Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiattomin kommentti mitä lääkäri/hoitaja on sanonut sinulle?

Vierailija
02.01.2018 |

Itse menin joskus vuosia sitten Terveystaloon psykiatrille, kun oli ollut jo pidemmän aikaa masennusta ja mietin että koska pää sekoaa totaalisesti. Jonkin aikaa kun olin kertonut siinä asioitani niin tämä toteaa että "et sä kyllä masentuneelta vaikuta", viitaten siihen että ulkonäkö ym oli siisti. En muuten varannut toista aikaa.

Outoa että ammattilainen möläyttää noin, vaikka tottakai masennus vaikuttaa niin ettei aina jaksa huolehtia itsestään, mutta olisko ollut parempi että olisin käyttänyt jo pari kuukautta samoja haisevia vaatteita ja hiukset takkupallona? Mitään mahdottoman erikoista mulla ei ollut päällä, vaan ihan perus farkut ja tavallinen musta takki.

Ja kyllähän myös miljonäärijulkkiset tekee itsemurhia, vaikka muiden silmissä niiden elämä on olevinaan täydellistä.

Kommentit (996)

Vierailija
801/996 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Olin kuskina kaverille  jolla oli tullut  pahat vatsakivut. Kaveri on pienikokoinen ja lisäksi hänellä oli silloin kyynersauvat. Menin mukaan huoneeseen lääkärin kutsuessa,  kun  pelkäsin kaverini kaatuvan kivussa sauvoineen ja lääkäri alkoi puhua MINULLE.  Siis sivuutti kaverini täysin ja kyseli minulta milloin oireet alkaneet ym. Hämmennyin ja sain lopulta sanottua että en minä mikään Annen omaishoitaja ole, vaan kuski ! minkä jälkeen lääkäri näytti hämmentyneeltä. No, kaveri sai umpparidiagnoosin ja pääsi osastolle lepäilemään mutta vielä nykyäänkin muistellaan, että muistatko kun sinua luultiin avustajakseni...

- Lääkäri ohitti kipeän olkapääni ja takertui kissanraapimiin käsissäni, kehitti teorian että olen masentunut ja viiltelen itseäni. Olkapäätä ei meinannut suostua  tutkimaan millään ! Tein valituksen.

- Olin sataa tihuuttanut ja  kenkäni luisti märällä alustalla kun poistuin tivolin maailmanpyörästä. Lääkäri nauroi älyttömästi ja ilmeisesti vitsinä oli se, mitä kirjoitti tapahtuneesta " potilas tippunut maailmanpyörästä"...

Välillä epäilen syvästi näiden ns.  terveydenhuollon ammattilaisten mielenterveyttä .

Vierailija
802/996 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuslääkäri hyvin murteellisella suomella tiedusteli "onko Teillä ollut puutosta p*rseessä?" Olin tullut vastaanotolle pahan iskiaksen takia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/996 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuslääkäri hyvin murteellisella suomella tiedusteli "onko Teillä ollut puutosta p*rseessä?" Olin tullut vastaanotolle pahan iskiaksen takia...

Niin siis tässähän on kyse kieliongelmasta. Tuntopuutos peräaukon lähistöllä ja/tai sulkijalihaksen löysyys ovat päivystysmagneetin ja leikkauksen indikaatioita ja kuuluu AINA kysyä selkäkipupotilaalta.

Vierailija
804/996 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun muistaisin kaikki! Aika monta m*lkkua on kohdalle sattunut :D

Eka kertaa hakemassa nolona e-pillereitä, hullu terveydenhoitaja (lihava vanhempi nainen) katseli minua ja sanoi ”näköjään vatsaan kertynyt tuota rasvaa sinulle” - olin nippa nappa 50 kiloinen teini.

Hoitaja kertoi minun sairastavan klamydiaa. Sopersin kauhuissani, että milloin ihmeessä olen sen voinut saada. Jäätävällä äänellä hoitsu totesi ”ihan itse se pitää tietää”. Poikaystäväni oli h*oraillut ja sen minuun tartuttanut. Empä tiennyt ennen testejä.

Käynnistetty synnytys, kätilö oli kyllästynyt kun huusin hirvittävissä tuskissani ja totesi ”ota tosta vaikka panadolia ja mee suihkuun, meillä on nyt vuoronvaihto kesken!!” Kivut eivät todellakaan olleet normaaleja ja meni hätäsektioon, onneksi minä ja lapsi terveinä ja hengissä.

Vierailija
805/996 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin aikuisiällä viimein oikomishoitoon ja oikomishoidon erikoishammaslääkäri teki lähetteen yhden alaetuhampaan poistoon voimakkaan ahtauden takia. Hän antoi vielä mukaani tulostetun ohjeen hampaanpoiston tekevälle hammaslääkärille.

Vaikka luotin erikoishammaslääkärin ammattitaitoon, niin näkyvän pysyvän hampaan menettäminen jännitti todella paljon. Pelkäsin että oikomishoidon jälkeenkin hampaat näyttäisivät yhden etuhampaan puuttumisen takia oudolta, oikomislääkärin vakuutteluista huolimatta. Olin myös hammaslääkärikammoinen.

Kun varattu hampaanpoistoaika tuli, saavuin YTHS:n hammaslääkärille ohjelappunen mukanani. Olin todella jännittynyt ja pelkoni ihan varmasti näkyi. Nuori hammaslääkäri luki erikoishammaslääkärin ohjeet, tuijotti sen jälkeen minua hetken suu auki ja silmät ymmyrkäisinä, ja sitten kysyi että "kai oikomishammaslääkäri aikoo tehdä sille hampaanpoistosta jäävälle aukolle jotakin?" No toivoa sopisi! Silloin olin niin hermostunut etten saanut sanaa suustani, mutta jälkikäteen tilannetta ajateltuani olisi kyllä pitänyt todeta vaan että ei tietenkään, se aiotaan jättää koristeeksi.

Vierailija
806/996 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin papassa ja sama lääkäriopiskelija, joka oli kuukausi takaperin todennut multa herpeksen sanoi iloisesti "tää näyttää paljon paremmalta kuin viimeksi!".

Tuntui oudolta, mutta otin huumorilla :)

Vierailija
807/996 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin ammattikoulussa, terveydenhoitaja sai päähänsä että olin anorektikko ja masentunut koska olin laiha ja ujo. Onnistui sotkemaan mukaan sossun ja lastensuojelun, tosin homma kuivui siihen että ehdin täyttää 18 mutta jouduin silti psykologille joka totesi että "et sinä ainakaan masentunut ole".

Sama  terveydenhoitaja väitti luokkakaverin migreeniä jännityspäänsäryksi ja käski juosta taloa ympäri. Ja yhden pojan peukalon paketoi niin, että sormi jäi pysyvään virheasentoon!

Puistattaa ajatella , kuinka monen elämän tämä ns "ammattilainen" ehti pilata :(. Oli kuitenkin jotain 50 jo  kun minä aloitin ammattikoulussa 90luvun lopussa .

Vierailija
808/996 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei varsinaisesti ole kommentti, vaan epäilyttävää toimintaa muuten. Minulla havaittiin yläasteen terveystarkastuksessa skolioosi, jota menin sitten näyttämään koululääkärille (noin viisikymppinen mies - itse olin ehkä 14v?). Lääkäri pyysi minua riisumaan paidan ja housut eli olin alusvaatteisillani. Tämän jälkeen hän pyysi minua seisomaan jalat suorassa ja siitä kumartumaan eteenpäin niin että sormet koskettvat maata. Tuossa asennossa olin vaikka miten pitkään ja lääkäri oli vuorollaan seisten ja vuorollaan kyykyssä takani (siis suunnilleen naama kiinni takapuolessani) ja tutki siitä selkääni.

Tuo tuntui aika kiusalliselta mutta ajattelin että tuolla tavalla sitä skolioosia kartoitetaan. Ei jäänyt mitään traumoja siis. Mutta vuosia myöhemmin kun tuli lääkäriystäväni kanssa puheeksi tuo tutkimus, niin hän ihmetteli että ei kyllä kuulostaa skolioositutkimuksen vuoksi tarpeelliselta tuollainen riisuutuminen ja "pyllistely". Että olikohan siinä lääkärisedällä muitakin motiiveja kuin terveystarkastus.

Minulla ainakin skolioosia tutkittiin juuri noin ja ihan naislääkärin toimesta. Selitti siinä samalla että näin juuri näkee miten ranka kiertyy kun menet noin ja toinen olka jää ylemmäs jne. Otti mittoja samalla ja näin tilanteen kehittymistä voitiin seurata.

Vierailija
809/996 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mieshoitsu vähätteli älykkyyttäni sanoen tyhmäksi. Saatan ollakin, mutta tuntui kuitenkin jotenkin pahalta tuo hänen sanomansa kun en odottanut tuollaista hoitajan suusta ja jota en tunne erityisemmin.

Vierailija
810/996 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tullut raskaaksi seksistä, johon senaikainen mieheni minut painosti ilman ehkäisyä. Otin jälkiehkäisyn, mutta siitä huolimatta raskaustesti oli pari viikkoa myöhemmin positiivinen. Halusin ehdottomasti abortin, sillä mies oli väkivaltainen ja olin itse vasta 20-vuotias opiskelija, jolla ei ollut mitään mahdollisuuksia pärjätä lapsen kanssa. Ongelmaksi muodostui se, että olen kasvanut herätysliikkeessä, jonka suhtautuminen aborttiin oli erittäin kielteinen. Tuohon aikaan olin irtautumassa liikkeestä hiljalleen, mutten ihan täysin. Äitini käski pitämään lapsen, koska muuten joutuisin luopiona helvettiin.

No, lopulta päätin etten voi jatkaa raskautta huolimatta painostuksesta ja halusin sitten varata ajan raskaudenkeskeytykseen. Terveyskeskuksen tiskillä hoitaja pamautti "Kannattaisi yhden yön jutuissa käyttää ehkäisyä tai sitten jättää väliin kokonaan. Laitetaanko sukupuolitautitestit samalla?" Järkytyin pahasti ja lähdin itku kurkussa kotiin ajatellen, että en halua aborttia, koska se on synti ja koko kylä saattaisi saada tietää. Olin tähän mennessä kerännyt niin paljon rohkeutta mennä terkkariin, itkenyt pari viikkoa etten halua tappaa lasta enkä pitää sitä, ja lopulta päättänyt että pakko on. Samalla päätin, että miehestä on päästävä. Olin jo pakannut kamani, ostanut bussilipun ja soittanut turvakotiin, että tulisin. Hoitajan kommentti palautti minut takaisin vanhoille, uskonnollisille ajatteluradoille.

Mieheni sai tietää aborttiaikeista äidiltäni pari päivää myöhemmin ja hakkasi niin pahasti, että jouduin sairaalaan. Episodin myötä äitikin ymmärsi että mies ei ole minulle hyväksi ja auttoi eroprosessissa ja lähestymiskiellon hankkimisessa. Mietin vaan, että jos terkkarissa hoitsu olisi ajatellut vähän enemmän ja jättänyt typeryydet laukomatta, olisin saattanut vain roudata kamppeet turvakotiin ja välttyä pahoinpitelyltä.

811/996 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irstas miespsykiatri "Sinulla on sitten niin aistilliset huulet". Seuraavalla kerralla availikin ostoslaukkuani, huutaen, että täällä on varmaan sulla magnetofoni, jolla kaiken nauhoitat.

Vierailija
812/996 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin papassa ja sama lääkäriopiskelija, joka oli kuukausi takaperin todennut multa herpeksen sanoi iloisesti "tää näyttää paljon paremmalta kuin viimeksi!".

Tuntui oudolta, mutta otin huumorilla :)

On aivan tleinen käytäntö että sairauden etenemistä tai paranemista seurataan ja verrataan aikaisempaan. Ei se ole asiatonta tai huumoria.

Vierailija
813/996 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oonkohan jo vastannut tähän.

Ensimmäinen raskauteni päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Tulin uudelleen raskaaksi pian sen jälkeen. Sitten neuvolassa hoitaja kysyi: ”Siis miksi olet uudelleen raskaana jos olet tehnyt abortin vasta pari kuukautta sitten?” Minä ihmeissäni että anteeksi mitähän rouva nyt puhuu? ”Täällä lukee että abortus inhibitus!” Joka siis on kuten arvaattekin - keskeytynyt keskenmeno latinaksi.

Tarkoitat kai, että raskautesi päättyi keskenmenoon? Keskeytynyt keskenmeno antaisi ymmärtää, että raskaus jatkui, sillä keskenmeno keskeytyi.

Voi mahoton kun olet fiksu. Taidat olla neuvolassa töissä?

Vierailija
814/996 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ensimmäinen normaalipainoinen terve potilas tälle päivälle" sanoi lääkäri kun menin vastaanotolle välilevyn pullistuman vuoksi.

Vierailija
815/996 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuunsukupuolisuuteen on olemassa psyykenlääkkeet, jotka auttavat mieltä tervehtymääm! Toki hän tahtoi vain auttaa :/

Vierailija
816/996 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle mieslääkäri tokaisi joskus 60- luvulla, että onko kukaan koskaan sanonut että olet hyvän näköinen. Olin silloin n.17-18 vuotias.

Vierailija
817/996 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mielisairaalassa ollut eristyksessä, ja kun oli ollut vauhti päällä niin tietysti olin hieman yliseksuaalisena masturboinut siellä useaan otteeseen. Eristyksen varustukseenhan kuuluu kamera, jota hoitajat voivat seurata. Myöhemmin sairaalan käytävällä vastaan tullessa kahden kesken eräs nuori naishoitaja virnuili ja sanoi "mä vähän kattelin mitä puuhasit siellä eristyksessä."

Vierailija
818/996 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain aikuisena haavan käteeni, joka vaatii käsikirurgin tarkastuksen. Teininä olin kärsinyt itsetuhoisuudesta ja minulla oli käsivarsissa arpia. Kirurgi naurahti ylimielisesti ja sanoi, että sulle on näköjään näitä vahinkoja sattunut enemmänkin. Ärsytti, koska mielestäni kommentti oli asiaton. Lisäksi tuo kirurgi sata varmasti näki, että aiemmat arvet olivat jo todella vanhoja. Häpeän käsien arpia muutenkin, mutta minkäs teet, kun olet teininä ollut täysin kädetön pahan olon kanssa...

Vierailija
819/996 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotiaana sain keskenmenon ja sen jälkitarkastuksessa lääkäri totesi että "olipa hyvä, niin ei tarvinnut tehdä aborttia" ja tämän jälkeen pitkä tyrkytys, että mikä ehkäisy otetaan käyttöön. Raskaus oli toivottu ja keskenmeno itselleni iso suru. Ja lääkäri jatkoi ehkäisyvalistusta, vaikka toin tämän asiallisesti esiin. Ja edelleen 10 vuotta myöhemmin olen mieheni kanssa yhdessä ja lapsenkin saimme, tosin vasta pari vuotta tämän tapahtuneen jälkeen, vaikken ehkäisyä huolinutkaan. Itkien lähdin kyllä tuosta jälkitarkastuksesta pois!

Vierailija
820/996 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaulallani oli ollut pieni ihonalainen patti jo aika pitkään, mutta yhden viikonlopun aikana se turposi kauhean kokoiseksi, punaiseksi ja alkoi kipuilla järjettömän paljon.

Siitä sitten terveyskeskukseen sairaanhoitajalle, joka tyynen rauhallisesti totesi että se on _vain finni_! Neuvoina että koita puristaa se pois.

Minähän koitin ja sen seurauksena toinen puoli kaulasta oli kokonaan turvonnut ja sattui entistä enemmän.

Jouduin menemään yksityiselle, joka totesi tuon paiseeksi ja määräsi antibiootin. Tilanne rauhoittui, mutta patti on edelleen ksulalla näkyvissä ja välillä ahdistaa ajatella että mikä se oikeasti on ja miksi sitä ei voi tutkia kunnolla, jos siellä onkin jotain vakavampaa...

-N 20

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme