Pidin itsestään selvänä, että äänestä Saulia, mutta teinkin vaalikoneen ja tulos olikin ihan toinen. Tee sinäkin ja laita tuloksesi tänne?
https://www.vaalikone.fi/presidentti2018/
Eli Huhtasaarta äänestän todellakin:) N49
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Arvokartalla hyvin näkyy, että Sauli on osannut vastata kaikkeen sopivasti "En osaa sanoa". Hajuton, mauton. Ei konservatiivi, liberaali, oikealla tai vasemmalla. Kaikkein lähimpänä keskellä.
Sitähän se Sauli on ollut pitempään. Hyvin kin vasemmalla kokoomuksessa kun perinteisesti kokoomuslaisia pidetään "oikeistolaisina" porvareina.
Kun kuuntelee nykyään kokoomuspoliitikkoja ykeensä niin ei he oikein oikeistolaisilta vaikuta. Perussuomalaiset ovat nykyään eniten oikeistolaisia. Kuten on monet todenneet niin liberaalikeskustaa oli kokoomuksessa toimiessaan.
Tuli Sale mutta äänestän Torvaldsia.
Ihmetytti kysymys " uskon Jumalaan"
Miten se liittyy pressan vaaleihin?
Miksi ei saman tien kysymystä " olen kasvissyöjä" "olen työtön" "olen akateeminen"
Minusta on väärin että tuo vaikuttaa tulokseen.
Koikeilin muutamaa ja toisesta tuli Niinistö ja toisesta Haavisto. Äänestän kuitenkin Haavistoa. Parhaat meriitit kansainvälisisistä asioista.
Huhtasaari tuli mullakin. Meinasin häntä äänestää muutenkin, joten sama tuo.
Muiden saamista vastauksista päättelen että jokainen on vähän persu.
Torvalds 88%, Haavisto 84%, Niinistö 76%. Siinä kolmen kärki.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saman tien kysymystä " olen kasvissyöjä" "olen työtön" "olen akateeminen"Minusta on väärin että tuo vaikuttaa tulokseen.
Siellä oli paljon kysymyksiä jotka eivät vaikuta pressana oloon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saman tien kysymystä " olen kasvissyöjä" "olen työtön" "olen akateeminen"Minusta on väärin että tuo vaikuttaa tulokseen.
No tätä on kysytty ehdokkailtakin, ja oman vastauksesi perusteella kerryttää samoin vastanneen ehdokkaan % :osuutta. Onhan tuo nyt ihan olennainen arvotekijä.
Jopa merkittävämpi kuin kasvissyöjyys.
Akateemisuus ja työttömyys eivät ole vakaumuksellisia arvoja.
Tuohon kysymykseen muuten ei ole kuin 2 vaihtoehtoista vastausta. Jos alkaa selitellä, tai eos, niin se on yhtä kuin En Usko.
Torvalds 90%, hihhulirajakki sai 18%.
Mä en ymmärrä tätä logiikkaa täällä. Moni saa tulokseksi Huhtasaaren, mut silti närkästyneinä sanovat "että sitä en ainakaan äänestä" ? Miksi et, jos teillä on samantapainen ajattelutapa tärkeistä asioista? Onko se jotenkin noloa vai mikä siinä hiertää?
Itse sain myös Huhtasaaren ja häntä myös äänestän, vaikka sydämeni onkin vasemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä logiikkaa täällä. Moni saa tulokseksi Huhtasaaren, mut silti närkästyneinä sanovat "että sitä en ainakaan äänestä" ? Miksi et, jos teillä on samantapainen ajattelutapa tärkeistä asioista? Onko se jotenkin noloa vai mikä siinä hiertää?
Itse sain myös Huhtasaaren ja häntä myös äänestän, vaikka sydämeni onkin vasemmalla.
Kyse on varmaan samasta ilmiöstä kun sairaanhoitaja äänestää Kokoomusta.
Huhtasaari....... 74 %
Värynen............ 68
Laura Huhtasaari tuli ja hän saa ääneni. Jämäkkä nainen. Arvostan selkeitä mielipiteitään ja sitä, että on sanojensa ja arvojensa takana. Tämä maa tarvitsee ja ansaitsee hyvän johtajan.
Matti Vanhanen 52% ja sitä äänestän.
Seuraavaksi eniten ääniä sai Tuula Haatainen ja Sauli Niinistä 51%
Taas tuli Nils, toisena Tuula ja kolmantena Sauli. Pakko kai alkaa äänestämään Nils Torvaldsia kun jo toisessa koneessa sen sain.
Huhtasaari tuli 71%, tämä oli nyt toinen vaalikone mistä sain saman tuloksen. Aika silmiä avaavia ovat nuo vaalikoneet, kun ehdokkaiden on sinne pitänyt vastata. Keskitien valinneet tippuvat siksi monien kärjestä, esim. juuri niinistö, koska vastailee kantaa ottamattomasti - no vaalikoneissa se kostautuu, kun ihmiset ruksivat itselleen tärkeitä vaihtoehtoja.