En jaksaisi, jos minulla olisi sellainen mies kuin ystävälläni
Lapsi on alle 2-vuotias ja tämä mies kuvittelee edelleen, ettei hänen tarvitse tehdä kotona mitään kotitöitä jotain satunnaisia ”raksahommia” lukuunottamatta, hän ei myöskään jousta harrastuksensa suhteen yhtään, vaan on lähes joka ilta harrastamassa. Hänen kotihommansa vaikuttaisivat olevan kaupassakäynti ja auton huolto.
Olen monesti ollut ystäväni luona kylässä, jolloin ystäväni oikein anelee mieheltänsä apua. Muuten ei älyä tehdä yhtään mitään, jos ei monta kertaa mangu ”voisitko tyhjentää astianpesukoneeeeeeeen mauuuuu”.
Kuka tällaisia miehiä jaksaa katsella saati hankkii niiden kanssa vielä lapsiakin?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Miehet nyt oppivat varsin helposti kotihommat eikä niihin älyä juuri tarvita. Mutta oman avioliittoni aikana ex-vaimo ei oppinut mitään miehistä hommaa. Asuntojen/talon remontoinnit, mökin rakennus, veneen huolto, puutarhan huolto, auton huolto jne. olivat kaikki minun vastuullani. Klapitkin hakkasin talveksi ja isoa pihatietä kolasin kovina lumitalvina. No nyt etäisänä voin loikoilla sohvalla kun kerrostaloasunnossa ei remppaamista eikä pihanhoitoa ole. Koneet pesevät pyykit ja astiat. Puolivalmista ruokaa saa kaupasta. Pientä asuntoa ei kauaa siivoa. Ja kaupassa käynti nyt on aika relaa puuhaa kun sen yhdistää työmatkaan julkisilla. Lapset mulla kuitenkin 50/50 ja paljon harrastelen heidän kanssaan. Aivan ylimouhotusta kotityöt. Paljon rankempaa perinteiset miesten työt.
Tämän voikin pinnata top kommentiksi ja sulkea langan. case closed
Kun se nainen "vain makaa kaiket päivät", niin voihan se mies sitten "vain maata" kaiket illat. :D - Ja vaimo on vapaa tekemään, mitä lystää!
Vierailija kirjoitti:
Kun se nainen "vain makaa kaiket päivät", niin voihan se mies sitten "vain maata" kaiket illat. :D - Ja vaimo on vapaa tekemään, mitä lystää!
Mutta kun se makaaminen on naiselle niin helppoa ja miehelle ylivoimaisen vaikeaa ja raskasta. Johtunee siitä, että genitaalit painaa nivuisia niin, ettei aivoihin asti veri kierrä. Tai jotain.
Jaa, no kyllä minäkin naisihmisenä teen pihatöitä ja remonttihommia. Mies yleensä leikkaa nurtsin, mutta minä hoidan kompostoinnin, kasvimaat, kukkapenkit sun muut kasvillisuuteen liittyvät työt. Lumet lykkii edestä se, joka kohdalle sattuu. Raskaampia hommia mies tekee ihan treenin kannalta, tontilla ei ole käytetty mitään kummempia koneita mihinkään, kun isäntä haluaa tehdä mies ja lapio-periaatteella, joten tehköön :) En mä tiedä, tarvitseeko noita hommia sen enempää korvamerkitä.
Tuossa aiemmin joku kirjoitti, että ainoa, mihin mies pitää "pakottaa", on lapsen kanssa oleminen. Jestas. Meillä aloite lapsentekoon tuli mieheltä itseltään, joten pitäisin aika erikoisena, jos hän ei sitten haluaisi lapsensa kanssa olla. Nyt taaperoikäisellä tytöllä ja isällään on ihanan lämpöiset välit, ja tyttö viihtyy yhtä lailla meidän molempien kanssa.