En jaksaisi, jos minulla olisi sellainen mies kuin ystävälläni
Lapsi on alle 2-vuotias ja tämä mies kuvittelee edelleen, ettei hänen tarvitse tehdä kotona mitään kotitöitä jotain satunnaisia ”raksahommia” lukuunottamatta, hän ei myöskään jousta harrastuksensa suhteen yhtään, vaan on lähes joka ilta harrastamassa. Hänen kotihommansa vaikuttaisivat olevan kaupassakäynti ja auton huolto.
Olen monesti ollut ystäväni luona kylässä, jolloin ystäväni oikein anelee mieheltänsä apua. Muuten ei älyä tehdä yhtään mitään, jos ei monta kertaa mangu ”voisitko tyhjentää astianpesukoneeeeeeeen mauuuuu”.
Kuka tällaisia miehiä jaksaa katsella saati hankkii niiden kanssa vielä lapsiakin?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Kaupassahan pitää käydä joka päivä ja siihen menee tunti tai enemmän. Inhoan kauppareissuja, mieluummin tiskaan ja imuroin kotona.
Öö me käydään kyllä kerran viikossa. suunnitellaan 3 ruokaa joista kustakin syödään 2-3 päivää. Miksi käyt joka päivä kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis yksi alle 2v. ja ei selviydy edes peruskotitöistä? Käykö kaverisi edes töissä tällä hetkellä? Kyllä minusta on ihan kohtuullista saada tiskit ja pyykit pestyä ihan itse, jos niihin on jopa koneet apuna. Ja tuskin ruuanlaittokaan tuohon lisäksi olisi liikaa. Ehkä isommissa projekteissa on hyvä saada miehenkin apua, mutta tuollaiset jokapäiväiset askareet ei pitäisi olla kovin kummoinen juttu.
Voihan se mies ne sitten vaikka kokonaan hoitaa, jos on vain "pikkuhommia".
Näinpä. Eihän tuo ole homma eikä mikään työpäivän päätteeksi jos kerran ovat vain pikkuhommia.
Mutta nuo hommat on kuitenkin pois isän ja lapsen välisestä ajasta. Joten minä hoidan nämä pikkuaskartelut pikku hiljaa pitkin päivää ja mies käyttää sen ajan lapseen. Näin minä voin harrastaa isän hoitaessa lasta jopa useita kertoja viikossa.
Oho, jopa useita kertoja viikossa . Ja kuka hoitaa muuloin. ..arvaanko. ..sinä? :D
Hoidetaan lasta jopa yhdessä :D Ja kyllähän sille isällekin pitää sitä aikaa olla harrastaa, eikä vain palvoa meitä toisena päivätyönään.
Niin. ..palvominenkin on ilmeisesti sun homma. :D
Kyllä palvon miestäni. :D Harmittaako?
Mä olen ohis eikä harmita, mutta mietin, onkohan suhteenne ihan normaali...?
Hetkinen nyt...nyt vaaditaan vähän perusteluja mikä sinut saa miettimään tuollaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassahan pitää käydä joka päivä ja siihen menee tunti tai enemmän. Inhoan kauppareissuja, mieluummin tiskaan ja imuroin kotona.
Öö me käydään kyllä kerran viikossa. suunnitellaan 3 ruokaa joista kustakin syödään 2-3 päivää. Miksi käyt joka päivä kaupassa?
Kerron itse miksi käyn kaupassa joka päivä. En omista autoa, joten hoidan kauppassa käynnin kävellen ja reppuun ei mahdu kolmen ihmisen viikon ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin minäkin suunnittelen, mutta aktiivisesti liikkuvien lasten kanssa ei koskaan tiedä minä päivänä ruoka maistuu ja minä ei. Harvoin ruokaa riittää usealle päivälle, kun pitää syödä ennen ja jälkeen treenien. Viikonloppuisin saataa mennä kolmekin ateriaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, kun en halua syödä samaa ruokaa 2-3 päivää. Enkä halua hävikkiruokaa, jos en jaksakaan tehdä ruokaa vaikka viikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Huh minä luulin että meillä on huonoa "ruokasuunnittelua". Käydään kaupassa n. 3 kertaa viikossa, joskus jopa 4.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväsi makaa kotona, mies käy töissä ja elättää loista, eikö niin?
Mikä vittu suakin vaivaa??
Ehkä ystäsi on tottunut tuohon eikä tajua miten ihania jotkut miehet voivat olla. Nyt on ihan pakko vähän hehkuttaa... Oma mieheni on sekä kiva että komea ja tehdään oikeesti ihan kaikki kotityöt puoliksi, vaikka molemmat käydään töissä. Lapsia meillä on kolme ja näille mies tykkää mua enemmän laittaa ruokaa. Itse keskityn sitten enempi iltasatujen lukemiseen. Välillä en kehtaa kaikille kavereille edes kertoa miten mukava ja avulias mieheni on. Pelkään, että pitävät mua laiskana ja huonona vaimona.
Kotiäiti ehtii hoitaa kotityöt päivän aikana. Käydä kaupassa, tehdä ruuan, pestä pyykit ja tyhjentää asianpesukoneen.
Eri asia sitten kun molemmat ovat töissä.
Vierailija kirjoitti:
Kotiäiti ehtii hoitaa kotityöt päivän aikana. Käydä kaupassa, tehdä ruuan, pestä pyykit ja tyhjentää asianpesukoneen.
Riippuu aika paljon lapsesta. Mä ekan lapsen kanssa pystyin hoitamaan kaikki hommat päivän aikana ite ja vielä lepäilemäänkin, ei ollut mitään ongelmia. Helppo ja rauhallinen lapsi. Mut se toinen... Kuin pirun riivaama ekat kolme vuotta, itki ja huusi kokoajan eikä nukkunut, enkä siis minäkään. Ja juu kokeiltiin ihan kaikki ja lääkärissäkin juostiin hakemaan apua vaivaan kuin vaivaan jatkuvasti. Ei siinä kotitöitä ehtinyt tehä kunnolla. Onneksi mulla oli oikea mies, joka hoiti kotitöitä ja sain ees välillä nukkua, kun pystyi luottaa siihen, et mies osas hoitaa lapsia sen aikaa kun kuorsasin.
Vierailija kirjoitti:
Taapero ei suostu olemaan missään paikallaan, työntää sormensa joka paikkaan ja koko ajan saa olla vahtimassa. Tiskikoneen tyhjentäminen ja täyttäminen on yhtä helvettiä, kun pienet sormet ovat koko ajan koskemassa johonkin, millä voi satuttaa itsensä tai minkä voi helposti rikkoa.
Kotona ehdin siis kyllä pestä pyykkiä ja satunnaisesti jotain pientä, mutta niin kauan kun lapsi on siinä iässä, ettei ymmärrä vielä juuri mitään, niin on pakko jättää suuri osa kotitöistä illaksi tai viikonlopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis yksi alle 2v. ja ei selviydy edes peruskotitöistä? Käykö kaverisi edes töissä tällä hetkellä? Kyllä minusta on ihan kohtuullista saada tiskit ja pyykit pestyä ihan itse, jos niihin on jopa koneet apuna. Ja tuskin ruuanlaittokaan tuohon lisäksi olisi liikaa. Ehkä isommissa projekteissa on hyvä saada miehenkin apua, mutta tuollaiset jokapäiväiset askareet ei pitäisi olla kovin kummoinen juttu.
Näinpä. Eihän tuo ole homma eikä mikään työpäivän päätteeksi jos kerran ovat vain pikkuhommia.
Mutta nuo hommat on kuitenkin pois isän ja lapsen välisestä ajasta. Joten minä hoidan nämä pikkuaskartelut pikku hiljaa pitkin päivää ja mies käyttää sen ajan lapseen. Näin minä voin harrastaa isän hoitaessa lasta jopa useita kertoja viikossa.
Oho, jopa useita kertoja viikossa . Ja kuka hoitaa muuloin. ..arvaanko. ..sinä? :D
Hoidetaan lasta jopa yhdessä :D Ja kyllähän sille isällekin pitää sitä aikaa olla harrastaa, eikä vain palvoa meitä toisena päivätyönään.
Suhde on epänormaali, kun mies hoitaa lastaan?
Ei vaan tuo palvominen. Mutta kyllähän sä ymmärsit, tahallaan vaan väänsit asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia sitten kun molemmat ovat töissä.Taapero ei suostu olemaan missään paikallaan, työntää sormensa joka paikkaan ja koko ajan saa olla vahtimassa. Tiskikoneen tyhjentäminen ja täyttäminen on yhtä helvettiä, kun pienet sormet ovat koko ajan koskemassa johonkin, millä voi satuttaa itsensä tai minkä voi helposti rikkoa.
Kotona ehdin siis kyllä pestä pyykkiä ja satunnaisesti jotain pientä, mutta niin kauan kun lapsi on siinä iässä, ettei ymmärrä vielä juuri mitään, niin on pakko jättää suuri osa kotitöistä illaksi tai viikonlopuksi.
Höpö höpö. Ainakin tiskikoneen täyttö ja tyhjennys, sekä pyykit voi hoitaa nopsasti niin, että laittaa taaperon remeleillä syöttötuoliin kiinni ja tarjoaa vaikka välipalan, jota voi mutustella sillä aikaa. Hyvin saa hoidettua pyykit ja tiskit, niin ettei lapsi pyöri jaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti aika moni. Usein tälläkin palstalla jos mies osallistuu kotitöihin niin siitä pitäisi monen mielestä olla aina kiitollinen, oli laatu mitä oli. Esimerkkejä tilanteista, joita tällä palstalla kerrottu ja on kommentoitu että "olisit kiitollinen kun miehes sentään osallistuu kotitöihin": 1) Mies tekee makaroonilaatikon pilaantuneesta maidosta ja loukaantuu kun perhe ei suostu haisevaa mömmöä syömään 2) Mies laittaa pyykkikoneen päälle, mutta jättää ne ripustamisen sijaan koneeseen homehtumaan 3)Mies hoitaa lapsia, mutta ei "muista" antaa niille ruokaa eikä laittaa päiväunille. 4) Mies käy kaupassa, mutta ei tee listaa etukäteen eli ostaa tavaroita joita on jo kaapissa valmiiksia, mutta unohtaa ostaa ne mitä tarvittaisiin.
Joo, en mäkään osais olla kiitollinen. Ap:n kaveri varmaan olis.
"Mies jätti pyykit koneeseen"-jankkaaja.
Tässä se nähdään. Tämäkin sama jankkaaja on jankuttanut samaa tarinaansa palstalla ainakin jo neljä vuotta. Ja sitten kaikki mammat uskottelee itselleen, että kyllä , "ihan kaikki miehet on juuri sellaisia".
Melkoisen säälittävää.
Täh? En ole pyykkiasiasta täällä koskaan ennen puhunut, lukenut vain ketjusta. Lähinnä ihmettelen kuinka sitä voi kukaan kommentoida että jee, mies osallistuu, ole kiitollinen. Mun exä tosin ihan oikeasti teki pilaantuneesta maidosta makaroonilaatikkoa ja siitä on jo vuosia kun tuon täällä kerroin yhdessä kommentissa ja sain takas kommentteja että mun ja sen ketjun ap:n, jonka mies oli myös täysin mokannut keittiössä pitäis olla kiitollinen kun mies osallistuu. Joo ei pitäis.
"Mies teki pilaantuneesta maidosta makaronilaatikon"
Kuinka yleisiä nämä on: "tein ruokaa kaikesta mitä jääkaapissa oli", "aine X oli loppu, joten käytinkin ainetta Y. Ne maistuu melkein samalle.", "ruoka ei pala pohjaan eikä se tarvitse öljyä, nämä uudet pinnoitteet on niin hyviä." (ja jo 5. kertaa peräkkäin ruoka on palanut pohjaan).
Sitten kommentoi "tämä kurkuma ei ehkä ole ihan paras tähän makaronilaatikkoon" ja saa vastaukseksi "sä et arvosta mua tai mun tekemisiä! Mä en enää ikinä tee ruokaa!"
Jos sun eksä on käyttänyt pilaantunutta ainetta ruokaan ja mun eksä on polttanut ruuan pohjaan, niin ollaanko sujut? ;)
En minäkään kestäisi jos minulla olisi sellainen nainen kuin kaverillani. Tyhmä kuin saapas ja suuttuu ihan olemattomista asioista. Hänen kanssaan ei voi keskustella oikeastaan mistään, koska hänellä ei ole mihinkään mitään mielipidettä, eikä hän tunnu ymmärtävän edes kaikkia arkisia asioita. Tämän lisäksi hän on sairaalloisen mustasukkainen.
Vähän kyllä harmittaa, että en nuorempana saanut suutani auki ja sanonut mitä mieltä olen hänen tyttöystävästään. Kaverini on hyvä mies ja olisi ansainnut ja varmasti myös löytänyt paremman naisen. Nyt on jo liian myöhäistä, koska on yhteinen talo ja kolme lasta, eikä kaverini ole sitä tyyppiä, että jättäisi naista helposti. Tosin hän näyttää olevan pääosin onnellinen, joten kai asiat ovat hyvin näin, vaikka olisi varmasti paremmin paremman naisen kanssa. Toisaalta tässä naisessa on yksi hyvä puoli ja se on ehdoton uskollisuus. En voi kuvitella tilannetta jossa hän pettäisi kaveriani. Hän ei tunnu koskaan edes vilkaisevan muita miehiä sillä silmällä, enkä ole koskaan nähnyt kenenkään naisen toimivan samalla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ystäsi on tottunut tuohon eikä tajua miten ihania jotkut miehet voivat olla. Nyt on ihan pakko vähän hehkuttaa... Oma mieheni on sekä kiva että komea ja tehdään oikeesti ihan kaikki kotityöt puoliksi, vaikka molemmat käydään töissä. Lapsia meillä on kolme ja näille mies tykkää mua enemmän laittaa ruokaa. Itse keskityn sitten enempi iltasatujen lukemiseen. Välillä en kehtaa kaikille kavereille edes kertoa miten mukava ja avulias mieheni on. Pelkään, että pitävät mua laiskana ja huonona vaimona.
Mukavaa, että mies viitsii avustaa omien lastensa ja yhteisen kodin hoidossa. Sitähän miehen kuuluu olla äidin apulainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan tuo palvominen. Mutta kyllähän sä ymmärsit, tahallaan vaan väänsit asian.
Tahallasiko otin tuon palvomisen noin kirjaimellisesti? Ps. Lauseen perässä oleva hymiö tarkoittaa nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia sitten kun molemmat ovat töissä.Taapero ei suostu olemaan missään paikallaan, työntää sormensa joka paikkaan ja koko ajan saa olla vahtimassa. Tiskikoneen tyhjentäminen ja täyttäminen on yhtä helvettiä, kun pienet sormet ovat koko ajan koskemassa johonkin, millä voi satuttaa itsensä tai minkä voi helposti rikkoa.
Höpö höpö. Ainakin tiskikoneen täyttö ja tyhjennys, sekä pyykit voi hoitaa nopsasti niin, että laittaa taaperon remeleillä syöttötuoliin kiinni ja tarjoaa vaikka välipalan, jota voi mutustella sillä aikaa. Hyvin saa hoidettua pyykit ja tiskit, niin ettei lapsi pyöri jaloissa.
Taapero voi laittaa apuna pyykkejä ja astoita koneeseen, taapero voi istua imurin päällä kun imuroidaan, taaperolle voi antaa oman pölyrätin käteen, taapero voi repiä salaatti ruokaan, jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväsi makaa kotona, mies käy töissä ja elättää loista, eikö niin?
Mikä vittu suakin vaivaa??
Niin, eli yksipuoliset tarinat riittää sulle, pääasia että miehiä haukutaan ja naiset ovat uhreja.
Sitähän tämä koko pas*apalsta on.