En jaksaisi, jos minulla olisi sellainen mies kuin ystävälläni
Lapsi on alle 2-vuotias ja tämä mies kuvittelee edelleen, ettei hänen tarvitse tehdä kotona mitään kotitöitä jotain satunnaisia ”raksahommia” lukuunottamatta, hän ei myöskään jousta harrastuksensa suhteen yhtään, vaan on lähes joka ilta harrastamassa. Hänen kotihommansa vaikuttaisivat olevan kaupassakäynti ja auton huolto.
Olen monesti ollut ystäväni luona kylässä, jolloin ystäväni oikein anelee mieheltänsä apua. Muuten ei älyä tehdä yhtään mitään, jos ei monta kertaa mangu ”voisitko tyhjentää astianpesukoneeeeeeeen mauuuuu”.
Kuka tällaisia miehiä jaksaa katsella saati hankkii niiden kanssa vielä lapsiakin?
Kommentit (85)
Elätkö päivittäistä arkea heidän kanssa ja tiedät kaiken heidän elämästä?
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni tekee vain "ulkohommia". Kaikki talon sisällä tapahtuva kuuluu mulle. Nöin on sujunut hyvin jo yli 10 vuotta.
Jos oma mieheni tekisi vain ulkohommia niin niihin menisi ehkä kaksi tuntia per vuosi.
Siis yksi alle 2v. ja ei selviydy edes peruskotitöistä? Käykö kaverisi edes töissä tällä hetkellä? Kyllä minusta on ihan kohtuullista saada tiskit ja pyykit pestyä ihan itse, jos niihin on jopa koneet apuna. Ja tuskin ruuanlaittokaan tuohon lisäksi olisi liikaa. Ehkä isommissa projekteissa on hyvä saada miehenkin apua, mutta tuollaiset jokapäiväiset askareet ei pitäisi olla kovin kummoinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni tekee vain "ulkohommia". Kaikki talon sisällä tapahtuva kuuluu mulle. Nöin on sujunut hyvin jo yli 10 vuotta.
Jos oma mieheni tekisi vain ulkohommia niin niihin menisi ehkä kaksi tuntia per vuosi.
Ja sinulla menee kaikki päivät jokaista tuntia myöden kotitöissä uhrautuen.
Ymmärrän turhautumisen. Kun mun mies tuli kaupasta ja tyhjensi kauppakassit jääkaappiin, alkoi vierailulla olevan ystävän kehuminen siitä, kuinka mulla on kiltti mies. Siis mies osallistuu noin yksinkertaiseen hommaan, niin heti on jotenkin erityisen kiltti? Hoh hoh. Jos ei aikuinen ihminen osaa kaupassa käydä, niin aika ihme. Mutta tän kaverin mies ei ilmeisesti osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinulla menee kaikki päivät jokaista tuntia myöden kotitöissä uhrautuen.
Ei enää kun vippasin lapamadon (miehen) pihalle. Kotityöt vähenivät heittämällä kun ei ollut yksi porsas sotkemassa asuntoa ja vinkumassa kun on niin hemmetin raskasta nostaa se sukkapari likapyykkikoriin.
Vierailija kirjoitti:
Siis yksi alle 2v. ja ei selviydy edes peruskotitöistä? Käykö kaverisi edes töissä tällä hetkellä? Kyllä minusta on ihan kohtuullista saada tiskit ja pyykit pestyä ihan itse, jos niihin on jopa koneet apuna. Ja tuskin ruuanlaittokaan tuohon lisäksi olisi liikaa. Ehkä isommissa projekteissa on hyvä saada miehenkin apua, mutta tuollaiset jokapäiväiset askareet ei pitäisi olla kovin kummoinen juttu.
Ihan itse? Jakaisitko lapsen tekemät pyykit ja tiskit puoliksi? Eikö olisi helpompi tehdä ruokakin vaikka mielummin yhdessä kuin niin, että jokainen perheenjäsen tekee ruokansa itse?
Vierailija kirjoitti:
Voihan se mies ne sitten vaikka kokonaan hoitaa, jos on vain "pikkuhommia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Eihän tuo ole homma eikä mikään työpäivän päätteeksi jos kerran ovat vain pikkuhommia.
Ilmeisesti aika moni. Usein tälläkin palstalla jos mies osallistuu kotitöihin niin siitä pitäisi monen mielestä olla aina kiitollinen, oli laatu mitä oli. Esimerkkejä tilanteista, joita tällä palstalla kerrottu ja on kommentoitu että "olisit kiitollinen kun miehes sentään osallistuu kotitöihin": 1) Mies tekee makaroonilaatikon pilaantuneesta maidosta ja loukaantuu kun perhe ei suostu haisevaa mömmöä syömään 2) Mies laittaa pyykkikoneen päälle, mutta jättää ne ripustamisen sijaan koneeseen homehtumaan 3)Mies hoitaa lapsia, mutta ei "muista" antaa niille ruokaa eikä laittaa päiväunille. 4) Mies käy kaupassa, mutta ei tee listaa etukäteen eli ostaa tavaroita joita on jo kaapissa valmiiksia, mutta unohtaa ostaa ne mitä tarvittaisiin.
Joo, en mäkään osais olla kiitollinen. Ap:n kaveri varmaan olis.
Mitäs jos tässä aloituksessa puhuttaisiinkin naisesta? Olisko heti alapeukkuja, varmaankin. XDD
Voisitteko joskus provoilijat kertoa positiivisempia juttuja kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se mies vaikka hoitaakin...tässähän on tilanne esitettynä täysin perheen ulkopuolisen osapuolen lasien läpi katsottuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Eihän tuo ole homma eikä mikään työpäivän päätteeksi jos kerran ovat vain pikkuhommia.
Mutta nuo hommat on kuitenkin pois isän ja lapsen välisestä ajasta. Joten minä hoidan nämä pikkuaskartelut pikku hiljaa pitkin päivää ja mies käyttää sen ajan lapseen. Näin minä voin harrastaa isän hoitaessa lasta jopa useita kertoja viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä on usein päivällisen aikaan se tilanne, että tiskikone on juuri käynyt ja pöytä pitäisi siivota. Miksi naisen pitäisi tämä hoitaa jos mies on jo kotona? Miksi ei voi yhdessä tai vuoronperään?
Kyllä mulla ainakin 2v:n kanssa menee aikaa jo ihan ulkoiluun, lukemiseen yms. yhdessä puuhailuun. Kotitöitä teen tarpeellisen määrän, pyykinpesut, ruuat ainakin osittain, keittiön siivous lounaan jälkeen. Kyllä hommia riittää ihan illaksikin, jos lapsen kanssa viettää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti aika moni. Usein tälläkin palstalla jos mies osallistuu kotitöihin niin siitä pitäisi monen mielestä olla aina kiitollinen, oli laatu mitä oli. Esimerkkejä tilanteista, joita tällä palstalla kerrottu ja on kommentoitu että "olisit kiitollinen kun miehes sentään osallistuu kotitöihin": 1) Mies tekee makaroonilaatikon pilaantuneesta maidosta ja loukaantuu kun perhe ei suostu haisevaa mömmöä syömään 2) Mies laittaa pyykkikoneen päälle, mutta jättää ne ripustamisen sijaan koneeseen homehtumaan 3)Mies hoitaa lapsia, mutta ei "muista" antaa niille ruokaa eikä laittaa päiväunille. 4) Mies käy kaupassa, mutta ei tee listaa etukäteen eli ostaa tavaroita joita on jo kaapissa valmiiksia, mutta unohtaa ostaa ne mitä tarvittaisiin.
"Mies jätti pyykit koneeseen"-jankkaaja.
Tässä se nähdään. Tämäkin sama jankkaaja on jankuttanut samaa tarinaansa palstalla ainakin jo neljä vuotta. Ja sitten kaikki mammat uskottelee itselleen, että kyllä , "ihan kaikki miehet on juuri sellaisia".
Melkoisen säälittävää.
Täh? En ole pyykkiasiasta täällä koskaan ennen puhunut, lukenut vain ketjusta. Lähinnä ihmettelen kuinka sitä voi kukaan kommentoida että jee, mies osallistuu, ole kiitollinen. Mun exä tosin ihan oikeasti teki pilaantuneesta maidosta makaroonilaatikkoa ja siitä on jo vuosia kun tuon täällä kerroin yhdessä kommentissa ja sain takas kommentteja että mun ja sen ketjun ap:n, jonka mies oli myös täysin mokannut keittiössä pitäis olla kiitollinen kun mies osallistuu. Joo ei pitäis.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta kuvailit juuri anoppini. Et uskokaan kuinka kohdat osuivat oikein! :D t. Ikävä miniä