äänestän todellakin:) N49
Kommentit (117)
En osaa sanoa yhteenkään noihin kysymykseen mitään. Asioilla on aina niin monta puolea.
Torvaldsia tarjoaa mutta Niinistöä äänestän.
Väyrynen tuli! Niinistö vikana. Niinistö on tosi epäilyttävä. Jossain veronkiertäjien panama listoissakin sijoittui kärkiporukkaan. Onko sen vaimo sen kummilapsi oikeesti, ja tappoiko sen eka vaimo itsensä , vai onko ne jotain perättömiä juoruja?
Vierailija kirjoitti:
Jijtasaari on vastannut kaikkeen paitsi maahanmuuttoon neutraalisti keksilinjalla, niin koneet tyrkkää sitä kaikille. Eihän se asioista mitään tiedä, niin ei ole vastannut puoleen tai toiseen. Täys idiootti koko akka.
Juuri näin. Mutta pölhö-persuihin tuokin uppoaa kuin häkä.
Haavisto tuli ja häntä äänestän arvojeni mukaisesti. Tosin pragmaattisesti toivon että Sauli menee läpi ekalla kierroksella, koska vaalien järjestäminen on yhteiskunnalle kallista touhua, ja itsellenikin koituu vaivaa mahdollisesta toisesta kierroksesta.
Haatainen, Haavisto ja Niinistö 77% kaikki. Niinistölle menee ääni.
Huhtasaari tuli ja toisena Väyrynen. Äänestän kuitenkin Salea.
Sauli tuli vaalikoneessa. Olen kuitenkin konversatiivisempi kuin hän, se oli yllätys.
Vierailija kirjoitti:
aika tyhmä saa olla jos äänestää vaalikoneen mukaan. Minä kuuntelen tarkkaan mitä ehdokkaat puhuvat, sieltä sen tietää kuka on paras, eikä huhtasaari todellakaan ole paras millään saralla, aivan naurettava ehdokas ja raakile.
Tunkihan kone mullakin huhtasaarta ja muita joita en äänestä, itseasiassa Niinistön tyrkkäsi ihan viimiseksi yhessä koneessa, vaikka sitä äänestän.
Kun noita vaalikoneita on ollut monissa vaaleissa ja tullut uteliaisuutta katsottua niin lopputulos on summittainen.
Eihän niissä taida olla yhtään ainutta selkeää kysymystä: kyllä/ei.
Suurin osa on jokseenkin , vähän, paljon jne mieltä.
Ehkä suurin hyöty vaalikoneissa saadaan kuntavaaleissa kun niissä valitaan kuntapäättäjiä.
En näe presidenttivaaleissa painoarvoa noille konekysymyksille. Presidenttivaali on ylivoimaisesti henkilö-ja persoonavaali ja politiikka toisarvoista jos ollenkaan.
Ottaen huomioon seikat,  että istuvaa pressaa kannatetaan laajalti yli puoluerajojen. Varmuudella Niinistö saa ekalla yli 50% ja toista kierrosta ei tule.
Haavistoa tarjotaan ja sitä aion äänestää kuten viimeksikin. Huhtasaari ja Väyrynen peränpitäjinä.
Huhtasaarihan se pomppas mullekin.
N21
Laura Huhtasaari 76% .
Hyvä, naispresidentti korjaa Haloskan aiheuttamat sotkut.
Huhtasaari, Vanhanen, Väyrynen. Ääni Väykälle.
Vierailija kirjoitti:
En anna vaalikoneen määräillä ketä äänestän vaan päätän ihan itse. Olen katsonut heidän esiintymistään ja tutkinut heidän työtään ja toimiaan ja perustan päätökseni siihen.
Jep. Mulla tulee aina kunnallis- ja eduskuntavaaleissa kokoomus ekaksi, mutta en tietenkään heitä äänestä.
Torvalds ykkönen, Väyrynen "yllättäen" viimeinen :D En ole vielä lyönyt lukkoon ketä äänestän. Ainoastaan Huhtasaari ja Väyrynen ovat ehdottomasti no-no. Olen jotenkin aika blaah-fiiliksellä tulevien vaalien suhteen, kun Suomen politiikka on muutaman viime vuoden ajan ollut muutenkin kamalaa farssia.
Huhtasaari tuli tännekkin. Salea ajattelin alunoerin äänestää, koska pidän hänestä perisdenttinä. Nyt vaan seuraan ja mielessäni puntaroin, kuinka korostavat kooomusta. Itse kun en koskaan tulii äänestämään Kokoomusta missään.
Vastasin testiksi kaikkii kysymyksiin "en osaa sanoa" ja tulos oli Nils Tovard 72%
Harmittaa kun olen kuullut yhdestä presidenttiehdokkaasta todella kuvottavia huhuja joista haluaisin keskustella mutta en uskalla koska pelkään että siitä voi seurata kunnianloukkaussyyte. Itse en ole tätä juttua keksinyt vaan kuulin sen kaveriltani jonka isä on työskennellyt kyseisen ehdokkaan kanssa.
Kysyn nyt näin ympäripyöreästi että oletteko te muut kuulleet eräästä henkilöstä pedofiilihuhuja?
Sama mulla että Niinistöön olen suht tyytyväinen myös ollut, mutta kahden eri vaalikoneen kautta on tullut ekaksi vaihtoehdoksi huhtasaari, sitten väyrynen tai vanhanen. Toisessa vaihtoivat nuo kaksi vain paikkaansa Huhtasaaren ollessa voimakkaasti johdossa molemmissa vaalikoneissa.
Näköjään mulla ei samat arvot tai asioitten tärkeysjärjestys sama kuin Niinistöllä.