Asiattomin kommentti mitä lääkäri/hoitaja on sanonut sinulle?
Itse menin joskus vuosia sitten Terveystaloon psykiatrille, kun oli ollut jo pidemmän aikaa masennusta ja mietin että koska pää sekoaa totaalisesti. Jonkin aikaa kun olin kertonut siinä asioitani niin tämä toteaa että "et sä kyllä masentuneelta vaikuta", viitaten siihen että ulkonäkö ym oli siisti. En muuten varannut toista aikaa.
Outoa että ammattilainen möläyttää noin, vaikka tottakai masennus vaikuttaa niin ettei aina jaksa huolehtia itsestään, mutta olisko ollut parempi että olisin käyttänyt jo pari kuukautta samoja haisevia vaatteita ja hiukset takkupallona? Mitään mahdottoman erikoista mulla ei ollut päällä, vaan ihan perus farkut ja tavallinen musta takki.
Ja kyllähän myös miljonäärijulkkiset tekee itsemurhia, vaikka muiden silmissä niiden elämä on olevinaan täydellistä.
Kommentit (996)
Vierailija kirjoitti:
Kun painoin 52 kiloa ja minulla oli kysta puhjennut vatsassa, lääkäri väitti kivun johtuvan siitä etten syö!
Kun painoin 80 kiloa ja minulla puhkesi umpisuoli, lääkäri epäili minun syöneen liikaa vappumunkkeja!
Ikinä ei ole hyvä.
Ei ole ikinä hyvä. Välimuotojahan tuossa ei ole.
P-GT -arvo oli verikokeissa koholla. Sanoin olevani absolutisti. Lääkäri sanoi, että voin kyllä ihan rauhassa tunnustaa alkoholismini. Olin aivan järkyttynyt ja sanoin uudelleen että ymmärrättekö nyt että en juo lainkaan, mitä syytä minulla olisi valehdella tästä?
Kului pari vuotta ja sappirakkoni oli aivan täyttynyt kivistä ja vaati leikkauksen. P-GT -arvo normalisoitui saman tien. Siinä sitä alkoholismia kerrakseen...
Vierailija kirjoitti:
Nuori naislääkäri pyysi ottamaan paidan pois ja kun sain paidan yltäni hän kysyi käytänkö anabolisia steroideja. No ei tässä mitään asiatonta ollut, olin todella otettu koska hän kiinnitti huomion lihaksiini ja hymyilin kuin idiootti koko loppupäivän. Halusin kuitenkin kertoa tämän teille koska tulen muistamaan tämän kohteliaisuuden ikuisesti. M49
Paha akne ylävartalolla on myös yksi seikka, joka voi saada epäilemään steroidien käyttöä.
Kävin yläasteella psykologilla itsetuhoisuuden ja ahdistuksen takia. Totta kai psykologin ensimmäinen toteamus oli, etten minä nyt niin masentunut voinut olla, kun jaksoin laittaa hiuksiani ja huolehtia hygieniastani. Kun selitin tuntemuksistani ja itsetuhoisuudestani sekä siitä, etten näe tulevaisuudessani yhtään mitään, psykologi totesi vain, että "sinulla on nyt vaan tosi huono asenne elämän suhteen." Kiitos vain. Onneksi pääsin toiselle psykologille ja sain viimein diagnoosin vaikeasta masennuksesta.
Mikään ei mennyt eräänä päivänä lääkärissä oikein,tapahtui virheitä. Lääkäri heitti vielä aika raakaa vitsiä hoitajalle tilanteestani,johon sanoin sanonnan Olisi täälläkin vähän kirveellä töitä että saataisi asiat toimimaan niinkuin pitää! Tuota sanontaa käyttävät huumorimielessä ainakin vanhemmat ihmiset.
Tästä sain potilastietoihini merkinnän. Vaarallinen ja uhkaava käytös. 😂 Kyllä ollaan naurettu useat kerrat tämän jälkeen,vaikka silloin ei naurattanut. Lähdin sieltä kotiin ja yksityisellä todettiin umpisuolen kiertymä,jota nämä aiemmat tohelot eivät osanneet katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Olin vihdoin uskaltautunut hakemaan apua vaikeaan masennukseeni. Terveydenhoitaja (kunnallisessa opiskeluterveydenhuollossa) totesi ensimmäisellä tapaamisella melkeinpä heti että "No mutta, mä tarvin tähän jotain oikeesti konkreettista, että voin ohjata sua lääkärille eteenpäin. Eli kerro nyt oikeesti mitä sun elämässä on tapahtunut, ei riitä pelkkä alakuloinen olo"
Ymmärrän, että tuossa tilanteessa olit erityisen herkkänä, ja "pelkkä alakuloinen olo" kuulostaa vähättelyltä. Terveydenhoitaja ei niitä sääntöjä ole kuitenkaan keksinyt. Toki olisi voinut muotoilla tarkentavan kysymyksen eri tavalla. Oliko jotain tiettyä tapahtumaa mikä on vaikuttanut mielialaan? Onko tällä hetkellä jotain elämää hankaloittavaa oiretta? Jne? Jotain konkreettista.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei mennyt eräänä päivänä lääkärissä oikein,tapahtui virheitä. Lääkäri heitti vielä aika raakaa vitsiä hoitajalle tilanteestani,johon sanoin sanonnan Olisi täälläkin vähän kirveellä töitä että saataisi asiat toimimaan niinkuin pitää! Tuota sanontaa käyttävät huumorimielessä ainakin vanhemmat ihmiset.
Tästä sain potilastietoihini merkinnän. Vaarallinen ja uhkaava käytös. 😂 Kyllä ollaan naurettu useat kerrat tämän jälkeen,vaikka silloin ei naurattanut. Lähdin sieltä kotiin ja yksityisellä todettiin umpisuolen kiertymä,jota nämä aiemmat tohelot eivät osanneet katsoa.
No ei heillä ole mitään velvollisuutta katsoa vaarallista ja uhkaavaa asiakasta. Se on ovesta ulos ja tule uudestaan, kun olet rauhoittunut.
Psykiatrin tapaaminen sairaalassa ollessani: aloin kertomaan tapahtumasta joka jäänyt traumaksi itselleni kymmenien vuosien jälkeen ja joka nousi hiljattain pintaan. Psykiatri tokaisi että ei menneisyydellä ole väliä
Menin lukion psykologille. Olin jo aikaa varatessa kertonut jatkuvasta viiltelystä ja itsemurhasuunnitelmista. Vastaanotolla katsoi hetken ja totesi, että kaikki kunnossa kun jaksan pukeutua siististi ja meikata.
Lapsettomuushoitojen alkukartoituksen piti kesäkandi, joka luki koneelta valmista kysymyspatteristoa. Harmi vain, että kuukautisiin ja karvoitukseen liittyvät kysymykset hävettivät lääkäriä niin, ettei meinannut saada asiaansa ilmaistua. Soitti myös perään, että unohti tehdä lähetteen labroihin ja pitäisi tulla huomenna uusiksi paikalle. :D
Raskaana ollessa työtapaturma ja isku vatsaan. Soitin Tyksiin, missä aloin kertoa tapahtuneesta aikomuksena kysyä, tulenko näytille/onko vauvalla vaaraa. Kyllästyneen oloinen vastaanottovirkailija keskeytti heti alkuun "tää on äitiyspoliklinikka, ei terveyskeskus". Sori, juuri eilen oli teidän omassa synnytysvalmennuksessa neuvottu vastaavissa tilanteissa soittamaan ja kysymään neuvoja.
Kierukka pois ottaessaan miesgynekologi sanoi, että kaikki pois mikä rumentaa.
Migreenikohtaus päällä ja menin hakemaan apua terveyskeskuksesta, kun en enää eteeni nähnyt ja vain oksentelin. Kuulemma liikunnan ja laihdutuksen pitäisi auttaa, vettä vain juotavaksi, mitään lääkkeitä tässä tarvi. Olin tuolloin vielä hoikka, liikuin aktiivisesti ja todellakin vesi toimi janojuomana.
Lääkärin toteamus: Erittäin iso penis...
mondayisstupid kirjoitti:
B-lausuntoa varten olin lääkärillä joka oli sitten kirjoittanut ko lausuntoon "Potilaalla oli pipo päässä". Tuo oli varmasti todella oleellinen tieto kuntoutustuen hakemiseen.. Yleensä kuitenkin kirjoitetaan että "potilas pukeutunut siististi" tai siistin oloinen tai mitä nyt lie sinne päin. Mulla oli vaan pipo :D
Mulla lukee että potilas pukeutunut mustiin vaatteisiin, ja käyttää mustaa kasvomaskia.
Nasu-75 kirjoitti:
Ala-asteen terveydenhoitaja sanoi vuositarkastuksen yhteydessä, että toi sun selkä on niin mutkalla, että 18-vuotiaana et enää sängystä pääse ylös. Minulla siis lievä skolioosi.
Edelleen reilu 40-kymppisenä selkä on toiminnassa.
Minulla on ei niinkään lievä skolioosi, se on leikattu. Leikkauksen jälkeen viiteen päivään ei saanut nousta edes istuma-asentoon. Seitsemäntenä päivänä, eli toisena, jolloin sain istua, pyysin hoitajaa auttamaan sukat jalkaan. "Miten sinä kuvittelet selviäväsi loppuelämäsi, jos et edes sukkia saa itse jalkaan!" No enpä kyllä silloin tosiaan saanut. Tuosta aikaa kohta 30 v ja edelleen kyllä sukkani ihan itse puen, nyt nelikymppisenä.
Aikoinaan kaaduin aika pahasti työmatkalla ja oli kovia kipuja sen jälkeen lonkassa ja jalassa. Mitään murtumia ei ollut. Kävin kipujen vuoksi kolme kertaa työterveyslääkärillä ja kolmannella kerralla hän sanoi, että et sinä kovin pahasti ole kaatunut, ei hän löydä kivuille mitään syytä. No en mennyt enää neljättä kertaa ja kivut loppuivat kun söin puolivuotta säännöllisesti särkylääkekuureja itse määrääminä. Huvitti kun kuukausi kaatumisen jälkeen vakuutusyhtiöstä soitettiin, että olen parantunut kaatumisesta nyt, vaikka en tiennyt edes että minulla on ollut joku diagnoosi kaatumisen jälkeen. Sellainen on terveydenhoito Suomessa
Sairaanhoitaja sanoi ettei minulla voi olla masennusta. Tehtiin testi ja seuraavaks varattiinkin aikaa psykologille ja psykiatrille.
Menin näyttämään huulen viereen nousevaa kasvainta terveyskeskukseen. kyllä tuo kondyloomapaiseelta vaikuttaa,
Kun painoin 52 kiloa ja minulla oli kysta puhjennut vatsassa, lääkäri väitti kivun johtuvan siitä etten syö!
Kun painoin 80 kiloa ja minulla puhkesi umpisuoli, lääkäri epäili minun syöneen liikaa vappumunkkeja!
Ikinä ei ole hyvä.